loader image
Search
با ویزای ایتالیا به چه کشور_هایی می_توان سفر کرد؟

با ویزای ایتالیا به چه کشور‌هایی می‌توان سفر کرد؟

با دریافت ویزای شینگن ایتالیا به‌راحتی می‌توانید به بسیاری از کشور‌های جهان بدون هیچ مشکل و محدودیتی سفر کنید و لذت ببرید. ایتالیا یکی از کشور‌های پیشرفته در دل قاره اروپا است که در منطقه شینگن قرار دارد. با دریافت ویزای این کشور بسیاری از محدودیت‌های مرزی را برای خود از بین خواهید برد.

سالانه درخواست‌های زیادی برای دریافت ویزای ایتالیا ارائه می‌شود، چون مردم از مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت این مدرک باخبر هستند. در واقع آنها می‌دانند که با دردست‌داشتن این مدرک موجبات سفر به بسیاری از کشورهای دنیا برایشان بدون هیچ محدودیتی به‌وجود می‌آید. 

اگر شما نیز متقاضی دریافت ویزای این کشور هستند و می‌خواهید بدانید که با استفاده از این مدرک می‌توانید به چه کشور‌هایی مهاجرت کنید، ما اکنون به‌عنوان راهنما در کنارتان هستیم تا تمام نکته‌های لازم درباره این ویزا را بگوییم و لیست کشور‌هایی که با ویزای ایتالیا امکان مهاجرت به آنها را دارید نیز برایتان بیاوریم. 

با ویزای ایتالیا می‌توان به کشورهای متعددی سفر کرد. این کشورها شامل اعضای اتحادیه اروپا می‌شوند که اعضای منطقه شنگن هستند. همچنین، با ویزای ایتالیا می‌توان به برخی کشورهای دیگر نیز سفر کرد که با ایتالیا قراردادهای مختلفی دارند. به عنوان مثال، با ویزای ایتالیا می‌توان به کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، اسپانیا، پرتغال و … سفر کرد. اما برای اطمینان از مقررات و شرایط ورود به هر کشور، بهتر است قبل از سفر موارد مربوطه را بررسی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت تمکن مالی اسپانیا میتوانید با مشاوران ویستا گستر در ارتباط باشید.

لیست کشورهای مجاز برای سفر با ویزای ایتالیا

لیست کشورهای مجاز برای سفر با ویزای ایتالیا

اکنون می‌خواهیم به این سؤال که با ویزای ایتالیا به چه کشور‌هایی می‌توان سفر کرد، پاسخ دهیم. در ادامه لیست این کشور‌ها را برایتان قرار می‌دهیم: 

  1. اتریش
  2. بلژیک
  3. جمهوری چک
  4. دانمارک
  5. استونی
  6. فنلاند
  7. فرانسه
  8. آلمان
  9. یونان
  10. مجارستان
  11. ایسلند
  12. ایتالیا
  13. لتونی
  14. لیختن اشتاین
  15. لیتوانی
  16. لوکزامبورگ
  17. مالت
  18. هلند
  19. نروژ
  20. لهستان
  21. پرتغال
  22. اسلواکی
  23. اسلوونی
  24. اسپانیا
  25. سوئد
  26. سوئیس

بسیاری از افراد انتظار دارند که به‌واسطه ویزای کشور ایتالیا به‌راحتی به انگلیس نیز سفر کنند و اجازه ورود به این کشور را داشته باشند، اما انگلیس نه‌تنها عضو منطقه شینگن نیست، بلکه در اتحادیه اروپا نیز قرار ندارد، بنابراین برای تهیه ویزای مربوط به آن باید شرایط کاملاً مجزایی را داشته باشید و مراحل متفاوتی را طی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت یونان از طریق تمکن مالی میتوانید با مشاوران ویستا گستر در ارتباط باشید.

راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن

راحت‌ترین کشور برای ویزای شنگن ممکن است بسته به شرایط شخصی و مسافرتی شما تغییر کند، اما بسیاری از مسافران اعلام کرده‌اند که کشورهایی مانند لهستان، لیتوانی و سلواکی به عنوان مقصد‌های راحت برای دریافت ویزای شنگن شناخته می‌شوند. این کشورها به دلیل فرآیند ساده‌تر و کمتر پیچیده برای دریافت ویزا، هزینه کمتر و زمان کوتاهتر برای صدور ویزا، جذابیت بیشتری برای مسافران دارند. اما مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد کشور مورد نظر برای سفر، شرایط و الزامات مربوط به ویزای شنگن آن کشور را به دقت بررسی کنید.

معرفی ویزای ایتالیا

ایتالیا کشوری در دل منطقه شینگن است که در کنار آن 26 کشور مختلف طی یک قرارداد خاص در این منطقه حضور دارند. کنترل گذرنامه در مرز‌های تمامی این کشور‌ها لغو‌شده و به‌همین‌دلیل ساکنین آنجا یا کسانی که ویزای شینگن را دارند، به‌راحتی می‌توانند بین تمام مناطق حوزه شینگن بدون هیچ محدودیتی رفت‌وآمد داشته باشند و مهاجرت کنند. در واقع شما تنها با دریافت ویزای ایتالیا امکان مسافرت به 26 کشور دیگر را خواهید داشت. 

درصورتی‌که شما این مجوز را دریافت کنید، حتی می‌توانید به کشور‌های خارج از قاره اروپا نیز سفر کنید. البته مدرکتان باید کاملاً معتبر و قانونی باشد، در‌غیر‌این‌صورت در حین مهاجرت مشکلات قانونی زیادی برایتان به‌وجود می‌آید. 

آشنایی با انواع ویزای ایتالیا

ویزا‌های ایتالیا را می‌توان در 2 نوع مختلف کمتر از 90 روز یا بیشتر از 90 روز دسته‌بندی کرد. در واقع ساکنین برخی از کشور‌های جهان نیازی به دریافت ویزا بابت اقامت در کمتر از 90 روز در ایتالیا ندارند که برای اطلاع از آنها می‌توانید به صفحه وزارت امور خارجه این کشور مراجعه کنید. 

مدرک کوتاه‌مدت در 2 نوع Uniform Schengen Visa یا USV و Limited territorial validity visa یا LTV دسته‌بندی می‌شود. در دسته‌بندی ویزای بلندمدت نیز می‌توان نام National Visa یا VN را مشاهده کرد. درصورتی‌که NV را دریافت کنید، به‌راحتی می‌توانید بیشتر از 90 روز در ایتالیا اقامت داشته باشید؛ البته با دردست‌داشتن آن امکان مهاجرت به مناطق دیگر شینگن را نیز خواهید داشت. 

اکنون در ادامه انواع ویزای ایتالیا را بررسی می‌کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهیم: 

اتحادیه شینگن یا USV

شما می‌توانید در بازه‌های زمانی 6 ماهه به‌مدت 90 روز این مدرک را دریافت کنید و با استفاده از آن به منطقه شینگن یا ایتالیا بروید. در واقع UCV را می‌توان همان ویزای توریستی دانست که امکان سفر بدون هیچ دغدغه و مشکلی را برایتان به‌وجود می‌آورد. 

UCV خود انواع مختلفی دارد و در دسته‌های A، B و C قرار می‌گیرد که A و B از نوع ترازیتی و C نیز از نوع ویزای کوتاه‌مدت برای مقاصد گردشگری است. در بین انواع این مدارک، C نیز چندین دسته‌بندی مختلف داشته و شامل سینگل، دابل و مالیتپل می‌شود. اگر مدرک مولتی نوع C را بگیرید، بدون محدودیتی امکان بار‌ها مهاجرت به اروپا را خواهید داشت و تا حداکثر 90 روز می‌توانید در خاک این کشور زندگی کنید. 

اعتبار محدود منطقه ای یا LTV

LTV‌ها عمومیت کمتری نسبت به LTC‌ها دارند و در برخی موارد خاص مثل اهداف بشردوستانه صادر می‌شوند. در نظر داشته باشید که با دریافت LTV مجاز به مهاجرت به همه کشور‌ها نیستند و حتی در منطقه شینگن نیز فقط اجازه تردد در برخی از مناطق را دارید. در واقع به‌واسطه LTV شما می‌توانید در خاک ایتالیا برای مدتی زندگی کنید. 

ملی شینگن یا VN

ویزای ملی شینگن یا VN در واقع همان ویزای بلندمدت است که به‌واسطه آن نه‌تنها می‌توانید به ایتالیا مهاجرت کنید، بلکه امکان سفر به سایر مناطق شینگن را نیز بدون هیچ مشکلی خواهید داشت. به VN نوع D نیز می‌گویند که برای اهداف مختلفی مثل تحصیل، کار و اقامت بیشتر از 3 ماه صادر می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. افراد زیادی برای دریافت VN اقدام می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به دانشجو‌ها، اساتید یا بیمارانی که می‌خواهد به قاره اروپا بروند، اشاره کرد. 

انواع VN را می‌توان در دسته‌های یک‌بارورود یا چند‌بارورود تقسیم کرد. اگر اقدام به دریافت مدرک چندبارورود کنید، امکان بار‌ها مهاجرت و ورود به کشور‌های اروپایی را خواهید داشت، اما در صورت دریافت مدرک یک‌بارورود فقط 1 بار اجازه سفر دارید. 

VN کاملاً از قوانین حوزه شینگن تبعیت می‌کند و حتی آن را می‌توان همان ویزای تایپ A و B شینگن نیز دانست که امکان سفر به قاره اروپا را برایتان فراهم می‌سازند. 

مزایای ویزای ایتالیا

  1. دسترسی به کشورهای شنگن: با دریافت ویزای ایتالیا، می‌توانید به سایر کشورهای عضو منطقه شنگن نیز سفر کنید بدون نیاز به ویزای جدید.
  2. امکان طولانی‌مدت ماندن: بسته به نوع ویزا، می‌توانید به مدت طولانی‌تری در ایتالیا و دیگر کشورهای شنگن اقامت کنید و از فرصت‌های مختلفی برای تحصیل، کار یا تفریح بهره‌مند شوید.
  3. دسترسی به خدمات سلامتی و تحصیلی: با وجود سیستم سلامتی و آموزشی پیشرفته در ایتالیا، می‌توانید از خدمات بهداشتی و درمانی مرتبط با ویزای ایتالیا استفاده کنید.
  4. فرصت‌های شغلی: با ویزای ایتالیا، می‌توانید به بازار کار این کشور دست یابید و از فرصت‌های شغلی و کاری مختلف استفاده کنید.
  5. تجربه فرهنگی و گردشگری: ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای دارای تاریخ و فرهنگ غنی، امکان پذیرایی از گردشگران و مسافران جهانی را فراهم می‌کند، و با دریافت ویزای ایتالیا، شما نیز می‌توانید از این تجربه‌های فرهنگی و گردشگری لذت ببرید.

شرایط دریافت ویزای شینگن ایتالیا

برای اینکه این مدرک را از کشور ایتالیا دریافت کنید و به‌واسطه آن به سایر کشور‌های جهان نیز سفر داشته باشید، چه شرایطی لازم است؟ در ادامه مهمترین شرایط را برایتان لیست کرده‌ایم: 

  • به‌همراه‌داشتن پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار 6 ماهه
  • تکمیل فرم درخواست ویزا به‌زبان انگلیسی
  • ارائه تمام مدارک هویتی
  • ارائه تمام مدارک مالی
  • ارائه مدارک شغلی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • پرداخت هزینه‌ها
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • اقدام برای دریافت حداقل 4 هفته قبل از سفر
  • در صورت سفر به‌شکل خانوادگی باید برای تمام اعضای خانواده از سفارت وقت بگیرید. 

مدارک لازم برای دریافت ویزای ایتالیا

مدارکی که برای مهاجرت به این کشور نیاز دارید، در چند دسته‌بندی مختلف قرار می‌گیرند و شامل انواع مدارک ملکی، مالی، تحصیلی، شغلی و هویتی می‌شوند. البته در نظر داشته باشید که وجود برخی مدارک مثلاً مدرک ملکی الزامی نیستند، اما شانس موفقیتتان را بیشتر می‌کنند. در ادامه مهمترین مدارک برای دریافت ویزای ایتالیا را لیست می‌کنیم: 

  • تکمیل فرم آنلاین درخواست ویزای شینگن
  • 2 قطعه عکس بیومتریک
  • شناسنامه
  • پاسپورت معتبر
  • جواز کسب، روزنامه رسمی و گواهی اشتغال به‌کار
  • پرینت گردش مالی
  • سوابق بیمه تأمین اجتماعی
  • رزرو هتل
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • نامه تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی

از بین مدارک موجود، تکمیل فرم آنلاین به‌صورت دقیق بسیار مهم و حائز اهمیت است. در واقع شما باید این فرم را به‌صورت بدون هیچگونه زمینه ایجاد ابهام یا شک پر کنید تا اعتماد کارشناس‌ها را به‌دست‌آورید. درصورتی‌که کوچکترین تفاوت و تضادی بین صحبت‌های شما در روز مصاحبه و اطلاعات داخل فرم وجود داشت باشد، ریجکت می‌شوید و دوباره باید برای درخواست اقدام کنید. 

ویژگی های عکس ویزای ایتالیا

بسیاری از افراد در زمینه انتخاب عکس دچار مشکل شده‌اند و چالش‌هایی برای آنها به‌وجود‌آمده است. در واقع شما باید عکسی کاملاً مناسب را با خود در روز مصاحبه همراه ببرید تا پذیرش شوید و مشکلی برایتان به‌وجود نیاورد. از این عکس به‌عنوان عکس بیومتریک سفارت استفاده می‌کنند و به‌همین‌دلیل اهمیت بسیار زیادی دارد. در نظر داشته باشید که حتماً این عکس را به‌شیوه مناسبی بگیرید که تمام استاندارد‌های لازم در آن در نظر گرفته شده باشند، در‌غیر‌این‌صورت مجدداً در محل انگشت‌نگاری مجبور به پرداخت هزینه و گرفتن عکس بیومتریک جدید خواهید شد. 

در ادامه لیستی از ویژگی‌های عکس ویزای ایتالیا را برایتان قرار می‌دهیم: 

  • عکس‌ها کاملاً جدید باشند (مربوط به حداکثر 6 ماه قبل). 
  • سایز را ۳٫۵*۴٫۵ در نظر بگیرید. 
  • کاملاً رنگی باشند. 
  • 70 تا 80 درصد از عکس را سر باید در بر گرفته باشد. 
  • باید مستقیماً به دوربین نگاه کنید. 
  • چهره‌ای کاملاً خنثی داشته باشید (بدون لبخند یا لب‌های بسته). 
  • عدم استفاده از پوشش‌هایی همرنگ با پس‌زمینه
  • نداشتن هیچ‌گونه طرح یا لوگو در پس‌زمینه
  • پس‌زمینه روشن

ریجکت ویزای ایتالیا

یکی از نکته‌های مهمی که حین سفر به کشور ایتالیا باید حتماً به آن توجه داشته باشید، رجیکتی است. هر چند نرخ ریجکتی در این کشور در سال‌های گذشته بسیار کم بوده، اما با بررسی دلایل آن به‌راحتی می‌توانید جلوی این اتفاق را به‌طور کامل بگیرید. معمولاً درخواست ویزای این کشور به‌دلیل عدم اعتماد افسران به بازگشت متقاضیان ریجکت می‌شود.

اگر می‌خواهید جلوی ریجکت‌شدن درخواستتان را بگیرید، حتماً مدارک شغلی، وابستگی خانوادگی به کشور مبدا و … را ارائه دهید. 

نحوه رفع ریجکتی ویزای ایتالیا

برای رفع ریجکتی ویزای کشور ایتالیا باید از شهر رم اقدام کنید. در واقع شما در این شهر به یک وکیل دادگستری وکالت می‌دهید تا کار‌های مربوط به‌رفع این مشکل را برایتان انجام دهد. البته انجام این کار هزینه‌های زیادی برایتان در پی دارد، بنابراین اگر از بابت هزینه‌ها هیچ مشکلی ندارید، با یک وکیل معتبر و حرفه‌ای در رم ارتباط بگیرید. 

بعد‌از‌اینکه وکیل کار‌هایتان را انجام داد، شما بعد از 6 ماه می‌توانید مجدداً درخواست ویزای خود را ثبت کنید. 

البته امکان ثبت اعتراض نیز برای متقاضیان وجود دارد، از‌این‌رو اگر مطمئن هستید که دلیل ریجکت‌شدن درخواستتان غیرمنطقی است، یک نامه اعتراضی بنویسید و در آن تمام اسناد و مدارکتان را ارائه دهید تا افسران با بررسی دوباره با درخواستتان موافقت کنند.

هزینه ویزای ایتالیا

بسیاری از افراد در رابطه با هزینه‌های سفر به کشور ایتالیا چالش‌هایی دارند و به‌خوبی در جریان آنها نیستند. در واقع اینکه قرار است چه مقدار هزینه پرداخت کنید، کاملاً به‌نوع ویزای درخواستی و مدت زمان سفرتان بستگی دارد. 

به‌عنوان مثال اگر برای اهدافی مثل تجارت، درمان و … به ایتالیا یا کشور‌های عضو شینگن می‌روید، هزینه‌ها برای افراد بالای 12 سال 80 یورو و افراد زیر 6 تا 12 سال 40 یورو است. کودکان زیر 6 سال نیز می‌توانند به‌صورت رایگان ویزای خود را دریافت کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که این مبلغ فقط مربوط به ویزا بوده و هزینه‌های رفت‌و‌آمد، دریافت وقت، گرفتن عکس و … جداگانه محاسبه می‌شوند.  

ویزای ایتالیا، ویزایی کاربردی و مهم

اکنون می‌دانید که با ویزای ایتالیا به چه کشور‌هایی می‌توان سفر کرد! پیشنهاد می‌دهیم اگر می‌خواهید مسیر ورودتان به سایر مناطق عضو شینگن باز شود و هیچ محدودیتی در سفر به آنها نداشته باشید، حتماً اقدام به دریافت ویزای ایتالیا کنید. خوشبختانه مشاور‌های زیادی نیز در این زمینه در کشور فعالیت دارند که می‌توانند قدم‌به‌قدم در کنارتان باشند و در مسیر گرفتن این مدرک کمکتان کنند؛ بنابراین اگر نیاز به دریافت راهنمایی‌های بیشتری دارید، کافیست به‌سراغ مشاور‌ها و کارشناس‌های فعال در زمینه مهاجرت به کشور‌های اروپایی بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *