loader image
Search

دسته‌بندی

سرمایه گذاری استانی در کانادا

ویزای سرمایه گذاری استانی کانادا Province Nomination Program (PNP)

برنامه های سرمایه گذاری استانی کانادا (PNP)، مهاجرت افراد علاقه مند و دارای صلاحیت را به کانادا از طریق پروسه کارآفرینی در یک استان یا یک قلمرو خاص تسهیل می نماید.
هر استان یا قلمرو مشخص شده در کانادا برنامه سرمایه گذاری استانی مخصوص به خود را دارد که برای رفع نیازهای اقتصادی و جمعیتی خاص آن استان طراحی شده است.

استان های کانادا، به غیر از کبک و نوناووت، هر کدام چندین روش سرمایه گذاری مختلف را ارائه می نمایند. این روش ها توسط دولت های استانی طراحی شده اند تا به اهداف مهاجرتی مختص آن استان کمک کنند. بنابراین معیارهای واجد شرایط بودن و مراحل درخواست برنامه های استانی، متفاوت است. در مجموع برنامه های سرمایه گذاری استانی (PNP) ، روشی متداول و محبوب برای مهاجرت و کسب اقامت دائم کانادا محسوب می شوند.

احراز صلاحیت متقاضیان برای برنامه های استانی کانادا

احراز صلاحیت متقاضیان برای برنامه های استانی، در نهایت توسط دولت فدرال انجام می پذیرد. بنابراین استان های کانادا صرفا می توانند کاندیدای مورد تایید خود را بر اساس معیارهای تدوین شده، به دولت فدرال معرفی و تایید نمایند.

 متقاضیان واجد شرایط سرمایه گذاری، برای درخواست اقامت دائم توسط استان، به دولت فدرال معرفی می شود. این بدین معناست که مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی همواره یک فرآیند دو قسمتی است. در مرحله اول  متقاضی در سطح استانی تایید می شود و در مرحله دوم باید در سطح فدرال تایید شود.

شرایط کلی سرمایه گذاری استانی در کانادا

  • دارا بودن شرایط سنی
  • داشتن حداقل سرمایه مورد نیاز برای هر برنامه (هزینه ها و شرایط هر یک از استان ها با هم متفاوت است)
  • دارا بودن تجربه مدیریتی کسب و کار
  • دارا بودن حداقل داشن زبان انگلیسی
  • دارا بودن مدرک تحصیلی

استان ها و مناطق تعیین شده جهت سرمایه گذاری کانادا

همانطور که اشاره کردیم، الزامات برنامه و روش های درخواست در هر یک از استان ها بسیار متفاوت هستند. متقاضیان علاقه مند به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری استانی، بایستی شرایط استان های مختلف را بررسی نمایند تا صلاحیت خود را برای ارائه درخواست به آنها مشخص نمایند.

آلبرتا

این استان از غرب با کوه های راکی هم مرز می باشد و مرکز تولید محصولات کشاورزی کانادا است. این استان در مرکز ذخایر عظیم نفت قرار دارد و در نتیجه صنایع نفتی در این استان پررونق است. شهرهای معروف کالگری و ادمنتون در این استان قرار گرفته اند.

برنامه مهاجرت آلبرتا (AAIP) که قبلاً برنامه نامزد مهاجر آلبرتا بود، یک برنامه مهاجرت اقتصادی است که افراد را برای اقامت دائم در آلبرتا نامزد می کند. نامزدها باید مهارت هایی برای پر کردن کمبودهای شغلی یا برنامه ریزی برای خرید یا راه اندازی کسب و کار در آلبرتا داشته باشند و بتوانند مخارج خانواده خود را تامین کنند. این برنامه توسط دولت های آلبرتا و کانادا اجرا می شود.

اگر از طریق این برنامه نامزد شده اید، می توانید به همراه همسر یا شریک زندگی مشترک و فرزندان تحت تکفل خود برای وضعیت اقامت دائم درخواست دهید.

بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا که در سواحل غربی کانادا واقع شده است به دلیل مناظر طبیعی و بی نظیر کوه های راکی ​​و همچنین اقیانوس آرام شناخته شده است.

 رشد اقتصادی استان و نیاز به نیروی کار در صنایع کشاورزی، حمل و نقل، جنگلداری، گردشگری، معدن و گاز طبیعی آن را به یکی از مقاصد مهاجرت در کانادا تبدیل کرده است.
برنامه نامزد استانی BC (BC PNP) یک برنامه مهاجرت اقتصادی است که توسط شعبه برنامه های مهاجرت دولت بریتیش کلمبیا اداره می شود.

برنامه استانی بریتیش کلمبیا این امکان را فراهم می کند تا کارگران خارجی، دانشجویان بین المللی و کارآفرینان برای کمک به رفع نیازهای بازار کار بریتیش کلمبیا و حمایت از اولویت های دولت و کمک به رشد اقتصاد بریتیش کلمبیا انتخاب شوند.

اگر نامزد شده اید، شما و خانواده تان می توانید برای اقامت دائم کانادا به IRCC درخواست دهید.

منیتوبا

منیتوبا تقریبا در بخش مرکزی کانادا و بین دو ایالت ساسکاچوان و آنتاریو قرار دارد،آنتاریو در شرق و ساسکاچوان در غرب منیتوبا قرار گرفته است. استان منیتوبا با توجه به منابع اولیه‌ای که دراختیار دارد، از نظر اقتصادی وضعیت خوبی دارد. اقتصاد منیتوبا بر پایه‌ی کشاورزی، گردشگری، نفت، صنعت معدن و جنگل‌داری استوار است. کشاورزی برای اقتصاد منیتوبا ضروری است و بیشتر مزارع در نیمه‌ی جنوبی استان قرار دارند.

در حوزه کشاورزی، این استان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی دانه‌های آفتاب‌گردان و یکی از منابع اصلی کاشت سیب‌زمینی است. منطقه‌ی بزرگی برای فرآوری سیب‌زمینی در این استان قرار دارد و برای رستوران‌های بزرگی مثل مک‌دونالد و وندیز سیب‌زمینی سرخ‌کرده تهیه می‌کند.

اکثر مردم این استان به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

نیوبرانزویک

استان نیوبرانزویک در ساحل شرقی کانادا در اقیانوس اطلس واقع شده است. این استان مرکز تعدادی از برنامه های سرمایه گذاری استانی (PNP) منحصر به فرد است که برای جذب نیروهای کار ماهر طراحی شده اند که می توانند شکاف های موجود را پر کنند و به طور قطعی به اقتصاد و جوامع محلی کمک کنند. این استان در زمینه فناوری و امنیت سایبری همواره پیشرو تلقی می‌شود. برای مثال، شهر مونکتون (Moncton) در جنوب شرقی نیوبرانزویک، اخیراً به‌عنوان بهترین شهر کانادا از نظر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید معرفی شده است.

جریان کارگران ماهر نیوبرانزویک برای اتباع خارجی طراحی شده است که دارای مهارت ها، تحصیلات و تجربه کاری لازم برای کمک به اقتصاد نیوبرانزویک هستند. کاندیداها باید حداقل شرایط واجد شرایط بودن برنامه را داشته باشند، یک پیشنهاد شغلی واقعی از یک کارفرمای نیوبرانزویک داشته باشند و قصد کامل زندگی و کار در استان را به صورت دائمی داشته باشند.

نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند و لابرادور، شرقی‌ترین ایالت کانادا هستند.این ایالت به دو بخش نیوفاندلند و لابرادور تقسیم شده و در این ایالت ۷ جزیره کوچک نیز قرار دارد. این ایالت با اقیانوس اطلس، مرز ساحلی دارد. نیوفاندلند که به لطف انرژی و منابع طبیعی خود در حال رشد و پیشرفت است، به دنبال کارگران ماهر و فارغ التحصیلان برای ادامه روند صعودی اقتصاد این استان آتلانتیک است. این استان به دلیل کشف معادن و منابع گازی، بازار کار خوبی برای مهندسین و متخصصان حوزه‌های مختلف بخصوص صنعت انرژی دارد. به همین دلیل سالانه تعداد زیادی از مردم سراسر دنیا به این استان، مهاجرت می‌کنند.

سرزمین های شمال غربی

سرزمین های شمال غربی، یکی از قلمرو های تعیین شده واقع در کشور کانادا است، مانند هر استان دیگر کانادا، این سرزمین در شمال کانادا در شرق استان یوکان، جنوب غربی استان نوناووت و شمال استان‌های بریتیش کلمبیا، آلبرتا و ساسکاچوآن قرار دارد. مرکز این استان، شهر یلونایف است. مساحت این قلمرو، ۱۱۴۰۸۳۵ کیلومتر مربع است. دریاچه گریت بر، بزرگ‌ترین دریاچه کانادا، در این قلمرو واقع شده است.
با وجود جمعیت نسبتا کم، این قلمرو از منابع طبیعی گسترده‌ای برخوردار است و بالاترین سرانه تولید ناخالصی داخلی در میان کل استان‌ها و قلمروهای کانادا را به خود اختصاص داده است.

 این سرزمین از منابع زمین‌شناسی وسیعی از جمله الماس، طلا و گاز طبیعی برخوردار است. این قلمرو از این منظر برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، جذابیت خاصی دارد.

نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا یکی از چهار استان منطقه آتلانتیک کانادا و یکی از بنادر مهم آن به حساب می‌آید که از آن طریق می‌توان به اقیانوس اطلس دسترسی داشت. استان نوا اسکوشیا متشکل از یک شبه جزیره و چندین جزیره میباشد که به سرزمین اصلی کانادا متصل شده‌اند. به عبارت دیگر ایالت نوا اسکوشیا از یک شبه‌جزیره‌ متصل به سرزمین اصلی کانادا و جزیره کیپ برتون و چندین و چند جزیره کوچک‌تر تشکیل شده‌است

. این استان شامل تعدادی از برنامه های سرمایه گذاری استانی (PNP) می باشد که از الویت های آن مهارت های کاری بالا و مفید است. ماهیگیری یکی از مهم ترین مشاغلی است که در استان نوا اسکوشیا وجود دارد و وجود منابع طبیعی بسیار زیاد در استان نوا اسکوشیا باعث شده است تا یکی از اصلی ترین تولید کنندگان میوه جات در کانادا باشد. این استان توانسته به عنوان چهارمین استان موفق در زمینه فیلم سازی در کانادا شناخته شود. در نوا اسکوشیا شما معادن نمک و زغال سنگ را هم مشاهده خواهید کرد. حدود 40 درصد از امکانات نظامی که کانادا دارد، در نوا اسکوشیا قرار گرفته است.

انتاریو

استان انتاریو واقع در مرکز کانادا، محبوب ترین مقصد برای مهاجران جدید به کانادا است. این استان میزبان شهر تورنتو، قطب اقتصادی کانادا، و همچنین پایتخت این کشور، اتاوا است. منابع طبیعی و معادن زیاد، به مقدار زیادی روند پیشرفت اقتصاد این استان را صعودی کرده است. همچنین انتاریو در صنعت خودرو سازی از بسیاری از رقبای سرسخت آمریکایی خود مثل میشیگان، پیشی گرفته است.

تورنتو، که شهر مرکزی این استان است، بازار خدمات مالی و صنعت بانکداری کاناداست و شهرهای دیگر این استان مرکز IT و صنایع تولیدی هستند. در مناطق مرکزی انتاریو صعنت گردشگری رونق بسیار خوبی دارد، دریاچه ها و رودخانه در تابستان از جاذبه های گردشگری این استان هستند و در زمستان نیز مناطق کوهستانی پر برف، جمعیت زیادی را برای اسکی به خود جذب می کند.

برنامه نامزد مهاجر انتاریو (OINP) برنامه مهاجرت اقتصادی استان است. این سازمان با همکاری دولت کانادا از طریق مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) کار می کند.

کارگران خارجی، دانشجویان بین المللی و سایرین با مهارت ها، تجربه و تحصیلات مناسب برای نامزدی به OINP مراجعه می کنند.

OINP افرادی را که دارای مهارت ها و تجربه نیازهای اقتصاد انتاریو هستند، برای اقامت دائم می شناسد و نامزد می کند و دولت کانادا تصمیم نهایی را برای تایید درخواست های اقامت دائم می گیرد.

جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد کانادا که یکی از استان های کشور کانادا محسوب می شود، خود از جزایر کوچک تری تشکیل شده است. از نظر جغرافیایی جزیره پرنس ادوارد، در کنار اقیانوس اطلس و در سواحل شرقی کانادا قرار گرفته است و کوچکترین استان این کشور به شمار می رود. با وجود وسعت و جمعیت کم جزیره پرنس ادوارد، این جزیره دارای فرهنگ منحصر بخود، صنعت توریسم باورنکردنی و ماهیگیری و صنایع کشاورزی پررونق است.

کبک

استان کبک استانی شرقی در کانادا است که مرکز آن شهر کبک و بزرگترین شهر آن مونترال است. این استان بزرگترین استان کانادا، دومین استان این کشور از نظر جمعیت و تنها استان فرانسوی زبان کانادا بوده که زبان غالب مردم (83 درصد) آن فرانسوی است. استان کبک دارای جنگل های وسیع، زمین های کشاورزی ثروتمند، صنایع استخراجی و از همه مهمتر دارای پتانسیل قوی در تولید برق آبی است .کبک برنامه های مهاجرتی مختلفی را اجرا می کند که به متقاضیان واجد شرایط امکان می دهد اقامت دائم کانادا را کسب کنند. دولت فدرال به استان کبک استقلال قابل توجهی در سیاست‌ها و رویه‌های مهاجرتی اعطا کرده است، به همین دلیل است که برنامه‌های مهاجرتی کبک اغلب جدا از استان‌های دیگر بررسی می‌شود.

ساسکاچوان

استان ساسکاچوان واقع در منطقه دشت غربی کانادا و یکی از استان‌ های کانادا است که در بین مناطق با پوشش گیاهی دشت و چمن زار قرار گرفته است. پایتخت این شهر، رجینا است که نزدیک به 240000 نفر از کل جمعیت 1.1 میلیون نفری این استان را به خود اختصاص داده است. ساسکاچوان از نظر زمین های کشاورزی غنی است و یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی در کانادا است. همچنین سایر صنایع مانند املاک و مستغلات یا بخشهای خدماتی مثل بیمه هم در اقتصاد ساسکاچوان نقش زیادی دارند. از دیگر رانه های اقتصادی این استان وجود زمین های سرشار از نفت و گاز و منابع مختلفی از جمله زغال سنگ، اورانیوم و پتاس است.

یوکان

یوکان کوچک ترین و غربی ترین سرزمین در میان 3 قلمرو یا محدوده های سرزمینی کانادا است. این محدوده با 36000 نفر، دارای کمترین میزان جمعیت در میان تمامی استان‌ها و قلمروهای کانادا است.معادن بزرگترین صنعت یوکان بوده و معادن سرب، روی، نقره، طلا و مس در این قلمرو در حال استخراج و بهرع برداری هستند. مشاغل تجاری و اداری، پس از منابع طبیعی دومین زمینه اشتغال جامعه را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این ، دولت نیز همواره یکی از منابع اصلی فعالیت اقتصادی در مرکز این قلمرو، وایتهورس، بوده که بخش قابل توجهی از کل اشتغال را به خود اختصاص داده است. اقتصاد یوکان به تدریج متنوع شده و این روزها، گردشگری سهم قابل توجهی را در اشتغال زایی و رونق بخش خدماتی یوکان تشکیل می‌دهد.

برای انتخاب استان مناسب جهت سرمایه گذاری با توجه به شرایطی که دارید، با مشاورین ویستاگستر تماس بگیرید.
02175993

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری های استانی

بعد از شروع فعالیت در استان مورد نظر و کسب تجربه و امتیازات لازم می توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایید. در نظر داشته باشید در طول دوره فعالیت در کانادا می بایست به مدت ؟؟ در خاک کانادا حضور داشته باشید.

مراحل سرمایه گذاری استانی در کانادا  و مدت زمان اخذ ویزا

۱. برنامه استانی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید

۲. برای برنامه استانی مورد نظر خود اپلای کنید

۳. گواهی نامزدی استانی دریافت کنید

۴. پرونده خود را برای اقامت دائم سابمیت کنید

میانگین زمان رسیدگی به درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری حدود 6 ماه و درخواست مبتنی بر کاغذ 18 ماه می باشد.

سوالات متداول

معمولا برای سرمایه گذاری استانی در کانادا استان‌های ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا و سرزمین‌های شمال غربی جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند.

معمولا برای سرمایه گذاری استانی در کانادا استان‌های ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا و سرزمین‌های شمال غربی جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند.