loader image
Search

دسته‌بندی

Canadian Startup Visa

ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

استارت آپ راه اندازی کسب وکاری نوآورانه است، که از ایده ای جدید برگرفته از ذهنی خلاق آغازشده، مرحله به مرحله رشد پیدا کرده و به موفقیت می رسد.

ایده ای جدید با پتانسیل رشد بالا در جهت رفع نیاز بازار و یا حل مشکلی اساسی، که قابلیت رقابت در سطح بین المللی را داشته باشد.

با توجه به رشد روزافزون استارتاپ ها و کارآفرینی در سراسر جهان برای بالا بردن سطح کیفیت زندگی کشورهای مختلفی از ویزای استارتاپ برای جذب مهاجرین در این راستا استفاده میکنند.

کشور کانادا هم از جمله کشورهایی است که نسبت به این برنامه روی خوش نشان داده است و جزو برنامه هایی است که به طور مستقیم متقاضی به اقامت دائم می رسد.

قسمت جذاب این برنامه مهاجرتی به این صورت است حداکثر یک تیم 5نفره به همراه خانواده می توانند با هر استارتاپ اقامت دریافت کنند. پس دانستن اطلاعاتی در مورد استارتاپ ویزای کانادا برای شما خالی از لطف نیست.

کانادا با درآمد سرانه بالا و بازار تجاری پیشرو و امن در میان ثروتمندترین کشورهای جهان مقصد مناسبی برای سرمایه گذاران است. برنامه ویزای استارت آپ کانادا با هدف ارائه اقامت دائم به کارآفرینان و سرمایه گذاران فعال در اکو سیستم استارتاپی و گسترش مشاغلی است که به دنبال کارآفرینی در این کشور هستند، در سال 2018 توسط دولت تدوین و تصویب شده است.

در ادامه به این مورد که در صورت نداشتن استارت آپ چگونه میتوانید از این برنامه مهاجرتی برای دریافت اقامت کانادا بهره ببرید نیز اشاره گردیده است.

داشتن ایده‌ای خلاقانه و پولساز، شرط اصلی است؟

کانادا کشوری مهاجرپذیر و قدرتمند به لحاظ اقتصادی است که در این سال‌ها به دلیل افزایش میانگین سنی با کمبود نیروی کار جوان مواجه بوده است. ازین رو برای تداوم در پیش برد اهداف ملی و اقتصادی خود اقدام به جذب کارآفرینان خلاق و توانا از طریق برنامه ویزای استارتاپ کرده است. برنامه ویزای استارتاپ‌ کارآفرینان این فرصت را می‌دهد که به منظور ایجاد یک تجارت جدید به کانادا مهاجرت کنند. کانادا نیز حمایت‌های مورد نیاز استارتاپ‌ها را از طریق این برنامه در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد و اقامت دائم کانادا را به افراد واجد ‌شرایط این برنامه اعطا می‌کند. بدین ترتیب ویژگی‌ های یک استارتاپ در ابتدا باید شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ارائه یک بیزینس پلن حرفه‌ای و تجارتی نوآورانه
  • کسب وکاری مقیاس‌پذیر با قابلیت رقابت در سطح بین‌المللی
  • ایجاد اشتغال برای شهروندان کانادایی

پروسه اخذ اقامت کانادا از طریق استارت آپ

سابمیت پرونده متقاضی برایدریافت اقامت دائم

شتابدهی توسط تنها شتابدهنده استارتاپ مورد تایید کانادا در ایران

دریافت نامه ساپورت یا letter support

مرحله پیش شتابدهی توسط شتابدهنده مورد تایید دولت کانادا

تشکیل پرونده و عقد قرارداد

بررسی و ارزیابی معیارها برای امکان‌سنجی

علاقه یک سرمایه گذار به برنامه استارت آپ ویزا

  1. علاقه یک سرمایه گذار به برنامه استارت آپ ویزا
  2. بررسی و ارزیابی معیارها برای امکان‌سنجی
  3. تشکیل پرونده و عقد قرارداد
  4. مرحله پیش شتابدهی توسط شتابدهنده مورد تایید دولت کانادا
  5. دریافت نامه ساپورت یا letter support
  6. شتابدهی توسط تنها شتابدهنده استارتاپ مورد تایید کانادا در ایران
  7. سابمیت پرونده متقاضی برایدریافت اقامت دائم

الزامات برنامه ویزای استارتاپ کانادا

برای کسب اقامت دائم در کانادا، کارآفرینان خارجی باید یک کسب و کار نوآورانه و قابل گسترش را پیشنهاد دهند که توسط یکی از سازمان های تعیین شده تایید گردند.

متقاضیان برای دریافت ویزای استارتاپ باید یکی از گزینه های زیر را در پروسه شتابدهی انتخاب کنند:

  • پیش برد فرآیند رشد کسب و کار با حداقل سرمایه گذاری زیر نظر مراکز رشد؛
  • اسپانسر سرمایه گذاری که بسته به میزان گسترش تجارتشان، می توانند تا 75000 دلار کانادا از یک اسپانسر سرمایه گذار دریافت کنند؛
  • صندوق سرمایه گذاری مخاطره آمیز که بسته به میزان پیشرفت کسب و کار تا 200000 دلار کانادا از یک صندوق سرمایه گذاری مخاطره آمیز جذب نمایند؛

برای هر سه گزینه، هزینه های اضافی برای مشاوره اختیاری، هزینه های دولتی، ساختار کسب و کار، پردازش اسناد، و تشکیل پرونده مهاجرت اعمال می گردد.

همچنین سرمایه گذاران بایستی به زبان انگلیسی CLB 5 تسلط  داشته باشند. همچنین میبایست از سلامتی کامل برخورردار بوده و سابقه کیفری نداشته باشند.

متقاضیان این نوع ویزا ملزم به تهیه و ارائه یک پیشنهاد تجاری مکتوب هستند که باید بوسیله سازمان های شتابدهنده تعیین شده توسط دولت تایید شده و بر مبنای آن نامه حمایتی (LOS) از نهاد شتابدهنده (یکی از گزینه های فوق الذکر) دریافت نمایند. سپس متقاضی قادر خواهد بود که برای خود و خانواده اش نسبت به اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نماید. پروسه اخذ اقامت دائم از طریق استارتاپ ویزا، 12 تا 31 ماه پس از دریافت نامه حمایت شتابدهنده بطول می انجامد. لیکن این امکان وجود دارد که پس از اخذ نامه حمایت (LOS) متقاضی تقاضای ویزای کار (Work Permit) نماید تا ادامه فرآیند رشد و یا توسعه استارت آپ را در کشور کانادا پیگیری نماید. 

دریافت نامه ساپورت برای ویزای استارتاپ کانادا

اما تنها متقاضیان ایده پرداز، نقش‌های اصلی را در ویزای استارت آپ کانادا ایفا نمی‎‌کنند. افراد یا سازمان‌هایی که به عنوان سرمایه‌گذار می‌خواهند، روی این ایده‌ها سرمایه گذاری کرده و آن‌ها را توسعه دهند هم نقش مهمی در این فرایند دارند. پس اگر فرد متقا ضی، شامل تمام موارد گفته شده می‌شود، باید از حمایت یک یا چند سازمان سرمایه گذاری مورد تایید دولت کانادا (Designated) برخوردار شده و آن‌ها را راضی به سرمایه گذاری در ایده خود کند. این سازمان‌ها، در میزان سرمایه گذاری و اعتبار با یکدیگر تفاوت داشته و دریافت حمایت از آن‌ها، از شروط اصلی دریافت ویزای استارت آپ کانادا است. سازمان های مورد تایید اداره مهاجرت کاناداست که شیوه‌های متفاوت از استارت آپ ها حمایت می‌کنند.هر یک از این سازمان‌ها، فرایند خاصی برای بازرسی و ارزیابی طرح تجاری فرد متقاضی دارند. این سازمان‌ها به 3 دسته زیر تقسیم بندی میشوند:

1- Business incubators (مراکز رشددهی)

دیگر گروه سرمایه‌گذار مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هستند که در صورت پذیر در طرح تجاری با استارت آپ همکاری می‌کند که سرمایه گذاران خطرپذیر یا Designated Canadian venture capital نامیده میشوند.مبلغ سرمایه گذاری توسط این سازمان ها 200 هزار دلار است. این مراکز در مراحلی که استارتاپ به ثبات و سود دهی کلان رسیده ، در ازای گرفتن بخشی از سهام، سرمایه‌گذاری می کنند.

2- Designated Canadian angel capital fund (سرمایه گذاران فرشته کانادا)

یکی از گروه های سرمایه‌گذار مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هستند که در صورت پذیرش ایده،استارت آپ ها از حمایت این گروه از حمایت برخوردار میشوند.که سرمایه ‌گذاران فرشته یا Designated Canadian angel capital نامیده میشوند.

این سرمایه‌گذاران تاجران با‌تجربه و ثروتمندی هستند که در اوایل رشد هر کسب وکار مانند فرشته به کمک کارآفرینان می‌آیند اما در مقایسه با سرمایه‌گذاران خطرپذیر مبلغ کمتری را سرمایه‌گذاری دراستارتاپ‌ها در نظر می‌گیرند. از آنجایی که جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها کار چندان آسانی نیست و ریسک بالایی به همراه دارد، به همین دلیل لازم است که علاوه بر داشتن یک کسب وکار با پتانسیل رشد بالا، از یک تیم قوی و منسجم برای جذب این افراد، نیز برخوردار بود. مبلغ سرمایه‌گذاری این گروه از حامیان استارتاپ‌ها 75 هزار دلار می‌باشد.

3- Designated Canadian venture capital fund (سرمایه گذاران خطر پذیر کانادا)

دیگر گروه سرمایه‌گذار مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هستند که در صورت پذیر در طرح تجاری با استارت آپ همکاری می‌کند که سرمایه گذاران خطرپذیر یا Designated Canadian venture capital نامیده میشوندمبلغ سرمایه گذاری توسط این سازمان ها 200 هزار دلار است. این مراکز در مراحلی که استارتاپ به ثبات و سود دهی کلان رسیده، در ازای گرفتن بخشی از سهام، سرمایه گذاری می کنند.

لیست سازمان های سرمایه‌گذار مورد تایید اداره مهاجرت کانادا:

در سایت رسمی اداره مهاجرت Canada.ca این سازمانها را معرفی کرده است.در زیر نیز لیست آپدیت تعدادی از این سازمان های مورد تایید آورده شده است.

1- Designated organizations Venture capital funds(گروه سرمایه‌گذار پر خطر)

این گروه سرمایه‌گذاری همان‌طور که از اسمشان پیداست ریسک‌پذیری بالاتری نسبت به دو گروه دیگر دارند و مبلغ بیشتری هم برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها در نظر می‌گیرند. بدین معنی که معمولا در کسب وکارهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که به مرحله‌ای از ثبات و رشد رسیده‌اند، اما همچنان ریسک بالایی دارند. مبلغی که این سازمان‌ها برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند 200 هزار دلار کانادا می‌باشد. این سازمان‌ها اغلب یک دوره سرمایه‌گذاری فعال 5 ساله دارند. پس از آن، در صورتی که کسب وکار عملکرد خوبی داشته باشد، طرفین با توافق یکدیگر می‌توانند وارد یک دوره حمایتی 5 ساله دیگر هم بشوند.

  • 7 Gate Ventures
  • BCF Ventures
  • BDC Venture Capital
  • Celtic House Venture Partners
  • Extreme Venture Partners LLP
  • Golden Venture Partners Fund, LP
  • Impression Ventures
  • Innovation Platform Capital International LP
  • iNovia Capital Inc.

2- Angel investor groups(گروه سرمایه‌گذار فرشته)

  • Canadian International Angel Investors
  • Ekagrata Inc.
  • Golden Triangle Angel Network
  • Keiretsu Forum Canada 
مقایسه ویزای استارتاپ کانادا با سایر کشورها

رزرو وقت مشاوره

شما می توانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره دریافت نمایید.

ویزای استارتاپ کانادا چه مزایایی دارد؟

  • استاندارد بالای زندگی
  • شامل شدن همه اعضا خانواده متقاضی اصلی در پرونده
  • آموزش و مراقبت‌های پزشکی مقرون بصرفه و با کیفیت بالا
  • امکان اسقرار در همه شهرهای زیبا و پر جنب و جوش کشور کانادا
  • روش ساده با حداقل شرایط و محدودیت‌های یک برنامه سرمایه گذاری مانند: سن، تحصیلات و میزان سرمایه

 

سوالات متداول

گرفتن ویزای استارتاپ از زمانی که اقدام می‌کنید تا زمانی که ویزا را دریافت می‌کنید حدود ۳۱ ماه طول می‌کشد.

حداکثر ۵ متقاضی. البته باید راه اندازی ایده مورد نظر نیاز به افراد معرفی شده داشته باشد. هر کدام از افراد، با دقت توسط اداره مهاجرت بررسی می‌شوند و باید حداقل شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشند. اگر یکی از متقاضیان در این برنامه توسط آفیسر مردود شود، تمامی افراد دیگر هم مردود خواهند شد.

خیر. باید بیزینس شما جزو بیزینس های خلاقانه و نو آورانه باشد. و بتوانید به درستی ثابت کنید که می تواند در کانادا درآمد زا  و موفق باشد.

بله. انجام معاینات پزشکی برای شما و اعضای خانواده‌تان الزامی است.

خیر الزامی وجود ندارد که رشته تحصیلی شما و سابقه کار یکی باشد. بعضا در تیم‌ها هر عضو گروه دارای تخصص بخصوصی است و همگی افراد یک ایده واحد را پیش می‌برند.

درخواست مشاوره

Loading...