loader image
Search
سوالات آفیسر در فرودگاه کانادا : لیست کامل سوال و جواب‌ها

سوالات آفیسر در فرودگاه کانادا : لیست کامل سوال و جواب‌ها

سؤالات آفیسر در فرودگاه کانادا غول مرحله آخری هستند که باید برای ورود به این کشور پشت سر بگذارید. اگر نتوانید به این سؤالات به‌خوبی پاسخ‌دهید، متأسفانه دیپورت می‌شوید و آرزوی رفتن به کشور رویا‌های خود را برای همیشه یا حداقل برای مدتی باید دفن کنید.

بعضی از افراد تمام مراحل مهاجرت به کانادا را به‌خوبی پشت سر می‌گذارند؛ آنها حتی لیبل ویزای کانادا را در پاسپورت خود درج می‌کنند، اما بعد از ورود به فرودگاه کانادا و نداشتن پاسخ‌های مناسب برای سؤالات آفیسر دیپورت می‌شوند! بنابراین قبل از اینکه بخواهید به کانادا بروید، حتماً لیست کامل سؤال و جواب‌های آفیسر را مطالعه کنید.

مهم نیست که ویزای شما از چه نوعی است! از کسانی که ویزای توریستی کانادا را دریافت کرده‌اند تا افرادی که با ویزای تحصیلی یا کاری وارد کانادا شده‌اند، باید حتماً با سؤال‌های آفیسر آشنا بوده و پاسخی مناسب برای آنها در چنته داشته باشند. اما آیا می‌دانید این سؤال و جواب‌ها چه هستند؟

آفیسر CBSA برای جلوگیری از ورود کالا یا افراد خطرناک به مرز‌های کشور کانادا سؤالاتی را مطرح می‌کند و از طریق آنها اجازه ورود افراد واجد شرایط به مرز‌های کانادا را می‌دهد. اگر نتوانید به این سؤال‌ها به درستی پاسخ دهید، حتی در صورت داشتن بیشتر شرایط لازم، نمی‌توانید وارد خاک کانادا شوید.

فرض کنید که برای دریافت ویزای توریستی کانادا یا هر نوع ویزای دیگر به سفارت این کشور درخواست داده‌اید و تمام مدارک را ارائه کرده‌اید. حالا تمام مراحل سپری می‌شود و سفارت به شما وقت مصاحبه می‌دهد. در زمان مصاحبه افسر از شما سؤالاتی می‌پرسد تا شرایط را راستی‌آزمایی کرده و بر اساس پاسخ‌های شما و تطابق آنها با مدارک ارائه‌شده اجازه ورودتان به کانادا را دهد. برای اطلاع از شرایط ویزای توریستی کانادا میتوانید با مشاوران و وکلای مجرب ویستا گستر در ارتباط باشید.

آیا می‌دانید که سؤالات آفیسر در فرودگاه کانادا چیست؟ او چه سؤال‌هایی از شما می‌پرسد و شما چه پاسخ‌هایی باید به او بدهید؟ توصیه می‌کنیم حتماً لیست سوالات را داشته باشید و از قبل پاسخی مناسب برای آنها آماده کنید تا شانس موفقیت در مصاحبه بیشتر شود.

اگر دانشجو هستید و قصد تحصیل در کانادا را دارید، باید در فرودگاه مراحل مهاجرت را طی کنید. در طی این فرآیند، ممکن است افسر مهاجرت سؤالاتی را از شما بپرسد تا واجد شرایط بودن و اهداف شما برای تحصیل در کانادا را بررسی کند. در این مقاله، برخی از رایج ترین سوالات مهاجرت کانادا برای دانشجویان در فرودگاه را بررسی می کنیم و نکاتی را برای آمادگی برای ورود به شما ارائه می دهیم.

لیست سؤالات آفیسر در فرودگاه کانادا

سؤالاتی که آفیسر کانادا از شما می‌پرسد، شامل سؤالات شخصی و سایر موارد هستند. این سؤالات چه در مرز‌ها و چه در فرودگاه‌های کانادا از شما پرسیده می‌شوند تا پاسخ‌هایتان را بررسی کنند. 

سؤالات آفیسر در فرودگاه کانادا

مهمترین سؤالات آفیسر در فرودگاه کانادا عبارت هستند از:

سؤالات هدف سفر

چرا به کانادا آمده‌اید؟ هدف شما از آمدن به کانادا چیست؟

در پاسخ به این سؤال باید دلیل سفر خود را کاملاً واضح و صادقانه بیان کنید. مثلاً اگر به هدف تحصیل به این کشور رفته‌اید، دلیل را موضوعات کاری، استارتاپ و … بیان نکنید. شما حتی برای اثبات این موضوع باید مدارکی را در اختیار آفیسر بگذارید تا او مطمئن شود که شما بنا به هدفی که بیان کرده‌اید، به آنجا رفته‌اید.

تا چه زمانی در کشور کانادا می‌ماند؟ کی به کشور خود باز می‌گردید؟

در پاسخ به این سؤال آفیسر باید تاریخ دقیق زمان برگشت به کشور خود را بگویید. در این زمینه باید مدرکی هم به آفیسر دهید که بلیت برگشت شما نقش مدرک را بازی می‌کند. پیشنهاد می‌دهیم که در پاسخ به آفیسر بگویید 15 روز تا 1 ماه.

اگر ویزای توریستی گرفته‌اید، سفر بیشتر از یک ماه آفیسر را به شک می‌اندازد و احتمال اینکه اجازه ورود شما به کانادا را ندهد، زیاد است.

در صورتی که ویزای تحصیلی گرفته‌اید هم باید قصد خود از بازگشتن به ایران را بگویید تا آفیسر قانع شود.

آیا بلیت برگشت خود را تهیه کرده‌اید؟

در پاسخ به این سؤال کافیست تا بلیتی را که از قبل برای برگشت خود از سفر تهیه کرده‌اید، ارائه دهید. در برخی موارد مثل ویزای تحصیلی نیازی به بلیط برگشت نیست و باید از طریق مدارک دیگر ثابت کنید که به ایران بعد از به پایان رسیدن دوره تحصیل باز می‌گردید.

آیا با خانواده سفر کرده‌اید یا تنها هستید؟

آفیسر این سؤال را از مهاجران یا مسافران می‌پرسد تا در صورت سفر به همراه خانواده مدارک لازم را از آنها دریافت کند؛ بنابراین اگر به همراه خانواده رفته‌اید، این موضوع را به آفیسر بگویید و مدارک موردنیاز را در اختیار او بگذارید.

آیا دوست یا آشنایی در کانادا دارید؟

اگر دوست یا آشنایی در کانادا دارید، در پاسخ به این سؤال بگویید بله. در ادامه آفیسر از شما می‌خواهد تا مشخصات و آدرس دوست خود را برای او بنویسید.

سؤالات درباره سوابق سفر

آیا قبلاً به کانادا آمده‌اید؟ آیا مجبور به ترک کانادا‌ شده‌اید؟

اگر قبلاً سفری به کانادا با هر هدفی داشته‌اید، این موضوع را با آفیسر در میان بگذارید. شما باید درباره تاریخ، هدف و زمان سفر به او بگویید. شاید در گذشته از ورود به این کشور منع شده‌اید که بیان این موضوع برای افسر بسیار مهم است.

آیا اخیراً به کشور‌های دیگری سفر کرده‌اید؟

اگر قبلاً به کشور‌های دیگر سفر کرده‌اید، این موضوع را به آفیسر اطلاع دهید.

آیا تا به حال از کشوری اخراج شده‌اید؟

دانستن پاسخ این موضوع برای افیسر بسیار مهم است، چون شاید زمینه اخراج شما از کانادا را به‌وجود آورد. البته که شما باید پاسخ این سؤال را صادقانه دهید تا مبادا افسر خود با بررسی مدارک متوجه این موضوع شود.

سؤالات درباره محل اقامت و آدرس ها

در کانادا کجا اقامت می‌کنید؟ آدرس آنجا کجاست؟

آیا محل اقامت را رزرو کرده‌اید؟ آیا برگه رزرو را همراه خود دارید؟

شما باید اطلاعات محل اقامت خود را در اختیار افسر بگذارید. مثلاً اگر هتلی رزرو کرده‌اید، واچر هتل شامل نام و اطلاعات تماس آنجا را به افسر دهید. اگر به خانه دوستان یا اقوام خود می‌روید نیز به اشتراک گذاشتن اطلاعات و آدرس آنها با افسر اهمیت زیادی دارد.

سؤالات درباره تای های مهاجر با کشورش

آیا در کشور خود شغل رسمی یا ملک دارید؟

آفیسر درباره تای‌های مهاجر با کشور خود هم سؤالاتی می‌پرسد. دلیل پرسش این سؤالات اطمینان از بازگشت شما به کشور خود است. مثلاً فرض کنید که ویزای توریستی دریافت کرده‌اید، حالا در پاسخ به این سؤال می‌توانید بگویید که در یک شرکت مشغول به کار هستید و مرخصی گرفته‌اید. البته پاسخ شما باید کاملاً صادقانه باشد.

در این زمینه حتی باید مدارکی ارائه دهید تا افسر مطمئن شوید که در کشور خود ملک یا شغل رسمی دارید.

چه دلایلی برای بازگشت به کشور خود دارید؟

تمام دلایل محکم و قابل استناد خود را به افسر بابت بازگشت به کشور خود بگویید. در برخی موارد به‌جای سؤال اول، معمولاً این سؤال را به‌صورت کلی از شما می‌پرسند که در پاسخ باید به تای‌های خانوادگی، قرارداد‌های کاری و سرمایه و املاک اشاره کنید.

سؤالات مربوط به تمکن مالی

چقدر پول همراه خود به کانادا آورده‌اید؟

دلیل پرسیدن این سؤال اطمینان از تمکن مالی شما در کشور کانادا است. در واقع آفیسر باید مطمئن شود که شما از عهده هزینه‌های سفر یا مهاجرت به‌خوبی بر می‌آیید. در پاسخ به این سؤال مبلغ دقیق حساب بانکی خود به همراه رسید بانکی آنها را ارائه دهید.

چگونه در کانادا از پس هزینه‌های سفر بر می‌آیید؟

شما در پاسخ به این سؤال باید برنامه‌ای را که برای مدیریت بودجه سفر خود در نظر گرفته‌اید، به آفیسر بگویید. شما می‌توانید به میزان تمکن مالی، پس‌اندازها، کارت‌های بانکی یا منابع مالی دیگر خود هم اشاره‌ای داشته باشید تا افسر مطمئن‌تر شود.

سؤالات درباره سوء سابقه جنایی

آیا در کشور خود به جرمی جدی محکوم شده‌اید؟

اگر در کشور خود محکوم به جرمی جدی‌شده‌اید و به زندان افتاده‌اید، حتماً این موضوع را با آفیسر در میان بگذارید. پنهان‌کردن جرم‌ها باعث می‌شود تا آفیسر در صورت اطلاع از این موضوع اجازه ورود شما به کانادا را ندهد.

سؤالات بررسی وضعیت سلامتی مهاجر

آیا سالم هستید یا بیماری خاصی دارید؟ در صورت‌داشتن بیماری، آیا مشکل شما به‌گونه‌ای است که نیاز به درمان و دارو داشته باشید؟

آفیسر برای اطلاع از سلامت جسمی و روحی شما این سؤال را مطرح می‌کند، بنابراین صادقانه پاسخ وی را دهید. در صورت داشتن بیماری یا مصرف دارو هم حتماً این موضوع را با افسر در میان بگذارید.

سؤالات درباره کالاهای شخصی

این سؤالات شاید توسط یک افسر دیگر از شما پرسیده شود و در واقع در بخش دوم مصاحبه این سؤال را می‌پرسند. افسر این بخش ابتدا اقدام به بررسی کارت declaration کرده و سپس درباره کالا‌های همراه شما سؤالاتی را خواهد پرسید. در برخی موارد افسر حتی چمدان‌ها را می‌گردد که جای نگرانی نیست.

سؤالات این بخش شامل این موارد می‌شوند:

  • چه چیز‌هایی را با خود به کانادا آورده‌اید؟
  • آیا سلاح گرم، مهمات یا وسایل آتش‌بازی با خود دارید؟
  • آیا همراه خود گوشت یا محصولات غذایی آورده‌اید؟
  • آیا حیوان یا گیاه زنده‌ای همراهتان دارید؟
  • آیا سبزیجات تازه یا میوه با خود آورده‌اید؟

 

سؤالات آفیسر فرودگاه از دانشجویان خارجی

برای اطلاع از شرایط ویزای تحصیلی کانادا میتوانید با مشاوران و وکلای مجرب ویستا گستر در ارتباط باشید.

سؤالات درباره ویزای تحصیلی

این سؤالات فقط از کسانی پرسیده می‌شود که ویزای تحصیلی گرفته‌اند و عازم کشور کانادا هستند:

  • تحصیلات شما چیست و کجا درس خوانده‌اید؟
  • در کدام دانشگاه کانادا تحصیل خواهید کرد؟
  • در چه رشته‌ای تحصیل خواهید کرد؟
  • پس از تحصیل قصد انجام چه کاری را خواهید داشت؟ ‌
  • آیا برنامه دارید در آینده در کانادا کار کنید؟
  • چرا برای تحصیل کشور کانادا را انتخاب کرده‌اید؟
  • مدت تحصیلتان چقدر است؟
  • چه کسی هزینه‌های تحصیل شما را پرداخت می‌کند؟

سؤالات درباره ویزای کاری

کسانی که به قصد کار به کانادا مهاجرت کرده‌اند هم باید به‌برخی سؤالات خاص پاسخ دهند که از جمله آنها عبارتند از:

  • چه زمانی جاب آفر خود را دریافت کرده‌اید؟
  • کجا کار خواهید کرد؟ نام و آدرس محل کارتان چیست؟
  • آیا جاب آفر یا قرارداد کاری معتبر از طرف کارفرمای خود دارید؟
  • پس از پایان قرارداد کاری چه برنامه‌هایی دارید؟
  • سمت و وظایف شغلی شما چیست؟

سؤالات درباره ویزای توریستی

اگر می‌خواهید به قصد سفر به کشور کانادا بروید، آماده پاسخ دادن به این سؤالات باشید:

  • سفر شما کاری است یا تفریحی؟ (هدف از سفر)
  • آیا برای مدت اقامت خود در کانادا بیمه مسافرتی تهیه کرده‌اید؟
  • آیا اخیراً با فردی که به یک بیماری مسری مبتلا بوده در تماس بوده‌اید؟
  • در چمدان خود چه چیز‌هایی به کانادا آورده‌اید؟
  • درآمد سالانه شما چقدر است؟
  • آیا بلیط برگشت و هتل خود را رزرو کرده‌اید؟

سوالات آفیسر در فرودگاه کانادا به انگلیسی

در زیر یک لیست 14 تایی از سوالات متداول در فرودگاه به انگلیسی که لحظه ورود به کانادا در فرودگاه ممکن است از شما پرسیده شود آمده است:

?Why are you visiting Canada
?Where will you be staying in Canada
?How long will you be staying in Canada
?Do you have enough funds to support yourself during your stay in Canada
?Do you have any family or friends in Canada
?What is your educational background
?What are your plans after completing your studies in Canada
?What is the purpose of your visit to Canada
?Which university/college have you applied to
?What program/course have you enrolled in
?Why did you choose this particular university/college and program/course
?How will you support your education and living expenses in Canada
?Have you ever been refused a visa to Canada or any other country before
?Do you have a criminal record

 

نکات مهم در پاسخگویی به سؤالات آفیسر در فرودگاه کانادا

به چند نکته مهم در پاسخ دادن به سؤالات آفیسر در فرودگاه کانادا توجه داشته باشید تا شک و شبهه‌ای برای او به‌وجود نیاید:

  • استرس‌ها را از بین ببرید و در آرامش کامل پاسخ‌دهید.
  • شوخی‌کردن را کنار بگذارید و کامل جدی به سؤالات پاسخ‌دهید. البته لبخند‌داشتن را فراموش نکنید!
  • صادق باشید و از طفره رفتن از پاسخ دادن به‌برخی سؤالات خودداری کنید.
  • پاسخ‌ها را به‌صورت شفاف و البته مختصر بگویید.
  • تمام مدارک لازم را تهیه کرده و در اختیار افسر بگذارید. این مدرک بهتر است داخل کلربوک باشند.
  • رفتار شما باید کاملاً محترمانه و مؤدبانه باشد.
  • با اعتماد به نفس صحبت کنید، اما غرور نداشته باشید.
  • اگر در فصل زمستان سفر کرده‌اید، لباس‌های تابستانی نبرید. عکس این موضوع نیز صدق می‌کند.
  • فقط پاسخ سؤال‌هایی را دهید که از شما می‌پرسند.
  • لباس مناسب و اتوکشیده به تن داشته باشید.

سؤالات آفیسر در فرودگاه کانادا، مهم و تأثیرگذار

سؤالات آفیسر در فرودگاه کانادا به‌قدری مهم و تأثیرگذار هستند که می‌توانند حتی روی آینده شغلی، تحصیلی یا زندگی شخصی شما تأثیر بگذارند. اگر به هر یک از این سؤالات اشتباه پاسخ دهید، شاید آفیسر از بابت هدف شما از رفتن به کانادا شک کند و اجازه ورود به این کشور را ندهد! بنابراین همواره سعی کنید بهترین پاسخ‌ها را به آفیسر دهید تا قانع شود و اجاره ورود شما به کانادا را دهد.

نتیجه‌گیری

پرسش و پاسخ‌های مربوط به مصاحبه‌ی مهاجرت در فرودگاه کانادا ممکن است برای دانشجویان کمی نگران‌کننده باشد، اما با آمادگی مناسب، به راحتی می‌توانید از این مرحله عبور کنید. مطمئن شوید تمام مدارک خود را آماده کرده‌اید، صادق باشید و پاسخ‌های واضح و مختصری به سوالات افسر مهاجرت ارائه دهید. به یاد داشته باشید با لباس مناسب، سر وقت و با احترام و ادب در مصاحبه حاضر شوید. با رعایت این نکات، قدم مثبتی به سوی یک دوره‌ی تحصیلی موفق در کانادا برداشته‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *