loader image
Search

دسته‌بندی

  • ثبت شرکت در کانادا یا owner operator
  • برنامه مهاجرتی پایلوت کانادا
  • ویزای اسپانسرشیپ کانادا
  • برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP)
  • مقایسه ویزای استارت آپ کانادا با سایر کشورها

Canadian Sponsorship Visa

ویزای اسپانسرشیپ کانادا

ویزای اسپانسرشیپ کانادا

ویزای اسپانسرشیپ کانادا چیست؟

ویزای حامی مالی کانادا برنامه ای است که به شهروندان و مقیمان دائم کانادا اجازه می دهد تا از اعضای خانواده واجد شرایط خود مانند همسر، شریک زندگی، فرزندان، والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها حمایت مالی کنند تا به عنوان مقیم دائم در کانادا بیایند و زندگی کنند. فرآیند حمایت شامل موافقت اسپانسر برای ارائه حمایت مالی و عاطفی به فرد یا افراد حمایت‌شده برای یک دوره زمانی، معمولاً سه تا ده سال، بسته به نوع رابطه و سن فرد مورد حمایت است.

برای واجد شرایط بودن برای حامی مالی، حامی باید شرایط خاصی را داشته باشد، مانند داشتن حداقل 18 سال سن، عدم تعهد به قرارداد حمایت قبلی، و داشتن تمکن مالی برای حمایت از شخص یا افراد تحت حمایت بدون اتکا به کمک های دولتی. فرد یا افراد مورد حمایت نیز باید معیارهای واجد شرایط بودن خاصی را داشته باشند، مانند گذراندن یک معاینه پزشکی، بررسی سوابق، و نشان دادن اینکه می توانند از خود در کانادا حمایت کنند.

اسپانسرشیپ کانادا

برنامه ویزای اسپانسرشیپ کانادا یک گزینه محبوب برای شهروندان کانادایی و مقیم دائمی است که می خواهند با اعضای خانواده خود که در خارج از کشور زندگی می کنند. این اجازه می دهد تا خانواده ها با هم باشند و در فرصت ها و مزایایی که کانادا ارائه می دهد سهیم شوند. با این حال، این فرآیند می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد، و جستجوی کمک حرفه‌ای برای اطمینان از تکمیل دقیق و کارآمد برنامه بسیار مهم است.

هزینه اسپانسرشیپ کانادا

هزینه اسپانسرشیپ کانادا شامل موارد زیر است.

  • هزینه پردازش درخواست برای حامی و حمایت شونده و افراد وابسته به او
  • هزینه اقامت دائم
  • هزینه انگشت نگاری
  • هزینه معاینه پزشکی و گواهی پلیس در صورت نیاز

رزرو وقت مشاوره

شما می توانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره دریافت نمایید.

نحوه درخواست برای برنامه اسپانسرشیپ کانادا

1- واجد شرایط بودن خود را به عنوان حامی مشخص کنید.

قبل از شروع فرآیند درخواست، مطمئن شوید که واجد شرایط حمایت مالی هستید. شما باید یک شهروند یا مقیم دائم کانادا باشید، حداقل 18 سال سن داشته باشید، قرارداد حمایتی قبلی را نداشته باشید و درآمد کافی برای حمایت از شخص یا افراد حمایت شده داشته باشید.

2-  واجد شرایط بودن خود را به عنوان حامی مشخص کنید.

قبل از شروع فرآیند درخواست، مطمئن شوید که واجد شرایط حمایت مالی هستید. شما باید یک شهروند یا مقیم دائم کانادا باشید، حداقل 18 سال سن داشته باشید، قرارداد حمایتی قبلی را نداشته باشید و درآمد کافی برای حمایت از شخص یا افراد حمایت شده داشته باشید.

3- درخواست حمایت مالی را ارسال کنید.

درخواست حمایت مالی را تکمیل و به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنید. این شامل پر کردن فرم ها و ارائه مدارک پشتیبانی مانند اثبات درآمد، هویت و رابطه است.

میزان سابقه کار در برنامه‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری استانی اهمیت دارد. سرمایه‌گذاری کبک به سابقه کاری مرتبط نیاز ندارد.

4- منتظر بمانید تا درخواست حمایت مالی بررسی شود.

پس از ارسال درخواست حمایت، IRCC آن را بررسی می کند و تعیین می کند که آیا حامی واجد شرایط حمایت از اعضای خانواده یا اعضای خانواده خود است یا خیر.

5- شخص اسپانسر شده برای اقامت دائم درخواست می دهد

پس از تایید درخواست اسپانسر، فرد تحت حمایت می تواند برای اقامت دائم اقدام کند. این شامل پر کردن فرم ها و ارائه مدارک پشتیبانی مانند گواهی پزشکی و پلیس است.

6منتظر بمانید تا درخواست اقامت دائم بررسی شود.

IRCC درخواست اقامت دائم را بررسی می کند و تعیین می کند که آیا شخص حمایت شده واجد شرایط اقامت دائم است یا خیر.

به طور کلی، روند درخواست برای برنامه حمایت مالی کانادا می تواند پیچیده و طولانی باشد، و توصیه می شود برای اطمینان از تکمیل دقیق و کارآمد درخواست از کمک حرفه ای کمک بگیرید.

در زیر فایل صوتی هلدینگ مهاجرتی ویستا در مورد ویژگی های مطرح شده در ویزای اسپانسرشیپ کانادا ارایه داده شده است.

چه کسی واجد شرایط حمایت از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ است؟

  • شما می توانید از همسر، شریک زندگی یا فرزند وابسته خود حمایت مالی کنید اگر:
  • شما حداقل 18 سال سن دارید؛
  • شما یک شهروند کانادایی، مقیم دائم کانادا، یا فردی هستید که طبق قانون هندی کانادا به عنوان یک هندی در کانادا ثبت نام کرده اید؛
  • اگر شما یک شهروند کانادایی هستید که در خارج از کانادا زندگی می‌کنید، باید نشان دهید که قصد دارید در کانادا زندگی کنید، زمانی که افرادی که می‌خواهید اسپانسر شوند اقامت دائم خود را دریافت کنند؛
  • اگر مقیم دائمی باشید که خارج از کانادا زندگی می‌کنید، نمی‌توانید حمایت مالی کنید؛
  • شما می توانید ثابت کنید که به دلایلی غیر از معلولیت کمک اجتماعی دریافت نمی کنید؛
  • شما می توانید نیازهای اساسی هر فردی را که می خواهید حمایت کنید، تامین کنید؛

چه کسانی از طریق اسپانسرینگ میتوانند به کانادا مهاجرت کنند؟

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسر برای اعضای خانواده واجد شرایط شهروندان کانادایی یا مقیم دائمی است که می خواهند به کانادا بیایند و به عنوان مقیم دائم زندگی کنند. اعضای خانواده که می توانند حمایت مالی شوند عبارتند از:

 

  • همسران، فرزند، پدر و مادر
  • کودکانی که به فرزند خواندگی گرفته شده‌اند، از جمله آنهایی که در خارج از کشور به فرزندی پذیرفته شده اند
  • پدربزرگ و مادربزرگ
  • اقوام یتیم زیر 18 سال که از طریق خون یا فرزندخواندگی با حامی مرتبط هستند، مانند برادر، خواهر، خواهرزاده، برادرزاده و نوه
  • سایر بستگان واجد شرایط در صورتی که اسپانسر هیچ یک از اعضای خانواده فوق را نداشته باشد

حمایت مالی به اعضای خانواده این امکان را می دهد تا با عزیزان خود که در کانادا زندگی می کنند، در کنارهم زندگی جدیدی را با هم آغاز کنند. با این حال، فرآیند حمایت می‌تواند پیچیده باشد و هم حامی و هم شخص یا افراد حمایت‌شونده باید معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشند و مدارک پشتیبان را برای نشان دادن صلاحیت خود ارائه دهند. بررسی دقیق الزامات و جستجوی کمک حرفه ای برای اطمینان از تکمیل دقیق و کارآمد برنامه بسیار مهم است.

ویزای اسپانسرشیپ کانادا یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت کانادا

اگر خارج از کبک زندگی می کنید

برای اینکه اسپانسر شوید، باید قول بدهید که از نظر مالی از افرادی که اسپانسر می شوید برای مدتی مراقبت کنید. ما این وعده را تعهد می نامیم.

این تعهد شما را متعهد می کند که:

  • ارائه حمایت مالی برای اعضای خانواده تحت حمایت خود، از زمانی که آنها ساکن دائم شوند
  • بازپرداخت هرگونه کمک اجتماعی استانی که اعضای خانواده تحت حمایت شما در این مدت دریافت می کنند
  • همچنین، شما و اعضای خانواده تحت حمایت خود باید با مسئولیت‌های خاصی در طول دوره تعهد موافقت کنید.

قرارداد حمایت به این معنی است که:

  • شما نیازهای اساسی اعضای خانواده تحت حمایت خود را تامین خواهید کرد؛
  • شخصی که شما حمایت مالی می کنید تمام تلاش خود را برای حمایت از خود و اعضای خانواده خود انجام می دهد؛
  • هنگامی که درخواست دادید، باید فرمی را تکمیل و امضا کنید که شامل تعهد و موافقت نامه حمایت مالی است.

چه کسانی نمی توانند در کانادا حمایت مالی کنند و درخواست اسپانسر شدن را داشته باشند؟

همه افراد واجد شرایط حمایت از همسر و فرزند خود در کانادا نیستند. شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است فرد مجاز به حمایت از همسر یا فرزند خود نباشد. در اینجا چند دلیل متداول وجود دارد که چرا ممکن است فردی واجد شرایط حمایت از همسر یا فرزند خود نباشد:

  • حامیان غیر واجد شرایط: فقط شهروندان کانادایی و مقیم دائمی که حداقل 18 سال سن دارند و در کانادا زندگی می کنند می توانند همسر یا فرزند خود را اسپانسر کنند. بازدیدکنندگان، دانشجویان و کارگران موقت واجد شرایط حمایت از اعضای خانواده خود نیستند.
  • قرارداد حمایت قبلی: اگر اسپانسر قبلاً از همسر یا شریک عادی حمایت کرده باشد و آن قرارداد حمایتی هنوز معتبر باشد، ممکن است واجد شرایط حمایت از همسر یا شریک دیگر نباشند.
  • پرداخت‌های حمایتی پیش‌فرض: اگر اسپانسر از پرداخت‌های حمایتی فرزند یا همسر به دستور دادگاه ناتوان باشد، ممکن است واجد شرایط حمایت از اعضای خانواده خود نباشد.
  • سابقه کیفری: اگر حامی به برخی جرایم جنایی، از جمله خشونت خانگی، تجاوز جنسی، یا هر جرمی علیه یکی از اعضای خانواده محکوم شده باشد، ممکن است واجد شرایط حمایت از همسر یا فرزند خود نباشد.
  • عدم پذیرش: اگر شخص یا افراد حمایت شده دارای سوابق کیفری باشند، خطر امنیتی داشته باشند یا دارای یک وضعیت سلامتی جدی باشند، ممکن است در کانادا پذیرفته نشوند و درخواست حمایت ممکن است رد شود.

بررسی دقیق الزامات واجد شرایط بودن اگر توسط یک آژانس مهاجرتی با کمک وکلا انجام شود قطعا مثمر ثمر خواهد بود.

شرط درآمد

در بیشتر موارد، نیازی به درآمد برای حمایت از همسر یا شریک زندگی یا فرزند وابسته شما وجود ندارد. شما فقط باید نشان دهید که پول کافی برای برآورده کردن شرایط درآمد دارید اگر:

 

  • شما در حال حمایت از یک فرزند وابسته هستید که دارای 1 یا چند فرزند وابسته به خود است
  • شما از همسر یا شریک عاطفی حمایت می کنید که یک فرزند تحت تکفل دارد و فرزند وابسته آنها یک یا چند فرزند دارد.

سوالات متداول

اگر فرد سیتیزن کانادا باشد نیازی نیست داخل کانادا باشد و می‌تواند از خارج از کانادا هم اقدام نماید.

گر می‌خواهید از والدین، پدربزرگ یا مادربزرگ خود حمایت کنید، ابتدا باید به صورت آنلاین تمایل خود را برای حمایت اعلام کنید. سپس درخواست دهید. توجه داشته باشید که قبل از انجام این فرایندها باید از واجد شرایط بودن خودتان مطمئن بشوید.

خیر، ازدواج با شهروند کانادایی نمی‌تواند باعث دریافت اقامت دائم برای فرد بشود.

برای حمایت از یکی از اعضای خانواده، شهروندان کانادایی یا مقیم دائم باید حداقل 18 سال سن داشته باشند. هیچ محدودیت سنی برای حمایت مالی از اعضای خانواده برای آمدن به کانادا وجود ندارد.

درخواست مشاوره

Loading...