loader image
Search
خرید یا راه اندازی کارخانه در کانادا {هزینه‌ها، میزان سرمایه اولیه، مراحل}

خرید یا راه اندازی کارخانه در کانادا {هزینه‌ها، میزان سرمایه اولیه، مراحل}

اگر به فکر راه‌اندازی کسب‌و‌کاری پررونق در یکی از بهترین کشور‌های دنیا هستید، پیشنهاد می‌دهیم که کارخانه‌ای را در کانادا راه‌اندازی کنید. کانادا یکی از ابرقدرتترین کشور‌ها در حوزه اقتصاد در تمام دنیاست که شرکت‌های بزرگی مثل گوگل در آن فعالیت دارند؛ بنابراین شکی نیست که فرصت‌های پیشرفت زیادی سر راه شما می‌گذارد.

با راه‌اندازی کارخانه در کانادا به راحتی می‌توانید به این کشور مهاجرت کرده و زندگی راحتی را آغاز کنید. البته زمانی این کار راحت می‌شود که از تمام پیچ‌و‌خم‌ها اطلاعات داشته باشید و مسیر خود را بشناسید تا بدون هیچ مشکلی کسب‌و‌کار قانونی خود را در این کشور راه بیندازید.

آیا می‌دانید که هزینه‌های راه‌اندازی کارخانه در کانادا چقدر است؟ آیا از مراحل راه‌اندازی و میزان سرمایه اولیه اطلاعاتی دارید؟ ما به تمام این سؤالات در این مقاله پاسخ می‌دهیم تا با دیدی باز مسیر را بپیمایید و هر چه سریعتر از طریق کارخانه خود به درآمدزایی برسید. برای اطلاع از حداقل سرمایه برای خرید بیزینس در کانادا بر روی آن کلیک کنید.

آشنایی با نحوه کار کارخانه ها در کانادا

کارخانه‌ها محلی برای تولید مواد و محصولات مختلف در کانادا هستند که یک ماده اصلی یا ماده‌ای خام برای استفاده در تولیدی‌های دیگر را می‌سازند. به مؤسسه‌هایی که در زمینه فعالیت‌های حرارتی، تکمیل مواد با رنگرزی و … فعالیت دارند نیز کارخانه می‌گویند. در این تولیدی‌ها معمولاً از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات بزرگ یا دستی برای تولید استفاده می‌کنند. هر چه دستگاه‌ها پیشرفته‌تر باشند، روند تولید راحتتر و سریعتر بوده و درآمد‌های بیشتری به ارمغان می‌آید.

انواع کارخانه‌هایی که معمولاً در کشور کانادا تأسیس می‌شوند، عبارت هستند از:

  • لوکوموتیو‌های راه‌آهن
  • ماشین‌آلات کشاورزی
  • تجهیزات معدن
  • ماشین‌آلات تبدیل نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ به مواد شیمیایی
  • لوازم خانگی مانند یخچال و
  • ماشین‌آلات، تجهیزاتی برای جابجایی، توزیع و ذخیره کالا‌ها
  • و…

تولید یکی از صنایع پررونق در کشور کانادا است که بخش بزرگی از آینده اقتصادی خوب آن را تضمین می‌کند. جمع تولیدی فعال این کشور صاحبین کسب‌و‌کار‌ها را مجاب می‌کند که به توسعه مهارت‌ها، دانش و فناوری شرکت یا تولیدی خود بپردازند و با فناوری‌های جدید اقتصاد کانادا را شکوفاتر کنند. کارخانه‌های کانادایی توانسته‌اند در طول سال 354 میلیارد دلار برای این کشور صادرات داشته باشند و 1.7 میلیون شغل به‌وجود آورند. همه این آمار نشان می‌دهد که راه‌اندازی کارخانه در کانادا می‌تواند سودبخش باشد؛ بنابراین اگر قصد خرید بیزینس در کانادا را دارید، چه خوب که با خرید یک کارخانه و شروع فعالیت تولیدی وارد مسیر جدیدی از کسب‌و‌کار در این کشور شوید.

صفر تا صد راه اندازی کارخانه در کانادا

برنامه های راه اندازی کارخانه در کانادا چیست؟

شما می‌توانید تولیدی خود را تحت 2 برنامه در این کشور راه‌اندازی کنید:

  1. برنامه های استانی یا PNP

برای شرکت در PNP اولین قدم مشخص‌کردن استان موردنظر برای راه‌اندازی تولیدی است. شما باید ابتدا شرایط را بررسی کرده و مطمئن شوید که تمام شرایط برای راه‌اندازی و ادامه کار در تولیدی میسر هستند. در هر استان مدرک موردنیاز، حداقل مبلغ لازم برای سرمایه‌گذاری و… با یکدیگر فرق دارد، بنابراین باید درباره استان موردعلاقه خود اطلاعات لازم را به دست آورید. برخی از تولیدکننده‌ها حتی قبل از راه‌اندازی کسب‌و‌کار به استان موردنظر سفر می‌کنند تا شرایط آنجا را از نزدیک ببینند و بسنجند.

  1. ویزای C11

یکی از برنامه‌های راه‌اندازی تولیدی در کانادا خرید ویزای C11 است که برای دریافت آن داشتن این شرایط الزامیست:

  • قدم‌های مناسبی برای پیشرفت کسب‌و‌کار خود بردارید.
  • حداقل 3 سال سابقه مدیریت یک بیزینس را داشته باشید.
  • حداقل 51 درصد از سهام کارخانه را داشته باشید.
  • کسب‌و‌کاری که راه‌اندازی می‌کنید، باید برای کشور کانادا سودآفرینی داشته باشد و نیاز‌های بازار آنجا را برطرف کند.

خرید کارخانه یا راه اندازی کارخانه، کدام یک سودمندتر است؟

اینکه یک کارخانه را بخرید یا راه‌اندازی کنید، به شرایط مختلفی بستگی دارد. هر کدام از این روش‌ها برخی مزیت‌ها و عیب‌های خاص دارند، بنابراین نمی‌توان هیچ‌کدام را بر دیگری برتر دانست. در جدولی که در ادامه می‌بینید، تفاوت‌های این روش‌ها را بهتر با یکدیگر درک می‌کنید:

راه اندازی

خرید

شروع همه کار‌ها از صفر است و این می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

بخشی از مسیر راه‌اندازی از قبل طی‌شده، بنابراین با چالش‌های کمتری روبرو هستید.
امکان به کارگیری تام ایده‌های خلاقانه برای سودآفرینی بیشتر را دارید.

شاید نتوانید تمام ایده‌های خود را برای پیشرفت کسب‌و‌کار پیاده‌سازی کنید.

برای بازاریابی، پیدا‌کردن مشتری‌های جدید و فروش نیاز به زمان بیشتری دارید.

مردم از قبل برند شما را می‌شناسند، بنابراین یک پایگاه مشتریان مناسب دارید.
ریسک موفقیت در این کسب‌و‌کار بالاست.

ریسک موفقیت در این کسب‌و‌کار متوسط است.

شما می‌توانید متناسب با هدف‌های کاری خود محل راه‌اندازی کارخانه را مشخص کنید.

امکان تعیین محل کارخانه توسط شما وجود ندارد، چون تولیدی از قبل در محلی مشخص تأسیس‌شده است.

مدارک موردنیاز برای خرید کارخانه در کانادا چیست؟

مهمترین مدارک برای خرید کارخانه در کانادا عبارت هستند از:

  • راه‌اندازی کارگاه تولیدی در کانادا و یا راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار موفق با داشتن بودجه کافی برای خرید آن در کانادا
  • داشتن حداقل ۲۵۰ هزار دلار کانادا
  • دانش مدیریتی و یا سوابق کاری و استفاده از تجربه کسب‌و‌کار موفق خود در کشور مبدا
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • ارائه مدارک هویتی معتبر
  • بیمه‌نامه
  • ارائه گواهی مبنی بر‌داشتن اقامتگاه هنگام ورود به کشور کانادا
  • ارائه گواهی عدم سوء‌پیشینه

مراحل خرید کارخانه در کانادا

برای خرید کارخانه در کانادا طبق این مراحل پیش بروید:

  1. دریافت مشاوره لازم از کارشناس‌های حرفه‌ای بازار و وکلای مهاجرتی برای افزایش اطلاعات درباره خرید کارخانه در کانادا.
  2. افزایش اطلاعات درباره کارخانه‌های فروشی در کانادا. شما باید درباره هر تولیدی اطلاعات لازم را به دست آورید و مطمئن شوید که سودآفرینی مناسبی برای شما در آینده دارد. شما در این زمان حتی باید ویزای توریستی بگیرید و به کانادا بروید و این کارخانه‌ها را از نزدیک ببینید.
  3. قرارداد با وکیل مهاجرتی برای انجام کار‌ها در غیاب شما
  4. مذاکره با فروشنده و انجام توافقات لازم برای معامله
  5. واریز بیعانه به حساب فروشنده برای اینکه قول فروش کارخانه به شخص دیگری داده نشود.
  6. تحقیق در بازار و آشنایی با روند کار رقبا
  7. نوشتن بیزینس‌پلن حرفه‌ای برای موفقیت در بازار
  8. ارسال بیزینس‌پلن و مدارک موردنیاز دیگر برای سفارت کانادا
  9. دریافت ویزای کار در صورت موافقت با مدارک
  10. در نظر‌گرفتن یک جلسه کاری بین خود، فروشنده و وکیل قانونی شما
  11. واریز مبلغ نهایی به حساب فروشنده در صورت انجام توافقات لازم و امضای قرارداد
  12. دریافت مجوز‌های لازم برای شروع فعالیت
  13. خرید تجهیزات بیشتر (در صورت نیاز) برای کارخانه
  14. استخدام کارمندان و شروع کسب‌و‌کار

مراحل و مدارک موردنیاز برای خرید کارخانه در کانادا

مراحل راه اندازی کارخانه در کانادا چگونه است؟

حالا اگر قصد راه‌اندازی کارخانه در کانادا را داشته باشید، چه مراحلی را باید طی کنید؟

مشاوره با کارشناس های حرفه ای

اولین مرحله مشاوره با کارشناس‌های حرفه‌ای است. حتی اگر صد‌ها مقاله و کتاب درباره خرید کارخانه در کانادا بخوانید، تا از مشاور‌های فعال در بازار این کشور مشاوره نگیرید، از تمام پیچ‌وخم‌ها مطلع نمی‌شوید. مشاور‌ها ابتدا شرایط شما را بر اساس قوانین دولت کانادا بررسی می‌کنند، سپس اگر شرایط موردتأیید بود، مراحل بعدی راه‌اندازی یا خرید تولیدی را به شما با ریز جزئیات می‌گویند.

کارشناس‌های ویستا سیر می‌توانند در زمینه راه‌اندازی کسب‌و‌کار یا خرید کارخانه درباره پیچ‌وخم‌های مهاجرت به شما مشاوره دهند. همانطور که می‌دانید، نیمی از چالش‌های شما صرفاً برای دریافت ویزا و گرفتن اقامت در کانادا است؛ بنابراین اگر سؤالی در این زمینه دارید، چه خوب که با کارشناس‌های ویستا سیر تماس بگیرید تا به‌صورت کامل شما را با تکیه بر دانش، تجربه و مهارت خود راهنمایی کنند.

تحقیقات کامل در بازار

اگر هنوز نمی‌دانید که چه ماده یا محصولی را باید تولید کنید، همزمان با مشاوره با کارشناس‌ها وارد بازار کانادا شوید و نیاز مردم آنجا را بشناسید. در برخی موارد نیاز شاید حوزه موردعلاقه خود را بدانید، اما مطمئن نباشید که سودآفرینی دارد یا نه که در این صورت با تحقیق در بازار و پرسش و پاسخ از فعالان در این حوزه می‌توانید متوجه این موضوع شوید.

انتخاب محصول

بعد از شناخت کامل نیاز بازار، نوبت به انتخاب محصول می‌رسد. قطعاً در حین پرس‌وجو نام محصول‌های سودآفرین زیادی را شنیده‌اید. حالا باید یک لیست از آنها تهیه و متناسب با نیاز خود یکی از آنها را برای تولید انتخاب کنید. گاهی شما باید به فکر اختراع محصولی جدید باشید که تحولی در بازار به‌وجود می‌آورد؛ بنابراین زمان خود را صرفاً برای انتخاب محصولات قدیمی صرف نکنید.

گرفتن ویزای توریستی مالتیپل

ویزای توریستی مالتیپل به مهاجران این فرصت را می‌دهد که به مدت 5 سال به کشور کانادا رفت‌و‌آمد آزادانه داشت باشند. طی این رفت‌وآمد‌ها می‌توانید اطلاعات خود را درباره بازار کانادا بالا ببرید، بهترین موقعیت برای راه‌اندازی کارخانه را انتخاب کنید و کار‌های مختلفی برای تضمین موفقیت بیزینس خود انجام دهید.

نوشتن طرح تجاری

شما باید یک طرح تجاری مناسب برای کارخانه خود ترسیم کنید. بیزینس‌پلن تمام موقعیت‌های رشد و پیشرفت را برای کسب‌و‌کار مشخص می‌کند و نقشه‌ای مناسب در اختیارتان می‌گذارد تا آگاهی بیشتری درباره هر مرحله از روند رشد بیزینس خود داشته باشید. اگر نمی‌توانید یک بیزینس‌پلن موفق بنویسید، از فعالان بازار که مسیر شما را قبلاً طی کرده‌اند یا مشاور‌های کسب‌و‌کار کمک بخواهید.

انتخاب لوگو و طرح تجاری

هیچ کارخانه و شرکتی در کانادا یا هر نقطه دیگری از جهان بدون هویت فعالیت نمی‌کند. هویت کسب‌و‌کار شما را لوگو و طرح تجاری مشخص می‌کند. برای انتخاب لوگو حتی باید ساعت‌ها یا روز‌ها وقت بگذارید و نمادی خلاقانه را انتخاب کنید تا مردم به محض دیدن آن متوجه نوع کسب‌وکار و محصول تولیدی شما شوند.

ثبت کارخانه

نه‌تنها در کشور کانادا، بلکه در ایران یا هر نقطه دیگری از جهان ابتدا باید شرکت یا کارخانه خود را ثبت کنید تا بتوانید به‌صورت قانونی در حوزه تولید یک محصول خاص فعالیت داشته باشید. تا زمان عدم ثبت شرکت فعالیت شما غیرقانونی است و مشکلات زیادی برایتان پیدا می‌شوند؛ بنابراین قبل از انجام هر کاری به فکر ثبت شرکت باشید.

ثبت کارخانه در کانادا برای مهاجران کمی سختتر است. البته در استان‌هایی مثل آلبرتا یا بریتیش کلمبیا مهم نیست که مدیر شرکت حتماً یک فرد کانادایی باشد و شما می‌توانید به‌عنوان یک مهاجر بیزینس را در آنجا راه‌اندازی کنید. در بیشتر استان‌ها داشتن مدیر کانادایی الزامی بوده و شما برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار حتی مجبور به استخدام مدیر یا جذب سهامدار می‌شوید.

دریافت مجوز کار در کانادا

شما ابتدا باید برای دریافت LMAI اقدام کرده و چنانچه نتیجه مثبت بود، امکان دریافت ویزای کار وجود دارد. تا گرفتن مجوز کار در کانادا چندین ماه فاصله دارید، بنابراین از مدت‌ها قبل برای این کار اقدام کنید. پروسه دریافت مجوز کار می‌تواند کمی پیچیده باشد، برای همین از کارشناس‌ها بخواهید که به شما راهنمایی‌های لازم را داشته باشند.

تهیه تجهیزات لازم

بعد از گذراندن 9 مرحله تازه باید به فکر خرید تجهیزات باشید. بسیاری از افراد متأسفانه 9 مرحله قبلی را نادیده می‌گیرند و صرفاً با خرید تجهیزات بخش زیادی از سرمایه خود را صرف می‌کنند، غافل از اینکه شاید به‌صورت قانونی نتوانند کسب‌و‌کار را در کانادا راه بیندازند.

شما باید برای خرید تجهیزات از قبل به‌خوبی تحقیق کرده باشید و نام بهترین دستگاه‌ها را بدانید تا مبادا تجهیزاتی ناکارآمد یا بی‌کیفیت برای شروع مسیر تولید بخرید.

استخدام کارمندان

کارمندان مهمترین عناصر پیشرفت یک کسب‌و‌کار هستند و باید با دقت کافی انتخاب شوند. اگر کارمندان خوبی استخدام نکنید، روی روند پیشرفت کسب‌و‌کار شما تأثیر منفی زیادی می‌گذارند. برای استخدام این افراد زمان بگذارید و حتی با ده‌ها نفره مصاحبه داشته باشید تا بالاخره کارمندان کارشته‌ای را برای موفقیت بیشتر در کسب‌و‌کار برگزینید.

تولید محصول

بر اساس بیزینس‌پلنی که برای خود طراحی کرده‌اید، شروع به تولید محصول کنید. تولید محصول باید کاملاً با میزان نیاز مشتری‌ها، شرایط فعلی بازار، شرایط فعلی کسب‌و‌کار شما و … باشد. در همان ابتدا توصیه می‌کنیم مقدار زیادی مثل تولید نکنید، در غیر این صورت شاید در فروش آنها مشکلاتی برایتان پیش بیاید.

هزینه خرید کارخانه در کانادا چقدر است؟

هزینه‌های راه‌اندازی کارخانه در کانادا به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد. مثلاً اگر قصد دارید کارخانه‌ای را در کانادا راه‌اندازی کنید، باید به فکر اجاره یا خرید مکان مناسب برای تولیدی، خرید تجهیزات، پرداخت هزینه‌های لازم برای دریافت مجوز‌ها، پرداخت ماهیانه حقوق کارمندان، خرید مواد اولیه و … باشید. در صورت تمایل به خرید کارخانه نیز پرداخت هزینه‌های عقد قرارداد با فروشنده، هزینه کامل کارخانه و تجهیزات داخل آن و … نیاز است.

هم‌اکنون شما می‌توانید در کانادا بیزینیس‌های 10 ساله را با حداقل 250000 دلار کانادا یا کسب‌و‌کار‌هایی با سوددهی خوب را با حداقل 300000 تا 500000 دلار کانادا بخرید. در صورت تمایل به اجاره کارخانه حداقل مبلغ موردنیاز 50000 دلار کانادا است.

بررسی مزیت ها و عیب های خرید کارخانه در کانادا

خرید کارخانه در کانادا برخی مزیت‌ها و عیب‌ها دارد که باید درباره آنها اطلاعات کافی داشته باشید:

مزیت ها

  • امکان دسترسی به بازار‌های داخلی و بین‌المللی به‌دلیل اقتصاد پایدار کشور کانادا
  • داشتن منابع طبیعی فراوان برای تولید محصولات متنوع از جمله چوب، معادن، نفت و گاز و …
  • داشتن نیروی کار حرفه‌ای و تحصیل کرده در حوزه‌های مختلف
  • دسترسی به توامندی‌های موردنیاز برای پیشبرد اهداف به‌دلیل داشتن سیستم آموزشی مناسب این کشور
  • داشتن شرایط زیست‌محیطی مناسب به‌دلیل کاهش مشکلات محیطی

عیب ها

  • هزینه‌های بالا برای سرمایه‌گذاری و خرید کارخانه یا استخدام کارمندان
  • بالا بردن نرخ مالیات و تعلق‌نگرفتن برخی مزیت‌های مالیاتی به شرکت‌های کوچک
  • وسعت زیاد این کشور و ایجاد مشکلاتی در حمل‌و‌نقل محصولات
  • ایجاد چالش‌هایی در زمینه دریافت ویزا برای مهاجران
  • رقابت بسیار سخت در برخی از صنایع با رقبا

خرید کارخانه در کانادا، فرصتی برای پیشرفت

خرید کارخانه در کانادا فرصتی عالی برای پیشرفت است. اگر می‌خواهید در کشور کانادا کارخانه‌ای را راه بیندازید، امکان انجام این کار را دارید و خوشبختانه دولت این کشور از شما استقبال می‌کند. البته اول باید ثابت کنید که کارخانه شما سودبخشی لازم را دارد و به رونق بازار کانادا کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *