loader image
Search
لگالایز مدارک سفارت اسپانیا چیست؟

لگالایز مدارک اسپانیا : راهنمای لگالایز مدارک سفارت اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا بنا به اهداف مختلفی کاری، تحصیلی یا سرمایه‌گذاری برای بسیاری از افراد اهمیت دارد. آنها می‌خواهند هر چه سریعتر مسیر‌های قانونی را پشت سر بگذارند تا به کشور رویا‌های خود برسند. یکی از اقدامات مهمی که این افراد باید در این مسیر انجام دهند، لگالایز‌کردن مدارک اسپانیا است.

با لگالایز مدارک سفارت اسپانیا شما در واقع مدارک خود را قانونی می‌کنید. طی این فرآیند حالا به هر کدام از نهاد‌های قانونی اسپانیا که مراجعه کنید، مدارک شما را می‌پذیرند و از آنها برای انجام کار‌های مختلف شما استفاده می‌کنند.

لگالایزکردن مراحل مهمی دارد و باید قبل از انجام این کار نکته‌های مهمی درباره آن بدانید تا مبادا دچار اشتباهی در این مسیر شوید. ما می‌خواهیم نکته‌های مهم در این زمینه را به شما بگوییم تا با دید باز برخی لگالایز مدارک اسپانیا اقدام کنید.

لگالایز مدارک به معنای تأیید رسمی مدارک توسط مراجع ذی‌صلاح هر کشور است تا در کشور دیگری قابل قبول باشد. اگر قصد دارید مدارک خود را برای استفاده در اسپانیا یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به رسمیت بشناسانید، باید آن‌ها را لگالایز کنید.

لگالایز مدارک سفارت اسپانیا چیست؟

به‌منظور دریافت گلدن ویزای اسپانیا هر نوع ویزای دیگر در این کشور ابتدا باید مدارک خود را لگالایز کنید. لگالایز‌کردن به معنی قانونی‌کردن مدارک در کشور مقصد است. در واقع زمانی که شما مدارک خود را برای سفارت کشور اسپانیا می‌فرستید و سفارت به‌منظور تأیید از مهر خود پای تمام آنها استفاده می‌کند، یعنی مدارک خود را قانونی کرده‌اید و امکان استفاده از آنها را در کشور مقصد نزد مراجع مختلف دارید.

در طی این فرآیند سفارت اسپانیا در تهران با بررسی‌کردن مهر تأییدیه وزارت خارجه مدارک متقاضی را تأیید می‌کند.

مراحل لگالایز مدارک برای سفارت اسپانیا + چه مدارکی لگالایز می شوند؟

چه مدارکی لگالایز می شوند؟

در واقع امکان انجام این فرایند برای تمامی مدارک وجود ندارد و شما قبل از درخواست باید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری به دست‌آورید. شما فقط می‌توانید مدارکی را لگال کنید که:

  • امکان ترجمه رسمی به زبان اسپانیایی برای آنها وجود دارد.
  • مترجم‌های قوه قضائیه آنها را ترجمه می‌کنند.
  • از طرف دادگستری تأییدیه دارند.

در صورت ارسال اسناد به زبان‌های دیگر برای سفارت موردنظر، متأسفانه نباید انتظار لگال‌شدن آنها را داشته باشید.

از جمله مدارکی که باید لگالایز شوند، عبارتند از:

نامه کارفرما

یکی از مدارک مهم دیگری که باید برای لگال آن اقدام کنید، نامه کارفرما است. در واقع اگر شما نامه‌ای از کارفرمای اسپانیای خود دارید که طی آن از شما درخواست می‌کند که به کشور اسپانیا برای کار مهاجرت کنید، این نامه باید لگال شود.

مدارک دانشگاهی

مدارک دانشگاهی مثل ریز نمرات هم باید لگال شوند تا سپس بتوانید آنها را برای دانشگاه‌های اسپانیا ببرید. مهاجرت تحصیلی به کشور‌هایی مانند اسپانیا روز‌به‌روز در حال بیشتر شدن است و دانشجویان بیشتری ترجیح می‌دهند که در دانشگاه‌های این کشور ادامه تحصیل داشته باشند. شما باید قبل از مهاجرت دقیقاً بدانید که کدام مدارک نیاز به لگال‌شدن دارند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • در صورت تمایل برای دریافت مدرک کارشناسی در اسپانیا باید مدرک دیپلم، پیش‌دانشگاهی و ریز نمرات را ترجمه کنید.
  • در صورت تمایل برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد باید مدرک کارشناسی به‌همراه ریز نمرات خود در این دوره تحصیلی را ترجمه کنید.
  • در صورت تمایل برای دریافت مدرک دکتری ابتدا باید مدرک کارشناسی ارشد به‌همراه ریز نمرات خود را در این دوره ترجمه کنید.

گواهی سلامت پزشکی

کشور‌های خارجی به ویژه اسپانیا به سلامت جسمی و روانی فرد مهاجر اهمیت زیادی می‌دهند، چون ممکن است این شخص برای جامعه اسپانیا خطرناک باشد؛ بنابراین با لگال‌کردن گواهی سلامت پزشکی خود به دولت این کشور ثابت می‌کید که حامل هیچ بیماری خطرناکی نیستید.

گواهی سوء پیشینه کیفری

افرادی که پیشینه کیفری خاصی دارند، شاید برای دولت کانادا یک تهدید به‌شمار بیایند! بنابراین دولت این کشور باید قبل از ورود مهاجر درباره این موضوع اطمینان کافی به دست‌آورید. شما برای این اطمینان می‌توانید گواهی سوء‌پیشینه کیفری خود را لگال کنید.

مراحل لگالایز مدارک برای سفارت اسپانیا

  1. ترجمه رسمی مدارک:

    • تمام مدارک باید به زبان اسپانیایی ترجمه شوند.
    • ترجمه توسط مترجم رسمی دادگستری انجام شود.
    • مهر و امضای مترجم در ترجمه قید شود.
  2. تاییدیه دادگستری:

    • ترجمه رسمی به دادگستری ارائه شود.
    • دادگستری صحت امضای مترجم را تأیید کرده و مهر و امضای خود را بر روی ترجمه می‌زند.
  3. تاییدیه وزارت امور خارجه:

    • ترجمه تأیید شده توسط دادگستری به وزارت امور خارجه ارائه می‌شود.
    • وزارت امور خارجه صحت امضای دادگستری را تأیید کرده و مهر و امضای خود را بر روی ترجمه می‌زند.
  4. تاییدیه سفارت اسپانیا:

    • ترجمه تأیید شده توسط وزارت امور خارجه به سفارت اسپانیا ارائه می‌شود.
    • سفارت اسپانیا صحت امضای وزارت امور خارجه را تأیید کرده و مهر و امضای خود را بر روی ترجمه می‌زند.

مدارک مورد نیاز برای لگالایز:

  • اصل مدرک
  • ترجمه رسمی مدرک
  • کارت ملی
  • پاسپورت

نحوه دریافت وقت تأیید مدارک سفارت اسپانیا چگونه است؟

برای طی‌کردن مراحل لگالایز باید یک وقت از سفارت اسپانیا در شهر تهران بگیرید. به‌منظور انجام این کار ارسال یک ایمیل به زبان اسپانیایی یا انگلیسی برای سفارت این کشور اهمیت دارد. فرمت نامه ارسال‌شده باید به این شکل باشد:

  • عنوان ایمیل: Cita para legalización de documentos
  • متن ایمیل: Estimada Embajada de España, Me preguntaba si podría considerar una cita para la legalización de documentos Atentamente

اعتبار مدارک لگالایزشده چقدر است؟

اعتبار مدارک لگال‌شده فقط یک سال است و بعد از آن اعتبار خود را از دست می‌دهند و دوباره باید برای لگالایز اقدام کنید؛ بنابراین ما پیشنهاد می‌دهیم این کار را فقط زمانی انجام دهید که تصمیم به مهاجرت گرفته‌اید و به زودی می‌خواهید که این کار را انجام دهید.

آدرس سفارت اسپانیا در تهران کجاست؟

برای لگالایز مدارک سفارت اسپانیا داشتن آدرس سفارت این کشور در شهر تهران مهم است. شما باید برای رفتن به این سفارت به آدرس تهران، دروس، بلوار شهرزادی، نبش کوچه شادی، خیابان اسدی، پلاک ۱۰ بروید. کارگزاری سفارت نیز در پاسداران، خیابان نارنجستان چهارم، مجتمع آرتمیس یک، طبقه 12، واحد 5 قرار دارد.

ساعت کاری سفارت اسپانیا در شهر تهران از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 7:30 تا 15 است. کارگزاری این سفارت هم در ساعات 8:30 تا 16 پاسخگوی مراجعها خواهد بود. در روزهای جمعه و شنبه نباید بهسراغ این مرکز بروید، چون تعطیل بوده و کسی در آنجا فعالیت ندارد.

زمان لگالایزشدن مدارک اسپانیا چقدر است؟

این فرآیند خیلی زمان‌بر نیست و شما میتوانید در مدت زمان کوتاهی مدارک خود را لگال کنید. بر اساس روتینی که همیشه وجود داشته، متقاضیها باید بین ساعتهای 8 تا 12 مدارک خود را ارائه دهند و بعد از 1 تا 3 روز بعد برای دریافت آنها اقدام کنند.

در طول هر روز فقط امکان لگالکردن 15 مدرک وجود دارد؛ بنابراین اگر مدارک بیشتری برای این کار دارید، باید در روزهای کاری آینده بهسراغ سفارت بروید تا بتوانید برای آنها هم اقدامات لازم را انجام دهید.

سریعترین راه برای لگالایزکردن مدارک اسپانیا بهمنظور صرفهجویی در زمان درخواست کمک از مجموعههایی است که در این زمینه فعالیت دارند. در واقع بسیاری از مراکز در زمینه ارائه خدمات مهاجرتی فعالیت میکنند، برای همین شما میتوانید با در دستداشتن یوروی نقدی و مدارک موردنیاز خود بهسراغ این مجموعهها بروید تا در سریعترین زمان خدمات موردنظر را به شما ارائه دهند. البته این مراکز بهمنظور ارائه خدمات کارمزدی هم از شما دریافت میکنند که باید آن را پرداخت کنید. اگر برای لگال مدارک خیلی عجله دارید، ما این روش را به شما پیشنهاد میدهیم.

هزینه لگالایز اسپانیا چقدر است؟

هزینه لگالایز از طرف سفارت اسپانیا تعیین میشود. این مرکز برای ارائه خدمات بابت هر مدرک 5 یورو در نظر گرفته است. سفارت این مبلغ را در زمان تحویل مدارک و بهصورت نقدی از مراجعهکنندهها دریافت میکند.

از آنجا که این مبلغ به یورو و بهصورت نقدی دریافت میشود، بنابراین قبل از اینکه بخواهید برای لگالکردن مدارک اقدام کنید، حتماً یوروی نقد همراه خود داشته باشید تا در پرداخت هزینهها با مشکلی مواجه نشوید. متأسفانه شما نمیتوانید هزینهها را بهصورت آنلاین یا ریالی بپردازید، بنابراین سفارت با درخواست شما موافقتی نخواهد کرد.

لگالایز مدارک اسپانیا، راهکاری برای مهاجرت به این کشور

لگالایز مدارک اسپانیا راهکاری برای مهاجرت به این کشور است. در واقع تا زمانی که مدارک مهم خود را لگال نکنید، امکان مهاجرت به این کشور را ندارید و دردسرهای زیادی برایتان بهوجود میآید. خوشبختانه این فرایند خیلی هم طول نمیکشد و به راحتی در سفارت اسپانیا در تهران قابل انجام است! بنابراین قبل از اینکه بخواهید به اسپانیا مهاجرت کنید، مدارک خود را تحویل این مرکز در تهران دهید و منتظر لگالشدن آنها باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *