loader image
Search
مقایسه گلدن ویزای یونان و گلدن ویزای اسپانیا

مقایسه گلدن ویزای یونان و گلدن ویزای اسپانیا

گلدن ویزا امکان اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در کشور‌های مختلف جهان از جمله یونان و اسپانیا برایتان فراهم می‌کند. شما از طریق این برنامه می‌توانید به کشور موردعلاقه‌تان به همراه خانواده مهاجرت کنید و از مزیت‌های این مدرک بهره‌مند شوید.

کشور‌های یونان و اسپانیا شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی از لحاظ روند اخذ گلدن ویزا با یکدیگر دارند. هر یک از این کشور‌ها شرایط خاصی را پیش روی متقاضیان می‌گذارند تا آنها بتوانند با رعایت این شرایط و تهیه مدارک لازم به آن کشور مهاجرت کرده و زندگی خود را آغاز کنند.

کشور‌های یونان و اسپانیا جزء گزینه‌های وسوسه‌کننده‌ای هستند که متقاضیان گلدن ویزا پیش‌روی خود دارند. اما گلدن ویزای اسپانیا بهتر است یا یونان؟ شما باید گلدن ویزای کدام یک از این کشور‌ها را برای خود انتخاب کنید؟ پاسخ این سؤال‌ها به فاکتور‌های مهمی بستگی دارد که قصد داریم آنها را بررسی کنیم.

بررسی شرایط دریافت گلدن ویزا در کشورهای یونان و اسپانیا

مهمترین شرایط دریافت گلدن ویزا در کشور‌های یونان و اسپانیا چیست؟ این 2 کشور برخی شرایط عمومی و مشابه با یکدیگر برای ارائه این مدرک به متقاضیان دارند که عبارت هستند از:

  • داشتن حداقل سن 18 سال
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری
  • ارائه بیمه درمانی معتبر
  • داشتن سرمایه لازم برای پرداخت هزینه‌های مربوط به گزینه‌های سرمایه‌گذاری

این 2 کشور هر چند از بابت این شرایط با یکدیگر شباهت دارند، اما از بابت میزان تمکن مالی و سرمایه با یکدیگر متفاوت هستند. میزان سرمایه بر اساس روش انتخابی شما برای سرمایه‌گذاری تعیین می‌شود.

مقایسه انواع روش های دریافت گلدن ویزا در یونان و اسپانیا

شما برای دریافت ویزای طلایی یونان یا اسپانیا ابتدا باید انواع روش‌های دریافت آن را در هر یک از این کشور‌ها با یکدیگر مقایسه کنید:

خرید ملک

متداولترین راهی که پیش روی اغلب سرمایه گذار‌ها قرار می‌گیرد، خرید املاک و مستغلات است. شما برای خرید ملک در یونان نسبت به اسپانیا باید هزینه‌ای متفاوت بپردازید.

هزینه سرمایه‌گذاری املاک در اسپانیا 500000 یورو است.

شما در یونان حق انتخاب دارید و می‌توانید با مبلغ 250000 یورو در شهرهای تعیین‌شده توسط دولت یونان ملکی را بخرید. البته که قیمت خرید ملک در 4 شهر بزرگ یونان برای اخذ ویزای طلایی 500000 یورو است. شما می‌توانید بر اساس بودجه‌تان در شهر‌های بزرگ یا شهر‌های انتخاب دولت ملکی را خریداری کرده و به این‌روش به یونان مهاجرت کنید.

اوراق قرضه

شما امکان سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه اسپانیا برای دریافت ویزای طلایی را دارید. برای اینکه از طریق تزریق سرمایه در اوراق خزانه‌داری اسپانیا به این کشور مهاجرت کنید، باید 2000000 یورو بپردازید.

شما می‌توانید با پرداخت تنها 400000 یورو در اوراق قرضه املاک یونان به این کشور بروید. اگر تمایل به سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه دولتی این کشور را دارید نیز باید 800000 یورو بپردازید.

شرکت ها

شما از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کشور یونان یا اسپانیا نیز امکان مهاجرت به این کشور‌ها را دارید. برای تزریق سرمایه در شرکت‌های اسپانیایی نیاز به پرداخت 1000000 یورو است. شما با تزریق 400000 یورو در شرکت‌های یونانی می‌توانید به راحتی به این کشور مهاجرت کنید.

سپرده بانکی

یکی از روش‌های محبوبی که برخی از مهاجران به استفاده از آن علاوه دارند، سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی است. کشور اسپانیا برای این کار از شما مبلغ 1000000 یورو درخواست می‌کند. برای سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی کشور یونان فقط نیاز به 400000 یورو دارید.

گلدن ویزای اسپانیا بهتر است یا گلدن ویزای یونان

بهترین روش برای مهاجرت به یونان یا اسپانیا کدام است؟

در بین روش‌های معرفی‌شده، خرید ملک جزء بهترین روش‌ها است که بدون هیچ دردسری می‌توانید از طریق آن به کشور دلخواه خود سفر کنید. با انجام این کار دیگر بابت جای اقامت در یونان یا اسپانیا نیز مشکلی ندارید، چون بلافاصله بعد از خرید ملک موردنظر می‌توانید در آنجا اقامت داشته باشید. امکان اجاره دادن ملک نیز وجود دارد که با این کار ماهیانه درآمدی برای خود در این کشور‌ها دست‌و‌پا می‌کنید.

مقایسه شرایط دریافت گلدن ویزای همراه در یونان و اسپانیا

در بسیاری از موارد باید خانواده خود را همراه‌تان ببرید که در این صورت نیاز به دریافت ویزای همراه دارید. این ویزا به افراد درجه یک خانواده فرد متقاضی اعطا می‌شود. اگر قصد دریافت این مدرک را برای خانواده خود دارید، باید مطمئن شوید که این شرایط را دارند:

مهمترین شرایط برای ویزای همراه یونان:

  • افراد خانواده شما باید زیر 21 سال سن داشته باشند. اگر بتوانید دانشجو یا مجردبودن فرزندان را ثابت کنید، دولت اجازه ورود آنها به خاک یونان را تا 24 سال نیز می‌دهد.
  • همراه‌های شما حق کار در کشور یونان را ندارند. البته آنها می‌توانند از تحصیل و مزیت‌های آن در این کشور بهره‌مند شوند.

مهمترین شرایط ویزای همراه در اسپانیا:

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • داشتن حداقل سن 18 سال برای فرزندان که البته با توجه به شرایط امکان دریافت ویزای طلایی آنها می‌توانند تا 24 سال نیز سن داشته باشند.
  • وابستگی مالی والدین به فرد متقاضی

بررسی مزیت ها و عیب های گلدن ویزای یونان و اسپانیا

برای مقایسه گلدن ویزای یونان و اسپانیا باید با مزیت‌ها و عیب‌های آنها آشنا شوید:

اسپانیا

مزیت‌ها:

  • تحصیل رایگان فرزندان
  • دسترسی به بازار‌های اروپایی برای تجارت
  • امکان کار و بازنشستگی
  • امکان سفر به 26 کشور عضو اتحادیه شینگن

عیب:

گلدن ویزای این کشور فقط یک عیب بزرگ دارد که هزینه‌های بالای سرمایه‌گذاری است. اگر با هزینه‌های بالا مشکلی ندارید، امکان اخذ ویزای این کشور را دارید.

یونان

مزیت‌ها:

  • عدم نیاز به حضور در کشور مقصد
  • مبالغ بسیار پایین نسبت به اسپانیا از بابت سرمایه‌گذاری
  • رفت‌و‌آمد راحت به کشور‌های عضو اتحادیه شینگن

عیب‌ها:

  • دریافت ویزای طلایی یونان عیب‌های بیشتری نسبت به اسپانیا دارید که باید درباره آنها اطلاعات کافی داشته باشید:
  • عدم اجازه کار در کشور مقصد
  • کیفیت معمولی سطح زندگی
  • بالا‌بودن میزان مالیات‌های بر ملک

جدول مقایسه گلدن ویزای یونان و اسپانیا

در جدولی که در ادامه می‌آوریم، به‌طور خلاصه گلدن ویزای یونان و اسپانیا را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

گزینه‌های سرمایه گذار

هر چند اسپانیا طیف گسترده‌ای از انواع سرمایه‌گذاری‌ها را برای مهاجران در نظر گرفته است، اما یونان صرفاً روی ملک نسبت به سایر روش‌ها تأکید بیشتری دارد.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری

مبلغ مربوط به تزریق سرمایه در حوزه‌های مختلف در کشور یونان بسیار پایینتر از اسپانیا است.

شرایط اقامت

در کشور اسپانیا انعطاف‌پذیری بالایی دارید و نیازی به اخذ اقامت به‌صورت مداوم نیست، در صورتی که در کشور یونان باید بازدید اولیه در سال اول داشته باشید.

زمان شهروندی

زمان اخذ شهروندی یونان نسبت به اسپانیا کمتر است. شما باید 7 سال در یونان و 10 سال در اسپانیا زندگی کنید تا بالاخره مدرک شهروندی خود را بگیرید.

انعطاف‌پذیری برنامه

اسپانیا دارای چندین برنامه مختلف برای سرمایه‌گذاری است و دست متقاضی‌ها را در انتخاب روش باز می‌گذارد. در نقطه مقابل این حجم از انعطاف‌پذیری درباره یونان صدق نمی‌کند.

بررسی نکته های مهم در اخذ گلدن ویزای یونان و اسپانیا

چندین نکته مهم در اخذ گلدن ویزای یونان و اسپانیا وجود دارد که باید حتماً به آنها توجه داشته باشید:

بررسی شرایط سوددهی

شما باید شرایط سوددهی هر یک از کشور‌های یونان و اسپانیا را با یکدیگر مقایسه کنید. مثلاً در صورتی که سرمایه‌گذاری در املاک را انتخاب کردید، اجاره ماهیانه کدام یک از این کشور‌ها نسبت به دیگری بیشتر است. شما باید همینطور در سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری این کار را انجام دهید تا بالاخره بهترین کشور از لحاظ شرایط سوددهی را بیابید. با انجام این کار سرمایه‌ای که به این کشور‌ها تزریق می‌کنید نیز فعال بوده و درآمد‌هایی برایتان به همراه می‌آورد.

سفر به کشور موردنظر

توصیه می‌کنیم که حتماً به کشور موردنظر خود سفر داشته باشید و درباره حوزه‌های سرمایه‌گذاری آنجا به‌صورت محلی تحقیق کنید. بسیاری از منابع خبری به‌صورت کلی درباره حوزه‌های سرمایه‌گذاری اطلاعات می‌دهند و برخی نیز خیلی از نقاط ضعف این روش‌ها را نمی‌گویند. شما با سفر به کشور موردنظر از طریق ویزای گردشگری می‌توانید درباره این حوزه‌ها از مردم محلی، ایرانیان مقیم در آنها و … صلاح و مشورت کنید.

بررسی شرایط شخصی

شما باید شرایط شخصی خود را نیز در نظر بگیرید. مثلاً شما هیچ ملکی در کشور اسپانیا یا یونان ندارید، اما در سپرده‌های بانکی سرمایه خود را تزریق می‌کنید. حالا باید به فکر محل اقامت در کشور موردنظر نیز باشید که این موضوع هزینه‌های بیشتری می‌تراشد؛ بنابراین ابتدا شرایط شخصی خود را در نظر بگیرید و سپس بر اساس این شرایط به کشور موردنظر خود مهاجرت کنید.

اطلاع دقیق از معادل ریالی حداقل سرمایه موردنیاز

قیمت یورو به ریال روز‌به‌روز در حال افزایش است و از آنجا که اغلب مهاجران معادل ریالی حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری را در حساب خود نگهداری می‌کنند، باید از قیمت روز یورو و سرمایه موردنظر برای کشور‌های اسپانیا و یونان مطلع باشد. پیشنهاد می‌دهیم که در سریعترین زمان البته با آگاهی کامل سرمایه‌گذاری را انجام دهید تا مبادا نسبت یورو به ریال افزایش پیدا کند.

مشورت با وکیل حرفه ای

مشورت با یک وکیل حرفه‌ای کمک می‌کند تا تمام پیچ و خم‌های مسیر را بشناسید تا مبادا در جای اشتباه سرمایه‌گذاری کنید. برخی افراد به‌دلیل اشتباهاتی در این زمینه سرمایه خود را از دست می‌دهند یا دچار مشکلات مختلفی در این زمینه می‌شوند. وکیل‌های مهاجرتی با تکیه بر دانش و مهارت خود تمام توصیه‌های لازم را به شما می‌کنند تا با دیدی باز برای مهاجرت اقدام کنید. در این زمینه کارشناس‌های ویستا سیر می‌توانند کمک‌های زیادی به شما کنند.

گلدن ویزای یونان و اسپانیا، راهی عالی برای ورود به این کشورها

با مقایسه گلدن ویزای یونان و گلدن ویزای اسپانیا می‌توانید شرایط خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن ویزای طلایی یکی از این کشور‌ها را انتخاب کنید. گلدن ویزا راهی مناسب برای ورود به خاک اسپانیا و یونان است که بسیاری از مشکلات مهاجرتی را از سر راه متقاضی‌ها بر می‌دارد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این ویزا با کارشناس‌های مجموعه ویستا سیر تماس بگیرید تا به‌صورت کامل شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *