loader image
Search
10 فستیوال معروف اسپانیا

10 فستیوال معروف اسپانیا که نباید از دست بدهید!

تصور کنید که در یکی از شهرهای ساحلی زیبای اسپانیا زندگی می‌کنید، در حالی که در تمام طول سال می‌توانید از فستیوال‌های رنگارنگ و جذاب این کشور لذت ببرید. با اخذ گلدن ویزای اسپانیا ، این رویا به واقعیت تبدیل می‌شود. شما می‌توانید در خانه‌ای رویایی زندگی کنید، به بهترین مدارس و دانشگاه‌ها دسترسی داشته باشید و از تمام امکانات رفاهی این کشور بهره‌مند شوید.

اسپانیا جایی سرگرم‌کننده برای زندگی است و بخش بزرگی از آن به فستیوال‌های شگفت‌انگیز اسپانیایی که در طول سال برگزار می‌شود، مربوط می‌شود. بیشتر این رویدادها از تعطیلات مذهبی نشأت می‌گیرند، اما فریب نخورید، این موضوع مانع از برگزاری جشن نمی‌شود! برای خاطره‌انگیزتر کردن سفر خود، در تقویم خود برای این فستیوال‌های دیوانه‌وار، سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد در سراسر اسپانیا جا باز کنید!

در این مقاله، برخی از بهترین فستیوال‌های اسپانیا را پوشش خواهیم داد که هر کدام چیزی منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهند! اگر علاقه‌مند به دیدن برخی از این مکان‌ها در خارج از فصل فستیوال هستید،

تامبورادا در سن سباستین

ژانویه – تامبورادا در سن سباستین

تامبورادا، فستیوال پرشور و رنگارنگی است که هر ساله در ژانویه، شهر سن سباستین در منطقه باسک شمالی را به خود می‌بیند. ریتم تند طبل‌ها، رقص‌های محلی و نمایش‌های خیابانی، فضایی شاد و پر انرژی را در شهر ایجاد می‌کنند. این جشن نه تنها فرصتی برای تجربه‌ی فرهنگ غنی باسک است، بلکه ریشه در تاریخ و سنت‌های این منطقه دارد.

 

لاس فالاس در والنسیا

فوریه – لاس فالاس در والنسیا

برخی لاس فالاس را بزرگ‌ترین جشن جهان می‌دانند که شامل رژه‌ها، تجمعات بزرگ، آتش‌بازی، سوزاندن مجسمه‌های نفس‌گیر و مقدار زیادی نوشیدن و رقصیدن در خیابان‌ها می‌شود. اگر فقط بتوانید در یک فستیوال بزرگ در اسپانیا شرکت کنید، لاس فالاس با کارناوال برابری می‌کند.

کارناوال به طور سنتی آغاز روزه را نشان می‌دهد، اما با گذشت زمان به یکی از بزرگ‌ترین و دیوانه‌وارترین مهمانی‌های سال تبدیل شده است. با الگو گرفتن از جشن‌های ریو دو ژانیرو، شهر و مردم با لباس‌های رنگارنگ، پر، جرقه، ماسک‌های ونیزی و تاج سر در خیابان‌ها می‌رقصند و در رویدادهای با مضمون سیرک شرکت می‌کنند.

۴۰ روز قبل از عید پاک – کارناوال در اسپانیا

۴۰ روز قبل از عید پاک – کارناوال در اسپانیا

کارناوال به طور سنتی آغاز روزه را نشان می‌دهد، اما با گذشت زمان به یکی از بزرگ‌ترین و رنگارنگ‌ترین جشن‌ها تبدیل شده است! اگرچه الگوبرداری از جشن‌های ونیز و ریو دو ژانیرو شده است، اما کارناوال در اسپانیا هویت مستقلی پیدا کرده است. صرف نظر از شهری که برای جشن گرفتن انتخاب می‌کنید، مردم را با لباس‌های رنگارنگ، پر، جرقه، ماسک‌های ونیزی و تاج سر خواهید دید که در خیابان‌ها می‌رقصند و در رویدادهای با مضمون سیرک شرکت می‌کنند.

Feria de Abril in Sevilla

آپریل – Feria de Abril in Sevilla

این فستیوال اسپانیایی بسیار سنتی است! با آغاز بهار در جنوب اسپانیا، مردم سویل برای آماده‌سازی Feria de Abril in Sevilla معروف شروع می‌کنند. مرکز شهر برای برگزاری برخی از سنتی‌ترین فعالیت‌های اسپانیایی مانند فلامنکو، سالسا، غذا، شراب و شادی آماده می‌شود! بیش از ۱ میلیون نفر از راه دور و نزدیک برای شرکت در فِریا سفر می‌کنند و شاید شما هم سال آینده در بین آن‌ها باشید!

فستیوال شراب هارو

ژوئن – فستیوال شراب هارو

در آغاز هر تابستان، شهر کوچک هارو برای یکی از منحصر به فردترین فستیوال‌های کشور آماده می‌شود. مشابه توماتینا در بوئنول، هارو روزی را به جنگ شراب بزرگ اختصاص داده است! چه چیزی می‌تواند بهتر از گذراندن یک روز در حومه لا ریوخا، نوشیدن (و پرتاب کردن) بهترین شراب لا ریوخا با صدها نفر باشد؟

سن فرمین و دویدن با گاوهای خشمگین در پامپلونا

جولای: سن فرمین و دویدن با گاوهای خشمگین در پامپلونا

احتمالاً معروف‌ترین فستیوال‌های اسپانیا، دویدن با گاوهای خشمگین به عنوان نمادی از فرهنگ این کشور شناخته می‌شود. این فستیوال به یادبود سنت فرمین، که به عنوان شهید درگذشت، برگزار می‌شود. معروف است که هر روز در ساعت ۸ صبح، مردم جان خود را به خطر می‌اندازند تا با گله‌ای متشکل از ۷ گاو خشمگین در خیابان‌های باریک شهر بدوند. هدف بسیاری از شرکت‌کنندگان، لمس کردن این گاوهاست، هرچند این کار بسیار خطرناک است. این رویداد هیجان‌انگیز با مبارزه با گاوها به پایان می‌رسد که یکی از سنت‌های قدیمی اسپانیا است.

La Tomatina در بوئنول

آگوست – La Tomatina در بوئنول

توماتینا؛ جنگی رنگارنگ در بوئنول

برخلاف بسیاری از جشن‌های سنتی اسپانیا که ریشه در اعتقادات مذهبی دارند، توماتینا جشنواره‌ای کاملاً متفاوت است. این رویداد شاد و هیجان‌انگیز، بزرگ‌ترین جنگ گوجه‌فرنگی جهان است که هر ساله در شهر کوچک بوئنول برگزار می‌شود.

مردم از گوشه و کنار جهان به بوئنول می‌آیند تا در این جشن عجیب و غریب شرکت کنند. آن‌ها با پرتاب گوجه‌های رسیده به سمت یکدیگر، لحظات فراموش‌ناپذیری را خلق می‌کنند. لکه‌های قرمز گوجه فرنگی روی لباس‌ها و صورت‌ها، یادگاری از این تجربه هیجان‌انگیز خواهد بود.

جشن بزرگ La Mercè در بارسلونا

سپتامبر: جشن بزرگ La Mercè در بارسلونا

لا مرسه، بزرگ‌ترین جشنواره‌ای است که در سراسر منطقه کاتالونیا برگزار می‌شود. این رویداد باشکوه هر ساله در شهر بارسلونا برگزار شده و میزبان برخی از سنتی‌ترین جشن‌های کاتالان است. از جمله مهم‌ترین بخش‌های این جشنواره می‌توان به نمایش‌های خیره‌کننده قلعه‌سازی انسانی، کنسرت‌های زنده بزرگ، آتش‌بازی‌های دیدنی در پلازا اسپانیا، جشن‌های مردمی پرشور و رقص آتشین اشاره کرد.

جشن باشکوه فیستا دل پیلار در سارگوسا
جشن باشکوه فیستا دل پیلار در سارگوسا

اکتبر: جشن باشکوه فیستا دل پیلار در سارگوسا

فیستا دل پیلار، جشن بزرگ و سنتی شهر سارگوسا است که به افتخار قدیس حامی این شهر برگزار می‌شود. این جشن رنگارنگ و پرشور، بسیار شبیه یک نمایشگاه بزرگ است که در آن می‌توانید انواع غذاهای لذیذ، نمایش‌های جذاب کارناوالی، کنسرت‌های مهیج و بازی‌های متنوع را تجربه کنید.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این جشن، مراسم مذهبی آن است. در این مراسم، مردم با ارادت خاصی گل‌ها و میوه‌های تازه را به محراب اصلی هرمی شکل قدیس تقدیم می‌کنند.

جشن باشکوه شب سال نو دانشجویی در سالامانکا

دسامبر: جشن باشکوه شب سال نو دانشجویی در سالامانکا

“نوچه‌ویخا دانشگاهی” یا همان “شب سال نو دانشجویی” یک جشن پرشور و هیجان‌انگیز است که به ابتکار دانشگاه سالامانکا برای دانشجویان این شهر برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جشن، فراهم آوردن فرصتی برای دانشجویان است تا قبل از بازگشت به خانه و دیدار با خانواده‌هایشان، سال نو را در کنار دوستان و همکلاسی‌های خود جشن بگیرند.

با گذشت زمان، این جشن دانشجویی به یک رویداد بزرگ و محبوب تبدیل شده است که نه تنها دانشجویان، بلکه مردم محلی و گردشگران نیز با اشتیاق فراوان در آن شرکت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *