loader image
Search
چطور از کارفرمایی در کانادا جاب آفر دریافت کنیم؟

چطور از کارفرمایی در کانادا جاب آفر دریافت کنیم؟

جاب آفر یکی از راحتترین روش‌های مهاجرت به کانادا است و اگر این مدرک را بگیرید، نسبت به کسانی که جاب آفر ندارند، شرایط بهتری دارید؛ چون از قبل کاری برای خود در کانادا دست و پا کرده‌اید. اما آیا می‌دانید که چطور از کارفرمای کانادایی در کانادا جاب آفر بگیریم؟

گرفتن جاب آفر از کارفرمای کانادای کار خیلی سختی نیست، اما شما باید با تمام مراحل و اصول و قواعد انجام این کار آشنا باشید تا کارفرمایی مناسب پیدا کنید. حالا این کارفرما از طریق جاب آفر برای شما دعوت‌نامه می‌فرستد و مسیرتان را برای مهاجرت ساده می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط جاب آفر کانادا میتوانید با مشاوران و وکلای مجرب ویستا گستر در ارتباط باشید.

بسیاری از افراد درباره فرایند دریافت جاب آفر اطلاعی ندارند؛ آنها مسیر دریافت این مدرک را سخت و ناهموار می‌دانند، در حالی که بسیار ساده است و کافیست به برخی نکات توجه داشته باشید تا جاب آفر کانادا را بگیرید.

مراحل دریافت جاب آفر کانادا

کافیست طبق این مراحل پیش بروید تا جاب آفر کانادا را بگیرید:

اطلاعات درباره بازار کار

بر اساس سیستم طبقه‌بندی ملی کانادا (NOC) هر یک از مشاغل در دسته‌بندی مخصوصی قرار گرفته است که شرایط مورد نیاز برای هر یک از این دسته‌ها را شرح می‌دهد. شما باید با استفاده از این سیستم شرایط مورد نیاز برای ورود به شغل موردنظر خود را بررسی کنید.

مثلاً مهندسان مکانیک (NOC: 2232) عناوین شغلی مختلفی مثل تکنسین هوانوردی، طراح گرمایشی، تکنسین تهویه و فن گرمایشی، طراح ماشین‌آلات، تکنسین مهندسی دریایی، تکنسین مهندسی مکانیک، تکنسین مکانیک، طراح ابزار و قالب و تکنسین ایستگاه حرارتی را در بر می‌گیرد. در این سیستم می‌توانید درباره حداقل شرایط لازم و وظایف شغلی نیز اطلاعاتی به دست بیاورید. به‌عنوان مثال داشتن مدرک حداقل کاردانی، داشتن 2 سال سابقه کاری مرتبط و داشتن گواهینامه‌های استانی نظام مهندسی در این دسته اهمیت دارد.

در واقع شما با جستجو در سیستم NOC می‌توانید درباره شرایط فعالیت کاری موردنظر در کانادا آگاهی پیدا و با دید بازتری نسبت به انتخاب آن اقدام کنید.

پیداکردن کارفرما

دومین مرحله برای گرفتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی پیدا‌کردن کارفرمای مناسب است. در واقع شما فقط باید کارفرمایانی پیدا کنید که مجوز LMIA دارند. با داشتن این مجوز یعنی کارفرما اجازه استخدام نیروی کار خارجی را دارد و از قبل تمام مراحل استخدام این نیروی کار را طی کرده تا هیچ مشکل قانونی پیش نیاید.

تقریباً اولویت برای تمام شرکت‌ها در کشور کانادا استخدام شهروندان آنجاست. افرادی با اقامت دائم نیز در لیست اولویت‌ها هستند. اگر افراد واجد این شرایط پیدا نشدند، نوبت مهاجران است، به همین دلیل بسیاری از کارشناس‌ها فرآیند دریافت جاب آفر را کاری سخت و دشوار می‌دانند. البته در برخی از مجوز‌های مهاجرتی مثل برنامه PNP استان ساسکاچوان نیازی به دریافت LMIA ندارید.

شما به‌روش‌های مختلفی می‌توانید کارفرمای کانادایی پیدا کنید که یکی از آنها جستجو در وب‌سایت‌های کاریابی است.

آپدیت کردن رزومه و کاورلتر

رزومه یکی از اصلی‌ترین مدارک برای دریافت جاب آفر کانادا است، بنابراین اگر هنوز رزومه‌ای تهیه نکرده‌اید، همین حالا برای نوشتن آن اقدام کنید. در رزومه باید درباره آخرین مدرک تحصیلی، موقعیت‌های شغلی قبلی، دلایل خروج از این مخارج، دوره‌های آموزشی که طی کرده‌اید، میزان مهارت‌ها، علاقه‌مندی‌ها و … بنویسید.

اگر از قبل رزومه‌ای دارید، آن را متناسب با موقعیت شغلی که قصد اپلای آن را دارید، آپدیت کنید. شما باید رزومه‌ای پر بار داشته باشید تا به‌عنوان یک کاندیدای با صلاحیت برای کارفرمای خارجی شناخته شوید.

تهیه کاورلتر نیز برای دریافت جاب آفر اهمیت دارد. در کاورلتر باید دلایل انتخاب شغل موردنظر خود را بر اساس دستاورد‌ها و سوابق بنویسید. در واقع در کاورلتر شما باید نشان دهید که استخدام شما برای یک مجموعه چه مزیت‌هایی دارد.

اپلای برای شغل و مصاحبه با کارفرما

مرحله بعدی اپلای برای شغل و تنظیم وقت مصاحبه برای صحبت با کارفرما است. در واقع بعد از اینکه برای موقعیت شغلی اپلای کردید و رزومه را فرستادید، شاید از شما بخواهند که یک مصاحبه نیز داشته باشید. شما باید تمام تلاش خود را به خرج دهید که طی این مصاحبه کارفرما را تحت تأثیر خود و توانایی‌هایتان بگذارید. در این مصاحبه شاید برخی کارفرما‌ها نمونه کار بخواهند، بنابراین حتماً برخی از بهترین نمونه کار‌ها را همراه خود داشته باشید.

معمولاً بعد از چند روز از گذشت مصاحبه جاب آفر برای شما ارسال می‌شود.

ثبت درخواست مهاجرت

بعد از اینکه جاب آفر را گرفتید، تقریباً برای مهاجرت کاری به این کشور موفق شده‌اید. حالا می‌توانید متناسب با شرایط برای دریافت ویزای کاری اقدام کرده و اقامت خود را بگیرید. اگر از طریق سامانه اکسپرس اینتری یا برنامه‌های مهاجرت استانی اقدام کرده‌اید، باید شرایطی متناسب با برنامه انتخابی خود را پیش ببرید تا بتوانید اقامت این کشور را بگیرید.

فرآیند دریافت اقامت دائم از طریق PNP ساده است، اما بسیاری ترجیح می‌دهند که از طریق اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت داشته باشند. در این سیستم که بر اساس رقابت بین متقاضی‌ها به‌وجود آمده، تنها به افرادی اجازه دریافت اقامت دائم می‌دهند که امتیاز‌های بالاتری دریافت کرده‌اند.

چگونه جاب آفر کانادا بگیریم؟

بررسی انواع روش های پیداکردن کارفرمای کانادایی

بهترین روش‌های پيدا كردن جاب آفر در كانادا عبارت هستند از:

آژانس های کاریابی

برخی از آژانس‌های کاریابی به‌واسطه نمایندگانی که در کشور ایران دارند، به شما در گرفتن جاب آفر کمک می‌کنند. در واقع پیدا‌کردن استعداد‌ها برای شرکت‌های کانادایی کار سختی است، برای همین مؤسسه‌ها این کار را انجام می‌دهند. شما می‌توانید از آژانس‌های کاریابی بخواهید که یک موقعیت شغلی مناسب برای دریافت جاب آفر را به شما پیشنهاد کند. حالا آژانس رابط بین شما و کارفرما خواهد شد و مسیر دسترسی به شغل دلخواه را برایتان کوتاه‌تر خواهد کرد.

برخی از بهترین آژانس‌های کاریابی در کشور کانادا عبارت هستند از:

  • directjobs
  • ca. indeed
  • alis.gov. ab
  • now-hiring
  • glassdoor
  • roberthalf
  • jobbank
  • Eluta
  • monster
  • neuvoo
  • workbc
  • jobshark
  • canjobs
  • jobfutures

شبکه سازی

شما می‌توانید با دوستان و آشنایان خود صحبت کنید و از طریق ارتباط با آنها کارفرما‌های کانادایی بیابید. در برخی موارد می‌توانید از طریق ارتباطات کاری گذشته یا امروز خود کارفرما‌های جدیدی در کانادا پیدا کرده و برای کار به‌سراغ آنها بروید. هر چه شبکه‌سازی و ارتباطات قوی‌تری‌داشتن باشید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

فعالیت در لینکدین

فعالیت در لینکدین می‌تواند سرآغاز مسیر پیشرفت شما باید. در لینکدین فعالیت داشته باشید، پست‌های مختلف به اشتراک بگذارید، کافرما‌های کانادایی را دنبال کنید و از این طریق نیز شبکه‌سازی داشته باشید. بسیاری از افراد کارفرما‌ها را از طریق لینکدین پیدا کرده و با آنها برای کار صحبت می‌کنند.

نکته های مهم برای گرفتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی

چندین نکته مهمی که برای گرفتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی باید به آن توجه داشته باشید، عبارت هستند از:

داشتن رزومه قوی

رزومه قوی نه‌تنها در ایران بلکه در کشور‌های خارجی نیز به کمکتان می‌آید و باعث می‌شود تا کارفرما‌ها اعتماد بیشتری به شما پیدا کنند؛ بنابراین حتماً یک رزومه پر بار و البته درست بنویسید.

فعال باشید

در شبکه‌هایی مانند لینکدین فعال باشید، در وب‌سایت‌های کاریابی دنبال شغل موردعلاقه خود بگردید و همواره با کارفرما‌های مختلف صحبت کنید تا بالاخره از بین آنها یکی با شرایط شما موافقت کند.

جاب آفر کانادا، مدرکی مهم برای مهاجرت کاری به این کشور

جاب آفر کانادا مدرکی مهم برای مهاجرت کاری به این کشور است، بنابراین تا زمانی که جاب آفر تهیه نکرده‌اید، متأسفانه امکان مهاجرت کاری به کشور کانادا را ندارید. این مدرک ثابت می‌کند که یک کارفرما مشتاق همکاری با شما در خارج از کشور است، بنابراین حضور شما می‌تواند در آنجا باعث رونق شود. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره جاب آفر با کارشناس‌های ویستا سیر مشورتی داشته باشید تا شما را در این زمینه به‌طور کامل راهنمایی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *