loader image
Search
گرفتن ویزای کار کانادا بدون جاب آفر

گرفتن ویزای کار کانادا بدون جاب آفر امکان پذیر است؟

جاب آفر کانادا یکی از مهمترین مدارک برای مهاجرت کاری به کانادا است، اما آیا می‌دانستید با برخی روش‌ها می‌توانید بدون نیاز به جاب آفر ویزای کاری کانادا را بگیرید؟ در این روش‌ها هیچ نیازی به پیشنهاد کار از سوی کارفرمای کانادایی ندارید و به راحتی مسیر مهاجرت برایتان هموار می‌شود.

وقتی که از یک وکیل حرفه‌ای در مورد مهاجرت کاری به کانادا می‌پرسید، بدون‌شک درباره جاب افر هم به شما می‌گوید. این مدرک به‌قدری اهمیت دارد که بدون هیچ مشکلی می‌تواند مسیر مهاجرتتان را هموار کند. اما در همه روش‌های مهاجرتی نیازی به دریافت جاب آفر نیست.

هر چند اگر جاب افر بگیرید، شرایط زندگی و کار برای خودتان در کشور کانادا راحتتر است و هیچ دغدغه و نگرانی ندارید. اما شاید برخی تمایلی به انجام این کار نداشته باشند که ما در این مطلب شرایط مهاجرت بدون نیاز به این مدرک را برای آنها توضیح می‌دهیم.

برخلاف تصور رایج، دریافت ویزای کار کانادا الزاما به داشتن جاب آفر (پیشنهاد شغلی) از یک کارفرمای کانادایی نیاز ندارد. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا بدون جاب آفر وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

برنامه‌های اکسپرس انتری

برنامه اکسپرس انتری (Express Entry) یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا است که بر اساس سیستم جامع رتبه‌بندی (Comprehensive Ranking System – CRS) افراد را امتیازدهی می‌کند و بر اساس امتیاز کسب شده، متقاضیان انتخاب می‌شوند. در این سیستم، داشتن جاب آفر یک امتیاز اضافی محسوب می‌شود، اما الزامی نیست.

برخی از برنامه‌های اکسپرس انتری که نیازی به جاب آفر ندارند عبارتند از:

  • برنامه کارگر ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program – FSWP): این برنامه برای افراد دارای تحصیلات و تجربه کاری مرتبط با نیازهای بازار کار کانادا است.
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (Federal Skilled Trades Program – FSTP): این برنامه برای افراد دارای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز کانادا است.
  • برنامه تجربه کانادا (Canadian Experience Class – CEC): این برنامه برای افرادی است که سابقه کار در کانادا را دارند.

سایر روش‌ها

علاوه بر اکسپرس انتری، روش‌های دیگری نیز برای مهاجرت به کانادا بدون جاب آفر وجود دارد، از جمله:

  • برنامه‌های نامزد استانی (Provincial Nominee Programs – PNP): هر استان کانادا برنامه‌های مهاجرتی خاص خود را دارد که ممکن است نیازی به جاب آفر نداشته باشد.
  • اسپانسری خانواده: اگر یکی از اعضای خانواده شما در کانادا دارای اقامت دائم یا شهروندی باشد، می‌توانید تحت حمایت آنها برای مهاجرت اقدام کنید.
  • برنامه‌های کارآفرینی: اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا را دارید، می‌توانید از طریق برنامه‌های کارآفرینی اقدام کنید.

آیا می توان بدون جاب آفر ویزای کاری کانادا گرفت؟

جاب آفر کانادا چیست؟

جاب آفر که به آن Job Offer می‌گویند، به معنی پیشنهاد کار ازسمت یک شرکت یا کارفرما در کشور کانادا است. برای اینکه ویزای کار و مجوز کار در کشور کانادا را بگیرید، ابتدا باید این مدرک را دریافت کنید. این مدرک میزان تمایل کارفرما‌های خارجی برای حضور شما در کانادا را نشان می‌دهد که در آن نکته‌های مختلفی در مورد شرایط کاری از جمله حقوق، مسئولیت‌ها و شرایط اشتغال درج‌شده است.

دولت کانادا در برنامه‌های مهاجرتی خود به‌خصوص اکسپرس‌اینتری نیز به Job Offer اهمیت زیادی می‌دهد. شما با دریافت این مدرک می‌توانید امتیاز بالاتری در سیستم CRS دولت کانادا به دست آورید.

در Job Offer شما به یک کارفرما نیاز دارید که اسپانسر شما برای مهاجرت به خارج از کشور شود. بعد از اینکه یک شرکت مناسب پیدا کردید و به توافقات لازم برای دریافت جاب آفر رسیدید، باید برخی فرم‌ها را در اداره مهاجرت کانادا پر کنید تا درخواست مجوز کاری دهید.

بعد از اینکه فرم‌ها را کامل کردید، درخواست Work Permit یا مجوز کاری برای دولت کانادا فرستاده می‌شود. به‌طور کلی شما باید 2 مرحله را به‌منظور کار در کانادا طی کنید که یکی دریافت جاب آفر و دیگری دریافت ورک پرمیت است.

نحوه مهاجرت به کانادا بدون نیاز به جاب آفر

هر چند Job Offer اهمیت زیادی دارد، اما دولت کانادا برای برخی افراد خاص استثناء‌هایی را در نظر گرفته است. یکی از استثناء‌ها در قالب توافقنامه NAFTA است. اگر شما به‌عنوان یک تاجر می‌خواهید که به کشور کانادا مهاجرت کنید و در آنجا کسب‌و‌کار شخصی خود را راه بیندازید، می‌توانید درخواست ویزای کاری خود را در بخش مرزی کانادا ارائه دهید.

به این ویزا در کشور کانادا E-2 می‌گویند. در واقع اگر می‌خواهید در کانادا با سرمایه‌گذاری کسب‌و‌کاری شخصی خود را راه بیندازید و تجار جدیدی داشته باشید، نیازی به دریافت Job Offer ندارید. این یک فرصت عالی پیش‌روی شما می‌گذارد تا بدون هیچ نیازی به طی‌کردن پیچ‌و‌خم‌های مربوط به دریافت مدرک جاب آفر بتوانید به کشور رویا‌های خود بروید.

بررسی انواع روش های گرفتن ویزای کار کانادا بدون جاب آفر

شما به‌روش‌های مختلفی می‌توانید مجوز کار در کانادا را بدون جاب آفر دریافت کنید که عبارت هستند از:

مجوز کار آزاد Open Work Permit

با دریافت مجوز کار آزاد یا Open Work Permit هیچ نیازی به دریافت پیشنهاد کار از سوی شرکت‌ها یا کارفرما‌های کانادایی نیست. با داشتن این مجوز امکان راه‌اندازی هر کسب‌و‌کاری را در هر شهری از کانادا دارید. از این‌رو اگر همسرتان ویزای کار کانادا را داشته باشد، امکان درخواست مجوز کار آزاد را خواهید داشت.

شما باید تمام قوانین کشور کانادا درباره دریافت Open Work Permit را رعایت کنید.

توسعه و گسترش کسب و کار

شما با استفاده از Inter-Company Transfer می‌توانید کسب‌و‌کار خود را به کشور کانادا انتقال دهید. این روش یکی از متداولترین راهکار‌هایی است که مشاور‌های مهاجرتی آن را پیش‌روی افرادی می‌گذارند که خود صاحب کسب‌و‌کار هستند و قصد دریافت جاب آفر ندارند. در این روش شعبه‌ای از کسب‌و‌کار خود را در کانادا تأسیس می‌کنید، سپس طی فرآیندی کسب‌و‌کار را به این کشور انتقال می‌دهید.

شما باید از سیستم Inter-Company Transfer مطابق با قوانین کشوری که در آن زندگی می‌کنید و کشور کانادا استفاده کنید. در برخی کشور‌ها حتی نیاز به دریافت ویزا و مجوز کار است تا شرایط مهاجرت فراهم شود. البته در این روش نیازی به جاب آفر ندارید و می‌توانید با تکیه بر مهارت‌های خود به راحتی به کشور مقصد بروید.

آیا امکان کار موقت بدون جاب آفر در کانادا امکان پذیر است؟

آیا امکان کار موقت بدون جاب آفر در کانادا امکان پذیر است؟

هر ساله 300000 نفر از طریق ویزای کار به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند؛ این آمار را وب‌سایت Canadavisa ارائه داده است. هر یک از این افراد برای دریافت اجازه کار موقت باید حتماً مجوز کار داشته باشند، برای همین باید فرآیند دریافت مجوز کار خود را شروع کنند.

روش‌های مختلفی برای دریافت مجوز کار وجود دارد که در تمام آنها شرایطی مانند شغل، ملیت، تخصص و … در افزایش سرعت اعطای این مدرک به شما کمک می‌کنند. برای اینکه کارفرمایان کانادای اجازه کار موقت را به کارمندان خود دهند، باید تاییدیه اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) را ارائه کنند. سازمان IRCC ارائه این تاییدیه را بر عهده دارد.

شما بر اساس ملیت و هدف از فعالیت کاریتان باید ویزای اقامت موقت یا TRV را نیز دریافت کنید. با دریافت این ویزا بدون هیچ مشکلی اجازه کار موقت در کانادا را خواهید داشت.

با توجه به این توضیحات حتماً متوجه شدهاید که شرایط کار موقت بدون جاب آفر سخت است. البته شما میتوانید برای پاسخی قطعیتر به این سؤال با کارشناسهای امور مهاجرتی ویستا سیر تماس بگیرید تا بهصورت کامل شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

آیا امکان دریافت ویزای کار کانادا بدون جاب آفر را دارم؟

با توجه به مطالب مطرح‌شده در این مطلب، اگر صاحب یک کسب‌و‌کار هستید و قصد انتقال آن به کشور کانادا را دارید یا شرایطتان نزدیک به این مورد است، امکان مهاجرت بدون جاب افر را دارید. Job Offer به دولت کانادا ثابت می‌کند که شما برای ورود به این کشور قصد فعالیت‌های کاری دارید، کارفرمایان شما را تأیید می‌کنند و با ورودتان به خاک کانادا می‌توانید به پیشرفت این کشور کمک کنید.

نداشتن Job Offer یعنی اینکه هدف شما از مهاجرت به کانادا مشخص نیست، چون هیچ اسپانسر کاری ندارید. شاید ساعت‌ها در خانه بنشینید و هیچ فعالیتی نداشته باشید که این یعنی صرفاً برای دولت کانادا یک بار اضافه هستند. کانادا برای اینکه جلوی ورود چنین افرادی را بگیرید، قوانین سرسختانه‌ای مانند جاب افر را به وجود آورده است. اگر کسب‌و‌کار شخصی ندارید یا به‌هر دلیلی نمی‌توانید بدون جاب آفر سفر کنید، از همین حالا به فکر داشتن اسپانسر کاری باشید.

شما به‌روش‌های مختلفی می‌توانید جاب آفر کانادا را بگیرید که از جمله آنها می‌توان به جستجوی کار در وب‌سایت‌های کاریابی این کشور اشاره کرد. کانادا وب‌سایت‌های کاریابی مختلفی دارد که عبارت هستند از:

  • سایت کاریابی JobShark
  • سایت کاریابی Indeed
  • سایت کاریابی neuvoo
  • سایت کاریابی WorkBC
  • و سایت‌های کاریابی Glassdoor، Monster و Job Bank.

شما می‌توانید وارد این وب‌سایت‌ها شوید، کارفرما‌های کانادایی را بیابید و با آنها مذاکره کنید. با مذاکره با این افراد می‌توانید از آنها بخواهید که برایتان جاب آفر تهیه کنند تا شرایط مهاجرت به کشور کانادا برایتان به وجود بیاید.

گرفتن ویزای کار کانادا بدون جاب آفر با شرایط مخصوص

گرفتن ویزای کار کانادا بدون جاب آفر فرآیندی است که اغلب صاحبین کسب‌و‌کار از آن برای مهاجرت به کانادا استفاده می‌کنند. این شرایط مخصوص افراد عادی نیست، برای همین اگر کسب‌و‌کاری ندارید یا هنوز در نقطه شروع هستید، به‌دنبال میانبر نباشید و هرچه سریعتر یک کارفرمای مناسب کانادایی بیابید که برایتان جاب افر بفرستد. در این مدرک باید تمام مشخصه‌های شغلی‌تان درج شده باشد تا مبادا آفیسر اداره مهاجرت با آن مخالفتی کند.ضًَ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *