loader image
Search
بهترین و پردرآمدترین مشاغل کانادا در سال 2024

پردرامدترین شغل ها در کانادا در سال 2024

پردرامدترین شغل ها در کانادا می‌توانند زندگی راحت و فوق‌العاده‌ای برایتان به ارمغان بیاورند. این مشاغل هر چند شاید برخی سختی‌هایی داشته باشند، اما در نقطه مقابل با ویژگی‌های مثبت خود می‌توانند نیاز‌های مختلف شما را برطرف کنند، برای همین از محبوبیت زیادی هم برخوردارند.

کانادا چشم‌اندازی بسیار امیدوارکننده برای فرصت‌های شغلی ارائه می‌دهد و در صنایع مختلف فرصت‌های متنوعی را ارائه می‌کند. رشد اقتصادی قوی کشور، سیاست‌های مهاجرتی مطلوب و تعهد به نوآوری، محیطی جذاب برای متخصصانی که به دنبال افق‌های جدید هستند، ایجاد می‌کند. بخش‌هایی مانند فناوری، مراقبت‌های بهداشتی، انرژی‌های تجدیدپذیر، هوش مصنوعی و صنایع پایدار به ویژه رونق دارند و استعدادهای ماهر را از سراسر جهان جذب می‌کنند.

افرادی که آرزو دارند در محیطی که ارزش نوآوری، تنوع و کیفیت بالای زندگی را دارد، پیشرفت کنند، کانادا را مقصدی هیجان‌انگیز و پاداش‌دهنده خواهند یافت. این مقاله به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های شغلی مختلف و پردرآمدترین مشاغل کانادا در سال 2024 را بررسی کنید.

شما با دریافت جاب آفر کانادا و مهاجرت به این کشور می‌توانید مشغول به پردرآمدترین مشاغل شوید و از طریق آنها درآمد‌های چشمگیری به دست آورید؛ اما قبل از انجام این کار باید حتماً درباره ویژگی‌های این مشاغل و نحوه کسب درآمد از آنها اطلاعاتی کسب کنید.

آیا می‌دانید که پردرامدترین شغل ها در کانادا  چه هستند؟ این شغل‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و چطور باید با استفاده از آنها درآمدزایی کرده و به سود برسید؟ این‌ها سؤالاتی هستند که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده‌اند، برای همین قصد داریم توضیحات کاملی درباره آنها ارائه دهیم.

 

لیست پردرآمدترین مشاغل کانادا

مقاله راهنمای جامع مراحل دقیق کاریابی در کانادا 2024 را مطالعه کنید.

 

معرفی پردرامدترین شغل ها در کانادا

پردرآمدترین مشاغل کانادا عبارتند از:

پزشکی و دندان پزشکی

پزشکی و دندانپزشکی نه‌تنها در کشور کانادا بلکه در اغلب کشور‌های دنیا جزء مشاغل پردرآمد هستند. بیماری و درد دندان از جمله مشکلات متداولی به‌شمار می‌آیند که اغلب افراد در طی سال حداقل چند بار گرفتار یکی از آنها می‌شوند. حالا آنها با مراجعه به پزشک و دندانپزشک می‌توانند بیماری خود را درمان کنند.

در کشور کانادا نیاز به خدمات پزشکی بسیار زیاد است، برای همین کسانی که در این رشته تحصیل کرده و وارد بازار کار می‌شوند، طی مدت اندکی می‌توانند درآمد‌های زیادی برای خود به دست آورند.

درآمد دندانپزشک‌ها در کشور کانادا بین 143000 دلار تا 419000 دلار متغیر است.

مدیریت مالی

مدیریت مالی از جمله با اهمیت‌ترین مشاغلی است که در کشور کانادا وجود دارد. کسانی که در این حوزه مشغول می‌شوند، کنترل مدیریت مسائل مالی در ارگان‌ها و شرکت‌های مختلف را بر عهده می‌گیرند. درآمد هر کسی در این شغل بر اساس میزان تجربه، مهارت و دانش وی تعیین می‌شود؛ بنابراین کسانی که مدت‌ها در بازار کار مدیریت مالی فعالیت داشته‌اند، درآمد‌های بیشتری به دست می‌آورند.

در برخی شرکت‌ها حتی مدیران مالی را عضوی از هیئت مدیره می‌کنند که این برای آینده شغلی آنها بسیار مناسب است و سود‌های زیادی را به این افراد می‌رساند.

درآمد مدیران مالی در کشور کانادا بین 116000 دلار تا 379000 دلار متغیر است.

مهندسی نفت و گاز

اگر در کشور کانادا به‌دنبال یک شغل آینده‌دار و پردرآمد می‌گردید، ما مهندسی نفت و گاز را پیشنهاد می‌دهیم. کانادا به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های نفت و گاز در تمام جهان شناخته می‌شود، برای همین کسانی که در این کشور در حوزه نفت یا گاز مشغول به کار باشند، درآمد‌های خیلی خوبی به دست می‌آورند.

کسانی که در حوزه نفت و گاز فعال هستند، وظیفه طراحی، توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی را بر عهده دارند. این افراد هم مانند مدیران مالی می‌توانند به‌عنوان بخشی از اعضای هیئت مدیره مشغول به کار شوند و درآمد‌های خود را بالا ببرند.

درآمد کسانی که در حوزه نفت و گاز فعالیت دارند، بین 39100 دلار تا 249000 دلار متغیر است.

مهندسی برق و الکترونیک

برق و الکترونیک از مهمترین مشاغل در تمام دنیا هستند که اگر نیروی کاری در این زمینه وجود نداشته باشد، زندگی بشر کاملاً مختل می‌شود. کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، باید با طراحی، توسعه و بهره‌برداری از سیستم‌های برقی به فعالیت خود ادامه دهند.

حوزه‌های کاری برای مهندسان برق و الکترونیک متنوع است و آنها می‌توانند در مشاغلی مثل صنعت ارتباطات، هوا و فضا، پزشکی و … فعالیت کنند.

درآمد مهندسان برق و الکترونیک بین 30200 تا 160000 دلار متغیر است.

مهندسی نرم افزار

نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌ها این‌روز‌ها تبدیل به بهترین سرگرمی افراد شده‌اند. روز‌به‌روز در حال مشاهده این هستیم که بسیاری از افراد وقت خود را در نرم‌افزار‌های ارتباطی و دنیای دیجیتال سپری می‌کنند. کسانی که در حوزه مهندسی نرم‌افزار فعالیت دارند، باید به توسعه و پیشرفت این نرم‌افزار‌ها کمک کرده و حتی خود نرم‌افزار‌های جدیدی بسازند.

برخی افرادی که در حوزه مهندسی نرم‌افزار فعالیت می‌کنند، با استخدام در شرکت‌های مختلف کار‌های نرم‌افزاری آنها را انجام می‌دهند. میزان درآمدی که از این شغل به دست می‌آید، بر اساس عنوان شغلی، تجربه، میزان مهارت و دانش فرد تعیین خواهد شد. در برخی عناوین شغلی هم مدرک تحصیلی یا مهارتی که دریافت کرده‌اید میزان درآمد شما را در شغل مهندسی نرم‌افزار تعیین می‌کند.

درآمد مهندسان نرم‌افزار حدود 56400 تا 185000 دلار تعیین می‌شود.

صنایع غذایی و کشاورزی

به‌سراغ یکی از پردرآمدترین مشاغل دیگر می‌رویم که در حوزه غذایی و کشاورزی است. در صورتی که کشاورزان در کشور کانادا محصولات مناسبی را کشت کنند، از طریق فروش آنها می‌توانند درآمد خیلی خوبی به دست بیاورند. البته از مراحل کشت تا برداشت نیاز به تخصص کافی دارد. کشاورز دقیقاً باید بداند که چه خاکی برای چه محصولی مناسب بوده و چه زمانی این محصول نیاز به آبیاری خواهد داشت.

در کشور کانادا سالانه 62 میلیارد دلار فقط در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی فروش انجام می‌شود.

 

مقاله بهترین شغل های دانشجویی در کانادا را مطالعه کنید.

لیست پردرآمدترین مشاغل کانادا در سال 2024

آشنایی با پردرامدترین شغل ها در کانادا

تا زمانی که در شهر‌های پردرآمد زندگی نکنید، نباید انتظار درآمد بالا از شغل خود داشته باشید. شاید حتی بهترین مشاغل در شهر‌های کوچک درآمد پایینی داشته باشند؛ بنابراین شما باید با مهاجرت به شهر‌های پردرآمد زمینه زندگی راحتتر را برای خود فراهم کنید:

ونکوور

ونکوور را به‌عنوان یکی از ثروتمندترین شهر‌های کانادا می‌شناسند که شرکت‌های دولتی و خصوصی زیادی در آنجا مشغول به فعالیت هستند. البته همانطور که درآمد در ونکوور بالاست، هزینه‌ها هم بالا بوده و شما برای گذران زندگی باید درآمد خیلی خوبی به دست‌آورید.

ونکوور به‌قدری پیشرفت کرده است که حتی ستاره‌های هالیوودی هم به آنجا علاقه پیدا کرده‌اند؛ بنابراین شاید در یک روز ساده در حین پیاده‌روی یکی از این ستارگان را به‌صورت اتفاقی در خیابان ببینید.

نانایمو

نانایمو در ونکوور قرار گرفته است و به‌قدری تقاضا برای خرید مسکن در این منطقه بالا رفته که نانایمو در این حوزه نوسان 25 درصدی را تجربه می‌کند. شما می‌توانید در حوزه‌های مختلفی در نانایمو مثل حسابداری، املاک و مستغلات مشغول به کار شوید و درآمد‌های خیلی خوبی را به دست‌آورید.

تورنتو

در تورنتو آمار زیادی از جمعیت کانادا زندگی می‌کنند، بنابراین انتظار می‌رود که این شهر هم جزء گرانترین شهر‌ها به‌شمار بیاید. در واقع این در شهر حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر ساکن هستند. افراد در این شهر به‌صورت متوسط در طی ماه می‌توانند 4350 دلار درآمد داشته باشند.

یکی از مواردی که باعث می‌شود برخی افراد تورنتو را برای زندگی انتخاب نکنند، میزان بالای اجاره خانه‌ها در آنجاست. در واقع در این شهر شما باید حدود 2500 دلار را از درآمد ماهیانه خود فقط برای اجاره خانه صرف کنید که مبلغ بالایی به‌شمار می‌آید.

با این حال تورنتو فرصت‌های فوق‌العاده را برای کسب درآمد پیش روی شما می‌گذارد که پیشنهاد می‌دهیم حتماً برای رفتن به آنجا هم فکر کنید.

مونترال

مونترال شهری فرانسوی‌زبان در کشور کانادا است که آب‌و‌هوای خیلی خوبی دارد و جزء گرانترین و البته پردرآمدترین شهر‌های کانادا به‌شمار می‌آید. اگر برای زندگی به مونترال رفته‌اید، به‌صورت ماهیانه باید حداقل 1400 دلار بابت اجاره خانه بپردازید.

در شهر مونترال در حوزه‌های کاری مختلفی از جمله داروسازی و حمل‌و‌نقل نیاز به نیروی متخصص وجود دارد؛ بنابراین اگر در این حوزه‌ها مهارت کافی دارید، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به این شهر بروید و درآمد‌های زیادی را از آن خود کنید.

پردرآمدترین شغل در کانادا چیست؟

پردرآمدترین شغل در کانادا پزشکی است. به طور خاص یک جراح ارتوپد. متوسط ​​حقوق پایه فعلی برای یک جراح ارتوپد 379،319 دلار در سال است.

پردرآمدترین مشاغل در تورنتو در سال 2024

 

مقاله لیست مشاغل جاب آفر کانادا را مطالعه کنید.

 

متوسط حقوق سالانه (دلار کانادا)
شغل
196,401 جراح
171,401 مدیر پزشکی
140,137 مدیر بازاریابی
114,400 برنامه‌نویس
110,930 مهندس نرم‌افزار
102,474 وکیل
98,253 مدیر ساخت‌وساز
95,915 مدیر سرمایه‌گذاری
84,000 مهندس عمران
78,059 پارالگل

چه مشاغلی در کانادا سالانه 300 هزار دلار درآمد دارند؟

جراحان و پزشکان متداول‌ترین مشاغلی هستند که سالانه بیش از 300،000 دلار در کانادا درآمد دارند. حقوق بر اساس تخصص و نوع کارفرما متفاوت است. برخی از تخصص‌های پزشکی که بیشترین درآمد را دارند عبارتند از:

  • نورولوژی
  • بیهوشی
  • روان‌پزشکی
  • آنکولوژی

آیا مشاغلی پردرآمد در کانادا بدون مدرک دانشگاهی وجود دارد؟

بله. بسیاری از مشاغل در کانادا بدون مدرک دانشگاهی، حقوق مناسبی پرداخت می‌کنند. برخی از بهترین آن‌ها عبارتند از:

  • معدنچی: 84,290 دلار کانادا در سال
  • فروشنده خودرو: 49,500 دلار کانادا در سال
  • مترجم: 57,602 دلار کانادا در سال
  • راننده کامیون: 47,053 دلار کانادا در سال
  • منشی: 33,150 دلار کانادا در سال
  • مدیر ساخت‌وساز: 83,620 دلار کانادا در سال
  • کارگر ساختمانی: 40,950 دلار کانادا در سال
  • رهبر ارکستر: 68,874 دلار کانادا در سال
  • آتش‌نشان: 61,828 دلار کانادا در سال

آسان‌ترین شغل برای پیدا کردن در کانادا چیست؟

آسان‌ترین حوزه برای یافتن کار در کانادا، فروش و بازاریابی است. برخی از شرکت‌ها ممکن است فارغ‌التحصیلان با سطح مهارت متوسط را نیز استخدام کنند. در حالی که این حوزه نیازمند تلاش و پشتکار است، موفقیت در آن می‌تواند بسیاری از مسیرها را برای کسب درآمدهای بالا باز کند.

آیا مشاغل پردرآمد در کانادا برای مهاجران نیاز به مدرک کارشناسی ارشد دارند؟

خیر. همه مشاغل پردرآمد در کانادا نیاز به مدرک کارشناسی ارشد ندارند. در حالی که برخی از مشاغل پردرآمدترین در کانادا هستند، حتی بدون مدرک دانشگاهی، صرف تکمیل یک دیپلم یا دوره کوتاه‌مدت در یک زمینه پر تقاضا مانند علوم کامپیوتر، تجزیه و تحلیل کسب‌وکار یا رسانه می‌تواند فرصت‌های زیادی را باز کند.

شغل های فنی پردرآمد در کانادا

  • برنامه نویس نرم افزار (Software Developer NOC: 2173)
  • الکتریکی کار (Electrician NOC: 7241)
  • تکنسین شبکه (Network Technician NOC: 2281)
  • مکانیک خودرو (Automotive Mechanic NOC: 7321)
  • معمار (Architect NOC: 2151)
  • نقشه بردار (Surveyor NOC: 2254)
  • تعمیر کار ماشین آلات (Heavy Equipment Technician NOC: 7312)
  • معلم فنی (Technical Teacher NOC: 4021)
  • تکنسین رادیو تراپی (Radiation Therapist NOC: 3215)
  • ماشین ساز (Machinist NOC: 7231)
  • تراشکار (Turner NOC: 7234)
  • تعمیرکار لوازم خانگی (Appliance Repair Technician NOC: 7332)
  • نجار (Carpenter NOC: 7271)

پردرآمدترین مشاغل کانادا با فرصت های درآمدزایی فوق العاده

پردرآمدترین مشاغل کانادا می‌توانند با فرصت‌های درآمدزایی فوق‌العاده زندگی مرفه و فوق‌العاده‌ای را برایتان به ارمغان بیاورند. اگر می‌خواهید در یک کشور رو به رشد و عالی مشغول به کار شوید و زندگی خود را بسازید، کانادا بهترین پیشنهاد ما به شماست. این کشور با مشاغل مختلف می‌تواند فرصت‌های درآمدزایی خیلی خوبی را برایتان به‌همراه بیاورد و به شما در خلق یک زندگی سرشار از آرامش کمک کند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در زمینه شغل‌های پر درآمد در کشور کانادا به دست‌آورید، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً با کارشناس‌های امور مهاجرتی مشورتی داشته باشید. این افراد با تکیه بر دانش و مهارت خود کمک‌های لازم را به شما خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *