loader image
Search

دسته‌بندی

  • ثبت شرکت در کانادا یا owner operator
  • برنامه مهاجرتی پایلوت کانادا
  • ویزای اسپانسرشیپ کانادا
  • برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP)
  • مقایسه ویزای استارت آپ کانادا با سایر کشورها
  • ویزای تحصیلی کانادا

Canadian Student Visa

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

 کشور کانادا از لحاظ آموزشی دارای استاندارهای بالای آموزشی در سطح دنیا می‌باشد. این کشور دارای ۵ دانشگاه معتبر جهانی به نام‌های تورنتو، مک گیل بریتیش کلمبیا، مونترال و دانشگاه آلبرتا می‌باشد. نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد این است که برای دوره‌های آموزشی که مدت زمان آن‌ها بیشتر از ۶ ماه می‌باشد شما نیاز به گرفتن ویزای تحصیلی کانادا دارید.

 مواردی که باعث سهولت در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا می‌شود : داشتن معدل بالا (در همه مقاطع)، نمره زبان بالا، مدارک کافی تمکن مالی برای زندگی و تحصیل یک سال و مقالات ثبت شده و معتبر می‌باشد. لازم به ذکر است که شخص با ارائه مدارکی همچون سند ملکی و یا تاهل می‌تواند کشور کانادا را متقاعد کند که پس از اتمام تحصیلاتش به کشور خود باز می گردد.

نکات قابل توجه در ویزای تحصیلی کانادا

شما باید حداقل 4 تا 6 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلی برای ویزا درخواست دهید. شما ابتدا فرم های درخواست ویزا را پس از گرفتن پذیرش از مرکز آموزشی مورد نظر (دانشگاه یا مدرسه) به صورت آنلاین در سایت پر می کنید. هیچ مرکز درخواست ویزا در ایران وجود ندارد، بنابراین شما مجبور خواهید شد که برای مرحله ی بیومتریک (انگشت نگاری) به کشورهای دیگر سفرکنید. ویزای تحصیلی کانادا به اندازه ی مدت دوره ی تحصیلی در کانادا به اضافه سه ماه معتبر است؛ مثلاً اگر مدت دوره ی تحصیلی شما 12 ماه باشد ویزای تحصیلی کانادا به مدت 15 ماه برای شما معتبر می باشد. تحصیل در کانادا یکی از روش های پرطرفدار بین متقاضیانی در همه گروه های سنی می باشد. در این بخش ما شرایط ویزا دانشجویی و دریافت مجوز تحصیل را به اطلاع شما می رسانیم.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا در انواع پایه‌های تحصیلی در کانادا

1- تحصیلات دوره ابتدایی

شروع دوره ابتدایی از ۶ سالگی است. در بعضی از استانها و یا شهرهای کانادا دوره ابتدایی از کلاس اول تا پنجم و در بعضی نقاط از کلاس اول تا کلاس هفتم می باشد. مدارس کانادا به دو شکل دولتی و خصوصی اداره می شود. برای دانش آموزان بین المللی تحصیل در مدارس دولتی بین ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار و مدارس خصوصی بین ۱۷ تا22 هزار دلار در سال می باشد. مدارس کانادا شامل دبستان و دبیرستان برای دو دوره ورودی سپتامبر و ژانویه دانش آموز می گیرند. پس از ارسال درخواست و دریافت پذیرش اولیه از مدرسه، والدین موظف هستند که کل شهریه یکسال همراه با هزینه بیمه خدمات درمانی فرزند خود را به حساب مدرسه واریز کنند تا پذیرش نهایی برای فرزند ایشان صادر شود. با دریافت پذیرش نهایی می توان جهت درخواست ویزا دانشجویی اقدام نمود. در کانادا، تحصیل افراد ۶ تا ۱۶ سال اجباری است. آموزش پیش دبستانی، اختیاری و در مهد کودک ها برای کودکان ۴ تا ۵ سال ارائه می گردد.

 برای دانش آموزانی که زیر سن قانونی هستند ( سن قانونی در استان های مختلف متفاوت است ) نیاز به معرفی یک کاستودین (سرپرست موقت) می باشند که باید دانش آموز تحت مراقبت این شخص قرارگیرد. این شخص باید بالای ۱۹ سال سن داشته باشد و مقیم یا تابع کانادا باشد.

2- تحصیلات دانشگاهی

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های کانادا چه تمام وقت چه به شکل نیمه وقت یکسان می باشد. دانشگاه ها و کالج ها براساس قوانین و ضوابط خود اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. مراکز آموزش عالی در کانادا مستقل هستند و مدارک دانشگاهی خود را صادر میکنند. دوره لیسانس شامل چهار سال تحصیل تمام وقت است که البته در بعضی از رشته ها این دوره به پنج سال هم می رسد. در استان اونتاریو به دلیل اینکه طول دوره دبیرستان ۱۳ سال است دوره های لیسانس سه ساله هم وجود دارد.

برای ورود به دوره فوق لیسانس داشتن مدرک لیسانس ضروری است. طول دوره های فوق لیسانس از یک و نیم تا سه سال متغیر است. برای ورود به دوره دکتری معدل بالای دوره فوق لیسانس ضروری است. طول این دوره معمولا چهار سال میباشد. در موارد خاصی امکان اخذ مدرک دکتری بدون دریافت فوق لیسانس و تنها با در دست داشتن مدرک لیسانس وجود دارد. میانگین شهریه مقطع کارشناسی در کانادا حدود ۲۶ هزار دلار در سال و در مقطع دکترا حدود ۱۷ هزار دلار کانادا می باشد. تحصیل در رشته ام بی ای نسبت به سایر رشته ها کمی گرانتر است و حدود ۳۰ هزار دلار در سال می باشد.

آموزش عالی در کشور کانادا از طریق موسسات آموزش عالی مختلفی ارائه می گردد:

  • دانشگاه های ایالتی
  • دانشکده های ایالتی
  • کالج های ایالتی
  • کالج های کاربردی
  • موسسات غیر رسمی فنی و حرفه ای

برای دریافت پذیرش باید در نظر داشت که اداره مهاجرت کانادا تنها گروه خاصی از کالج‌ها و موسسات و دانشگاه‌‌ها را به عنوان موسسه آموزش عالی می پذیرد. لیست دانشگاه‌ها و کالج های مورد تایید اداره مهاجرت در وبسایت اداره مهاجرت کانادا موجود می باشد.

3برای پذیرش دوره فوق لیسانس و دکتری

باید توصیه نامه ایی از دانشگاه دریافت کنید این توصیه نامه باید روی سربرگ دانشگاه بوده و مهر و امضا شده باشد. اسم و تلفن و آدرس استادی که توصیه نامه را امضا می کند حتما باید پایین نامه درج شده باشد. این نامه باید در داخل پاکت دانشگاه قرارگرفته و ارسال شود. حتما این نامه را از استادی دریافت کنید که قبلا با او واحدی را گذرانده اید و شما را می شناسد.

مقایسه ویزای تحصیلی کانادا با سایر کشورها

چه مدت می توانید با اجازه تحصیل در کانادا اقامت داشته باشید؟

ویزای تحصیلی کانادا

مجوز تحصیل معمولاً برای مدت زمان برنامه تحصیلی شما، به اضافه 90 روز اضافی معتبر است. این 90 روز به شما اجازه می دهد تا برای ترک کانادا آماده شوید یا برای تمدید اقامت خود اقدام کنید.

1- اگر دوره های پیش نیاز را می گذرانید (مراکز رشددهی)

 اگر مدرسه شما از شما بخواهد قبل از پذیرش شما در برنامه اصلی، دوره هایی را بگذرانید (شما پذیرش مشروط را دارید)، اجازه تحصیل شما برای مدت دوره های فوق، به اضافه 1 سال معتبر خواهد بود. هنگامی که در برنامه اصلی پذیرفته شدید، سپس باید تمدید اقامت خود را به عنوان دانشجو درخواست دهید.

2- اگر بعد از انقضای اجازه تحصیل ، تحصیلات خود را به پایان برسانید

 اگر دوره خود را قبل از تاریخ مجاز خود به پایان نرسانید، باید برای تمدید اقامت خود به عنوان دانشجو اقدام کنید. در صورت عدم تحصیل، باید تحصیل را متوقف کرده و کانادا را ترک کنید.

3- اگر قبل از انقضا اجازه تحصیل، تحصیل خود را به پایان برسانید

 اگر تحصیل خود را زود هنگام به پایان برسانید، فارغ از اینکه چه روزی روی مجوز تحصیل چاپ شده باشد، اجازه شما 90 روز پس از اتمام تحصیل متوقف می شود. شما تحصیلات خود را در تاریخی که مدرسه شما برای اولین بار با نامه ، کارنامه ، مدرک یا دیپلم به شما اطلاع می دهد، به پایان رسانده اید.

 شما باید مدرکی از تاریخ اطلاع دادن به مدرسه یا تاریخ دریافت مدرک، مدرک تحصیلی یا گواهینامه خود ارائه دهید. اگر مدرکی ندارید ، ما از اولین تاریخ صدور سند استفاده خواهیم کرد. ما ممکن است این تاریخ را با مدرسه شما تأیید کنیم.

4- آیا می توانید هنگام تحصیل به کشورتان برگردید؟

 اگر در طول تحصیل کانادا را ترک کنید، ممکن است لازم باشد هنگام بازگشت به کانادا ثابت کنید که در مدرسه خود ثبت نام کرده اید. اگر ویزای بازدید کننده یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) دارید ، هنگام بازگشت به کانادا باید همچنان معتبر باشد.

در زیر فایل صوتی هلدینگ مهاجرتی ویستا در مورد ویژگی های مطرح شده در ویزای تحصیلی کانادا ارایه داده شده است.

رزرو وقت مشاوره

شما می توانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره دریافت نمایید.

مزیت های ویزای تحصیلی کانادا Study Permit

از جمله مزیت های بارز اخذ ویزای تحصیلی کانادا این می باشد که فرد متقاضی بلافاصله پس از فارغ التحصیل شدن می تواند مشغول کار شود و کسب درآمد کند. حتی شخص در همان زمان تحصیل خود با توجه به مزیت برخورداری از حق کار، می تواند هفته ای ۲۰ ساعت مشغول به کار شود و برای خود و خانواده اش کسب درآمد کند.

الزامات واجد شرایط بودن ویزای تحصیلی کانادا

شما می توانید در کانادا تحصیل کنید، در صورتی که:

  • در یک موسسه یادگیری تعیین شده ثبت نام می شوند
  • هزینه‌های تحصیل
  • ثابت کنید که پول کافی برای پرداخت هزینه خود دارید
  • هزینه های زندگی برای خود و اعضای خانواده که با شما به کانادا می آیند
  • حمل و نقل را برای خود و اعضای خانواده که با شما به کانادا می آیند برگردانید
  • از قانون پیروی کنید ، سابقه کیفری نداشته و گواهی پلیس (در صورت لزوم) دریافت کنید
  • در سلامت هستند و معاینه پزشکی می کنند (در صورت لزوم)
  • به یک افسر ثابت کنید که با پایان یافتن اجازه تحصیل شما کانادا را ترک خواهید کرد

سوالات متداول

  بله، برای ویزای تحصیلی شما باید تمکن مالی قابل قبولی ارائه بدهید که نشان دهد شما (یا خانواده تان) از پس هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا بر میایید.

در صورتی که ویزای تحصیلی شما Reject شود و قبول نشوید، می توانید مجددا درخواست ویزای تحصیلی دهید و دوباره اقدام کنید.

  • نامه پذیرش (Letter of Acceptance)
  • پاسپورت Valid
  • تمکن و مدارک مالی که نشان بدهد از پس هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا بر می آیید.
  • مدارک شخصی (سناینامه، سند ازدواج و …)
  • مدارک تحصیلی (گواهی اشتغال به تحصیل، کارنامه، مدرک تحصیلی و …)
  • مدارکی که نَشان بدهد شما پس از اتمام تحصیل تان قصد بازگشت به کشور خودتان را دارید.

هزینه ی تحصیل در کانادا کاملا بستگی به آن مدرسه، کالج یا دانشگاهی دارد که از آن پذیرش گرفته اید و هزینه ها کاملا متفاوت است.

درخواست مشاوره

Loading...