loader image
Search
مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا در سال 2024

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا در سال 2024

ویزای استارتاپ کانادا فرصتی برای پیشرفت و ترقی در این کشور است. اگر ایده‌ای ناب دارید که مطمئن هستید سازمان‌های حامی در کانادا از این ایده شما حمایت می‌کنند، حتماً برای درخواست ویزای استارتاپ اقدام کنید. البته باید از قبل درباره مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا، شرایط و قوانین آن اطلاعات کافی به دست آورید. مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا حداکثر 36 ماه زمان خواهد برد. شما میتوانید از طریق دریافت اوپن ورک پرمیت در عرض 8 ماه، وارد خاک کانادا شوید.

هر نوع ویزا نیاز به گذراندن برخی مراحل قانونی دارد تا بالاخره برای متقاضی صادر شود؛ این در مورد ویزای استارتاپ هم صدق می‌کند و شما باید یک بازه زمانی خاص را منتظر بمانید تا بالاخره بتوانید این مدرک را بگیرید و با استفاده از آن به کشور رویا‌های خود سفر کنید.

با‌داشتن ویزای استارتاپ کانادا می‌توانید مسیر زندگی خود را هموار کنید، بنابراین آگا‌هی خود را درباره این ویزا بالا ببرید و در سریعترین زمان آن را از سفارت کانادا بگیرید.

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

ویزای استارتاپ کانادا این فرصت را به کارآفرینان می‌دهد تا با طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه به کشور کانادا مهاجرت کنند و به بازار پر از سود استارتاپ بپیوندند. با استفاده از یک ایده استارتاپی نوین می‌توانید نه‌تنها به پیشرفت خود بلکه به اقتصاد و پویایی جامعه کانادا هم کمک کنید، برای همین دولت این کشور حمایت‌های مختلفی از کارآفرینان استارتاپی می‌کند و فرصت‌های رشد زیادی را پیش روی آنها می‌گذارد.

 

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا در سال 2024

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا در سال 2024 چقدر است؟

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ یک فرصت عالی برای کارآفرینان است. اما مدت زمان این فرآیند چقدر است؟

  • ورود به کانادا با اوپن ورک پرمیت: اگر واجد شرایط باشید، می‌توانید در عرض حدود 8 ماه پس از ارسال درخواست، مجوز کار (اوپن ورک پرمیت) دریافت کرده و به کانادا سفر کنید. این به شما فرصت می‌دهد تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده و به صورت عملی در کانادا حضور داشته باشید.
  • دریافت اقامت دائم کانادا: فرآیند دریافت اقامت دائم از طریق ویزای استارتاپ معمولاً حدود 36 ماه طول می‌کشد. این مدت زمان شامل بررسی درخواست، تأیید ایده کسب‌وکار و سایر مراحل اداری است.

هر یک از مراحل گرفتن ویزای استارتاپ کانادا مدت زمان خاصی طول می‌کشد. برای بررسی زمان دقیق گرفتن این مدرک باید این فاکتور‌ها را مد نظر قرار دهید:

توسعه ایده بیزینسی

در مرحله اول شما باید ایده بیزینسی خود را توسعه دهید؛ این یعنی نیاز مردم را درک کنید، رقبا و بازار را بشناسید و با شناسایی موقعیت‌های پیشرفت برای توسعه کسب‌و‌کار امده شوید. برای توسعه ایده بیزینسی به 2 تا 4 ماه زمان نیاز دارید.

ایجاد پیش نویس بیزینس پلن

بیزینس‌پلن طرحی برای بررسی موقعیت‌های پیشرفت در کسب‌و‌کار است و نقشه راه درستی برای توسعه کسب‌و‌کار در اختیار شما می‌گذارد. در واقع در این مرحله نوبت به توسعه برنامه‌های اجرایی بیزینس مربوطه می‌رسد که بین 1 تا 2 ماه طول می‌کشد.

دریافت نامه حمایت از سازمان های حمایتی

سازمان‌های حمایتی در کشور کانادا در 3 دسته‌بندی صندوق سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر (Venture capital funds)، انکوباتور (Business incubators) و گروه‌های سرمایه‌گذار فرشته (Angel investor groups) قرار می‌گیرند. این سازمان‌ها ابتدا شرایط کسب‌و‌کار و ایده شما را بررسی می‌کنند و سپس در صورت تأیید یک نامه حمایتی ارسال خواهند کرد. این سازمان‌ها همچنین یک گواهی تعهد هم برای اداره مهاجرتی کانادا یا IRCC می‌فرستند.

زمان پردازش مدارک و شرایط در هر یک از سازمان‌های مذکور ممکن است متفاوت باشد. در واقع هر یک از این سازمان‌ها روش‌های مختلفی دارند، بنابراین انتظار می‌رود که زمان ارائه نامه حمایتی و ارسال گواهی تعهد در آنها هم متفاوت باشد.

برای دریافت نامه حمایتی از سازمان‌های حمایت‌کننده در کانادا حداقل باید 6 تا 10 ماه منتظر بمانید.

تهیه درخواست مهاجرتی

حالا نوبت به ارائه درخواست به اداره مهاجرت کانادا می‌رسد. شما در این زمان باید تمامی مدارک و شرایط لازم را فراهم کنید تا جای هیچ شک و شبهه‌ای برای آفیسر اداره مهاجرت نگذارید. این مدارک و شرایط می‌توانند شامل ارائه گواهی تمکن مالی و گواهی پرداخت هزینه ویزای استارتاپ کانادا ، مدارک صلاحیت زبان انگلیسی، نامه حمایتی و … باشند.

درخواست‌های اداره مهاجرت برای ارائه ویزا می‌تواند در هر لحظه تغییر کند، بنابراین شما باید در جریان تغییرات روز مدارک و شرایط لازم برای صدور ویزای استارتاپی در این اداره باشید.

معمولاً زمان لازم برای ثبت درخواست مهاجرت 1 تا 2 ماه است.

ارسال درخواست مهاجرتی

بعد از اینکه پرونده مهاجرتی شما تکمیل شد، باید این پرونده را از طریق پورتال آنلاین برای اداره مهاجرت کانادا یا IRCC بفرستید. حالا بعد از گذشت چند ماه از ارسال درخواست اداره مهاجرت یک تأییدیه دریافت یا AoR ارسال خواهد کرد. حالا امکان اتصال درخواست به یک حساب MyCIC وجود دارد. شما در سایت MyCIC خود می‌توانید جدیدترین مکاتبات و بروزرسانی‌های IRCC را دریافت کنید. این فرآیند معمولاً بین 1 تا 2 ماه به طول می‌انجامد.

درخواست اقامت دائم

طولانی‌ترین فرایندی که برای دریافت ویزای استارتاپی درگیر آن می‌شوید، فرایند درخواست اقامت دائم است که بین 30 تا 36 ماه طول می‌کشد. در واقع شما در این دوره باید نامه سرمایه‌گذاری، اقامت دائم و مدارک موردنیاز دیگر را بفرستید تا اداره مهاجرت نسبت به تأیید درخواست یا ریجکت آن اقدام کند.

 

عوامل مؤثر در مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا در سال 2024

عوامل مؤثر در مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا چه هستند؟

عوامل مختلفی در مدت زمان گفتن ویزای استارتاپ کانادا تأثیر می‌گذارند که از جمله آنها عبارتند از:

کامل بودن درخواست یا همان پرونده مهاجرتی

شما باید پرونده مهاجرتی پروپیمانی را در اداره مهاجرت کانادا داشته باشید تا جای هیچ شکه و شبهه‌ای باقی نماند و در سریعترین زمان با درخواست شما موافقت کنند.

تعداد پرونده های ارسالی به اداره مهاجرت

زمانی که تعداد پرونده‌های ارسالی به اداره مهاجرت زیاد می‌شود، معمولاً فرآیند بررسی درخواست‌ها هم طول می‌کشد. شما در این بازه زمانی ناچار به صبر‌کردن هستید تا بالاخره نوبت شما شود.

بررسی های امنیتی و پزشکی

شما باید تمام مجوز‌های امنیتی، سوابق جنایی و همچنین سوابق پزشکی خود را به‌صورت کامل برای اداره مهاجرت بفرستید. اگر در هر یک از این موارد مشکلی وجود داشته باشد، معمولاً فرآیند بررسی مدارک شما هم طول می‌کشد.

دفتر ویزای کانادا Case Processing Centre

اینکه کدام مرکز پردازش وظیفه بررسی پرونده شما را دارد هم بر سرعت زمان گرفتن ویزای استارتاپ تأثیر دارد. در واقع بعضی از افسر‌ها اولویت‌های پردازش متفاوتی دارند یا با حجم پرونده‌های مهمتری روبرو هستند که این روی زمان پردازش پرونده شما تأثیر می‌گذارد.

مسائل پذیرش در کانادا Admissibility

شاید سؤالاتی درباره پذیرش خود در کانادا داشته باشید که در این صورت تا زمان پاسخ به سؤال‌ها و رفع نگرانی‌ها کمی طول می‌کشد.

مصاحبه یا درخواست اطلاعات اضافه

گاهی از متقاضی برای مصاحبه یا ارائه اطلاعات اضافه درخواست می‌شود که در این صورت پروسه پردازش پرونده بیشتر طول می‌کشد.

تغییرات در برنامه های مهاجرتی

هرگونه تغییری در روند‌های مهاجرتی می‌تواند روی زمان دریافت ویزای استارتاپ شما تأثیر بگذارد. در واقع شاید قوانین و مقررات جدیدی به‌وجود بیایند و برنامه مهاجرت شما را به هم بریزند.

کیفیت مدارک پشتیبان

اگر مدارکی که ارائه می‌دهید، نقص داشته باشند یا کافی نباشند، شاید فرآیند اعطای ویزا با تأخیر روبرو شود.

مهارت زبان

شما برای مهاجرت حتماً باید به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید و نمره خوبی در این زبان‌ها داشته باشید. در صورت‌داشتن نمره نامناسب یا عدم مهارت کافی در این زبان‌ها فرآیند بررسی پرونده شما بیشتر طول می‌کشد.

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا، نکته‌ای مهم برای متقاضی های ویزای استارتاپی

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا نکته‌ای مهم برای تمام کسانی است که می‌خواهند از طریق این ویزا به کانادا بروند و کسب‌و‌کار و زندگی جدید خود را در انجا شروع کنند. اگر تمام فاکتور‌های تأثیر‌گذار در زمان دریافت این مدرک را مد نظر قرار دهید و تمام شرایط و مدارک لازم را هم مهیا کنید، احتمال اینکه بتوانید خیلی زود این ویزا را بگیرید و از طریق آن به کشور کانادا مهاجرت داشته باشید، بالا می‌رود. در نقطه مقابل اگر پرونده شما نقص‌های زیادی داشته باشد، تا زمان رفع این نقص‌ها ویزایی به شما تعلق نخواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *