loader image
Search
تایید آزمون PTE برای برنامه‌ های مهاجرتی کانادا

پذیرش مدرک PTE برای مهاجرت به کانادا در سال 2024

تایید آزمون PTE برای برنامه‌ های مهاجرتی کانادا

بهترین خبر مهاجرتی در سال 2024 بخصوص برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند بدون شک اضافه کردن مدرک زبان PTE به لیست مدارک زبان مورد قبول خود می باشد. سازمان IRCC اکنون آزمون پیرسون انگلیسی را برای مهاجرت به کانادا می پذیرد. از 30 ژانویه 2024، افرادی که به دنبال فرصت‌های مهاجرتی به کانادا هستند، اکنون می‌توانند از آزمون انگلیسی پیرسون (PTE) برای مسیرهای مختلف مهاجرت، به استثنای جریان مستقیم دانشجویی (SDS) استفاده کنند.

این پیشرفت اخیر نشان می دهد که نامزدهای تحت برنامه استانی نامزد (PNP)، کسانی که در برنامه های مدیریت شده اکسپرس انتری ثبت نام کرده اند، و افرادی که به ارزیابی مهارت زبان برای اهداف مهاجرت به کانادا نیاز دارند، به جز SDS، مانند درخواست های شهروندی کانادا، می توانند از این برنامه استفاده کنند.

PTE Core به عنوان یک ارزیابی زبان مبتنی بر کامپیوتر برای ارزیابی مهارت عمومی انگلیسی طراحی شده است که به طور خاص برای اهداف مهاجرت به کانادا طراحی شده است. این آزمون مهارت های روزمره انگلیسی شامل صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن را در یک بازه زمانی دو ساعته ارزیابی می کند. با بیش از 400 مرکز آزمون در سراسر جهان، داوطلبان می توانند به راحتی به مکان های آزمون دسترسی داشته باشند.

وب‌سایت پیرسون تاکید می‌کند که این آزمایش توسط ارزیاب‌های انسانی و هوش مصنوعی (AI) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا تعصبات را به حداقل برساند. به طور معمول، نتایج آزمایش در یک دوره کوتاه دو روزه در دسترس است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا میتوانید با مشاوران ویستا در تماس باشید.

تایید آزمون PTE برای برنامه_ های مهاجرتی کانادا

مزیت های شرکت در آزمون PTE برای مهاجرت به کانادا

آیا قصد دارید به کانادا برای تحصیل مهاجرت کنید؟ در این صورت، بهتر است از آزمون PTE برای ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی خود استفاده کنید. این آزمون در مقایسه با آزمون های زبان دیگر و بخصوص آزمون آیلتس مزیت های بیشماری دارد در زیر به چند مورد ار آنها اشاره کرده ایم:

  • امکان کسب نمرات بالاتر نسبت به آزمون آیلتس بخصوص در بخش رایتینگ (بخش رایتینگ آیلتس همیشه جزو مهمترین نگرانی ها بخصوص برای ما ایرانی ها بوده است)
  • آزمون PTE توسط هوش مصنوعی برگزار ، تصحیح و  نمره دهی میشود که این امر باعث شده دیگر سلیقه شخصی ممتحن در نمره دهی بی تاثیر باشد.
  • امکان آزمون دادن در هر روزی از سال به انتخاب زبان آموز و در سانس های صبح و ظهر و عصر
  • امکان بوک کردن مجدد و آزمون دادن مکرر در صورت عدم کسب نتیجه دلخواه در آزمون
  • روند تصحیح و نمره دهی بسیار کوتاه مدت که به موجب آن معمولا زیر چند ساعت میتوانید کارنامه خود را دریافت کنید
  • آزمون PTE نسبت به آزمون های دیگر بسیار تکنیک محور میباشد که این امر به روایتی این آزمون را ساده تر کرده است.
  • هزینه کمتر نسبت به اکثر آزمون های دیگر
  • و…

با جایگزینی آزمون PTE Essential که قبلا تایید شده بود، PTE Core خود را به عنوان استاندارد فعلی برای ارزیابی های مهاجرت به کانادا معرفی می کند. لازم است اذعان کنیم که پیرسون، مشابه سایر سازمان‌های معتبر ارزیابی زبان، انواع آزمون‌های مختلف از جمله PTE Academic را ارائه می‌دهد. داوطلبان مهاجرت باید اطمینان حاصل کنند که آزمون مناسب را مطابق با برنامه مهاجرتی انتخابی خود انجام می دهند.

آزمون PTE یکی از آزمون‌های متداول برای بررسی سطح زبان انگلیسی است که مدرک آن در کشور‌هایی مثل نیوزلند یا استرالیا پذیرش می‌شود. خوشبختانه هم‌اکنون کشور کانادا نیز مدرک این آزمون زبان انگلیسی را برای مهاجرت تحصیلی افراد می‌پذیرد؛ بنابراین شما می‌توانید با شرکت در PTE به‌راحتی به کشور کانادا مهاجرت کنید. 

مدرک آزمون PTE برای کانادا توسط دانشگاه‌های زیادی پذیرش می‌شود، اما شما باید قبل از شرکت در این امتحان حتماً درباره دانشگاه موردنظرتان تحقیقاتی داشته باشید تا متوجه شوید آیا مدرک PET در آنجا نیز قابل‌پذیرش است یا خیر. بسیاری از افراد در این آزمون بدون هیچگونه اطلاعاتی شرکت می‌کنند و سپس متوجه عدم پذیرش مدرک مربوطه در دانشگاه موردنظرشان می‌شوند. 

هم‌اکنون بسیاری از افراد به‌واسطه آزمون PTE می‌توانند مسیر مهاجرت خود را به کشور کانادا هموار کنند. کافیست اقدام به‌دریافت ویزای توریستی کانادا کرده و به این کشور سفری داشته باشید و سری به دانشگاه‌های مختلف آنجا بزنید تا از کیفیت بالای سیستم آموزشی کانادا مطلع شوید. با همین سفر ساده قطعاً شما نیز مایل خواهید شد که با شرکت در این آزمون برای تحصیل به کانادا بروید. 

آزمون PTE چیست؟ 

آزمون PTE یا آزمون تست زبان انگلیسی پیرسون (Pearson Test of English) یکی از آزمون‌های استاندارد برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی است. این آزمون توسط شرکت پیرسون برگزار می‌شود و مانند آزمون‌های دیگر مانند آیلتس و تافل، مورد توجه کسانی قرار می‌گیرد که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان را دارند. این آزمون شامل چهار قسمت مهارتی به نام‌های شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتاری (Writing) و گفتاری (Speaking) است که هر یک از این بخش‌ها مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند.

فرض کنید ویزای گردشگری کانادا را اخذ کردید، به این کشور سفر داشتید و دانشگاه‌ها را از نزدیک دیدید و در نهایت تصمیم گرفتید که به‌آنجا مهاجرت تحصیلی داشته باشید، اما این کار چگونه امکان‌پذیر است؟ بسیاری از افراد به آزمون آیلتس فکر می‌کنند، در‌صورتی‌که این آزمون هزینه بر بوده و مدت زمان دسترسی به‌کارنامه نیز زیاد خواهد بود، از‌این‌رو بسیاری از کارشناس‌ها توصیه می‌کنند که در آزمون PTE شرکت داشته باشید. 

آزمون PTE نیز درست مانند آیلتس 4 مهارت Speaking، Writing، Reading و Listening شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و سؤالاتی مختلفی را در طی آزمون حول محور این موضوعات مطرح می‌کند که باید به‌آنها پاسخ‌دهید. شما می‌توانید با پرداخت فقط مبلغ 180 دلار یعنی 40 دلار کمتر از آیلتس در این آزمون شرکت داشته باشید و مهارت‌های زبانی‌تان را موردارزیابی قرار دهید. البته متأسفانه PTE در ایران برگزار نمی‌شود و برای شرکت در آن باید به‌سراغ کشور‌های همسایه مثل ترکیه و امارات بروید. 

آزمون PTE به‌صورت کاملاً کامپیوتری برگزار می‌شود و مدت اعتبار مدرک آن نیز مانند آیلتس و تافل 2 سال است؛ یعنی اگر در طی 2 سال از مدرکتان استفاده نکردید، دوباره باید برای شرکت در آزمون اقدام کنید. 

این آزمون در 4 مدل مختلف برگزار می‌شود که عبارت هستند از: 

  • آکادمیک: اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور
  • جنرال: ارزیابی سطح زبان
  • :PTE Core جهت شرکت در کلاس اقتصادی اکسپرس‌انتری
  • :PTE Young Learners سنجش زبان کودکان 7 تا 12 سال

متأسفانه آزمون PTE برای کانادا جهت مهاجرت کاری مناسب نیست و افراد باید از طریق آزمون‌هایی مانند آیلتس زمینه ورودشان به این کشور را فراهم کنند. 

معرفی بخش های مختلف آزمون PTE

برای اینکه در آزمون PTE شرکت کنید و نمره قابل‌قبولی به‌دست‌آورید، باید با بخش‌های مختلف آن آشنا شوید. اما آیا ویژگی‌های بخش‌های مختلف آزمون PTE را می‌شناسید؟ 

اسپیکینگ

در بخش اسپیکینگ یا صحبت‌کردن این آزمون سؤالات خاصی در اختیارتان قرار می‌گیرند که باید به آنها پاسخ‌دهید. برخی از این سؤال‌ها عبارت هستند از: 

  • معرفی
  • خواندن متنی که برروی مانیتور نمایش داده می‌شود
  • تکرار جملات نمایش داده‌شده برروی مانیتور
  • توصیف تصاویر نمایش داده‌شده برروی مانیتور
  • جواب به سؤال‌های کوتاه بعد از نمایش متنی خاص

رایتینگ

بخش رایتینگ یا نوشتن مهارت‌های نوشتاری شما را در زبان انگلیسی می‌سنجد. در بخش اول این آزمون ابتدا باید یک متن را بخوانید و سپس آن را در حداکثر 75 کلمه خلاصه کنید؛ برای طی‌کردن این مرحله 10 دقیقه زمان دارید. در بخش دیگر باید یک مقاله حدوداً 300 کلمه‌ای را بنویسید که برای پاسخ‌دادن به‌آن حدود 20 دقیقه زمان خواهید داشت. 

ریدینگ

بخش ریدینگ در آزمون PTE حدود 40 دقیقه زمان دارد که طی آن باید سؤالات مختلف را بخوانید و به‌آنها پاسخ‌دهید. در واقع بعد از خواندن متن اول چند سؤال 4 گزینه‌ای یا تک جوابی پیش‌رویتان قرار می‌گیرد که باید با پاسخ به آنها از این مرحله بگذرید. متن دوم برای پاسخ به سؤالات 4 گزینه‌ای یا چندجوابی به‌صورت MULTIPLE ANSWER در اختیارتان قرار خواهد گرفت. متن سوم باکس‌های متنی نامرتبی را نشانتان می‌دهد که باید آنها را مرتب کنید. در متن چهار بر اساس متن، سؤال‌های جای خالی می‌بینید که باید در جای خالی کلمه یا عبارت مناسب را بگذارید. بخش پنجم نیز به‌صورت جای خالی است. 

لیسینینگ

در این بخش ابتدا باید یک فایل صوتی را بشنوید و سپس بر اساس داده‌ها آن را کامل کنید. نکته‌های این فایل را به یادداشته باشید، چون چندین سؤال با فرمت‌های مختلف نیز پیش‌رویتان قرار می‌گیرند که باید به‌آنها نیز پاسخ‌دهید. بخش دیگر لیسنینگ مربوط به پر‌کردن جای خالی بر اساس همین داده‌ها بوده و بخش چهارم نیز شامل خلاصه‌نویسی خواهد بود. 

در بخش پنجم این امتحان باید یک فایل صوتی را گوش دهید و به‌سؤالات مربوط به آن پاسخ‌دهید و در بخش ششم نیز باید یک فایل صوتی را بشنوید و کلمات جاافتاده در آن را بنویسید. 

در قسمت آخر این مرحله یک فایل صوتی و متن در اختیارتان می‌گذارند که در آن کلمات اشتباه به‌کار برده‌شده است. شما در این بخش باید این کلمات را بیابید. 

نحوه برگزاری آزمون PTE چگونه است؟ 

آزمون PTE برای کانادا چگونه برگزار می‌شود؟ این سؤال ذهن بسیاری از زبان‌آموزان و داوطلبان را به‌خود درگیر می‌کند. در این آزمون شما به‌صورت کاملاً کامپیوتری به سؤالات پاسخ می‌دهید و هیچ ارتباط چشمی یا رودررویی با ممتحنین ندارید؛ همین ویژگی باعث می‌شود تا تمام استرس‌هایتان حتی برای بخش اسپیکینگ نیز از بین برود. در این آزمون خبری از کاغذ نیست و شما به‌واسطه تایپ‌کردن باید به سؤالات پاسخ‌دهید. 

در زمان مراجعه به مرکز برگزاری این آزمون یک کامپیوتر را به‌همراه یک هندفزری در اختیارتان قرار می‌دهند و سپس مدت زمان مشخصی را برای پاسخ‌دادن به‌سؤالات برایتان در نظر می‌گیرند. 

هزینه آزمون PTE چقدر است؟ 

هزینه آزمون PTE برای کانادا بر اساس فاکتور‌ها و مؤلفه‌های مختلفی تعیین می‌شود. شما باید هزینه بلیط رفت‌و‌برگشت به کشور همسایه جهت شرکت در آزمون را در نظر بگیرید؛ همچنین هزینه‌های مربوط به اقامتگاه و هتل را نیز نباید از قلم بیندازید. هزینه اصلی آزمون نیز به‌همراه هزینه‌های مربوط به عوارض خروج از کشور باید پرداخت شوند. تا این تاریخ یعنی اواخر اسفند ماه سال 1402 هزینه این آزمون به عنوان مثال در کشور ترکیه 4600 لیر و با احتساب نرخ لیر روز معادل چیزی در حدودا 7.800.000 میباشد.

لیست دانشگاه های پذیرنده مدرک آزمون PTE برای کانادا

کدام دانشگاه‌ها در کشور کانادا مدرک آزمون PTE را پذیرش می‌کنند؟ 

  • ABC ACCESS BUSINESS COLLEGE
  • ACADIA UNIVERSITY
  • UNIVERSITY OF PRINCE EDWARD ISLAND
  • UNIVERSITY OF REGINA
  • UNIVERSITY OF SASKATCHEWAN
  • UNIVERSITY OF VICTORIA
  • UNIVERSITY OF WATERLOO
  • UNIVERSITY OF WINDSOR
  • ALEXANDER COLLEGE
  • BTH EDUCATION GROUP
  • BISHOP’S UNIVERSITY
  • BRANDON UNIVERSITY
  • BRITISH COLUMBIA INSTITUTE OF TECHNOLOGY (BCIT)
  • BROCK UNIVERSITY
  • CANADIAN AESTHETIC ACADEMY
  • CONCORDIA UNIVERSITY, COLLEGE OF ALBERTA
  • CONCORDIA UNIVERSITY, QUEBEC
  • CONESTOGA COLLEGE
  • CONFEDERATION COLLEGE
  • ALGOMA UNIVERSITY
  • ALGONQUIN COLLEGE
  • ASCENDA SCHOOL OF MANAGEMENT
  • ASSINIBOINE COMMUNITY COLLEGE
  • CANADIAN BEAUTY COLLEGE
  • CANADIAN MENNONITE UNIVERSITY
  • CANADORE COLLEGE
  • CAPE BRETON UNIVERSITY
  • CAPILANO UNIVERSITY
  • CARLETON UNIVERSITY
  • CENTENNIAL COLLEGE
  • COLLEGE OF THE ROCKIES
  • COQUITLAM COLLEGE
  • DALHOUSIE UNIVERSITY
  • DOUGLAS COLLEGE
  • DURHAM COLLEGE OF APPLIED ARTS AND TECHNOLOGY
  • EMILY CARR UNIVERSITY OF ART AND DESIGN
  • FAIRLEIGH DICKINSON UNIVERSITY (VANCOUVER)
  • FANSHAWE COLLEGE
  • FLEMING COLLEGE
  • GEORGIAN COLLEGE
  • HILLFIELD STRATHALLAN COLLEGE
  • HUMBER INSTITUTE OF TECHNOLOGY AND ADVANCED LEARNING
  • KWANTLEN POLYTECHNIC UNIVERSITY
  • LAMBTON COLLEGE
  • SHERIDAN COLLEG
  • SIMON FRASER UNIVERSITY
  • SPROTT-SHAW COMMUNITY COLLEGE
  • ST FRANCIS XAVIER UNIVERSITY
  • LANGARA COLLEGE
  • LAURENTIAN UNIVERSITY
  • LONDON SCHOOL OF BUSINESS AND FINANCE, TORONTO
  • MEMORIAL UNIVERSITY OF NEWFOUNDLAND
  • MOHAWK COLLEGE
  • MOUNT ALLISON UNIVERSITY
  • MOUNT ROYAL UNIVERSITY
  • NEW BRUNSWICK COMMUNITY COLLEGE
  • NIAGARA COLLEGE
  • NIPISSING UNIVERSITY
  • NORTHERN ALBERTA INSTITUTE OF TECHNOLOGY
  • NORTHERN COLLEGE
  • NOVA SCOTIA COMMUNITY COLLEGE
  • OLDS COLLEGE
  • PROVIDENCE COLLEGE
  • PROVIDENCE SEMINARY
  • PURES COLLEGE OF TECHNOLOGY
  • QUEEN’S UNIVERSITY
  • MACEWAN UNIVERSITY
  • MARINE INSTITUTE OF MEMORIAL UNIVERSITY
  • MCGILL UNIVERSITY
  • MCMASTER UNIVERSITY
  • MEDICINE HAT COLLEGE
  • ROYAL ROADS UNIVERSITY
  • RYERSON UNIVERSITY
  • SAIT POLYTECHNIC
  • SAINT MARY’S UNIVERSITY
  • SAULT COLLEGE
  • SENECA COLLEGE
  • ST THOMAS MORE COLLEGE
  • ST. PETERS COLLEGE
  • THE KING’S UNIVERSITY COLLEGE
  • THOMPSON RIVERS UNIVERSITY
  • TRENT UNIVERSITY
  • UNIVERSITY CANADA WEST
  • UNIVERSITY OF ALBERTA
  • UNIVERSITY OF BRITISH COLUMBIA
  • VANCOUVER ISLAND UNIVERSITY
  • WESTERN UNIVERSITY
  • WILFRID LAURIER UNIVERSITY
  • YORK UNIVERSITY
  • YORKVILLE UNIVERSITY
  • UNIVERSITY OF CALGARY
  • UNIVERSITY OF GUELPH
  • UNIVERSITY OF LETHBRIDGE
  • UNIVERSITY OF MANITOBA
  • UNIVERSITY OF ONTARIO INSTITUTE OF TECHNOLOGY (UOIT)
  • UNIVERSITY OF OTTAWA
  • UNIVERSITY OF WINNIPEG
  • UNIVERSITY OF THE FRASER VALLEY

معرفی منابع آزمون PTE برای کانادا

برای اینکه در آزمون PTE برای کانادا شرکت کنید، نیاز به‌استفاده از برخی منابع آموزشی دارید؛ اما آیا می‌دانید بهترین منابع آموزشی برای این آزمون چه هستند؟ 

  • Practice Tests Plus with key PTE Academic
  • Expert PTE Academic Coursebook
  • PTE Academic Vocabulary
  • PTE Academic Testbuilder
  • PTE Academic Practice Test Plus
  • Wiley’s PTE Advantage for The Academic Module (WIND)
  • The Official Guide to the PTE Academic

آیا می توان مدرک PTE را از طریق Pearson به دانشگاه مورد نظر فرستاد؟

بله، می‌توانید مدرک PTE خود را از طریق شرکت پیرسون به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید. پس از دریافت نتایج آزمون PTE، شما می‌توانید از طریق پنل کاربری خود در وب‌سایت Pearson به نتایج دسترسی پیدا کرده و مدرک خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید. این امر به شما کمک می‌کند تا مدرک خود را به راحتی و به صورت مستقیم به دانشگاه ارسال نمایید و فرآیند ارسال مدارک را سریع‌تر و آسان‌تر کنید.

آزمون PTE، آزمون کاربردی برای مهاجرت به کشور کانادا

آزمون PTE، آزمون کاربردی و بسیار مهم جهت مهاجرت به کشور کانادا است که از طریق آن می‌توانید در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوید و آینده خود را بسازید. این آزمون ساختاری شبیه به آزمون‌های تافل و آیلتس دارد و به‌دلیل هزینه کمتر معمولاً زبان‌آموزان و داوطلبان ترجیح می‌دهند که در آن شرکت داشته باشند؛ البته از‌آنجا‌که این آزمون را در مراکز خارج از کشورمان برگزار می‌کنند، قاعدتاً هزینه‌های شرکت در آن بیشتر خواهد شد، اما اگر در کشور‌های خارجی مثل ترکیه یا امارات زندگی می‌کنید، قطعاً PTE گزینه‌ای مناسب برایتان خواهد بود. 

آزمون PTE برای کانادا طرفداران زیادی دارد و هم‌اکنون افراد زیادی در این آزمون به امید مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا شرکت می‌کنند. این آزمون می‌تواند تبدیل به برگ برنده‌ای شود و مسیر مهاجرتتان را بسیار هموارتر کند، بنابراین اگر فرصت و زمان کافی برای افزایش مهارت‌های زبان انگلیسی‌تان را دارید، ابتدا مهارت‌هایتان را تقویت و سپس برای شرکت در این آزمون به کشور‌های همسایه بروید؛ چون قطعاً به‌واسطه آن بسیاری از موانع مهاجرتتان را از بین خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *