loader image
Search
چگونه شانس ویزای تحصیلی کانادا را افزایش دهیم؟

چگونه شانس ویزای تحصیلی کانادا را افزایش دهیم؟

گرفتن ویزای تحصیل کانادا و مهاجرت به این کشور برای تحصیل در دانشگاه‌های آنجا اقدامی متداول است که افراد زیادی در طی سال از سراسر جهان برای آن اقدام می کنند؛ برای همین دولت کانادا قوانین سرسختانه‌ای را برای پذیرش مهاجران دانشجو در نظر گرفته که باید درباره آنها بدانید.

با آگاهی از شرایط پذیرش مهاجر دانشجو از طرف دولت کانادا می‌توانید شانس خود را برای گرفتن ویزای تحصیلی افزایش دهید. در این صورت سفارت و دولت این کشور رغبت بیشتری برای پذیرش شما از خود نشان می‌دهد و مسیر پیش روی‌تان را برای مهاجرت هموارتر می‌کند.

آیا می‌دانید که چگونه شانس ویزای تحصیلی کانادا خود را افزایش دهید؟ ما می‌خواهیم راهکار‌هایی را به شما معرفی کنیم که با توجه و استفاده از آنها امکان گرفتن ویزای تحصیلی زیاد است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا مقاله مهمترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا 2024 را مطالعه بفرمایید.

چطور شانس ویزای تحصیلی کانادا را بالا ببریم؟

برای بالا بردن شانس گرفتن ویزای تحصیلی کانادا از این ترفند‌ها استفاده کنید:

داشتن معدل بالا

داشتن معدل بالا به منزله توجه ویژه شما به درس و‌داشتن هوش زیاد است. زمانی که در اغلب درس‌های خود نمرات قابل قبولی به دست آورید، معدل شما بالا می‌رود و دانشگاه‌های زیادی مجاب به پذیرش شما می‌شوند. برخی کشور‌ها برای پذیرش دانشجو‌هایی با معدل بالا حتی بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را در نظر می‌گیرند، بنابراین اگر می‌خواهید شانس خود را برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا افزایش دهید، حتماً به فکر درس‌خواندن و داشتن معدلی بالا باشید.

در واقع دولت کانادا معدل را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین شرط پذیرش دانشجوی خارجی در نظر گرفته است. هر چه معدل شما بالاتر باشد، شانس اینکه در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید، بیشتر می‌شود.

انتخاب دانشگاه مناسب

سعی کنید که ازبهترین دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید، چون این موضوع در روند دریافت ویزای تحصیلی تأثیر بسیار زیادی دارد. شرط پذیرش در این دانشگاه‌ها صرفا‌داشتن رزومه و معدل خوب است. اگر بتوانید رزومه عالی و معدل فوق‌العاده خوبی ارائه دهید، بیشتر دانشگاه‌های کشور کانادا مایل می‌شوند که شما را پذیرش کرده و حتی بورسیه‌هایی هم برایتان در نظر بگیرند.

سفارت کانادا به اینکه شما کدام دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید، اهمیت زیادی می‌دهد و برای دانشجویانی که موفق به پذیرش در بهترین دانشگاه‌ها شده‌اند، شرایط ساده‌تری را در نظر می‌گیرد.

سن درخواست ویزا

هر چه سریعتر برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید، شانس پذیرش ما به‌عنوان مهاجر بیشتر است. در واقع دولت کانادا محدودیت سنی برای پذیرش دانشجو در نظر نگرفته، اما همچنان آمار و ارقام نشان می‌دهند که افرادی با سن بالاتر شانس کمتری برای دریافت ویزا دارند.

افراد بالای 25 سال برای مدرک کارشناسی و افراد بالای 35 سال برای مدرک کارشناسی ارشد شانس کمتری برای گرفتن ویزای تحصیلی دارند. هر چند سن کم جزء قوانین مهاجرتی کانادا نیست، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که افرادی با سن بیشتر پذیرش می‌شوند! بنابراین هر چه زودتر درخواست خود را در اداره مهاجرت ثبت کنید و منتظر نتیجه باشید.

یکسان بودن رشته تحصیلی با سوابق تحصیلی

اینکه رشته فعلی که قصد ادامه تحصیل در آن در کشور کانادا را دارید، با رشته‌ای که در سوابق تحصیلی شما ثبت شده، هماهنگی داشته باشد، شانس شما برای موفقیت در پذیرش را افزایش می‌دهد. شما باید بیشتر تأکید خود را روی رشته‌هایی بگذارید که در آنها سوابق تحصیلی دارید.

اگر می‌خواهید که رشته تحصیلی خود را عوض کنید، این کار را در زمان گرفتن پذیرش از دولت کانادا برای مهاجرت نکنید. شما باید بگذارید که ابتدا سفارت با درخواست مهاجرت موافقت کند، سپس بعد از رفتن به کشور کانادا کار‌های لازم برای تغییر رشته تحصیلی را انجام دهید.

زمان درخواست ویزا

زمان درخواست ویزا نیز شانس شما برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا را کاهش یا افزایش می‌دهد. دانشگاه‌های کانادا معمولاً یک بازه زمانی مشخص‌شده برای پذیرش را به دانشجویان اعلام می‌کنند. اگر در روز‌های اولیه برای پذیرش اقدام کرده باشید، شانس اینکه بتوانید ویزای کانادا را بگیرید، زیاد است.

متأسفانه در روز‌های آخر پذیرش تعداد درخواست‌ها بالا می‌رود و شانس بررسی دقیق و قبولی را به میزان قابل‌توجه‌ای از دست می‌دهید. در صورتی که در روز‌های آخر نسبت به انجام این کار اقدام کنید، شاید حد نصاب دانشگاه‌ها تکمیل شود، بنابراین حتی پرونده شما را بررسی نخواهند کرد.

نداشتن وقفه در تحصیل یا ارائه دلیل مناسب

اینکه یک بازه زمانی طولانی از درس و تحصیل دور بوده‌اید و حالا قصد دارید که با مهاجرت به کانادا دوباره تحصیل را آغاز کنید، یک ویژگی منفی به‌شمار می‌آید. در صورتی که وقفه تحصیلی شما بیشتر از 6 ماه باشد، باید حتماً دلایل و توضیح منطقی داشته باشید تا سفارت با درخواست ویزای تحصیلی شما موافقت کند، در غیر این صورت احتمال اینکه درخواست رد شود، زیاد است.

بسیاری از افراد بعد از پایان دوره دبیرستان تا مدتی طولانی برای درخواست ویزای تحصیلی اقدام نمی‌کنند، در صورتی که این کار اشتباه است. شما باید بلافاصله بعد از به اتمام رساندن دوره دبیرستان درخواست خود را برای این ویزا ثبت کنید.

البته تا 5 سال شانس شما همچنان برای پذیرش زیاد خواهد بود، اما بعد از گذشت این بازه زمانی احتمال اینکه بتوانید به کشور کانادا برای تحصیل بروید، کم است.

ارائه اطلاعات کامل سفرهای بین المللی

در صورتی که در گذشته سفر‌های بین‌المللی داشته‌اید، حتماً اطلاعات کامل این سفر‌ها و دلایل آنها را در اختیار سفارت بگذارید. شما باید صداقت خود را نشان دهید، چون صداقت به‌عنوان یک عامل مثبت جهت گرفتن ویزا به‌شمار می‌آید.

مشخص کردن منابع مالی معتبر

هزینه‌های زندگی و تحصیل شما در کانادا از کجا تأمین می‌شود؟ این سؤال مهمی است که باید از قبل به فکر پاسخ آن باشید. شما باید تمکن مالی خود را به دولت کانادا نشان دهید تا این کشور مطمئن شود که در زمان اقامت در آنجا با مشکل مالی مواجه نخواهید شد.

برای این منظور شما می‌توانید با ارائه مستندات بانکی مبنی بر توانایی مالی سفارت کانادا را از بابت تأمین هزینه‌های زندگی مطمئن کنید. در صورتی که در کشور کانادا اسپانسر دارید هم حتماً مشخصات اسپانسر را در اختیار سفارت این کشور بگذارید.

حداقل میزان تمکن مالی برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا یک سال است. شما باید هزینه‌های مختلف زندگی از جمله شهریه، اجاره خانه، خورد و خوراک، حمل‌و‌نقل و … را در نظر بگیرید و برای همه آنها برنامه مناسبی داشته باشید.

کامل بودن مدارک

نقص در مدارک شانس پذیرش را کم می‌کند، بنابراین قبل از اینکه بخواهید درخواست خود را ثبت کنید، حتماً لیست مدارک را از کارشناس‌های سفارت بخواهید و متناسب با این لیست تمامی مدارک را ارائه دهید تا سفارت به‌دلیل نقص در مدارک درخواست شما را رد نکند.

داشتن صداقت درباره درخواست های قبولی صدور ویزا

اگر قبلاً برای صدور ویزا اقدام کرده‌اید، اما با شما موافقتی نشده، حتماً این موضوع را به‌همراه دلیل عدم موافقت به کارشناس‌های سفارت بگویید. در صورتی که صداقت نداشته باشید، کارشناس‌ها شما را تا 5 سال از ارائه مجدد درخواست ویزا محروم خواهند کرد.

بیان دلایل بازگشت به کشور

شما باید دلایل بازگشت به کشور خود را برای کارشناس‌های سفارت بگویید، چون این موضوع اهمیت زیادی دارد. کارشناس‌ها باید مطمئن شوند که قصد شما از رفتن به کانادا مهاجرت دائمی نیست و بنا به دلایلی مجبور به بازگشت به کشور خود هستید. از پیوند‌های خانوادگی گرفته تا موارد دیگر می‌توانند شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا را بالا ببرند.

مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی

کلاس‌های درس در دانشگاه‌های کانادا به زبان انگلیسی یا فرانسوی برگزار می‌شوند. شما باید حداقل در یکی از این زبان‌ها مهارت کافی داشته باشید و در ازمون‌هایی مانند آیلتس برای اثبات این موضوع شرکت کنید. با مهارت کافی در زبان انگلیسی به احتمال زیاد افسر با درخواست مهاجرت شما موافقت خواهد کرد.

شانس ویزای تحصیلی کانادا، موضوعی مهم و تحت تأثیر عوامل مختلف

شانس ویزای تحصیلی کانادا موضوعی مهم اما تحت تأثیر عوامل مختلف است. هر چه به شروط اخذ این ویزا بیشتر توجه کنید و به آنها پایبند باشید، شانس اینکه ویزا را دریافت کنید، زیاد خواهد بود. شما می‌توانید برای افزایش شانس با مشاور‌های امور مهاجرتی هم مشورتی داشته باشید تا با تکیه بر دانش و مهارت خود راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *