loader image
Search
انواع ویزای شینگن و مدت اعتبار آن ها + شرایط و مدارک

انواع ویزای شینگن و مدت اعتبار آن ها + شرایط و مدارک

انواع ویزاهای شنگن بر اساس متغیرهای گوناگونی نظیر هدف مهاجرت افراد، مدت اقامت مورد نظر و روش ورود به کشورهای مقصد، دسته‌بندی می‌شوند. همچنین، با توجه به قوانین مهاجرتی هر کشور عضو شنگن، افراد باید مدارک مورد نیاز را جهت اخذ ویزای مورد نظر خود ارائه دهند.

برای دریافت ویزا شینگن اروپا و سفر به کشور‌های اروپایی باید با انواع این مدرک آشنا باشید. در واقع بنا به اهداف مختلف ممکن است نوع ویزا نیز تغییر کند و شما باید کاملاً متناسب با هدفتان برای دریافت این ویزا اقدام کنید، در‌غیر‌این‌صورت اعتبار زیادی نخواهد داشت. 

افراد بنا به اهداف مختلفی مثل کار، تحصیل، گردشگری و سفر و … به کشور‌های اروپایی سفر می‌کنند. مراکز ارائه‌دهنده ویزا نیز برای هر یک از این افراد ویزایی متفاوت و کاملاً مجزا را در نظر گرفته‌اند تا به‌خوبی رفت‌و‌آمدها و اهداف مهاجرتی اشخاص را بررسی کنند. 

با شناخت انواع این مدارک به‌راحتی می‌توانید برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا یا 26 کشور دیگر اقدام کنید و در سریعترین زمان با ارائه مدارک لازم ویزای خود را بگیرید. اما آیا اطلاعاتی درباره انواع ویزای شینگن دارید؟ 

با توجه به عوامل گوناگونی مانند هدف از مهاجرت، روش ورود به کشور مقصد و مدت زمان اقامت، انواع ویزای شنگن را به سه دسته تقسیم می‌کنیم: ویزای نوع A و B و C که از جمله ویزای توریستی شنگن هستند، و ویزای نوع D یا ملی شنگن و همچنین ویزای دارای اعتبار محدود منطقه‌ای یا ویزای LTV.

هر کدام از این انواع ویزا دارای مشخصات و ویژگی‌های خاصی هستند و برای دریافت آن‌ها، ارائه مدارک مشخصی به سفارت کشور مورد نظر الزامی است. بررسی دقیق‌تر جزئیات مربوط به دریافت هر نوع ویزا شنگن، به افراد کمک خواهد کرد تا با ویژگی‌های هرکدام آشنا شده و انتخاب بهتری داشته باشند

انواع ویزای شنگن به چهار گروه تقسیم می‌شوند: ویزای نوع A، B، C، و D. هر یک از این انواع ویزا متفاوتی در مورد هدف از مهاجرت، مدت زمان اقامت، و شرایط ورود به کشورهای شنگن دارند. انواع ویزاها بر اساس مدارک مورد نیاز و قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف شنگن صادر می‌شوند.

ویزای شینگن و انواع آن

مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن

قبل از شناخت انواع این ویزا باید درباره مدارک لازم برای سفر اطلاعاتی به‌دست بیاورید. از جمله مهمترین مدارک برای سفر کشور‌های حوزه شینگن عبارت هستند از: 

  • پرداخت کامل هزینه‌ها و ارائه فیش‌های مربوطه
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه 2 قطعه عکس
  • ارائه مدارک برای بررسی وضعیت اقامت در کشور مقصد مثل هتل، اجاره‌خانه و …
  • ارائه صورت وضعیت بانکی
  • تهیه بیمه مسافرتی
  • برنامه سفر
  • قرارداد کاری
  • اجاره‌نامه از سوی کارفرما
  • بازده مالیات بر درآمد
  • مدارک مبتنی بر تولد در صورت داشتن فرزند
  • رضایت‌نامه و کپی پاسپورت هر 2 والدین در صورت داشتن فرزند
  • ارائه مدرک ثبت نام و اجازه نامه از طرف دانشگاه‌ها برای دانشجویان
  • ارائه پروانه اشتغال
  • ارائه صورت وضعیت حساب بانکی از 6 ماه گذشته تا‌به‌امروز

انواع ویزای شینگن بر اساس نوع هدف

هدف شما اعتبار و نوع ویزای درخواستی‌تان را تغییر می‌دهد! مثلاً برای دریافت ویزا شینگن آلمان ابتدا باید مشخص کنید که به هدف سفر و تفریح، کار، تحصیل یا … به این کشور می‌روید تا مراکز مربوطه بر اساس نوع نیازتان نوع و مدت اعتبار مدرکتان را تعیین کنند. 

اهداف توریستی

این مدرک برای افرادی صادر می‌شود که قصد سفر و تفریح دارند و می‌خواهند برای مدتی به کشور‌های اروپایی بروند و حال‌وهوایی تازه کنند. با دریافت آن visa به‌راحتی می‌توانید در طول 6 ماه به‌مدت 90 روز به کشورهای اروپایی سفر کنید و لذت ببرید. 

اهداف تجاری

یکی دیگر از اهدافی که متقاضیان بر اساس آن قصد دریافت این مدرک را دارند، اهداف تجاری است که به‌منظور برگزاری جلسات کاری، همایش‌ها و کنفرانس‌ها ارائه می‌شود و 90 روز در طول 60 ماه اعتبار دارد. این ویزا برای نوشتن قرارداد‌های کاری یا تجاری نیز به‌کارتان می‌آید! 

مدارک اختصاص برای دریافت visa تجاری: 

  • رسید پرداخت هزینه برای ثبت درخواست
  • ارائه کاورلتر یا توضیح دقیق درباره سفر تجاری
  • ارائه مشخصه‌های کوتاه در مورد محل کار در کشور مبدا
  • ارائه نامه از سوی کارفرما برای توضیح دلیل سفر
  • ارائه دعوت‌نامه برای شرکت در جلسه‌های کاری در کشور مقصد
  • ارائه صورت وضعیت بانکی در 6 ماه گذشته
  • بازده مالیات از درآمد
  • قرارداد کاری
  • کپی از پروانه اشتغال

اهداف تحصیلی

در دسته‌بندی انواع ویزا شینگن معمولاً ویزا‌های تحصیلی پرتقاضاتر هستند و بسیاری از دانشجویان سالانه با دریافت این مدرک به کشور مقصدشان سفر می‌کنند. در واقع برای اینکه بتوانید وارد دانشگاه‌های کشور‌های خارجی شوید و در آنها به ادامه تحصیل بپردازید، نیاز به این visa دارید! 

این مدرک خود نیز انواع مختلفی دارد و به‌صورت 3 ماه یا یک ساله ارائه می‌شود. مثلاً برای شرکت در دوره‌هایی که در کمتر از 3 ماه به اتمام می‌رسند، مدرک کوتاه‌مدت و برای دوره‌هایی بیشتر از 3 ماه تا 1 سال نیز ویزای بلندمدت را در اختیار دانشجویان می‌گذارند. 

شما به‌هیچ‌عنوان امکان دریافت ویزای اقامت دائم برای اهداف تحصیلی را نخواهید داشت. 

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی: 

  • پرکردن 2 فرم که توسط سفارت‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرند. 
  • ارائه پاسپورت قبلی برای بررسی
  • نامه پذیرش از سوی دانشگاه موردنظر در کشور مقصد
  • ارائه مدارک لازم برای اثبات صلاحیت تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه‌های ثبت درخواست
  • ارائه بورسیه تحصیلی دانشگاه موردنظر به‌منظور اثبات تمکن مالی

اهداف کاری

یکی دیگر از مدارکی که برای اقامت در کشور‌های حوزه شینگن در اختیار مهاجران قرار می‌گیرد، ویزای کاری است که به شما این امکان را می‌دهد که تا پایان مدت اعتبار ویزا به‌کار در کشور مقصد ادامه دهید. ویزای شینگن نوع d برای انجام این کار برایتان مناسب است! 

در واقع این visa به‌نوعی مدرکی برای اشتغال در خارج از کشور است که ثابت می‌کند شما کاملاً قانونی و زیر نظر دولت در کشور مقصد مشغول به‌کار‌شده‌اید. 

سیاست‌ها و قوانین هر یک از کشور‌های منطقه شینگن برای ارائه ویزای کاری متفاوت است و شاید هر کدام از آنها مدارک متفاوتی را از شما درخواست کنند؛ بنابراین با توجه به شرایط کشور مقصد ابتدا مدارک لازم را تهیه و سپس برای دریافت visa اقدام کنید. 

انواع ویزای شینگن بر اساس نوع هدف

انواع ویزای شینگن و مدت زمان اعتبار

ویزا‌های شینگن را بر اساس مدت زمان اعتبار در 4 نوع A، B، C و D تقسیم می‌کنند که هر کدام از آن مدارک شرایط به‌خصوصی دارند. 

ویزای شینگن نوع A

ویزای شنگن نوع A بیشتر برای مسافرت‌های کوتاه مدت به کشورهای شنگن مناسب است. این نوع ویزا اجازه می‌دهد تا فرد حامل آن در مدت محدودی در کشورهای شنگن اقامت کوتاه داشته باشد بدون انجام فعالیت کاری.

این ,ویزا برای کسانی صادر می‌شود که در یکی از کشور‌های عضو شینگن برای رسیدن به کشور اصلی باید فرود بیایند. در واقع این ویزا فقط به‌کار کسانی می‌آید که هدف اصلی‌شان سفر به یکی از کشور‌های خارج از منطقه شینگن است، اما با‌این‌حال برای سفر به آنجا باید در فرودگاه یکی از مناطق حوزه شینگین پرواز خود را عوض کنند. در این مدرک شما به‌هیچ‌عنوان نباید فرودگاه را ترک کنید، در‌غیر‌این‌صورت مشکلات قانونی بسیاری دامن‌گیرتان می‌شوند.

 ویزای شینگن نوع B

ویزای شنگن نوع B برای اقامت‌های تجاری یا حرفه‌ای به کشورهای شنگن صادر می‌شود. این نوع ویزا به افراد اجازه می‌دهد تا به عنوان مسافران تجاری، کارمندان شرکت‌ها یا کسب و کارهایی که نیاز به حضور در کشورهای شنگن دارند، وارد این کشورها شوند و فعالیت‌های تجاری خود را انجام دهند. کسانی که به‌قصد سفری کمتر از 5 روز می‌خواهند به مناطق شینگن سفر کنند، این visa را دریافت می‌کنند که به‌عنوان زیر مجموعه‌ای از ویزای نوع c نیز شناخته می‌شود. 

ویزای شینگن نوع C

ویزای شنگن نوع C برای افرادی است که می‌خواهند به‌صورت گردشگری یا تجاری به کشورهای شنگن سفر کنند اما مدت زمان اقامت آن‌ها بیشتر از ۹۰ روز است. این نوع ویزا برای افرادی که نیاز به اقامت طولانی‌تری در کشورهای شنگن دارند، صادر می‌شود و برای انجام فعالیت‌های گردشگری، تجاری، یا مطالعاتی مناسب است. شما با دریافت این ویزا به‌راحتی می‌توانید در بازه زمانی 6 ماهه به‌مدت 90 روز به کشور مقصد سفر کنید. این visa به‌صورت یک‌بار یا چندبار ورود ارائه می‌شود که هر کدام از آنها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. 

انواع ویزای شینگن نوع C: 

  • یک‌بار ورود: با دریافت این مدرک شما فقط به‌اندازه یک‌بار می‌توانید وارد خاک مقصد‌شده و بعد از خروج بلافاصله مدرکتان باطل می‌شود و دیگر قابل‌استفاده نیست. این در شرایطی است که شاید در کمتر از 90 روز از منطقه خارج شوید! در واقع با انجام این کار نیز دوباره باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. 
  • 2 بار ورود: در این مدرک نیز شما فقط به‌اندازه 2 اجازه ورود و خروج از مقصد را دارید و بعد از آن visa باطل می‌شود. 
  • چندبار ورود: اگر در طی مدت اقامت بار‌ها باید به خاک مقصد ورود و خروج داشته باشید، مدرک چندبار ورود را دریافت کنید تا در این زمان در طول 3 ماه هیچ مشکلی برایتان به‌وجود نیاید. 

ویزای شینگن نوع D:

ویزای شنگن نوع D به عنوان ویزای ملی شنگن شناخته می‌شود. این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که می‌خواهند به‌صورت مشاغله در کشورهای شنگن کار کنند یا به عنوان دانشجو، پژوهشگر یا دیگر اهداف مشابه در این کشورها اقامت داشته باشند. ویزای نوع D اجازه می‌دهد تا فرد به‌صورت دائمی یا موقت در کشورهای شنگن اقامت داشته باشد و از خدمات عمومی و اجتماعی آن‌ها استفاده کند.

افرادی که قصد دارند بیشتر از 3 ماه و تا 1 سال در منطقه شینگن اقامت داشته باشند، برای برای دریافت مدرک نوع d اقدام کنند که به آن ویزای ملی نیز می‌گویند. سفارت‌ها برای اهداف مختلفی این visa را در اختیار متقاضیان می‌گذارند که عبارت هستند از: 

  • شرکت در پژوهش‌ها یا آموزش‌های مختلف
  • دیدوبازدید از خویشاوندان و اقوام
  • موارد اضطراری مثل درمان در مدت زمان محدود

شرایط مناطق مختلف حوزه شینگن برای ارائه این مدرک می‌تواند با سایر مناطق متفاوت باشد؛ بنابراین قبل از مراجعه به سفارت‌ها برای دریافت ویزا حتماً درباره شرایط کشور مقصد اطلاعاتی به‌دست‌آورید. 

ویزای شنگن LTV :

ویزای محدود شینگن یا LTV که مخفف عبارت Limited Territorial Visa است نیز به‌عنوان یکی از انواع ویزای شینگن به‌شمار می‌آید که برای شرایط و اهدافی خاص ارائه می‌شود. ویژگی‌های این مدرک را کاملاً بر اساس شرایط فردی شما می‌سنجند.

ویزای شنگن LTV یا ویزای دارای اعتبار محدود منطقه‌ای، برای افرادی است که قصد دارند به‌صورت موقت در یک یا چند کشور از مناطق شنگن اقامت کنند. این نوع ویزا معمولاً برای مقاصد مانند تحصیل، کار، یا تجارت صادر می‌شود و اجازه می‌دهد تا فرد برای مدت زمان محدودی در منطقه‌های شنگن اقامت داشته باشد و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شود.

انواع ویزای شینگن و مدت زمان اعتبار

انواع ویزای شینگن بر اساس تعداد ورود و خروج

انواع ویزای شنگن بطور کلی بر اساس تعداد ورود و خروج به دو دسته تقسیم می‌شوند: ویزاهای تک‌ورودی و ویزاهای چند‌ورودی. ویزای تک‌ورودی به افراد اجازه می‌دهد یکبار وارد کشور شوند و پس از خروج از کشور، نمی‌توانند مجدداً وارد شوند. اما ویزای چند‌ورودی به افراد اجازه می‌دهد در طول اعتبار ویزا، بارها وارد و خارج از کشورهای شنگن شوند.

حتماً تابه‌الان نام ویزای مولتی شینگن را شنیده‌ای که در واقع همان چندبار ورود است. این مدرک را بر اساس مدت زمان اعتبار در 3 دسته‌بندی مختلف قرار می‌دهند که عبارت هستند از: 

  • چندبار ورود با اعتبار 1 سال: فقط افرادی می‌تونند برای دریافت این مدرک اقدام کنند که در طول 2 سال گذشته حداقل 3 بار ویزای شینگن دریافت کرده‌اند. برای دریافت این visa کافیست مدارک سفرهای قبلی‌تان را همراه خود ببرید و به سفارت نشان دهید. با دریافت این ویزا به‌راحتی می‌توانید در بازه‌های زمانی 6 ماهه به‌مدت 3 ماه به کشور مقصد سفر کنید. 
  • چندبار ورود با اعتبار 3 سال: افرادی که در طی 2 سال گذشته حداقل 1 بار ویزای شینگن چندبار ورود 1 ساله دریافت کرده‌اند، به‌راحتی می‌توانند این مدرک را از سفارت تحویل بگیرند. این visa نیز امکان سفر در بازه‌های زمانی 6 ماهه به‌مدت 90 روز را برایتان فراهم می‌کند. 
  • چندبار ورود با اعتبار 5 سال: اگر طی 3 سال گذشته اقدام به دریافت ویزای چندبار ورود با اعتبار 2 سال کرده‌اید، امکان دریافت این مدرک را خواهید داشت. 

انواع ویزای مولتی شینگن

انواع ویزای مولتی شنگن به افراد اجازه می‌دهد تا در چند کشور از منطقه شنگن با یک ویزا حضور داشته باشند. این نوع ویزا برای افرادی مناسب است که قصد دارند در طول سفر خود به چند کشور از منطقه شنگن سفر کنند و نیاز به چندین ویزای مختلف نداشته باشند.

تا به این لحظه با جزئیات مختلف انواع ویزای شنگن آشنا شدیم که برای ایرانیان و سایر افراد از سراسر جهان اهمیت دارد. اما بهترین قسمت هنوز آغاز نشده است. در این بخش به بررسی جزئیات ویزای مولتی شنگن می‌پردازیم. ویزای مولتی، گام بزرگی در راه حرکت آزاد و بی‌محدود در کشورهای شنگن است.

ویزای مولتی به شما این امکان را می‌دهد که بدون محدودیت تعداد ورود، تا زمانی که اعتبار ویزا پایان نیابد، وارد کشورهای شنگن شوید. این نوع ویزا برای افرادی که به‌طور مکرر به منطقه شنگن سفر می‌کنند یا نیاز به اقامت بلندمدت دارند، بسیار ارزشمند است.

با انتخاب ویزای مولتی، شما به آزادی بیشتری در سفر خود دست خواهید یافت و می‌توانید تجربه‌ی بی‌نظیری را در کشورهای شنگن داشته باشید.

انواع ویزای شینگن، مجوز شما برای سفری بی دغدغه به کشور‌های اروپایی

انواع ویزای شینگن مجوز ورود شما به کشور‌های اروپایی بدون هیچ دغدغه و نگرانی است! در واقع شما به‌واسطه این مدارک می‌توانید متناسب با هدف خود که در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد، به‌راحتی به کشور‌های خارجی سفر خواهید کرد و به‌کار‌های مهمتان در این کشور‌ها می‌رسید. توجه داشته باشید که لازمه دریافت انواع ویزا در سفارت‌ها ارائه مدارک لازم است، بنابراین تمام مدارک مربوطه را تهیه کنید و در اختیار کارشناس‌ها بگذارید تا مبادا مشکلی در مسیر سفرتان به‌وجود بیاید. 

برای دریافت آگاهی‌ها و راهنمایی‌های بیشتر درباره انواع ویزای شینگن پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به‌سراغ کارشناس‌های حرفه‌ای و وکلای مهاجرتی بروید و از آنها نیز در این زمینه راهنمایی دریافت کنید. این وکلا کاملاً بر اساس شرایط و موقعیتتان به‌شمار مشاوره می‌دهند و کمکتان می‌کنند تا دردسر‌های مهاجرت و سفر را به‌حداقل برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *