loader image
Search
ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه 2024

اخذ ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه 2024

اخذ ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه از نگاه بسیاری از افراد یک قانون مهم است، در صورتی که شما امکان سفر به این کشور بدون دعوت نامه را هم دارید. در واقع این نامه صرفاً باعث می‌شود که مراحل دریافت ویزا راحتتر و سریعتر طی شود، اما بدون آن هم امکان دریافت ویزا وجود دارد.

گرفتن ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه نیاز به طی‌کردن برخی مراحل و آگاهی از برخی نکات دارد. شما باید با آگاهی از شیوه گرفتن این نوع ویزا به‌سراغ سفارت کانادا بروید و درخواست خود را ثبت کنید. حالا کارشناس‌ها بعد از بررسی‌های لازم و در صورت تأیید، ویزا را برای شما صادر می‌کنند.

آیا می‌دانید که شرایط مهم برای دریافت ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه چیست؟ آیا از مراحل و مدارک لازم برای دریافت این مدرک اطلاعاتی دارید؟ ما در این مقاله می‌خواهیم پاسخ تمام این سؤال‌ها را به شما بدهیم.

مراحل درخواست ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه

برای دریافت ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه طبق این مراحل پیش بروید:

انتخاب نوع ویزا و آماده کردن مدارک

در مرحله اول شما باید شرایط ویزای توریستی کانادا با شرایط و هدف خود را بررسی کنید. اگر صرفاً برای تفریح قصد مسافرت به کانادا را دارید، ویزای 6 ماهه سینگل یا ویزای یک بار ورود می‌تواند برای شما مناسب باشد. شما باید متناسب با نوع آن ویزا مدارک موردنیاز را هم تهیه کنید.

مشخص کردن هدف سفر

داشتن هدف مشخص برای سفر آفیسر را متقاعد می‌کند که با درخواست شما برای ویزا موافقت کند. این مرحله برای کسانی که دعوتنامه‌ای ندارند، بسیار مهم است. شما باید به این منظور یک نامه هدف به نام SOP هم بنویسید و درباره برنامه‌های سفر خود با جزئیات کامل بگویید.

بررسی اعتبار گذرنامه

اعتبار گذرنامه شما برای دریافت این مدرک باید حداقل 6 ماه از تاریخ ورود به کانادا باشد. نداشتن گذرنامه معتبر می‌تواند عاملی برای رد درخواست شما باشد، بنابراین حتماً به این موضوع هم توجه داشته باشید.

مشخص کردن محل اقامت و رزرو بلیط

اگر قصد سفر بدون دعوتنامه را دارید، باید حتماً محل اقامت خود در کشور کانادا را مشخص کنید. مهم نیست در هتل یا هر مکان دیگری قصد اقامت دارید، به هر حال باید مدارکی ارائه دهید که آفیسر متوجه شود که شما در طول سفر به کانادا در آنجا ساکن هستید.

مثلاً فرض کنید به یک هتل برای اقامت در کانادا رفته‌اید. حالا شما باید مدارک مربوط به رزرو و مشخصات محل اقامت خود را بگویید. برخی بنا به اهداف پزشکی با ویزای توریستی قصد رفتن به کانادا را دارند که در این صورت باید مدارک پزشکی و بیمارستان خود را تحویل سفارت دهند.

گرفتن گردش حساب و دریافت نامه تمکن مالی از بانک

شما باید قیمت ویزای توریستی کانادا را بدانید و به‌خوبی از عهده هزینه‌های آن برآیید. همچنین آفیسر باید مطمئن شود که شما توان پرداخت تمام هزینه‌های سفر خود در کانادا را دارید و با مشکل مالی مواجه نمی‌شوید.

حداقل مبلغ تمکن مالی که کشور کانادا برای متقاضیان ویزای توریستی در نظر گرفته، 2500 دلار برای 3 ماه است. در صورتی که دعوتنامه ندارید، باید مبلغ بیشتری به‌عنوان تمکن مالی در نظر بگیرید.

برای اثبات تمکن مالی باید گردش حساب خود و نامه تمکن مالی را از بانک دریافت کرده و تحویل سفارت کانادا دهید.

گرفتن وقت سفارت

متأسفانه سفارت کانادا در کشور ایران تعطیل است، بنابراین برای رفتن وقت شما باید به وب‌سایت VFS Global مراجعه کنید. در این وب‌سایت در مرحله اول باید اقدام به انتخاب کشور مبدا و مقصد کرد و سپس مطابق با راهنمای وب‌سایت ثبت‌نام را انجام داده و وقت بگیرید.

بعد از تکمیل ثبت‌نام تاریخ و ساعت حضور شما در سفارت مشخص می‌شود. حالا باید در زمان مشخص‌شده به سفارت کشور مبدا که در بخش ثبت‌نام وارد کرده‌اید، مراجعه کنید و مدارک را تحویل این سفارت دهید.

مراحل ، مدارک و شرایط ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه چه هستند؟

مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه به این ترتیب هستند:

  • اصل و کپی پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماهه از زمان ورود به کانادا
  • سند‌های مالکیت ترجمه‌شده
  • فرم‌های تکمیل‌شده مربوط به اطلاعات فردی و خانوادگی
  • همه پاسپورت‌های قدیمی که در آنها ویزا درج شده است.
  • یک قطعه عکس زمینه سفید در سایز 4.5 در 3.5
  • مدارک هویتی ترجمه‌شده (شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و )
  • ارائه سند ازدواج در صورت همراه‌بودن همسر
  • گواهی تمکن مالی ترجمه‌شده و معدل‌سازی‌شده به دلار کانادا (اعتبار این گواهی، 30 روز است)
  • بلیط معتبر رفت‌و‌برگشت یا مدارک رزرو آن
  • مدارک مربوط به محل اقامت یا رزرو هتل

در واقع تنها تفاوت مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی با دعوت نامه یا بدون آن در واقع همان دعوت نامه است. اگر دعوت نامه داشته باشید، این نامه را هم به‌عنوان مدرک در اختیار سفارت بگذارید.

مدارک تحصیلی و شغلی لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه

شما باید برخی مدارک شغلی و تحصیلی را هم برای دریافت این ویزا در اختیار سفارت بگذارید. این مدارک بر اساس نوع شغل و وضعیت تحصیل شما متفاوت هستند:

افراد محصل

نامه اشتغال به تحصیل مدرسه و آموزش و پرورش یا دانشگاه

کارمند‌های شرکت‌های خصوصی

قرارداد کار، سابقه بیمه، نامه اشتغال به کار، نامه‌ای که در آن مدت سابقه کار، حقوق دریافتی ذکر‌شده باشد (ترجمه‌شده) و فیش حقوقی سه ماه آخر

پزشک‌ها

پروانه مطب، اجاره‌نامه یا سند مالکیت مطب و کارت نظام پزشکی

مهندس‌ها

پروانه نظام مهندسی، قرارداد شرکتی، جواز ساخت‌و‌ساز
وکلا

پروانه وکالت

دارندگان کارت بازرگانی

ارائه کارت بازرگانی

بازنشسته‌ها

حکم بازنشستگی، فیش حقوقی آخر
صاحبان کسب‌و‌کار

لیست حقوق کارمندان، سند و اجاره‌نامه، نامه اتحادیه، لیست بیمه

مدت زمان ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه چقدر است؟

در صورت گرفتن ویزای توریستی کانادا آفیسر اجازه اقامت در این کشور برای مدت مشخصی را به شما می‌دهد. اغلب ویزا‌هایی که در این زمینه صادر می‌شوند، به‌صورت 6 ماهه هستند و از زمان ورود شما به خاک کشور کانادا شروع می‌شوند. در برخی موارد بنا به صلاحدید افسر زمان اقامت شما می‌تواند کمتر یا بیشتر از 6 ماه باشد.

در برخی موارد شاید با سفر با ویزای توریستی و بدون دعوتنامه نیاز به اقامت در کانادا برای مدت طولانی‌تری داشته باشید که در این زمان کافیست 30 روز قبل از به پایان رسیدن تاریخ ویزای فعلی برای تمدید اقدام کنید.

هزینه ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه چقدر است؟

داشتن یا نداشتن دعوتنامه تأثیری روی قیمت نهایی ویزای توریستی کانادا ندارد. شما برای دریافت ویزای توریستی باید هزینه‌های مختلفی بابت ترجمه مدارک، انگشت‌نگاری و وکیل پرداخت کنید. شما برای مراجعه به سفارت هم باید به یکی از کشور‌های همسایه بروید که در این صورت هزینه‌های سفر به این کشور نیز محاسبه می‌شوند.

شما باید حدود 100 دلار هم بابت بررسی پرونده در سفارت کانادا بپردازید. این هزینه‌ها می‌توانند برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها متفاوت باشند.

شما می‌توانید برای بررسی دقیق هزینه‌ها با یک مشاور امور مهاجرتی تماس بگیرید تا با تکیه بر دانش روز خود به‌صورت کامل شما را راهنمایی کند.

ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه، راهی ساده برای مهاجرت به این کشور

ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه راهی ساده برای مهاجرت به این کشور است. در واقع دعوتنامه فقط راه را برای شما هموارتر می‌کند، اما اگر این مدرک را نداشته باشید، آفیسر با روش‌های دیگری پرونده شما را بررسی خواهد کرد. توصیه می‌کنیم که برای اخذ ویزای توریستی حتماً تمام شرایط و مدارک لازم را مهیا کنید تا مبادا آفیسر درخواست شما را رد کند و با مشکلات زیادی روبرو شوید. در این زمینه می‌توانید از مشاور‌های امور مهاجرتی برای آگاهی بیشتر از مسیر پیش رو هم کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *