loader image
Search
مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا در سال 2024

مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا در سال 2024

بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند، می خواهند بدانند که مدت زمان صدور ویزای کانادا چقدر است؟  هر ویزا زمان پردازش و روند درخواست متفاوتی دارد. زمان رسیدگی به ویزای کانادا به این صورت تعریف می‌شود که از روز دریافت درخواست شما، چه مدت طول می‌کشد تا اداره مهاجرت و یا سازمان پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به درخواست شما رسیدگی کند. این موضوع به عنوان زمان های پردازش CIC یا IRCC شناخته می شود.

در آغاز سال 2022، یک استراتژی جدید بزرگ برای کوتاه کردن جدول زمانی پردازش مهاجرت به کانادا وجود داشت. شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، مجموعه‌ای از ابتکارات جدید را با هدف کوتاه کردن زمان‌بندی پردازش چندین برنامه مهاجرتی محبوب کانادا رونمایی کرد. از ابزار IRCC Processing Times برای تعیین مدت زمان پردازش ویزای کانادا استفاده کنید. IRCC در حال انجام بهبودهایی برای کمک به انبوه درخواست های ویزا و بهبود زمان پردازش مهاجرت کانادا در سال 2024 است.

برای اطلاع از آدرس سفارت های کانادا برای ایرانی ها میتوانید مقاله آدرس سفارت کانادا را مطالعه بفرمایید.

عواملی که می تواند زمان رسیدگی به ویزای کانادا را افزایش دهد

با توجه به CIC، چندین مورد می تواند تعیین کننده مدت زمان پاسخ دهی ویزای کانادا شما باشد. این موارد شامل عوامل زیر میباشد:

  • نوع ویزای درخواستی و کیفیت پرونده
  • کشور محل اقامت متقاضی
  • تکمیل بودن پرونده و صحت مدارک
  • میزان دسترسی سازمان مربوطه به استعلام های لازم
  • حجم کاری و ترافیک کاری سازمان IRCC
  • زمان پاسخگویی و ارسال متقاضی به مدارک اضافی درخواستی از سمت سازمان های مهاجرتی و سفارت

مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا

23 روز الی 8 ماه

مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا می تواند به این بستگی داشته باشد که متقاضی از کدام کشور درخواست داده است. زمان پردازش با توجه به شرایط زیر تعیین می شود:

  • ویزای بازدید کننده (در حالی که در کانادا هستید) : 23 روز
  • ویزای بازدید کننده (خارج از کانادا) : 41 روز تا 120 روز
  • تمدید ویزای بازدید کننده : 6 ماه

مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا

 

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

مدت زمان صدور ویزای گردشگری کانادا بعد از انگشت نگاری بسته به نوع ویزا که درخواست می کنید، ممکن است تا 30 روز طول بکشد تا پس از بیومتریک پردازش شود. برای اطلاعات دقیق و به روز در مورد زمان پردازش ویزای بازدید کننده کانادا، لطفا با سفارت/کنسولگری یا دفتر درخواست ویزا تماس بگیرید. آنها می توانند دقیق ترین و به روزترین اطلاعات را در مورد مراحل درخواست ویزا و زمان جواب ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری به شما ارائه دهند.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری به نوع ویزا، کشوری که از آن درخواست می‌دهید، کامل بودن مدارک و شرایط خاص هر پرونده بستگی دارد.

به طور کلی، مدت زمان انتظار برای ویزاهای مختلف کانادا متفاوت است:

  • ویزای توریستی: به طور متوسط 36 روز کاری
  • ویزای تحصیلی: به طور متوسط 40 روز کاری (112 روز اگر به صورت دستی اقدام کنید)
  • ویزای کاری: به طور متوسط 10 هفته کاری

توجه داشته باشید که این زمان‌ها فقط تخمینی هستند و ممکن است در برخی موارد بیشتر یا کمتر باشند.

عوامل متعددی می‌توانند بر مدت زمان صدور ویزا تاثیر بگذارند، از جمله:

  • تعداد درخواست‌های ویزا: اگر در دوره‌ای که تقاضای ویزا زیاد است درخواست می‌دهید، ممکن است زمان پردازش بیشتر طول بکشد.
  • پیچیدگی پرونده: اگر پرونده شما پیچیده باشد یا نیاز به مدارک اضافی داشته باشد، ممکن است زمان پردازش بیشتر طول بکشد.
  • بررسی امنیتی: در برخی موارد، ممکن است لازم باشد بررسی‌های امنیتی بیشتری انجام شود که می‌تواند زمان پردازش را افزایش دهد.

می‌توانید از طریق وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) وضعیت درخواست ویزای خود را پیگیری کنید. برای این کار به شماره پرونده و تاریخ تولد خود نیاز دارید.

در اینجا چند منبع برای پیگیری درخواست ویزای کانادا و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدت زمان پردازش ویزا ارائه شده است:

جواب انگشت نگاری چند روزه میاد

تراکنش‌های اسکن زنده معمولاً در عرض 24 ساعت به آژانس درخواست‌کننده شما ارسال می‌شوند، اگر چیزی در سابقه خود نداشته باشید، سازمان‌های مجری قانون معمولاً طی 2 تا 3 روز کاری یک نامه تأییدیه به آژانس درخواست کننده شما ارسال می‌کنند.

زمان پردازش مجوز کار کانادا

5 الی 36 هفته

زمان صدور مجوز کار کانادا جزو مواردی است که بیشترین پروسه زمانی را دارد. زمان پردازش Work Permit کاملاً به تکمیل درخواست شما و دفتری که در آن درخواست داده اید بستگی دارد. تجربه ما نشان داده است که بسته به شرایط خاص شما، پردازش مجوز کار کانادا بین 5 تا 36 هفته طول می‌کشد.

  • مجوز کار (در حالی که در داخل کانادا هستید) : 4 هفته
  • مجوز کار (خارج از کانادا) : 5 الی 6 ماه

مدت زمان جواب ویزای تحصیلی کانادا

4 هفته الی 5 ماه

درست مانند مجوزهای کار، مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا بیشتر به کشور محل اقامت متقاضی بستگی دارد. معمولاً مجوز تحصیل کانادا در شرایط خاص پردازش می شود:

  • مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا  (در حالی که در کانادا هستید) : 4 هفته
  • مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا (خارج از کانادا) : 9 هفته

مدت زمان جواب ویزای سوپر ویزای کانادا

4 الی 6 ماه

اکثر درخواست ها برای سوپر ویزای کانادا ظرف 6 ماه و گاهی کمتر بررسی می شوند. زمان پردازش بسته به دفتر ویزا و کشوری که از آن درخواست می دهید متفاوت است.

مدت زمان پردازش ویزای اکسپرس اینتری کانادا

6 ماه یا کمتر

برنامه اکسپرس انتری شامل جریان های زیر است: کارگر ماهر فدرال (FSW)، مشاغل ماهر فدرال (FST)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برخی از برنامه های نامزد استانی (PNP).

اکثر درخواست‌های اکسپرس اینتری ظرف شش ماه از تاریخ دریافت بررسی می‌شوند. با این حال، در برخی موارد نادر، این پروسه ممکن است بیشتر طول بکشد. قبل از شروع زمان پردازش شش ماهه، متقاضی باید تمام مدارک لازم را ارائه کند و آنها را در سامانه اکسپرس اینتری فردی خود آپلود کند.

مدت زمان دریافت کارت اقامت دائم کانادا

5 الی 8 ماه

درخواست برای کارت PR معمولاً حدود 5 تا 8 ماه پس از دریافت ITA (دعوت برای درخواست) برای پردازش ویزا طول می کشد.

زمان پردازش تمدید کارت روابط عمومی کانادا

1 الی 4 ماه

زمان پردازش تمدید کارت روابط عمومی ممکن است چندین هفته یا حتی ماه ها طول بکشد. اگر می خواهید به خارج از کانادا سفر کنید، باید قبل از انقضا آن را تمدید کنید.

مدت زمان دریافت و بررسی LMIA

9 الی 58 روز

کانادا در سال 2024 حجم زیادی از برنامه های LMIA را تجربه می کند که می تواند منجر به زمان پردازش طولانی تر و تاخیرهای احتمالی شود، به ویژه در برنامه کارگران خارجی موقت دیده می شود. بسته به اینکه برای کدام LMIA درخواست می کنید، ممکن است بین 9 تا 58 روز کاری برای پردازش درخواست شما طول بکشد.

  • جریان جهانی استعدادها: 9 روز کاری
  • جریان کشاورزی: 11 روز کاری
  • برنامه کارگر فصلی کشاورزی: 6 روز کاری
  • جریان اقامت دائم: 58 روز کاری
  • مراقبین در منزل: 25 روز کاری
  • جریان با دستمزد بالا: 40 روز کاری
  • جریان کم دستمزد: 45 روز کاری

مدت زمان بررسی پرونده شهروندی کانادا

17 الی 24 ماه

مدت زمان پردازش اعطای شهروندی کانادایی 24 ماه است. این بدان معنی است که از روزی که درخواست تکمیل شده خود را ارسال می کنید، احتمالا باید حدود 2 سال طول بکشد تا به طور کامل رسیدگی شود.

مدت زمان بررسی پرونده اسپانسرشیپ همسر کانادا

13 الی 17 ماه

زمانی که همسر شما در کانادا زندگی می کند، متوسط زمان پردازش اسپانسرشیپ همسر تقریباً 13 تا 17 ماه است. با این حال، بسته به شرایط خاص مانند اینکه اگر همسر شما در خارج از کانادا باشد، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.

مدت زمان بررسی پرونده مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)

2 الی 6 ماه

هنگام درخواست برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا پس از تحصیل، می توانید انتظار داشته باشید که 5 تا 6 ماه هنگام درخواست آنلاین یا 2 ماه در هنگام درخواست از طریق کاغذ صبر کنید. اگر قبل از انقضای مجوز دانشجویی خود برای PGWP خود درخواست داده باشید، در زمان انتظار، مجاز به کار هستید.

مدت زمان پردازش پرونده دریافت پاسپورت کانادا

زمان رسیدگی به درخواست گذرنامه با توجه به مکان و نحوه ارسال درخواست و همچنین فوریت درخواست تعیین می شود. زمان‌های رسیدگی به درخواست‌های پاسپورت ارسالی در کانادا به شرح زیر است:

  • 10 روز کاری (برای درخواست هایی که شخصاً در اداره گذرنامه ارسال می شوند)
  • 20 روز کاری (برای درخواست هایی که شخصاً در یک نقطه خدمات سرویس کانادا ارسال می شوند)
  • 20 روز کاری (برای درخواست های ارسال شده از طریق پست)

هنگام درخواست خدمات فوری یا سریع در اداره گذرنامه، درخواست ممکن است تا پایان روز کاری بعدی بررسی شود یا ممکن است تا نه روز کاری طول بکشد.

اگر در حال حاضر در ایالات متحده اقامت دارید، می توانید از طریق پست یا شخصاً در نزدیکترین دفتر گذرنامه یا محل سرویس کانادا در کانادا درخواست دهید. برای درخواست های پستی از ایالات متحده، زمان پردازش 20 روز کاری است.

تمام درخواست های گذرنامه ارسال شده در خارج از کانادا و ایالات متحده ممکن است تا 20 روز کاری طول بکشد. درخواست‌هایی که در خارج از کانادا انجام می‌شوند ممکن است در نزدیک‌ترین دفتر دولتی کانادا در خارج از کشور (یعنی سفارت یا کنسولگری) ارسال شوند.

آیا زمان پردازش همه برنامه های حمایت از خانواده یکسان است؟

خیر، زمان رسیدگی به درخواست‌های حمایت از خانواده توسط عضو خانواده تحت حمایت (همسر یا شریک زندگی مشترک، فرزند وابسته، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ، فرزندخوانده یا دیگران) و کشور محل اقامت وی تعیین می‌شود.

چرا زمان‌های پردازش برنامه‌های خاص در نوسان هستند در حالی که برخی دیگر نوسان ندارند؟

تعداد درخواست‌های ارسال شده برای هر برنامه، زمان‌بندی پردازش را تعیین می‌کند. اگر تعداد متقاضیان برای یک برنامه خاص ثابت بماند، مدت زمان پردازش ثابت می ماند.

با این حال، برخی از آنها تعداد نوسانی از برنامه ها در طول سال دارند. در این شرایط، بازه‌های زمانی پردازش برای انعکاس این نوسان‌ها در نوسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *