loader image
Search
مهمترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا 2024

مهمترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا 2024

ریجکت‌شدن ویزای تحصیلی کانادا اتفاقی متداول است که شاید برای بسیاری از افراد رخ دهد. در صورتی که با این چالش مواجه شدید، جای نگرانی نیست. دلایل ریجکتی این ویزا انواع مختلفی دارد که قصد داریم درباره آنها صحبت کنیم تا بتوانید با استفاده از راهکار‌های مناسب این مشکل را برطرف کنید.

ریجکت‌شدن ویزای کانادا اگر از نوع تحصیلی یا توریستی باشد، با رفع برخی مشکل‌ها برطرف می‌شود. البته در برخی موارد این مشکلات صرفاً دامن‌گیر دارندگان این ویزا‌ها نشده و برای همه پیش می‌آید که در این صورت نیز باید دلایل ریجکتی انواع ویزا‌های مختلف را هم بدانید.

با آگاهی از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا در سال 2024 می‌توانید با استفاده از اقدامات مناسب و رفع مشکلات دوباره برای صدور ویزا درخواست دهید. حالا آفیسر اداره مهاجرت دوباره به بررسی پرونده شما پرداخته و در صورت تأیید دستور صدور ویزا را برای شما صادر می‌کند.

ویزای ریجکتی کانادا چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم درباره ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا صحبت کنیم، بد نیست که صحبتی درباره ویزای ریجکتی داشته باشیم. در صورتی که آفیسر اداره مهاجرت هرگونه نقصی در مدارک شما را احساس کند یا متوجه شود که شما شرایط لازم برای رفتن به کشور کانادا را ندارید، با درخواست مهاجرت شما موافقت نخواهد کرد.

ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا به این معنی است که درخواست شما برای تحصیل در کانادا توسط مقامات مهاجرتی این کشور رد شده است. در بسیاری از موارد آفیسر قانع نمی‌شود که شما بعد از به اتمام رسیدن تاریخ ویزا به کشور خود بازگردید و در برخی موارد متوجه می‌شود که حداقل شرایط لازم برای انواع ویزای توریستی، کاری یا تحصیلی را ندارید.

برگشتی ویزای کانادا چیست؟

در برخی موارد درخواست شما صرفاً به‌دلیل وجود بعضی نقص‌ها در شرایط یا مدارک برگشت داده می‌شود که در این صورت مسر خیلی سختی پیش روی شما نیست. شما می‌توانید تمام مشکلات درخواست خود را رفع کنید و دوباره برای ویزا درخواست دهید. حالا با رفع مشکلات آفیسر دیگر منعی برای ورود شما به کشور کانادا ندارد و با درخواستتان موافقت خواهد کرد.

 

بررسی دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی

 

بررسی دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی

با وجود تمام مزایای تحصیل در کانادا، روند اخذ ویزای دانشجویی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. هر ساله تعداد زیادی از درخواست‌های ویزای دانشجویی رد می‌شوند. دلایل این امر می‌توانند متنوع باشند. قبل از صحبت درباره دلایل و رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا می‌خواهیم شما را با متداولترین دلایل ریجکتی آشنا کنیم که دامن‌گیر انواع ویزا‌ها از جمله تحصیلی می‌شود. این دلایل عبارتند از:

عدم اثبات تمکن مالی

یکی از مهمترین مدارکی که باید به آفیسر اداره مهاجرت تحویل دهید، مدارک مربوط به تمکن مالی است. اگر به هر دلیلی سفارت کانادا متوجه شود که شما توان پرداخت هزینه‌های زندگی خود در این کشور را ندارید، با درخواست شما موافقت نخواهد کرد. در برخی موارد شاید حتی مدارک را ارائه داده باشید، اما این مدارک برای آفیسر قابل توجیه نباشند. مبلغ تمکن مالی برای هر نوع ویزا متفاوت است، بنابراین نمی‌توان مبلغ دقیقی را نیز برای آن عنوان کرد.

مقاله تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا در سال 2024 چقدر است؟ را مطالعه کنید.

نداشتن نامه پذیرش معتبر

در صورتی که از طریق یک دانشگاه یا مؤسسه معتبر نامه پذیرش نداشته باشید، آفیسر با درخواست شما موافقت نمی‌کند. در واقع شما باید از مؤسسه‌هایی پذیرش بگیرید که دارای DLI هستند تا بتوانید این مدرک را به پرونده خود پیوست کنید.

قبل از اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل درخواست دهید، باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی کانادایی دریافت کنید. مدرسه ای که نامه پذیرش شما را صادر می کند باید یک موسسه آموزشی ثبت شده در کانادا باشد. شما همچنین باید تمام الزامات برنامه را برآورده کنید. اگر افسر ویزا شک دارد که نامه پذیرش شما واقعی است یا اینکه شما واقعاً شرایط برنامه را برآورده کرده اید، ممکن است نامه پذیرش شما را رد کند. مدارک مدرسه ای که ارسال کرده اید را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اسناد واضح و قابل خواندن هستند و هر گونه مدارک پشتیبانی اضافی را که می توانید ارائه دهید.

نداشتن تطابق بین سابقه کاری و برنامه تحصیلی

در صورتی که سابقه کاری متفاوتی در کشور خود نسبت به برنامه تحصیلی که برای کانادا انتخاب کرده‌اید، داشته باشید، آفیسر درخواست شما احتمالاً رد می‌کند. در واقع در اینجا آفیسر منطقی برای انتخاب برنامه تحصیلی در شما نمی‌بیند.

مثلاً فرض کنید شخصی در کشور ایران 4 سال سابقه پرستاری دارد، اما می‌خواهد برای رشته مدیریت به کانادا مهاجرت کند. از آنجا که این 2 رشته هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند، آفیسر نسبت به نیت شما از بابت مهاجرت به کانادا شک می‌کند.

تطابق نداشتن سابقه تحصیلی با برنامه تحصیلی

اگر رشته‌ای که به‌واسطه آن قصد مهاجرت به کانادا را دارید، با رشته‌ای که در کشور خود به آن مشغول به تحصیلی بوده‌اید، متفاوت باشد، آفیسر درخواست شما را رد می‌کند. یکی از دلایلی که ممکن است درخواست ویزای تحصیلی شما رد شود، عدم تطابق برنامه تحصیلی انتخابی با سابقه کاری و تحصیلی قبلی شماست. افسر ویزا ممکن است این سوال را مطرح کند که چرا شما با داشتن چنین سوابقی، قصد تحصیل در این رشته خاص را دارید.

مثال: فردی با مدرک لیسانس پرستاری و چند سال سابقه کار در این زمینه، قصد تحصیل در رشته مدیریت هتلداری را دارد. در چنین مواردی، افسر ویزا ممکن است این سوال را پیش آورد که ارتباط بین این دو رشته چیست و چرا شما تصمیم به تغییر مسیر تحصیلی خود گرفته‌اید.

ارائه درخواست های زیاد

اگر قبلاً برای صدور ویزا درخواست داده‌اید، اما از آن نتیجه‌ای نگرفته‌اید و دوباره درخواست می‌دهید، احتمال ریجکتی ویزا افزایش پیدا می‌کند.

مهمترین دلایلی ریجکتی انواع ویزای کانادا

نداشتن سابقه سفر به کانادا

در برخی موارد شاید به‌دلیل نداشتن سابقه سفر آفیسر به نیت درخواست‌دهنده شک کرده و احساس کند که او بعد از به پایان رسیدن تاریخ انقضاء ویزا به کشور خود باز نمی‌گردد که در این صورت نیز با درخواست ویزا موافقت نخواهد کرد. شما باید حداقل یک سفر به کشور‌های عضو حوزه شینگن داشته باشید.‌  داشتن سفر به کشور‌های خارجی هم تأثیر مثبتی روی این موضوع می‌گذارد.

اگر به هر دلیلی سابقه سفر ندارید و ویزای شما به‌واسطه آن ریجکت شده، با استفاده از عامل خنثی (Neutral) آن را در کورت پیگیری کنید.

وابستگی خانوادگی

اگر شما نسبت به کشور خود تای قوی داشته باشید، احتمال اینکه ویزا ریجکت شود، کم است. در واقع تای‌های قوی به آفیسر ثابت می‌کند که شخص بعد از سفر خود به کانادا به کشور مبداء باز می‌گردد و قصد او اقامت دائم نیست. اگر دلیل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا شما تای ضعیف بود، می‌توانید تای خود را قوی نشان دهید. برخی از اقداماتی که برای انجام این کار پیشنهاد می‌شوند، عبارتند از:

  • گواهی ازدواج در تاهل
  • گواهی تولد فرزندان
  • مدارک تحصیلی فرزندان
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی اشتغال یا تمکن مالی
  • مدارک مالکیت املاک
  • مدارک تعهد به کارفرما در کشور مبداء

نداشتن استانداردهای بهداشتی و سلامتی

در صورتی که شما استاندارد‌های سلامتی و بهداشتی را نداشته باشید، شاید از نگاه آفیسر برای جامعه کانادا مضر شناخته شوید، برای همین اجازه ورود شما به این کشور داده نمی‌شود. شما باید برای جلوگیری از این مشکل گواهی مدیکال ارائه دهید که ثابت کند در برابر بیماری‌های خاص واکسینه هستید.

در صورتی که آفیسر شواهدی از یک بیماری خاص را در شما مشاهده کند، با صدور درخواست ویزا مخالفت خواهد کرد. از جمله این بیماری‌ها عبارتند از:

  • سیفلیس درمان‌نشده
  • سل ریوی فعال
  • رفتار خصمانه یا مخرب
  • اختلالات ارگانیک مغز یا حالت‌های پارانوئید مرتبط با رفتار خشونت‌آمیز
  • مواردی مثل سوء مصرف مواد مخدر که باعث رفتار‌های ضد اجتماعی مثل اختلال در رانندگی می‌شوند.
  • اختلالات جنسی مانند پدوفیلی
  • هپاتیت B و c
  • ایدز

سابقه ریجکتی ویزای قبلی

در صورتی که در گذشته تجربه ریجکتی داشته‌اید، شاید حالا آفیسر به آن مشکوک شود و درخواست شما را رد کند. در واقع ریجکتی ویزا نشان می‌دهد که شما در فراهم‌کردن شرایط و مدارک لازم برای دریافت این مدرک در گذشته ناکام مانده‌اید، بنابراین احتمال اینکه همچنان توانایی برآورده‌کردن این شرایط و مدارک را نداشته باشید، وجود دارد.

داشتن سابقه کیفری

یکی از مهمترین دلایلی که آفیسر درخواست متقاضی را ریجکت می‌کند،‌داشتن سابقه کیفری است. شما باید ثابت کنید که هیچ خطری برای جامعه کانادا ندارید. جرایم خشونت‌آمیز احتمال ریجکتی ویزا را بالا می‌برند، جرایم غیر خوشت‌آمیز نیز باعث می‌شوند تا آفیسر برای مدتی ویزا را ریجکت کند تا شما بتوانید خود را به‌عنوان فردی معمولی ثابت کنید.

اقدامات بعد از ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

اگر به هر دلیلی ویزای کانادا شما ریجکت شده است، یک نامه به‌صورت خودکار برای ایمیل شما ارسال می‌شود که در آن اداره سفارت کانادا این موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کند. برای رفع مشکل ریجکتی در مرحله اول باید نامه‌ای که آفیسر روی پرونده شما گذاشته را به دقت بررسی کنید.

در واقع شما برای اطلاع از علت دقیق ریجکتی باید به نوت آفیسر به‌واسطه قانون ATIP Access to Information and Privacy دسترسی پیدا کنید. این درخواست فقط می‌تواند از طریق شهروندان یا افراد مقیم کشور کانادا صادر شود؛ بنابراین شما باید از طرف یک وکیل مهاجرتی به این سند مهم دسترسی پیدا کرده و مهمترین دلیل ریجکتی را متوجه شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله درخواست نوت آفیسر کانادا را مطالعه کنید.

بعد از اطلاع از دلایل ریجکتی می‌توانید مدارک و شرایط لازم را مهیا کنید تا از طریق آن به دوباره درخواست دهید.

مهمترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا، چالش هایی برای متقاضیان

مهمترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا چالش‌های بزرگی برای متقاضیان به‌وجود می‌آورند که حتی شاید مدت‌ها درگیر رفع آنها باشند. برای اینکه بتوانید مهاجرتی بدون نقص و راحت به کشور کانادا داشته باشید، حتماً این دلایل را بشناسید و با رفع آنها مسیر خود برای مهاجرت به کانادا را هموار کنید. در این زمینه می‌توانید قبل از رفتن به سفارت این کشور با کارشناس‌های امور مهاجرتی مشورتی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *