loader image
Search

دسته‌بندی

Canadian Startup Visa

ویزای استارتاپ کانادا

اقامت کانادا از طریق استارتاپ

اقامت کانادا از طریق استارتاپ

اخذ اقامت دائم با ویزای استارت اپ کانادا 

برنامه ویزای استارت‌آپ کانادا یک برنامه مهاجرت تجاری است که به کارآفرینان خارجی اجازه می‌دهد با راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوآورانه، اقامت دائم در کانادا دریافت کنند. متقاضیان موفق و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند ظرف ۳ تا ۶ ماه به کانادا نقل مکان کنند و ظرف ۲.۵ تا ۳ سال اقامت دائم دریافت کنند. این برنامه کارآفرینانی را که توسط سازمان‌های تعیین‌شده کانادایی (انکوباتورها، گروه‌های سرمایه‌گذار فرشته یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر) حمایت می‌شوند، هدف قرار می‌دهد. تا پنج شریک تجاری می‌توانند با رعایت برخی شرایط، در یک استارت‌آپ شرکت کنند.

کانادا به دنبال کارآفرینان با استعداد است که علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکارهایی هستند که اقتصاد کانادا را تحریک کرده و فرصت‌های شغلی برای ساکنان آن ایجاد کنند. اگر شما یک کارآفرین هستید، ممکن است از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشید.

برنامه ویزای استارت‌آپ، اقامت دائم کانادا را بدون هیچ شرط ویزایی ارائه می‌دهد. استارتاپ ویزا سریع‌ترین برنامه در آمریکای شمالی برای مهاجران تجاری است.

در این برنامه، کارآفرینان خارجی با یک مفهوم تجاری تأیید شده، که توسط یک سازمان تعیین شده (VC، فرشتگان، انکوباتورها) به رسمیت شناخته شده است، یک گواهی تعهد و یک نامه حمایت (LOS) دریافت می‌کنند. 

پیشنهاد ویژه : مقاله نامه حمایتی ویزای استارتاپ کانادا را مطالعه کنید.

کشور کانادا از کسب‌و‌کار‌های نوپا حمایت می‌کند و شرایطی را برای مهاجرین فراهم آورده است تا در صورت داشتن ایده بکر به راحتی به این کشور مهاجرت کنند. اما شرایط کانادا در سال 2024 برای دریافت استارتاپ ویزا کانادا چیست؟ طی چند مرحله این ویزا اخذ می‌شود؟ این‌ها سؤالاتی هستند که تمام متقاضیان این ویزا باید از قبل به آن پاسخ دهند.

شما می‌توانید با دریافت ویزای توریستی کانادا ابتدا سفری کوتاه به این کشور داشته باشید تا فرصت‌های شغلی، ویژگی‌های کسب‌و‌کار‌ها و … را از نزدیک بررسی کنید. طی این سفر اطلاعات لازم برای خلق یک ایده نوآورانه در اختیارتان قرار می‌گیرد. اکنون کافیست طی شرایطی خاص پیش بروید تا ایده را اجرایی کرده و قدمی مثبت برای مهارجتتان بردارید.

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

در پاسخ به این سوال که استارت آپ کانادا چیست، باید بگوییم که دولت کانادا به‌منظور رشد اقتصادی کشور خود راهکار‌های مختلفی ارائه داده که یکی از آنها جذب کارآفرین‌هایی با ایده‌های نوآورانه است. به‌واسطه این طرح کانادا از تمام کشور‌های جهان ایده‌های استارتاپی جذاب را جذب می‌کند. اگر قصد مهاجرت از طریق این‌روش را به کانادا دارید، ابتدا باید یک ایده تجاری پشتیبانی‌شده توسط سازمان‌های معتبر را ارائه دهید. سازمان‌ها سرمایه‌گذاری مختلف در این زمینه از استارتاپ‌ها پشتیبانی می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به Angel Investor Group، Venture Capital Fund یا Business Incubator اشاره کرد.

همانطور که برای خرید بیزینس در کانادا شرایط خاصی وجود دارد، متقاضیان دریافت ویزای استارتاپی نیز باید برخی شرایط را دارا باشند؛ مثلاً گواهی تمکن مالی خود را ارائه داده و مهارت‌های زبان‌شان کامل باشد. در برخی موارد ارائه آخرین گواهی تحصیلی نیز کمکتان می‌کند تا بدون هیچ مشکلی به کانادا مهاجرت کنید.

کانادا به دنبال جذب کارآفرینان بااستعدادی است که علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکارهایی باشند که ضمن رونق بخشیدن به اقتصاد کانادا، فرصت‌های شغلی برای شهروندان این کشور ایجاد کنند. اگر شما یک کارآفرین هستید، ممکن است از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ، واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشید.

 

رزرو وقت مشاوره

شما می توانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره دریافت نمایید.

مراحل دریافت استارتاپ ویزا کانادا

درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا شامل سه مرحله است:

  •  اطمینان از امکان‌پذیری ایده کسب‌وکار شما و پتانسیل شما به‌عنوان یک کارآفرین
  •  ارائه درخواست مهاجرت
  •  کار فعال برای راه‌اندازی استارت‌آپ خود در کانادا در حالی که درخواست اقامت دائم شما در حال پردازش است.

پس از تأیید اینکه شما معیارهای واجد شرایط بودن اولیه برای برنامه ویزای استارت‌آپ را دارید ( شامل مهارت زبان و تمکن مالی کافی برای سکونت ) می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا شانس موفقیت خود را در این برنامه افزایش دهید.

مرحله ۱: توسعه مفهوم کسب‌وکار: توسعه مفهوم کسب‌وکار شما یک مرحله بنیادین در تبدیل ایده نوآورانه شما به یک مدل تجاری با پتانسیل مقیاس‌پذیری جهانی است. شروع با یک چشم‌انداز واضح از پروژه استارت‌آپ خود، درک رقبا، یک استراتژی برای رقابت با بازیگران تثبیت شده و یک برنامه عملیاتی دقیق، از جمله اینکه کدام بخش از پروژه در کانادا انجام خواهد شد، بسیار مهم است. بسیاری از کارآفرینان در ایجاد یک مفهوم کسب‌وکار قوی که بتواند حمایت سازمان‌های تعیین‌شده را جذب کند، با چالش مواجه می‌شوند. تیم تجاری ما می‌تواند شما را در ایده پردازی، تحقیق در مورد بازار هدف، ارزیابی رقابت و تعریف ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود کمک کند. تیم داخلی ما مجهز است تا به مشتریان ما در تدوین برنامه‌های جامع کسب‌وکار، شامل چشم‌انداز، اهداف، استراتژی‌ها، پیش‌بینی‌های مالی و مشارکت پیش‌بینی شده در اقتصاد کانادا کمک کند. مشتریان ما به نرخ موفقیت ۱۰۰ درصدی در کسب حمایت از سازمان‌های تعیین‌شده دست یافته‌اند.

مرحله ۲: انتخاب سازمان تعیین‌شده مناسب: انتخاب سازمان تعیین‌شده مناسب یک مرحله حیاتی در این فرآیند است. از سال ۲۰۲۴، ۸۴ سازمان تعیین‌شده وجود دارد – شامل گروه‌های سرمایه‌گذار فرشته، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و انکوباتورهای تجاری – که توسط دولت کانادا مجاز به سرمایه‌گذاری یا حمایت از استارت‌آپ‌های بالقوه برای برنامه ویزای استارت‌آپ هستند. هر کدام معیارها و علایق متمایزی دارند، بنابراین انتخاب یکی که با ایده کسب‌وکار شما همسو باشد، شامل تحقیق در مورد سابقه سرمایه‌گذاری آن‌ها، بررسی انواع استارت‌آپ‌هایی که قبلاً حمایت کرده‌اند و ارزیابی توانایی‌های مربیگری آن‌ها است. علاوه بر این، اکثر سازمان‌ها هزینه‌های اداری دریافت می‌کنند که از ۱۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ دلار متغیر است. در حالی که برخی از سازمان‌ها هزینه دریافت نمی‌کنند، ممکن است ظرفیت‌های ورودی محدود یا بسیار رقابتی داشته باشند. ما با بسیاری از سازمان‌های تعیین‌شده روابط برقرار کرده‌ایم و می‌توانیم شما را در انتخاب سازمانی که بهترین تناسب را با پروژه شما دارد، راهنمایی کنیم.

مرحله ۳: دریافت حمایت از سازمان تعیین‌شده: پس از انتخاب چندین سازمان تعیین‌شده، دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت‌های آن‌ها را برای درخواست برنامه ویزای استارت‌آپ (SUV) دنبال کنید. این فرآیند معمولاً شامل ارائه مفهوم کسب‌وکار خود به آن‌ها با یک ارائه قانع‌کننده و نشان دادن پتانسیل ایده خود است. اگر آن‌ها از امکان‌پذیری استارت‌آپ شما قانع شوند، یک نامه حمایت صادر خواهند کرد، یک سند مهم برای درخواست SUV شما. اگر از این فرآیند احساس خجالت می‌کنید و به حمایت نیاز دارید، تیم ما می‌تواند در طول فرآیند درخواست به شما کمک کند و می‌تواند در طول ارائه برای ارائه حمایت همراه شما باشد.

مرحله ۴: آماده کردن مدارک خود: تمام مدارک لازم، از جمله نامه حمایت از یک سازمان تعیین‌شده، مدرک مهارت زبان در CLB 5، مدرک وجوه سکونت، طرح کسب‌وکار و سایر مدارک مورد نیاز طبق راهنمای درخواست را جمع‌آوری کنید.

مرحله ۵: ارائه درخواست مهاجرت SUV خود: فرم‌های درخواست برنامه ویزای استارت‌آپ را تکمیل کنید و آن‌ها را همراه با مدارک مورد نیاز و هزینه درخواست ارسال کنید. همراه با مدارک شخصی خود، یک Pitch Deck که به وضوح چشم‌انداز کسب‌وکار شما را بیان می‌کند، اساسنامه شرکت برای اثبات تشکیل قانونی کسب‌وکار و یک جدول سرمایه گذاری که ساختار مالکیت استارت‌آپ را تشریح می‌کند، ارسال کنید. لوگوی استارت‌آپ خود، لیست جامع مشتریان یا تامین‌کنندگان، مستندات هر گونه مالکیت معنوی و صورت‌های مالی برای شفافیت مالی را نیز بگنجانید. همچنین پیش‌بینی‌های مالی آینده‌نگر را که برای ارزیابی موفقیت بالقوه شرکت شما ضروری هستند، بگنجانید. قبل از ارسال، درخواست خود را برای تکمیل بررسی کنید تا از هرگونه تأخیر غیر ضروری جلوگیری کنید.

مرحله ۶: شروع کسب‌وکار خود در کانادا: پس از ارسال درخواست اقامت دائم خود، می‌توانید توجه خود را به راه‌اندازی و پرورش کسب‌وکار خود در کانادا مطابق با برنامه کسب‌وکار خود و تعهداتی که به سازمان تعیین‌شده داده‌اید، معطوف کنید. اگر شما عضو ضروری استارت‌آپ خود هستید و نیاز به حضور زودتر در کانادا دارید، می‌توانید برای دریافت مجوز کار درخواست دهید. این به شما اجازه می‌دهد تا در حین پردازش درخواست PR خود به کانادا نقل مکان کنید.

مرحله ۷: IRCC را در مورد پیشرفت خود با کسب‌وکار به روز کنید: در حالی که منتظر وضعیت اقامت دائم خود هستید، به‌روزرسانی IRCC در مورد پیشرفت پروژه استارت‌آپ خود بسیار مهم است. به‌روزرسانی IRCC به ویژه پس از کاهش قابل توجه نرخ تأیید در اوایل سال ۲۰۲۳ (ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳)، که از ۷۵ درصد میانگین تاریخی از سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ به ۵۱ درصد کاهش یافت، اهمیت بیشتری یافته است. افسران IRCC معمولاً درخواست‌های SUV را رد می‌کنند اگر از پیشرفت کسب‌وکار تاکنون راضی نباشند. بسیاری از ردها به این دلیل رخ می‌دهند که متقاضی پیشرفت کمی داشته است، یک مدل تجاری ضعیف ارائه کرده است یا به نظر می‌رسد که قصد جدی نداشته است. برای کاهش نگرانی‌های IRCC، توصیه می‌شود هر ۶ ماه یک بار به‌طور پیش‌بینی‌کننده به‌روزرسانی‌هایی در مورد پیشرفت کسب‌وکار خود ارائه دهید. این گزارش‌دهی منظم می‌تواند تعهد شما به این سرمایه‌گذاری را نشان دهد و ممکن است به رفع هر گونه مشکل احتمالی در مورد جدیت اهداف شما یا کیفیت مدل کسب‌وکار شما کمک کند.

مرحله ۸: دریافت تصمیم: پس از ارزیابی درخواست خود، IRCC تصمیم خود را به شما اطلاع خواهد داد. ارتباط از طریق جزئیات تماس موجود در درخواست شما انجام خواهد شد، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که آن‌ها به‌روز و دقیق هستند. اگر درخواست شما موفقیت‌آمیز باشد، وضعیت PR به شما اعطا خواهد شد، یک نقطه عطف مهم در سفر کارآفرینی خود در کانادا. در صورت منفی بودن تصمیم، دلایل و در صورت لزوم دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه رفع هر گونه کمبود یا تجدیدنظر در تصمیم به شما داده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : مقاله ثبت شرکت در کانادا را مطالعه کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت اپ

سابمیت پرونده متقاضی برایدریافت اقامت دائم

شتابدهی توسط تنها شتابدهنده استارتاپ مورد تایید کانادا در ایران

دریافت نامه ساپورت یا letter support

مرحله پیش شتابدهی توسط شتابدهنده مورد تایید دولت کانادا

تشکیل پرونده و عقد قرارداد

بررسی و ارزیابی معیارها برای امکان‌سنجی

علاقه یک سرمایه گذار به برنامه استارت آپ ویزا

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

برای واجد شرایط بودن برنامه ویزای استارت‌آپ کانادا، متقاضیان باید:

  • یک نامه حمایت از یک سازمان تعیین‌شده در کانادا دریافت کنند؛
  • کسب‌وکار را در کانادا ادغام کنند؛
  • به‌طور جداگانه حداقل ۱۰ درصد حق رأی در شرکت به همراه یک سازمان تعیین‌شده داشته باشند؛
  • به‌طور جمعی، متقاضیان و سازمان تعیین‌شده باید بیش از ۵۰ درصد حق رأی داشته باشند؛
  • به‌طور فعال کسب‌وکار را مدیریت کنند، با عملیات اصلی در کانادا در طول و پس از فرآیند درخواست؛
  • مهارت زبان را در CLB 5 به زبان انگلیسی یا فرانسوی برآورده کنند؛
  • دارای وجوه کافی برای سکونت و سرمایه عملیاتی باشند، ایده‌آل بیش از ۲۰۰ هزار دلار.

شرایط متقاضی:

  • سن حداقل 18 سال
  • داشتن سابقه تحصیلی حداقل دیپلم
  • حداقل دو سال سابقه کار مرتبط در زمینه مدیریت یا کارآفرینی
  • داشتن ایده کسب و کار نوآورانه و با قابلیت رشد
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح متوسط (CLB 5 یا بالاتر)
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده در کانادا

شرایط کسب و کار:

  • کسب و کار باید جدید باشد و قبلاً تاسیس نشده باشد.
  • باید در کانادا تاسیس و اداره شود.
  • باید خلاقانه و نوآورانه باشد.
  • باید پتانسیل رشد داشته باشد.
  • باید برای اقتصاد کانادا منفعت داشته باشد.
  • باید حداقل یک شغل تمام وقت ایجاد کند.

 

حداقل تمکن مالی بر اساس تعداد اعضای خانواده

 
تعداد اعضای خانوادهحداقل تمکن مالی (دلار کانادا)
1۱۲,۹۶۰
2۱۶,۱۳۵
3۱۹,۸۳۶
4۲۴,۰۸۳
5۲۷,۳۱۵
6۳۰,۸۰۶
7۳۴,۲۹۹
به ازای هر عضو اضافی خانواده۳,۴۹۲

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا

در سال ۲۰۲۴، IRCC اعلام می‌کند که پردازش یک درخواست ویزای استارت‌آپ حدود ۳۷ ماه یا کمی بیش از سه سال طول می‌کشد. این تخمین‌ها بر اساس زمان پردازش ۸۰ درصد از درخواست‌های گذشته است و یک ایده تقریبی اما نه یک پیش‌بینی دقیق برای مدت زمان پردازش درخواست‌های آینده ارائه می‌دهد. زمان‌های پردازش می‌توانند بسته به حجم کاری IRCC متفاوت باشند.

زمان پردازش ویزای استارت‌آپ کانادا شامل چندین مرحله است، از جمله:

  • توسعه ایده تجاری شما (2 تا 4 ماه)

     

تحقیقات بازار را انجام دهید، بازار هدف خود را تعیین کنید، رقبای خود را بشناسید، مشکلی را که راه حل شما می تواند حل کند شناسایی کنید و در صورت امکان، ایده خود را با یک محصول مناسب بازار (یعنی مشتریان واقعی پرداخت کننده) آزمایش کنید.

  • پیش نویس طرح تجاری (1 تا 2 ماه)

     

شما باید یک رزومه کامل برای واجد شرایط بودن مقدماتی و سایر اسناد ضروری ارائه دهید. در ادامه مقاله، اسناد را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد. در این مرحله، شما همچنین باید برنامه شرکت خود را توسعه دهید.

  • تأمین نامه پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده (6 تا 10 ماه)

شما باید استراتژی تجاری خود را به پایان برسانید، سرمایه گذاری خود را به یک سازمان انتخاب شده ارائه دهید و آن را برای حمایت از کسب و کار استارتاپی خود متقاعد کنید. این گروه ممکن است یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر، یک انکوباتور برای استارت آپ ها یا یکی از گروه های سرمایه گذار فرشته تایید شده باشد. یک سازمان انتخاب شده به شما یک نامه پشتیبانی ارائه می دهد و پس از تصمیم گیری برای حمایت از شرکت شما، یک گواهی تعهد به IRCC ارسال می کند.

هر نهاد تعیین شده ممکن است زمان پردازش داخلی برای بررسی و تصمیم گیری در مورد درخواست های گواهی تعهد داشته باشد. هر سازمان تعیین شده دارای یک روش ارائه متفاوت است. برای یادگیری نحوه درخواست کمک، باید با سازمان مناسب تماس بگیرید. برای یادگیری نحوه اخذ حمایت، باید با سازمان مشخص تماس بگیرید.

  • آماده سازی درخواست شما (1 تا 2 ماه)

     

پس از اخذ حمایت از یک سازمان انتخاب شده، کلیه مدارک مورد نیاز از جمله مدارک اثبات صلاحیت زبان، مدارک صلاحیت شما و مدارک تامین مالی را جمع آوری خواهید کرد. الزامات درخواست باید با دقت بررسی شود زیرا ممکن است تغییر کند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک لازم برای اثبات واجد شرایط بودن خود را ارائه می دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله نامه حمایتی ویزای استارتاپ کانادا را مطالعه کنید.

  • ارسال درخواست شما (1 تا 2 ماه)

     

پس از اتمام کار، آن را تکمیل کرده و از طریق پورتال اقامت دائم به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال خواهید کرد. چند ماه پس از ارسال درخواست، IRCC به شما یک رسید تأیید (AoR) صادر خواهد کرد. سپس درخواست شما می تواند به یک حساب MyCIC (که نباید با پورتال PR شما اشتباه گرفته شود) متصل شود. در سایت MyCIC خود، مکاتبات و به‌روزرسانی‌های IRCC را دریافت خواهید کرد.

  • درخواست اقامت دائم (30 تا 36 ماه)

در این مرحله آخر، شما درخواست‌هایی برای نامه‌های سرمایه‌گذاری، اقامت دائم و سایر مدارک مورد نیاز ارسال می‌کنید. پس از بررسی درخواست، وزارت امور خارجه تصمیم به پذیرش یا رد درخواست شما خواهد گرفت.

شما باید پس از ارسال درخواست منتظر بمانید تا IRCC درخواست شما را بررسی و تصمیم‌گیری کند. از آنجایی که IRCC سهمیه برنامه را گسترش می‌دهد و منابع بیشتری را برای پردازش این درخواست‌ها اختصاص می‌دهد، انتظار می‌رود که زمان پردازش ویزای استارت‌آپ کانادا که اکنون 37 ماه است، کوتاه‌تر شود.

به‌روزرسانی مداوم IRCC

با پیشرفت کارآفرینان باید به IRCC نشان دهند که انگیزه اصلی آن‌ها برای مهاجرت به کانادا، راه‌اندازی و رشد یک شرکت پیشرفته است که می‌تواند برای کانادایی‌ها ایجاد اشتغال کند. اگر نشان ندهید که متعهد به راه‌اندازی شرکت در کانادا هستید، درخواست شما رد خواهد شد.

یک افسر با هر یک از بنیانگذاران گروه استارت‌آپی برای درخواست اطلاعات به‌روز شده ظرف 2 تا 5 ماه پس از دریافت شماره پرونده اقامت دائم خود از IRCC که با حرف «E» شروع می‌شود، تماس خواهد گرفت که ممکن است تا 1.5 سال پس از ارسال درخواست‌های اولیه PR شما تحت برنامه SUV طول بکشد. در این زمان، IRCC معمولاً اطلاعات را درخواست می‌کند. توجه داشته باشید که هر یک از بنیانگذاران سوالات و نامه‌های درخواست خاصی خواهند داشت؛ با این حال، درخواست پیشرفت کسب‌وکار و سوالات فقط برای یک بنیانگذار اصلی، معمولاً مدیر ارشد عملیاتی یا مدیرعامل، ارسال خواهد شد.

عوامل موثر بر زمان پردازش ویزای استارتاپ کانادا

زمان پردازش درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا می‌تواند بسته به چندین معیار متفاوت باشد. برخی از عناصر تحت کنترل شما هستند، اما رویدادهای خارجی و مقررات مهاجرتی کانادا موارد دیگر را کنترل می‌کنند. متغیرهای مهم زیر می‌توانند بر زمان پردازش تأثیر بگذارند:

  1. کامل بودن درخواست ضروری است که درخواست شما کامل باشد و تمام مواد لازم را شامل شود. درخواست‌های ناقص ممکن است به تأخیر بیفتند یا بازگردانده شوند.

  2. حجم درخواست زمان پردازش ویزای استارت‌آپ کانادا ممکن است بسته به تعداد درخواست‌های در حال پردازش همزمان متفاوت باشد. در زمان‌های شلوغ، مانند زمانی که یک دور جدید از درخواست‌ها پذیرفته می‌شود یا زمانی که افزایش ناگهانی رخ می‌دهد، زمان پردازش ممکن است طولانی‌تر شود.

  3. بررسی‌های پیشینه و مجوز امنیتی متقاضیان باید بررسی‌های پیشینه، مجوزهای امنیتی و سوابق کیفری را ارائه دهند. اگر این بررسی‌ها با مشکل یا وقفه مواجه شوند، زمان پردازش ممکن است طولانی‌تر شود.

  4. محل دفتر ویزا دفتر ویزا یا مرکز پردازشی که درخواست شما را رسیدگی می‌کند ممکن است بر سرعت پردازش آن تأثیر بگذارد. برخی از دفاتر ممکن است اولویت‌های پردازشی متفاوت یا پرونده‌های بزرگتری داشته باشند.

  5. مسائل پذیرش اگر سؤالاتی درباره پذیرش شما در کانادا، مانند نگرانی‌های بهداشتی یا کیفری دارید، ممکن است پردازش درخواست شما تا زمانی که این نگرانی‌ها برطرف شود، طولانی‌تر شود.

  6. مصاحبه یا درخواست اطلاعات اضافی گاهی اوقات ممکن است از متقاضیان خواسته شود که در مصاحبه شرکت کنند یا اطلاعات اضافی ارائه دهند. این می‌تواند زمان پردازش ویزای استارت‌آپ کانادا را طولانی‌تر کند.

  7. تغییرات در سیاست‌های مهاجرتی تغییرات در مقررات یا رویه‌های مهاجرتی ممکن است بر زمان پردازش تأثیر بگذارد. ممکن است به دلیل معرفی قوانین یا مقررات جدید، درخواست‌ها متفاوت ارزیابی شوند.

  8. کیفیت اسناد پشتیبان اگر اسناد شما گیج‌کننده، ناقص یا ترجمه نشده باشند (در صورت لزوم)، ممکن است باعث تأخیر شود زیرا مقامات ممکن است درخواست جزئیات یا توضیحات بیشتر کنند.

  9. مهارت زبانی تسلط به زبان، به ویژه انگلیسی و فرانسوی، بسیار مهم است. اگر آزمون‌های مهارت زبانی لازم باشد و نتایج به تأخیر بیفتد، ممکن است زمان‌بندی پردازش تحت تأثیر قرار گیرد.

زمان واقعی پردازش ویزای استارت‌آپ کانادا چقدر است؟

زمان پردازش ویزای استارت‌آپ کانادا بسته به جزئیات هر مورد و حجم درخواست‌ها متفاوت است. پس از درخواست برای برنامه SUV که 24 تا 48 ماه طول می‌کشد، به شما و خانواده‌تان اقامت دائم در کانادا اعطا می‌شود. شما می‌توانید برای دریافت مجوز کار اختیاری برای آمدن زودتر درخواست دهید. با این ویزا می‌توانید ظرف سه تا شش ماه به کانادا نقل مکان کنید و در حین انتظار برای پردازش درخواست اقامت دائم خود، روی کسب و کار استارتاپی خود کار کنید.

شرایط ثبت شرکت با برنامه استارتاپ چیست؟

  • شما باید حتماً کسب‌وکارتان را در کانادا راه‌اندازی کرده و در همین کشور آن را عملیاتی کنید.
  • فرد متقاضی باید حداقل دارای 10 درصد حق رأی در شرکت را داشته باشد.
  • هیچ شخصی نباید بیشتر از 50 درصد یا بیشتر از آن حق رأی داشته باشد.

شرایط سازمان های حامی استارتاپ در کانادا چگونه است؟

هر یک از سازمان‌های حامی در دولت کانادا شرایط خاصی دارند که باید حتماً قبل از دریافت خدمات از آنها درباره شرایطشان اطلاعات کافی به دست‌آورید:

  • Venture capitals: ونچر کپیتال‌ها از ایده‌هایی استقبال می‌کنند که بزرگ بوده و مراحل اولیه خود را طی کرده باشد؛ بنابراین صرفاً بیان ایده برای این سازمان‌ها اهمیتی ندارد. شما باید برای دریافت خدمات از این مراکز مدارکی مثل رکورد فروشتان را نشان دهید تا آنها از همکاری با کسب‌و‌کارتان استقبال کنند. فقط ایده‌هایی شانس موفقیت در همکاری با Venture capitals را دارند که هم‌اکنون فروششان حدود چند صد هزار دلار است و در آینده نیز چندین میلیون دلار درآمد تولید خواهند کرد.
  • Angel investors: آنجل اینوستور‌ها شرایط راحتتری نسبت به ونچر‌ها دارند و همکاری با آنها ساده‌تر است. در واقع آنجل ایوستور‌ها مبلغی را در اختیار استارتاپ‌ها می‌گذارند، اما در ازای آن درصدی از سهام شرکت را دریافت می‌کنند. شما می‌توانید با دریافت بودجه از Angel investors برای رشد کسب‌و‌کار خود قدمی بزرگ بردارید.
  • Incubators: انکوباتور‌ها نه‌تنها بودجه‌ای در اختیارتان نمی‌گذارند، بلکه هزینه‌ای از شما دریافت خواهند کرد. این سازمان‌ها وظیفه آماده‌سازی کسب‌و‌کار‌های نوپا را بر عهده دارند و اطلاعاتی درباره چگونگی موفقیت را در اختیارتان می‌گذارند. با دریافت خدمات از این سازمان‌ها راهکار‌های افزایش سرمایه را می‌آموزید. این شرکت‌ها با بررسی روند رشدتان مسیرتان را هموارتر خواهند کرد، بنابراین انکوباتور‌ها را می‌توان یکی از عناصر کلیدی در موفقیت استارتاپ‌ها به‌شمار آورد.

هزینه ویزای استارتاپ کانادا

هزینه‌های برنامه ویزای استارت‌آپ در کانادا بسته به عوامل مختلف بین ۱۵۰،۰۰۰ تا ۲۵۰،۰۰۰+ دلار کانادا متغیر است. لطفا برای درک اینکه چقدر پول باید کنار بگذارید تا هزینه‌های درخواست برنامه ویزای استارت‌آپ خود را تأمین کنید، به ساختار نمونه هزینه زیر مراجعه کنید.

هزینه‌هایی وجود دارد و برای یک خانواده چهار نفره برای خدمات حقوقی، اداری، دولتی و نیازهای اقامتی حدود ۵۰،۰۰۰ دلار کانادا هزینه خواهد داشت. همانطور که در بالا توضیح داده شد، هزینه شرکت در این برنامه حدود ۲۰۰،۰۰۰ دلار کانادا خواهد بود.

گاهی اوقات، مشتریان کسب‌وکار را دنبال نمی‌کنند و سرمایه‌گذاری خود را به‌عنوان یک هزینه غرق شده برای دریافت اقامت دائم (PR) با شهروندی طبقه‌بندی می‌کنند، که برای خودشان و خانواده‌هایشان بسیار قابل دستیابی است.

اگر متقاضی سازمان‌های تعیین‌شده برای اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری را انتخاب کند، هزینه دریافت اقامت حدود ۲۵۰،۰۰۰ دلار کانادا خواهد بود. لازم به ذکر است که این برنامه یک ویزای طلایی سرمایه‌گذاری کلاسیک نیست. هزینه‌ها می‌توانند بسته به موفقیت کسب‌وکار غیر قابل بازیابی باشند.

هزینه ویزای استارتاپ کانادا و هزینه مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارت هستند از:

هزینه شرکت های سرمایه‌گذار

آنجل اینوستور‌ها و ونچرها بودجه‌ای را در اختیار کسب‌و‌کار‌های نوپا می‌گذارند تا با استفاده از آن رشد کنند، بنابراین شما هیچ نیازی به پرداخت هزینه ندارید. در نقطه مقابل انکباتور‌ها مبلغی را از شما دریافت خواهند کرد. هزینه دریافت خدمات از این سازمان بر اساس ویژگی‌های هر یک متفاوت است. شما باید برای دریافت خدمات از انکوباتور‌ها حداقل بین 50 تا 100 هزار دلار بپردازید.

هزینه های رسیدگی به پرونده

علاوه‌بر پرداخت هزینه به انکوباتور‌ها باید برای رسیدگی به پرونده‌تان نیز بودجه‌ای را در نظر بگیرید. شما باید برای جاب‌آفر 230، ورک‌پرمیت 255، ورک‌پرمیت همسر 255 و ویزای بازدید فرزندان 100 دلار بپردازید.

هزینه اقامت دائم برای شما نیز 2835، اقامت دائم همسر 1525 و اقامت هر کدام از فرزندان نیز 260 دلار است.

مبلغ تمکن مالی

مبلغ مربوط به تمکن مالی نیز جزئی از هزینه‌ها به‌شمار می‌آید، بنابراین باید آن را در لیست هزینه‌هایتان قرار دهید. در واقع شما باید در طی یک سال اول به دولت کانادا ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه‌های خود و خانواده‌تان را دارید. آفیسر‌ها انتظار دارند که شما جهت مهاجرت حداقل 50 درصد از هزینه‌های زندگی‌تان را از قبل فراهم کرده باشید.

جدول تمکن مالی برای هر فرد:

تعداد اعضای خانواده

تمکن مالی مورد نیاز (دلار کانادا)

۱

۱۳,۷۵۷

۲

۱۷,۱۲۷

۳

۲۱,۰۵۵

۴

۲۵,۵۶۴

۵

۲۸,۹۹۴

۶

۳۲,۷۰۰

۷

۳۶,۴۰۷

برای هر نفر اضافه

۳,۷۰۶

و

شرایط دریافت مجوز کار برای استارتاپ

دریافت مجوز کار یا ورک پرمیت از جمله مهمترین مراحل راه‌اندازی استارتاپ است. در واقع به‌واسطه این مجوز می‌توانید به‌عنوان یک کارآفرین در کشور کانادا به‌صورت کاملاً قانونی مشغول به کار شوید. ورک‌پرمیت 3 سال اعتبار دارد، برای همین در طی این مدت می‌توانید بدون هیچ منع قانونی در کانادا فعالیت کاری داشته باشید.

معمولاً درخواست‌های اقامت دائم طی یک سال بررسی و پاسخ داده می‌شوند، بنابراین در طی بازه زمانی 3 ساله اعتبار ورک پرمیت به احتمال زیاد اقامت دائمتان را اخذ خواهید کرد.

شرایط اخذ ورک پرمیت چیست؟

  • شما باید در استان یا قلمرویی از کشور کانادا به جزء کبک زندگی کنید.
  • هزینه بابت توافق کارفرما یعنی 230 دلار (در زمان نگارش این مقاله) بپردازید.
  • دریافت تمام تعهدات و نامه‌های حمایت از سازمان‌های مختلف اهمیت زیادی دارد.
  • شما باید حداقل به مدت 52 هفته سرمایه کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان را داشته باشید.

شرایط ویزای استارتاپ کانادا برای خانواده

یکی از چالش‌هایی که معمولاً صاحبین برنامه استارتاپ کانادا در مسیر مهاجرت با آن روبرو هستند، شرایط اخذ ویزا برای خانواده است.

  • شرایط ویزای همراه در زمان ورک پرمیت: در صورت اقدام برای دریافت مجوز کار در برخی شرایط امکان بردن خانواده‌تان را همراه خود دارید. در واقع چنانچه متقاضی‌ها در لیست مهمترین افراد برای شروع کسب‌و‌کار باشند، همراه‌تان به کانادا می‌آیند.
  • همسر: همسر شما می‌توانید به‌صورت همزمان درخواست خود را برای Open Work Permit ثبت کند. با در دست‌داشتن این ویزا همسرتان می‌تواند بدون هیچ محدودیتی همراه‌تان به کانادا بیاید.
  • فرزندان: چنانچه فرزندان وابسته‌تان تمایل به تحصیل یا کار در کشور کانادا را داشته باشند، باید برای دریافت مجوز تحصیلی و کاری و تکمیل فرم آنها اقدام کنید.
  • ویزای همراه برای اقامت دائم: شما می‌توانید به‌صورت همزمان برای همسر و فرزندان خود نیز درخواست اقامت دائم ثبت کنید.

شانس موفقیت در ویزای استارتاپ چقدر است؟

سازمان‌های حامی کانادایی بین سال‌های 2024 و 2026 فقط می‌توانند 10 پرونده را بپذیرند. بر اساس این قانون متأسفانه شانس بسیاری از استارتاپ‌ها برای موفقیت در مسیر پذیرش کم می‌شود. البته باید در این راه به تعداد شرکت‌های حامی نیز توجه کرد که موجب‌شده هر ساله 3000 نفر امکان راه‌اندازی کسب‌وکارشان در کانادا را داشته باشند.

ازآنجاکه ظرفیت‌های استارتاپ‌ها در کشور کانادا محدود است و هر ساله فقط تعداد کمی از ایده‌ها موفق به اجرایی‌شدن در این کشور می‌شوند، بنابراین فقط به‌سراغ ایده‌های ناب بروید که مطمئن هستید شما را به موفقیت نزدیکتر می‌کنند.

نرخ موفقیت ویزای استارت‌آپ کانادا

طبق آخرین آمار، نرخ تأیید درخواست‌های اقامت دائم تحت برنامه ویزای استارت‌آپ، بر اساس داده‌های IRCC از ژانویه ۲۰۲۳ تا نوامبر ۲۰۲۳، ۷۷.۲ درصد است. در این دوره، IRCC ۳۳۳۴ درخواست اقامت دائم را پردازش کرد و ۲۵۷۷ مورد از آن‌ها را تأیید کرد. ۲۶۷ درخواست لغو شد و ۴۹۰ مورد رد شد. بنابراین، بر اساس این ارقام، برنامه SUV دارای نرخ موفقیت کلی بالای ۷۷ درصد است. با این حال، تیم ما در سال ۲۰۲۳ به نرخ موفقیت SUV ۱۰۰ درصد دست یافت.

ویزای استارت‌آپ در مقابل سایر برنامه‌های مهاجرت تجاری

علاوه بر برنامه ویزای استارت‌آپ، برنامه‌های مختلف مهاجرت تجاری دیگری نیز در کانادا وجود دارد که کارآفرینان می‌توانند از آن‌ها برای نقل مکان به کانادا استفاده کنند. به‌طور خاص، می‌توانید مجوز کار کارآفرین C11، برنامه انتقال داخل شرکت، دسته خوداشتغال، برنامه‌های نامزد استانی یا برنامه سرمایه‌گذار مهاجر کبک را بررسی کنید. برای مقایسه این برنامه‌ها و درک مزایا و معایب هر یک، به جدول زیر مراجعه کنید.

 

مجوزهای کاری کسب‌وکار به مسیرهای اقامت دائم (C11، ICT، C10)
 PNPهادسته خوداشتغالمجوزهای کاری کسب‌وکار به مسیرهای اقامت دائم (C11، ICT، C10)ویزای استارت‌آپمعیار
مالکان کسب‌وکار، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، متخصصان
 
افرادی که مایل به راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری در یک استان خاص هستند
متخصصان خوداشتغال در زمینه‌های فرهنگی یا هنری، از جمله ورزش، با مهارت‌های منحصر به فردمالکان کسب‌وکار، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، متخصصانمالکان کسب‌وکار یا متخصصان با تجربه یا دانش تخصصیمتقاضیان
کسب‌وکاری که به کانادا مزایای اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی قابل توجهی (مانند ایجاد شغل، تحریک اقتصاد یا انتقال دانش یا مهارت به کانادایی‌ها) وارد می‌کند.
 
کسب‌وکار جدید یا موجود که با اولویت‌های توسعه اقتصادی و تنوع‌سازی استان هدف همسو باشد و به اقتصاد محلی کمک کند.
کسب‌وکارهای خوداشتغالی که سهم قابل توجهی در زندگی فرهنگی یا ورزشی کانادا دارند.کسب‌وکاری که به کانادا مزایای اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی قابل توجهی (مانند ایجاد شغل، تحریک اقتصاد یا انتقال دانش یا مهارت به کانادایی‌ها) وارد می‌کند.نوآورانه، مقیاس‌پذیر، می‌تواند برای کانادایی‌ها شغل ایجاد کند و قادر به رقابت جهانی باشد. باید حمایت یا سرمایه‌گذاری از سازمان‌های تعیین‌شده کانادایی را جذب کند.نوع کسب‌وکار
معمولاً تا ۲ شریک می‌توانند به‌عنوان مالک یک کسب‌وکار واحد درخواست دهند
 
بسته به استان متفاوت است، اما هر شریک باید شرایط سرمایه‌گذاری و واجد شرایط بودن را برآورده کند
قابل اجرا نیستمعمولاً تا ۲ شریک می‌توانند به‌عنوان مالک یک کسب‌وکار واحد درخواست دهندتا ۵ شریک می‌توانند به‌عنوان مالک یک کسب‌وکار واحد درخواست دهندمحدودیت‌های مشارکت
بستگی به کسب‌وکار دارد، اما کارآفرینان باید حداقل ۲۰۰،۰۰۰ دلار دسترسی داشته باشند
 
بسته به استان متفاوت است، اما مبلغ سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰۰،۰۰۰ دلار (آلبرتا) است
متقاضیان باید حداقل ۵۰،۰۰۰ دلار دسترسی داشته باشندبستگی به کسب‌وکار دارد، اما کارآفرینان باید حداقل ۲۰۰،۰۰۰ دلار دسترسی داشته باشند۱۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ دلار هزینه‌های اداری سازمان تعیین‌شده؛ هزینه‌های عملیاتی کسب‌وکار: ۲۰۰،۰۰۰ دلارسرمایه مورد نیاز
برای مجوز کار ضروری نیست. CLB 6 برای اقامت دائم
 حداقل CLB 4ضروری نیست، اما CLB 5 قویاً توصیه می‌شودبرای مجوز کار ضروری نیست. CLB 6 برای اقامت دائمCLB 5مهارت‌های زبانی
خاص کشور، معمولاً ۲-۶ ماه
 
خاص برنامه، معمولاً ۴-۶ ماه
خاص کشور، معمولاً ۲-۶ ماهخاص کشور، معمولاً ۲-۶ ماهخاص کشور، معمولاً ۲-۶ ماهزمان پردازش: مجوز کار
با استفاده از مسیر اکسپرس اینتری پس از ۱ سال کار در کانادا: ۴-۶ ماه
 
از مارس ۲۰۲۴: ۱۸ ماه – ۳ سال
از مارس ۲۰۲۴: ۲.۵-۳+ سالبا استفاده از مسیر اکسپرس اینتری پس از ۱ سال کار در کانادا: ۴-۶ ماهاز مارس ۲۰۲۴: ۲.۵-۳+ سالزمان پردازش: اقامت دائم
بستگی به کسب‌وکار دارد. در تجربه ما بین ۷۵ تا ۸۸ درصد
 
داده‌ای در دسترس نیست
داده‌ای در دسترس نیستبستگی به کسب‌وکار دارد. در تجربه ما بین ۷۵ تا ۸۸ درصددر سال ۲۰۲۳: ۷۲ درصدنرخ تأیید

مهمترین دلایل ریجکت شدن استارتاپ ویزا کانادا چیست؟

بنا به دلایل مختلفی شاید ویزای استارتاپ شما ریجکت شود. از جمله مهمترین دلایل ریجکتی عبارت هستند از:

  • ایده‌هایی که به‌عنوان طرح تجاری در کشور خارجی خیلی مطلوب نیستند.
  • پشتیبانی ناکافی از یک سازمان تعیین‌شده
  • در صورتی که الزامات مالکیت رعایت نشده باشد.
  • اگر مشکلی در مهارت‌های زبانی خود داشته باشید.
  • چنانچه وجوه تسویه‌تان ناکافی باشد.
  • اگر مدارکتان را به‌صورت ناقص ارائه دهید یا به‌هر دلیلی مدارک ناکافی باشند.
  • عدم پذیرش امنیتی، کیفری یا پزشکی
  • ارائه اطلاعاتی که در مورد شما و کسب‌و‌کارتان صحیح نیستند.
  • در صورتی که مابقی شرایط مهاجرت به کشور کانادا را رعایت نکنید.
  • در صورتی که شرایط کسب‌و‌کار تغییر کند.

استارتاپ کانادا چیست، راهی برای ساختن آینده

استارت آپ در کانادا راهی برای ساختن آینده است که پیش‌روی طرح‌های تجاری محدودی قرار می‌گیرد. اگر فکر می‌کند که شانس موفقیتتان در پذیرش ایده استارتاپی‌تان بالاست، همین حالا با یک وکیل مجرب مهاجرتی تماس بگیرید و مطابق با راهنمایی‌های وی در مسیر اخذ ویزا قدم بگذارید. وکلای مهاجرتی بر اساس دانش و تجربه خود کمکتان خواهند کرد تا با پیچ‌و‌خم‌های مسیر آشنا شوید و در راه درستی قدم بگذارید. شما می‌توانید همین حالا با کارشناس‌های مجموعه ویستاسیر در این زمینه تماس بگیرید و با دریافت مشاوره از آنها شانستان را برای موفقیت افزایش دهید.

مقایسه ویزای استارتاپ کانادا با سایر کشورها

رزرو وقت مشاوره

شما می توانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره دریافت نمایید.

ویزای استارتاپ کانادا چه مزایایی دارد؟

  • استاندارد بالای زندگی
  • شامل شدن همه اعضا خانواده متقاضی اصلی در پرونده
  • آموزش و مراقبت‌های پزشکی مقرون بصرفه و با کیفیت بالا
  • امکان اسقرار در همه شهرهای زیبا و پر جنب و جوش کشور کانادا
  • روش ساده با حداقل شرایط و محدودیت‌های یک برنامه سرمایه گذاری مانند: سن، تحصیلات و میزان سرمایه

 

ویزای استارت‌آپ کانادا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری شخصی

سوال: آیا می‌توانم بدون سرمایه‌گذاری شخصی، ویزای استارت‌آپ کانادا دریافت کنم؟

پاسخ: بله. لزومی ندارد برای درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا از طریق برنامه‌ی ویزای استارت‌آپ، حتما از سرمایه‌ی شخصی خود استفاده کنید. حداقل سرمایه‌ی مورد نیاز، سرمایه‌ای است که از یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کانادایی شناخته‌شده (Venture Capital Fund) یا گروه سرمایه‌گذار فرشته (Angel Investor Group) تأمین می‌شود.

آیا می توانم برای راه اندازی کسب و کار در کانادا ویزا بگیرم؟

 

ویزای کارآفرینی کانادا (C11)

ویزای کارآفرینی کانادا (C11) برای افرادی مناسب است که به دنبال خرید یا سرمایه‌گذاری در یک کسب و کار موجود در کانادا هستند. همچنین این برنامه برای سرمایه‌گذاران خارجی که قصد تأسیس یک شرکت جدید در کانادا را دارند، ایده‌آل است. همانطور که در سایر برنامه‌های مهاجرتی کانادا وجود دارد، شما و اعضای خانواده‌تان نیز می‌توانید بعداً واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا شوید.

نرخ موفقیت ویزای استارت‌آپ کانادا

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) بین ژانویه 2023 تا نوامبر 2023، نرخ تأیید ویزای استارت‌آپ کانادا کمی بیش از 77 درصد بوده است.

توجه: این نرخ فقط به تأیید نهایی ویزا توسط IRCC اشاره دارد و شامل متقاضیانی که درخواست خود را پس گرفته‌اند یا رد شده است نمی‌شود.

عوامل متعددی می‌توانند بر شانس موفقیت شما در دریافت ویزای استارت‌آپ کانادا تأثیر بگذارند، از جمله:

  • کیفیت طرح تجاری شما: طرح تجاری شما باید قابل اجرا، نوآورانه و دارای پتانسیل رشد باشد.
  • تجربه و مهارت شما: شما باید تجربه و مهارت مرتبط با کسب و کار خود را داشته باشید.
  • تیم شما: اگر قصد دارید با تیمی کار کنید، باید اعضای تیم با تجربه و واجد شرایط باشند.
  • حمایت مالی: شما باید حمایت مالی کافی برای تأمین هزینه‌های راه‌اندازی و کسب و کار خود را داشته باشید.

اگر در حال آماده شدن برای درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا هستید، مهم است که با یک وکیل مهاجرت واجد شرایط مشورت کنید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

مدت زمان بررسی و صدور ویزای استارت‌آپ کانادا

مدت زمان پردازش ویزای استارت‌آپ کانادا به موارد مختلفی مانند جزئیات پرونده و تعداد درخواست‌های ارائه‌شده بستگی دارد. بر اساس اطلاعات اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، کل فرآیند دریافت ویزای استارت‌آپ (SUV) حدود 37 ماه به طول می‌انجامد.

مراحل کلیدی فرآیند به شرح زیر است:

  • دریافت نامه‌ی تأییدیه از یک سازمان تعیین‌شده (حدود 24 ماه)
  • درخواست اقامت دائم کانادا (حدود 13 ماه)

شما می‌توانید در صورت تمایل برای اینکه زودتر به کانادا بیایید، برای دریافت مجوز کار اختیاری اقدام کنید. این مجوز کار فرآیند دریافت ویزای استارت‌آپ را سرعت نمی‌بخشد، بلکه به شما امکان می‌دهد در حین بررسی پرونده‌ی ویزای خود، در کانادا کار کنید.

مجوز کار اختیاری ویزای استارت‌آپ کانادا

آیا می توانم با ویزای استارتاپ در کانادا کار کنم؟

در صورتی که برای اقامت دائم از طریق برنامه‌ی ویزای استارت‌آپ (SUV) درخواست داده باشید، ممکن است بتوانید برای دریافت مجوز کار اختیاری نیز اقدام کنید. این مجوز به شما امکان می‌دهد تا در حین بررسی پرونده‌ی ویزای استارت‌آپ خود، روی راه‌اندازی کسب و کارتان در کانادا کار کنید.

شرایط زبان برای ویزای استارت‌آپ کانادا

برای واجد شرایط بودن جهت دریافت ویزای استارت‌آپ (SUV)، باید به الزامات زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشید. شما نیاز به کسب حداقل نمره کل Canadian Language Benchmark (CLB) 5 در مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن دارید.

پیشنهاد ویژه : مقاله حداقل نمره آیلتس برای ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟ را مطالعه کنید.

برای اثبات مهارت‌های زبانی خود، باید در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه از یک مؤسسه‌ی ارزیابی مورد تأیید اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) شرکت کنید.

شرایط زبان برای ویزای استارت‌آپ کانادا

برای واجد شرایط بودن جهت دریافت ویزای استارت‌آپ (SUV)، باید به الزامات زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشید. شما نیاز به کسب حداقل نمره کل Canadian Language Benchmark (CLB) 5 در مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن دارید.

برای اثبات مهارت‌های زبانی خود، باید در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه از یک مؤسسه‌ی ارزیابی مورد تأیید اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) شرکت کنید.

سوالات متداول

گرفتن ویزای استارتاپ از زمانی که اقدام می‌کنید تا زمانی که ویزا را دریافت می‌کنید حدود ۳۱ ماه طول می‌کشد.

حداکثر ۵ متقاضی. البته باید راه اندازی ایده مورد نظر نیاز به افراد معرفی شده داشته باشد. هر کدام از افراد، با دقت توسط اداره مهاجرت بررسی می‌شوند و باید حداقل شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشند. اگر یکی از متقاضیان در این برنامه توسط آفیسر مردود شود، تمامی افراد دیگر هم مردود خواهند شد.

خیر. باید بیزینس شما جزو بیزینس های خلاقانه و نو آورانه باشد. و بتوانید به درستی ثابت کنید که می تواند در کانادا درآمد زا  و موفق باشد.

بله. انجام معاینات پزشکی برای شما و اعضای خانواده‌تان الزامی است.

خیر الزامی وجود ندارد که رشته تحصیلی شما و سابقه کار یکی باشد. بعضا در تیم‌ها هر عضو گروه دارای تخصص بخصوصی است و همگی افراد یک ایده واحد را پیش می‌برند.

درخواست مشاوره

Loading...