loader image
Search
بهترین زمان سفر به کانادا و گرفتن ویزای توریستی کانادا

بهترین زمان سفر به کانادا و گرفتن ویزای توریستی کانادا

کانادا یکی از انواع کشور‌های 4 فصل است که با زیبایی‌های طبیعی خود هر توریست و گردشگری را مجاب می‌کند که به آنجا برود و به تفریح و خوشگذرانی بپردازد. در برخی از ماه‌ها و روز‌های سال، زیبایی‌های این کشور به اوج خود می‌رسند، به‌همین‌دلیل توصیه می‌کنیم که این زمان‌ها را برای سفر به آنجا انتخاب کنید. 

آیا می‌دانید کدام فصل‌ها یا ماه‌ها برای مهاجرت یا سفر به کانادا مناسب هستند؟ آیا بهترین زمان برای دریافت ویزا توریستی کانادا را می‌شناسید؟ با شناخت بهترین زمان‌های سفر می‌توانید اوج زیبایی‌های این کشور را از نزدیک ببینید و غرق در حال‎و‌هوای بسیار خوب آنجا شوید. 

برخی فقط به شرایط دریافت ویزا گردشگری کانادا اهمیت می‌دهند و به‌دنبال راه‌حلی برای اخذ ویزای خود در سریعترین زمان هستند؛ اما مهمترین از همه این‌ها، زمان سفرتان به این کشور است؛ در واقع اگر زمان مناسبی را انتخاب نکنید، لذت زیادی نمی‌برید. 

بهترین فصل برای سفر به کانادا

در هر یک از فصل‌های سال کانادا زیبای‌های مختلفی را برای گردشگران رو می‌کند، به‌همین‌دلیل پیشنهاد می‌دهیم از قبل درباره ویژگی‌های مختلف این کشور در هر فصل اطلاعاتی به‌دست آورید. 

بهار

آغاز فصل بهار از 21 مارچ تا 21 ژوئن است. ماه‌آوریل نیز در این کشور با تغییرات دمایی مختلفی روبرو بوده و در صورت سفر به آنجا در این زمان باید منتظر هرگونه تغییرات جوی باشید. وقتی وارد ماه می ‌شدید، شکوفه‌های درختان، رویش سبزه‌ها و … جلوه‌ای بسیار زیبا به طبیعت این کشور می‌بخشند؛ در این ماه هزینه‌ها نیز کمتر بوده و شما با صرف بودجه‌ای کمتر نسبت به فصل تابستان می‌توانید به کانادا بروید و لذت ببرید. در ماه ژوئن نیز روز‌ها طولانی بوده و طبیعت به اوج زیبایی خود می‌رسد. 

در فصل بهار فستیوال‌های مختلفی در کانادا برگزار می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به تولیپ، شکوفه‌های گیلاس، سیب آناپلیس و … اشاره کرد. 

از آنجا که بهار به‌عنوان فصل اصلی ورود گردشگران به کانادا شناخته نمی‌شود، بنابراین هزینه‌های سفر تا میزان قابل‌توجه‌ای کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین برای صرفه‌جویی اقتصادی می‌توانید بهار را برای سفر به این کشور انتخاب کنید. 

تابستان

تابستان از جولای تا آگوست در کانادا ادامه دارد و شما طی این فصل گرمترین روز‌های کانادا را سپری خواهید کرد. در تابستان تفریحات و لذت‌های زیادی در این کشور انتظارتان را می‌کشند، مثلاً در ماه جولای در شهر مونترال فستیوال موسیقی برگزار می‌شود که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. فستیوال‌هایی مثل اقیانوس آرام، کلگری‌استمپید، جشنواره نور و … نیز در این فصل قطعاً لبخند را به لب‌هایتان هدیه خواهند داد. 

در فصل تابستان تقریباً تمام مقاصد گردشگری کانادا از پارک‌های ملی گرفته تا اماکن دیگر باز هستند، بنابراین فرصتی برای افزایش روحیه، دور‌شدن از تمام نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی و … در تابستان‌های کانادا در اختیارتان گذاشته می‌شود. 

تابستان فصل گردشگری کانادا شناخته می‌شود، بنابراین در این فصل میزان هزینه‌های سفرتان افزایش پیدا کرده و باید منتظر شلوغی‌ها نیز باشید. 

پاییز

از سپتامبر تا دسامبر فصل پاییز کانادا است که می‌توانید زیباترین شگفتی‌های خلقت را در طبیعت کانادا در این فصل ببینید. فستیوال‌های این فصل نیز دست کمی نسبت به سایر فصل‌ها ندارند و شامل انواع فستیوال Celtics Colours، Tremblant Symphony، Kitchener/Waterloo Oktoberfest و جشنواره انگور و شراب می‌شوند. 

انتظارمی رود که در فصل پاییز هوا به‌قدری خوب باشد که به آبشار نیاگارا بروید و این آبشار معروف را نیز از نزدیک ببینید. 

فصل زمستان

فصل زمستان در کانادا از 21 دسامبر تا 21 مارس بوده و در این زمان این کشور سردترین روز‌ها را سپری می‌کند. زمستان کانادا بسیار سوزناک بوده و تحمل آن برای افراد خارجی شاید کمی سخت باشد. در واقع دمای هوای مناطق شمالی در این فصل تا -20 درجه سانتی‌گراد و در مناطق ساحلی 4 درجه سانتی‌گراد است. البته این سرما برای دوستداران ورزش‌های زمستانی خیلی اهمیت ندارد! اگر به ورزش‌هایی مثل اسکی علاقه دارید، اتفاقاً زمستان‌های کانادا برایتان بسیار لذت‌بخش خواهند بود. 

در فصل زمستان در این کشور فستیوال‌ها و جشن‌های مختلفی برگزار می‌شوند که آنها نیز جزء مهمترین دلایل جذب توریست‌ها هستند. لذت تماشای شفق قطبی از نزدیک نیز در کانادا یکی از زیباترین تجربه‌هایی است که گردشگران را مجاب می‌کند که در زمستان به این کشور سفر کنند. 

بهترین زمان سفر به کانادا از نظر آب و هوایی

پیشنهاد می‌دهیم که در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر به کشور کانادا بروید، چون در این زمان این کشور در بهترین شرایط آب‌و‌هوایی قرار دارد، بنابراین می‌توانید بیشتر ساعات روز را در خارج از خانه و گشت‌و‌گذار در اماکن گردشگری این کشور سپری کنید. در این روز‌های سال استان‌های کبک، بریتیش‌کلمبا و انتاریو با برگ‌ریزان پاییزی و فستیوال‌های مختلف پذیرای شما برای خلق لحظاتی زیبا نیز خواهند بود. 

بهترین زمان سفر به کانادا از نظر اقتصادی

فصل گردشگری کانادا از آغاز جولای شروع‌شده و تا آگوست ادامه دارد که با افزایش گردشگران در این ماه‌ها انتظار می‌رود که قیمت رزرو هتل‌ها، بلیط‌ها و … افزایش پیدا کند. همچنین در این زمان تمام مقاصد گردشگری نیز از قبل رزرو‌شده‌اند، بنابراین فرصت زیادی برای تجربه تفریح و لذت در این ماه‌ها در کانادا نخواهید داشت. 

اگر نمی‌خواهید درگیر مشکلات ماه‌های افزایش ورود گردشگران به کانادا شوید و هزینه‌هایتان بالا برود، توصیه می‌کنیم که در ماه‌های می‌، ژوئن، سپتامبر یا اکتبر به این کشور سفر کنید. 

بهترین زمان سفر به کانادا برای خانواده ها

ماه‌های ژوئن تا سپتامبر بهترین زمان برای سفر خانواده‌ها به کانادا است. در این ماه‌ها از انجا که در اواخر بهار و اوایل پاییز قرار دارید، از خطر‌هایی مثل آتش‌سوزی‌های تابستانه، گرمای هوا یا سرمای شدید در امان خواهید بود! بنابراین بهترین تجربه را کنار خانواده‌تان خواهید داشت. 

بهترین زمان سفر به کانادا از نظر میزان خلوتی

بهترین زمان سفر به کانادا از نظر میزان خلوت ماه‌های غیراوج میزان گردشگری در این کشور است. البته کانادا جمعیت 40 میلیون نفره‌ای دارد و نسبتاً کم جمعیت است، بنابراین انتظار می‌رود که حتی در روز‌های شلوغ سال نیز طیف گسترده‌ای از جمعیت را آنجا مشاهده نکنید. 

انتخاب مقاصد گردشگری در کانادا از نظر میزان خلوتی نیز بسیار مهم است. مثلاً اگر پارک‌های بنف، جاسپر یا باترتون را برای تفریح انتخاب کنید، قطعاً با سیل عظیمی از جمعیت در انجا مواجه خواهید شد که شاید برایتان خوشایند نباشد؛ بنابراین برای لذت بیشتر حتماً به میزان جمعیت هر یک از مناطق گردشگری این کشور توجه داشته باشید. 

بهترین زمان سفر به کانادا از لحاظ چشم انداز‌های طبیعی

از ماه می‌تا اکتبر طبیعت در کانادا بسیار زیبا است و در اوج زیبایی خود به سر می‌برد. در این ماه‌ها خبری از برف در جنوب این کشور نیز نیست، بنابراین با خیال راحت می‌توانید به آنجا بروید و از گشت‌و‌گذار در طبیعت لذت ببرید. 

ماه‌های نوامبر تا مارس زیبایی کانادا در فصل زمستان را به رختان می‌کشند. ازآنجاکه این کشور در این ماه‌ها نیز به‌نحوی دیگر زیبایی‌اش را به‌نمایش می‌گذارد، توصیه می‌کنیم که با تهیه تجهیزات زمستانی و مجهز‌کردن ماشینتان به این کشور بروید و لذت ببرید. 

فستیوال ها و اتفاقات جالب کانادا در ماه های مختلف

برخی صرفاً به‌دلیل برخی فستیوال‌ها، کارناوال‌ها یا اتفاقات طبیعی قصد سفر به کانادا را دارند، برای همین باید درباره اتفاقات و فستیوال‌ها در ماه‌های مختلف این کشور اطلاعاتی به‌دست آورند. 

ژانویه تا مارس

کارناوال کبک در هر فوریه نزدیک به 100 سال است که در کشور کانادا برگزار می‌شود و با کنسرت‌ها، تئاتر، مجسمه‌های یخی و … گردشگران را مجاب می‌کند. اسکی و اسنوبرد و Festival du Voyageur شهر وینیپگ نیز از جمله سایر رویداد‌های جالب در طی این ماه‌ها هستند. 

آوریل و می‌

در‌آوریل و می می‌توانید برای دیدن وال‌ها به سواحل غربی و شرقی و خلیج هادسون بروید. Toonik Tyme در شعر ایکالوئیت، جشنواره لاله‌های کانادا و فستیوال شکوفه‌های کانادا نیز از جمله جذابترین اتفاقات و رویداد‌های هیجان‌انگیز دیگر کانادا در‌آوریل و می هستند. 

ژوئن تا آگوست

جز مونترال، کلگری‌استمپید و فستیوال غذا‌های سنتی جزء جذابترین رویداد‌های ژوئن تا آگوست کشور کانادا به‌شمار می‌آیند که باعث جذب گردشگران زیاد از سرتاسر دنیا می‌شوند. 

اکتبر و سپتامبر

در این ماه‌ها باید منتظر اتفاقات و رویداد‌هایی مثل کوچ ماهی‌های سالمون در بریتیش کلمبیا، فستیوال شراب Okanagan، تماشای خرس‌های قطبی، تماشای شفق قطبی و فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو باشد. 

نوامبر و دسامبر

فستیوال بابانوئل تورنتو، فستیوال زمستانی نور و بازار‌های کریسمس در این ماه‌ها برگزار می‌شوند و قطعاً تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر را برایتان به‌ارمغان می‌آورند. 

بهترین زمان سفر به کانادا که لذت گردشگری را برایتان افزایش می دهد

بهترین زمان سفر به کانادا لذت گردشگری را برایتان تا چندین‌برابر افزایش می‌دهد و حس خوبی درونتان ایجاد می‌کند. شما باید بر اساس هدفتان از گردشگری در این کشور به آنجا سفر کنید. مثلاً اگر به قصد تفریحات زمستان به کانادا می‌روید، قطعاً 21 دسامبر تا 21 مارس بهترین زمان برای سفر به آنجا خواهد بود؛ اما اگر می‌خواهید از طبیعت نهایت لذت را ببرید، 21 مارچ تا 21 ژوئن و همچنین ماه‌های جولای تا آگوست بهترین زمان پیش‌رویتان خواهند بود. برخی نیز به تفریحات پاییزی علاقه دارند که می‌توانند در ماه‌های سپتامبر تا دسامبر به کانادا بروند. 

با تشخیص بهترین زمان سفر به کانادا از گردشگری‌تان بیشترین لذت را می‌برید و خاطره‌هایی خوش و ماندگار برای خود به‌جای می‌گذارید. ازآنجاکه سفر به این کشور هزینه‌بر است، پیشنهاد می‌دهیم که از قبل حتماً بهترین زمان را مشخص کنید تا مبادا بعد از رزرو بلیط هواپیما، هتل و … متوجه شوید که زمان مناسبی را برای سفر انتخاب نکرده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *