loader image
Search
دلایل ریجکت ویزای شینگن و رفع آن

دلایل ریجکت ویزای شینگن و رفع ریجکت شینگن در سال 2024

ریجکت‌شدن ویزا شینگن اروپا یکی از ناگوارترین اتفاقاتی است که شاید برای هر یک از متقاضیان سفر به کشور‌های اروپایی عضو اتحادیه شینگن بیفتد. بنا به دلایل مختلفی ویزای شینگن ریجکت می‌شود، بنابراین شما باید مشکلات را برطرف کنید و دوباره درخواست دهید تا سفارت با درخواست شما موافقت کند.

ویزای شینگن این امکان را به شما می‌دهد تا به چندین کشور اروپایی بدون نیاز به دریافت ویزای هر یک از آن کشور‌ها سفر کنید. برای دریافت این ویزا باید شرایط و مدارک خاصی داشته باشید تا سفارت با درخواست شما موافقت کند. اگر به هر دلیلی حتی یکی از این شرایط یا مدارک را نداشته باشید، متأسفانه موافقتی با درخواست صدور ویزای شما نخواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط گرفتن ویزای شنگن اروپا میتوانید با کارشناسان و وکلای مجرب ویستا گستر در ارتباط باشید.

دلایل ریجکت ویزای شینگن چه هستند و از چه راهکار‌هایی می‌توان برای رفع آنها استفاده کرد؟ شما باید پاسخ این سؤال را بدانید تا در صورت بروز این مشکل بتوانید با استفاده از یک راهکار مناسب مشکل به‌وجود آمده را برطرف کرده و ویزای خود را بگیرید.

بررسی دلایل ریجکت ویزای شینگن

مهمترین دلایلی که به‌واسطه آنها ویزای شینگن ریجکت می‌شود، عبارتند از:

قانع نشدن آفیسر پرونده

یکی از مهمترین دلایلی که به‌واسطه آن ویزای شینگن ریجکت می‌شود، قانع‌نشدن افسر پرونده است. در واقع او با بررسی پرونده به اندازه کافی قانع نمی‌شود که شما قصد برگشت به کشور خود را دارید. بسیاری از افراد با استفاده از این ترفند قصد مهاجرت دائمی به کشور‌های اروپایی را دارند، برای همین آفیسر حساسیت‌های بیشتری در این زمینه از خود نشان می‌دهد.

شما باید دلایل کامل قانع‌کننده‌ای به آفیسر دهید تا او مطمئن شود که قصد دارید از سفر خود با اتمام مدت زمان اعتبار ویزا برگردید.

ارائه توضیحات ناکافی

شما باید درباره هدف، شرایط و نحوه اقامت خود در کشور مقصد توضیحات کاملی در اختیار آفیسر بگذارید تا قانع شود. زمانی که توضیحات شما ناکافی باشند، آفیسر درخواست شما را ریجکت می‌کند و متأسفانه بار دیگر باید برای دریافت ویزا منتهی این بار با توضیحات کاملتر و دقیقتر اقدام کنید.

در واقع شما باید با مدارک و اسناد مرتبط و ارائه برنامه سفر و وضعیت مالی به آفیسر برای رفع ریجکتی ویزای شینگن اقدام کرده و ثابت کنید که دلیل شما از رفتن به کشور‌های اروپایی دقیقاً همان دلیلی است که برای آفیسر در پرونده خود مطرح کرده‌اید.

دلایل اثبات بازگشت متقاضی به کشور مبدا

شما باید با ارائه مدارکی مانند سند ملکی، گواهی اشتغال به کار، روزنامه رسمی و پیوندهای قوی خانوادگی در کشور مبدا این اطمینان را به آفیسر دهید که قصد ماندن در در کشور مقصد را ندارید و بعد از اینکه اعتبار ویزای شما تمام شد، به کشور مبدا بر می‌گردید. زمان که این کار را انجام دهید، اطمینان آفیسر به شما بیشتر شده و اجازه رفتن به کشور‌های اروپایی عضو اتحادیه شینگن را به شما می‌دهد. اما اگر به هر دلیلی این مدارک را ارائه ندهید، آفیسر اعتماد کمتری به شما کرده و احتمال ریجکتی درخواست وجود دارد.

ارائه برنامه سفر مبهم

یکی از نکته‌های مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، هماهنگی بین سفارت و کشوری است که قصد رفتن به آنجا را دارید. مثلاً اگر می‌خواهید به کشور فرانسه بروید، فقط باید از طریق سفارت کشور فرانسه برای این کار اقدام کنید. شما نمی‌توانید برای درخواست سفر به فرانسه به سفارت آلمان بروید، در غیر این صورت آفیسر درخواست شما ریجکت می‌کند.

در برخی موارد ممکن است شخص بخواهد در طول سفر خود به فرانسه به کشور آلمان نیز بروید. در این صورت او باز هم باید از سفارت فرانسه اقدام کند، در غیر این صورت آفیسر با درخواست او موافقت نمی‌کند. هر چند آلمان جزء منطقه شینگن به‌شمار می‌آید، اما این قانون درباره همه کشور‌ها صدق می‌کند.

شما باید محل اقامت خود برای تمام مدتی که قصد ماندن در کشور اروپایی عضو شینگن را دارید نیز مشخص کنید. در صورتی که محل اقامت شما مشخص نباشد، متأسفانه با ویزای شما موافقتی صورت نمی‌گیرد.

شما باید بلیط خود را نیز ارائه دهید. با ارائه بلیط آفیسر قانع می‌شود که شما یک برنامه درست برای رفتن و بازگشتن به کشور عضو اتحادیه شینگن دارید و برای همین زمینه ارائه ویزای با شما مخالفتی نخواهد کرد.

رفع ریجکتی ویزای شینگن و دلایل آن

ناکافی بودن مدارک مالی

اگر نتوانید مدارک مالی پوشش هزینه‌های سفر خود را در اختیار آفیسر بگذارید، متأسفانه او با درخواست شما موافقتی نخواهد کرد. این نکته را در نظر بگیرید که شما نباید هیچگونه بار اضافه‌ای برای کشور مقصد باشید، در غیر این صورت ویزای شما ریجکت می‌شود.

شما باید به‌عنوان سرپرست خانواده گزارش گردش مالی خود در طول بیش از یک ماه گذشته را در اختیار آفیسر بگذارید. شما باید موجودی حساب فعلی خود را نیز مشخص کنید. با انجام این کار آفیسر متقاعد می‌شود که شما امکان تمکن مالی دارید و از پس هزینه‌های خود در طول مدت سفر کشور مقصد بر می‌آیید.

در برخی موارد متقاضی حسابی را به سفارت خانه ارائه می‌دهد که در طی یک ماه گذشته مبلغی هنگفت به یک باره به آن واریز شده است. در این صورت احتمال اینکه سفارت مدارک را رد کند، وجود دارد.

ارائه ندادن مدارک اقامت

حتی اگر درصدی آفیسر شک کند که مدارک اقامت شما جعلی است، با درخواست موافقتی نخواهد کرد. برخی از شرکت‌های مهاجرتی با ارائه وعده‌های دروغین به متقاضی‌ها به آنها مدارک جعلی می‌دهند تا با استفاده ازان‌ها به کشور مقصد بروند. این مدارک شامل مدارک رزرو هتل، بلیط هواپیما یا فیش‌های پرداختی تور مسافرتی هستند. توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه از مدارک جعلی استفاده نکنید، چون با انجام این کار دوباره به سختی می‌توانید اعتماد آفیسر را به دست آورید.

فعالیت های مجرمانه در گذشته

داشتن هر گونه سابقه کیفری از گذشته تا به امروز باعث می‌شود که در روند دریافت ویزای شما اختلالاتی به‌وجود بیاید. این حساسیت‌ها برای ویزای توریستی بیشتر هم می‌شود، چون برای آفیسر بسیار مهم است شخصی که به اروپا سفر می‌کند، هیچگونه سوء سابقه نداشته باشد.

پاسپورت نامناسب

پاسپورت مخدوش، آسیب‌دیده یا نامعتبر توسط آفیسر پرونده مهاجرتی تأیید نمی‌شود. گذرنامه به‌عنوان یکی از مهمترین مدارکی به‌شمار می‌آید که باید برای دریافت ویزای شینگن ارائه دهید.

در برخی موارد حتی خود فرد نیز نمی‌داند که یکی از برگه‌های پاسپورت وی گم‌شده است و بعد از انجام بررسی‌های لازم در سفارت به این موضوع پی می‌برد. در این موارد نیز درخواست ریجکت شده و از متقاضی می‌خواهند تا پاسپورت معتبری را ارائه دهد.

 

آفیسر پرونده پاسپورت‌هایی را که از مدت اعتبار آنها کمتر از 6 ماه باقی مانده یا دست کم 2 صفحه خالی ندارند، قبول نمی‌کنند.

ارائه مدارک جعلی

یکی از اشتباه‌ترین کار‌هایی که متقاضی‌ها می‌توانند برای مهاجرت به کشور‌های عضو اتحادیه شینگن انجام دهند، ارائه مدارک جعلی است. آفیسر‌ها در طی سال بار‌ها با این پرونده‌ها روبرو می‌شوند و مدرک جعلی زیادی را برگشت می‌زنند، بنابراین تشخیص اصل یا نامعتبر‌بودن مدارک توسط آنها کار خیلی سختی نیست. شما که از این موضوع اطلاع دارید، باید فقط مدارک اصلی را ارائه دهید تا مبادا در مسیر سفر مشکلی برایتان به‌وجود بیاید.

در برخی موارد در صورت جعلی‌بودن مدارک برای شما تخلف ثبت می‌کنند. حالا تمام سفارت‌خانه‌ها درباره این تخلف می‌دانند و با درخواست‌های بعدی شما برای دریافت ویزا سخت‌گیری‌های بیشتری می‌شود.

سایر عوامل

برخی از دلایل ریجکت ویزای شینگن که توجه کمتری به آنها می‌شود، عبارتند از:

  • سن زیر 30 سال و مجرد
  • حساب‌سازی بانکی
  • دعوت نامه
  • سابقه سفر ضعیف
  • نامه مرجع نامعتبر

شاید تعجب کنید، چون معمولاً افراد بالای 18 سال به‌صورت قانونی می‌توانند از بسیاری از خدمات بهره‌مند شوند. اما برخی از سفارت خانه‌ها برای افراد زیر 30 سال که قصد سفر انفرادی دارند، ویزایی صادر نمی‌کنند. دلیل اصلی انجام این کار از طرف آنها عدم اطمینان به بازگشت متقاضی است.

در برخی موارد دعوت نامه‌های خویشاوندی نیز می‌تواند آفیسر را به شک بیندازد که شما بعد از سفر قصد بازگشت به کشور مبدا را ندارید. در این صورت شما باید مدارک و شواهد بیشتری ارائه دهید که قصد شما از رفتن به خارج از کشور ماندن در آنجا نیست.

نکته های مهم درباره ریجکت ویزای شینگن

به چند نکته مهم درباره ریجکتی ویزای شینگن توجه کنید:

تعداد دفعات ریجکتی

مهر ریجکتی ویزا می‌تواند اعتبار پاسپورت شما را پایین بیاورد، بنابراین همواره تمام مدارک و اسناد را تکمیل کنید و سپس به‌سراغ سفارت‌ها بروید. اگر 2 بار مهر ریجکتی ویزا در پاسپورت شما حک شود، برای بار سومی مسیر طولانی‌تری پیش رو دارید تا بخواهید آفیسر را متقاعد کنید که قصد بازگشت از سفر را دارید یا در طول سفر مشکلی به‌وجود نمی‌آورید.

عدم دریافت مشاوره از سودجویان

شما به هیچ عنوان نباید در دام سودجویان و آژانس‌های متقلب بیفتید که وعده‌های غلط به شما می‌دهند و باعث ریجکت‌شدن پرونده‌تان می‌شوند. شما باید حتماً با آژانس‌های حرفه‌ای و معتبر در این زمینه مشورت بگیرید تا مسیرتان را هموارتر کنند.

ثبت نامه اعتراض مناسب

اگر درخواست شما برای ویزای شینگن رد شد و مطمئن بودید که تمام مدارک کامل هستند، امکان ثبت درخواست با نامه اعتراض وجود دارد. در این نامه باید اطلاعات فردی، تاریخ ریجکتی ویزا، دلیل رد ویزا و دلایل و توضیحات شما درباره بروز اشتباه در ریجکت درخواست قرار داشته باشد تا سفارت با بررسی نامه اقدام به بررسی مجدد پرونده کند.

دلایل ریجکت ویزای شینگن اروپا که قابل رفع هستند

بسیاری از دلایل ریجکت ویزای شینگن اروپا به جزء مواردی خاص مثل‌داشتن سوء سابقه قابل‌رفع هستند. البته شما باید در صورت‌داشتن سوء سابقه یا حتی مشکلات بزرگتر با وکلای مهاجرتی مشورتی داشته باشید تا راهی مناسب را پیش رو بگذارند. توصیه می‌کنیم که در این زمینه صبر داشته باشید و با حوصله تمام مراحل را پشت سر بگذارید تا بالاخره بتوانید ویزای خود را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *