loader image
Search
تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا 2024

راهنمای جامع تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

اگر با سفر به کشور کانادا و دیدن شرایط این کشور دوست دارید تا مدت بیشتری را در آنجا اقامت داشته باشید، یکی از بهترین روش‌ها تبدیل ویزای گردشگری کانادا به ویزای تحصیلی است. در موارد دیگر شما باید ابتدا از کانادا خارج شده و سپس برای ویزای تحصیلی از ابتدا اقدام کنید اما در شرایط خاصی این کار لازم نبوده و در همان زمان که به عنوان یک توریست به این کشور آمده‌اید، درخواست خود را ثبت کرده و سپس منتظر جواب می‌مانید. در این مقاله می‌خواهید شرایط و دیگر اطلاعات مربوط به این مسیر مهاجرتی را با یکدیگر بررسی کنیم.

برای کسب اطلاعات جامع درباره شرایط گرفتن ویزای تحصیلی کانادا میتوانید این مقاله را مطاعه کنید.

چطور می‌توان ویزای توریستی را در خاک کانادا به تحصیلی تبدیل کرد؟

در اغلب موارد برای اینکه بتوانید ویزای توریستی کانادا را به دیگر انواع ویزا تبدیل کنید، باید یک بار از کشور خارج شده و پس از کسب ویزای جدید دوباره وارد کانادا شوید. خوشبختانه روش‌های دیگری نیز برای این کار وجود داشته و دیگر لازم نیست این مسیر سخت را طی کنید. این روش برای افرادی که دوست دارند سریع‌تر از ایران خارج شده و بعدا به دنبال روشی برای اقامت طولانی‌تر بگردند، عالی است.

شما با پیدا کردن موسسه‌ای که جزو لیست دانشگاه‌های صلاحیت‌دار است، یعنی شماره  DLIدارد، می‌توانید اقدام به شرکت در دوره‌های پیش نیاز کرده و سپس مسیر تحصیل خود را به همان شکل ادامه دهید. به صورت کلی 4 دسته از افراد واجد شرایط این هستند که بدون ترک خاک کشور کانادا ویزای توریستی را به تحصیلی تغییر دهند.

برای آگاهی از شرایط و مدارک گرفتن ویزای توریستی کانادا با مشاورین ما در تماس باشید.

چه افرادی می‌توانند تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا را انجام دهند؟

با ورود به خاک کانادا و تصمیم گفتن برای ادامه تحصیل، باید شرایط خاصی داشته تا بتوانید فرایند مهاجرت خود را تکمیل کنید و به شما اجازه تحصیل را بدهند. باید بررسی کنید که کدام یک از شرایط زیر برای شما صادق است تا مراحل کار را آغاز نمایید.

  • شرکت در دوره پیش نیاز

برخی دانشگاه‌ها و موسسات علمی کانادا دارای مجوزهایی لازم برای جذب دانشجویان بین‌المللی هستند و با برقراری ارتباط با این مراکز می‌توانید ویزای تحصیلی کسب کنید. در ابتدا باید توجه داشته باشید که این مرکز دارای شماره DLI بوده و سپس یک دوره زبان خارجی به صورت پیش نیاز در آن موسسه بگذرانید تا بتوانید با استناد به آن دوره تحصیلی جدید خود را آغاز کنید.

  • استناد به ویزای همسر

در صورتی که همسر شما دارای ویزای تحصیلی یا کاری بوده و در خاک کانادا اقامت دارد، با داشتن ویزای توریستی خود و همینطور استناد به اقامت طولانی‌تر همسر یا حتی والدین، می‌توانید درخواست تحصیل در کانادا را داده و در یکی از موسسات مورد تایید دولت شروع به تحصیل کنید.

  • در مقاطع اولیه قصد تحصیل داشته باشید

در صورتی که سن شما در بازه‌ای است که می‌خواهید به مدرسه بروید، از مقطع پیش دبستانی تا دبیرستان، با داشتن ویزای توریستی و سفر به این کشور می‌توانید درخواست ادامه تحصیل داده و با طی کردن فرایند تبدیل ویزا، در یکی از مدارس مربوطه شروع به تحصیل کنید.

  • درخواست انتقالی دانشجو

در صورتی که در کشوری ثالث ویزای تحصیلی بگیرید، با داشتن ویزای توریستی کانادا و وارد شدن به این کشور می‌توانید با مراکز معتبری که شماره DLI دارند وارد مذاکره شده و دوران تحصیل خود را به این دانشگاه‌ها منتقل کنید یا حداقل به عنوان دانشجوی مهمان این دانشگاه مورد قبول واقع شوید. در این شرایط می‌توانید ویزای اولیه خود که توریستی بوده است را به ویزای تحصیلی کانادا تبدیل کنید.

مدارک لازم برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

در صورتی که از روش اول برای تبدیل ویزای خود استفاده کنید‌، باید مدارک زیر را نیز به همراه داشته و به موسسه مهاجرتی کانادا ارائه دهید تا فرایند تغییر ویزا بدون مشکل انجام شود. دقت داشته باشید که نقص هرکدام از این مدارک می‌تواند باعث ریجکت شدن درخواست شما گردد.

  • ارائه مدارک پذیرش دانشگاهی که دارای مجوز شماره DLI است.
  • ارائه مدارک پایان یافتن دوره زبان مقدماتی
  • پاسپورت و عکس‌های پاسپورتی معتبر
  • ارائه مدارک تمکن مالی برای تحصیل در کانادا
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • رزومه تحصیلی و همینطور SOP
  • مدارک تحصیلی در مقطع قبلی به همراه ریز نمرات شما
  • مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی مرتبط در صورت وجود

برای اطلاع از مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا با  مشاورینن مدر ارتباط باشید.
تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

مزایای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

با ورود به خاک کانادا و اقدام برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا می‌توانید از مزایای متعدد آن استفاده کنید. در درجه اول مدت زمان اقامت شما در این کشور افزایش داشته و دیگر نگران پایان یافتن مدت ویزای خود نخواهید بود. از طرفی با ادامه تحصیل و به پایان رساندن آن مقطع، دارای یک مدرک دانشگاهی بین‌المللی از یکی از بهترین کشورهای جهان بوده و امکان کاریابی در سراسر جهان برای شما وجود خواهد داشت.

در این بین با داشتن ویزای تحصیلی می‌توانید خانواده خود را نیز در کانادا به همراه خود داشته باشید و همسر شما در مدت زمان تحصیل اجازه کار کردن خواهد داشت. وجود مجوز ورک پرمیت برای همسر می‌تواند اوضاع مالی شما را در آن برهه زمانی بهبود بخشد. در صورتی که خانواده شما دارای فرزند باشد نیز امکان تحصیل رایگان در مدارس کانادا وجود داشته و از این نظر با مشکلی روبرو نخواهید بود.

برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا نیازی نیست که خاک کشور را یک بار ترک کنید و دوباره وارد شوید، بلکه تمام پروسه در همان کشور انجام خواهد شد و زحمت اضافی نخواهد داشت. حتی خود شما نیز می‌توانید در زمان تحصیل در ساعات محدودی به کار مشغول شده و این مزیت کمک بزرگی به اقتصاد خانواده خواهد کرد.

معایب تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

در کنار تمام مزایای زیادی که تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا دارد، چند مشکل دیگر نیز وجود داشته که معمولا متقاضیان با آن‌ها درگیر هستند. در ابتدا باید گفت که طی کردن این پروسه و وارد شدن به بازار کار بسیار طولانی است. شما مدتی را برای تبدیل ویزا باید منتظر باشید و مدتی دیگر را برای طی کردن دوران تحصیل خود تا پس از آن بتوانید در کشور کانادا کار پیدا کنید.

مشکل بعدی مربوط به چالش‌های است که در فرایند تبدیل ویزا رخ می‌دهد. این کار اصلا راحت نبوده و باید اطلاعات کافی از سیستم مهاجرتی کانادا در اختیار داشته باشید و در صورت لزوم از مشاورانی در این زمینه راهنمایی بگیرید. در نهایت نیز باید توجه داشته باشید که ویزای توریستی کانادا را می‌توانید بدون هیچ دانش زبانی کسب کنید اما برای تبدیل آن به ویزای تحصیلی باید حتما در دوره زبان مخصوص شرکت کرده تا صلاحیت‌های لازم را کسب نمایید.

هزینه‌های تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

این هزینه‌ها به دو بخش کلی تقسیم می‌شوند.در ابتدا شما باید ثابت کنید که تمکن مالی برای زندگی در مدت زمان تحصیل را داشته و مبلغ آن در حدود 10 هزار دلار برای یک سال اقامت است. در وهله بعدی باید بتوانید هزینه‌های مستقیم این تبدیل ویزا را پرداخت کنید. هزینه بررسی مدارک شما توسط دانشگاه در حدود 150 دلار و هزینه ویزای تحصیلی نیز در همین حدود است.

شما باید در کنار داشتن تکمن مالی برای زندگی، شهریه سال اول دانشگاه خود را نیز به همراه داشته باشید. هزینه دوره زبان مقدماتی و همینطور ترجمه مدارک ایرانی خود را نیز باید به این موارد اضافه کرد که با توجه به سطح و شرایط شما می‌تواند متغیر باشد.

برای آگاهی از هزینه های ویزای توریستی کانادا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پروسه تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا چقدر طول می‌کشد؟

معمولا انجام این کار به این موضوع بستگی دارد که مدارک شما چه میزان کامل بوده و اینکه آیا به درستی در مسیر این تغییر ویزا قرار گرفته‌اید یا خیر. همچنین زمان و فصلی که برای این تبدیل اقدام می‌کنید نیز در زمان آن تاثیر گذار است. به صورت معمول این فرایند در طی 5 هفته تا 2 ماه طول می‌کشد و در این مدت باید تاریخ ویزای توریستی شما اعتبار داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *