loader image
Search
کامل‌ترین راهنمای خرید سیم کارت در کانادا

کامل‌ترین راهنمای خرید سیم کارت در کانادا ؛ کدام اپراتور را انتخاب کنم؟

یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که بعد از رفتن به کشور کانادا باید انجام دهید، خرید سیم کارت است. این روز‌ها با پیشرفت فناوری با در دست داشتن یک سیم کارت می‌توانید با خانواده و دوستان خود در دوردست‌ترین نقاط دنیا تماس بگیرید یا به اینترنت متصل شده و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوید.

خرید سیم کارت در کانادا خیلی چالشی نیست و شما با در دست داشتن مدارک شناسایی و مدرکی که وضعیت اقامتی‌تان را نشان دهد، می‌توانید در این کشور سیم کارتی را برای خود از اپراتور‌ها بخرید. اما آیا می‌دانید که این اپراتور‌ها چه هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

برای خرید سیم کارت در کانادا نیاز به راهنمایی دارد. شما باید انواع اپراتور‌ها، قیمت‌ها و پلن‌های هر کدام از آنها را بدانید و با ویژگی‌های هر یک آشنا باشید. همچنین اطلاع از مدارک و شرایط لازم برای خرید و شناخت مدل سیم کارت هم در خرید تأثیرگذار است، بنابراین باید درباره آنها هم اطلاع لازم را به دست آورید.

ایا سیم کارت ایران در کانادا کار می کند؟

خیر، به طور معمول سیم کارت‌های ایرانی در کانادا کار نمی‌کنند. هر کشور دارای شبکه تلفن همراه و اپراتورهای مخصوص به خود است و سیم کارت‌ها برای استفاده در شبکه همان کشور طراحی شده‌اند.

دلایل اینکه سیم کارت ایرانی در کانادا کار نمی‌کند:

  • فرکانس‌های متفاوت: شبکه‌های تلفن همراه در کشورهای مختلف از فرکانس‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. سیم کارت ایرانی روی فرکانس‌های کانادایی تنظیم نشده است.
  • اپراتورهای مختلف: هر کشور اپراتورهای تلفن همراه مختلفی دارد و سیم کارت‌ها برای استفاده در شبکه همان اپراتور فعال می‌شوند.
  • توافقات رومینگ: حتی اگر سیم کارت شما قابلیت رومینگ داشته باشد، ممکن است هزینه‌های رومینگ در کانادا بسیار بالا باشد و پوشش شبکه نیز محدود باشد.

چه باید کرد؟

اگر قصد سفر یا اقامت در کانادا را دارید، بهتر است قبل از سفر یک سیم کارت کانادایی تهیه کنید. شما می‌توانید:

  • قبل از سفر: از طریق فروشگاه‌های آنلاین یا نمایندگی‌های اپراتورهای کانادایی، سیم کارت خود را خریداری کرده و به آدرس خود در ایران ارسال کنید.
  • پس از ورود به کانادا: به یکی از فروشگاه‌های اپراتورهای تلفن همراه در کانادا مراجعه کرده و سیم کارت خریداری کنید.

معرفی انواع سیم کارت در کانادا

سیم کارت‌ها در کشور کانادا در 3 دسته اعتباری، دائمی و الکترونیکی به فروش می‌رسند که هر کدام از آنها ویژگی‌های مخصوص خود را دارند:

سیم کارت های اعتباری

سیم کارت‌های اعتباری که به انگلیسی به آنها Pay-as-you-go یا Prepaid Sim Card می‌گویند، به محصولاتی گفته می‌شود که امکان استفاده از آنها را به اندازه شارژ موردنظر دارید. در واقع شما با خرید این محصولات باید هزینه مصرف را از قبل پرداخت کنید.

سیم کارت‌های اعتباری مزیت‌های زیادی از لحاظ اینترنت و تماس دارند و قراردادی برای آنها نوشته نمی‌شود، بنابراین مشکلات کمتری در تغییر آنها دارید.

سیم کارت های دائمی

سیم کارت‌های دائمی یا Postpaid Sim Card برای خرید نیاز به نوشتن قرارداد دارند. شما با خرید این محصولات در پایان هر ماه به ازای میزان استفاده‌ای که از سیم کارت داشته باشید، باید مبلغی را به اپراتور بپردازید. در صورت خرید این سیم کارت‌ها از طرح‌های فوق‌العاده آنها با مزیت‌های مختلف مثل امکان خرید اقساطی تلفن همراه دارند. البته که در صورت تمایل به فسخ قرارداد باید مبلغی به‌عنوان خسارت پرداخت شود.

در صورت خرید سیم کارت‌های دائمی شما فقط در ازای مصرفی که از دستگاه داشته‌اید، مبلغی را پرداخت می‌کنید و نیاز به پرداخت هزینه برای طرح‌های از پیش تعیین‌شده نیست.

سیم کارت الکترونیکی

سیم کارت‌های الکترونیکی یا eSim Card یا Embedded Sim Card که به سیم کارت مجازی یا سافت هم معروف هستند، قابلیتی را برایتان به‌وجود می‌آورند تا بدون استفاده از سیم کارت‌های فیزیکی امکان استفاده از پلن‌های مختلف را داشته باشید. البته شما در صورتی باید این محصولات را بخرید که مطمئن شوید تلفن همراه شما از آنها پشتیبانی می‌کند.

برای استفاده از سیم کارت‌های الکترونیکی کافیست که آنها را از طریق وای فای برای تلفن همراه خود دانلود کنید. این محصولات را برای متقاضیان ویزای توریستی کانادا پیشنهاد می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه ویزای توریستی کانادا میتوانید با مشاورین مجرب ویستا گستر در ارتباط باشید.

اپراتور‌های مختلفی در زمینه فروش این محصولات فعالیت دارند که از جمله آنها عبارتند از:

  • ویرجین پلاس (Virgin Plus)
  • تِلاس (Telus)
  • بِل (Bell)
  • کودو (Koodo)
  • فایدو (Fido)
  • فریدم موبایل (Freedom Mobile)
  • راجِرز (Rogers)
  • پابلیک موبایل (Public Mobile)
  • اِیرالو (Airalo)
  • هولافلای (Holafly)
  • نومَد (Nomad)

سیم کارت اعتباری بهتر است یا دائمی

سیم کارت اعتباری بهتر است یا دائمی

از آنجا که شاید تکنولوژی سیم کارت‌های الکترونیکی برای برخی از تلفن‌های همراه قابل پشتیبانی نباشد، بنابراین عده زیادی نمی‌توانند از آنها استفاده کنند. در این صورت یک سؤال مهم برای دارندگان گوشی‌های معمولی به‌وجود می‌آید: سیم کارت اعتباری بهتر است یا دائمی؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که اگر قصد اقامت طولانی مدت در کشور کانادا مثلاً بیشتر از 6 ماه را دارید، محصولات دائمی گزینه بهتری برای خرید هستند. در واقع شما با استفاده از این سیم کارت‌ها و پرداخت به موقع قبوض آنها می‌توانید سابقه اعتباری خوبی برای خود بسازید که در آینده به کمکتان می‌آید.

در جدولی که در ادامه می‌آوریم، سایر ویژگی‌های این سیم کارت‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

سیم کارت اعتباری

سیم کارت دائمی

هزینه دریافت خدمات از این محصولات را باید از قبل بپردازید.

هزینه خدمات دریافت‌شده را در پایان ماه می‌پردازید.

نیازی به تنظیم قرارداد و بررسی سوابق اعتباری نیست.

برای تهیه باید قرارداد بنویسید و کارشناس‌ها هم باید سوابق اعتباری شما را بررسی کنند.
بهترین گزینه برای اقامت‌های کوتاه‌مدت

بهترین گزینه برای اقامت‌های بلندمدت

قدرت کنترل بیشتر روی مخارج در صورت تهیه این محصولات

ایجاد هزینه اضافه در صورت مصرف مازاد

امتیاز‌های محدودتر نسبت به مدل‌های دائمی

آفر‌ها و تخفیف‌های مختلف

قابلیت شارژ‌کردن با کارت یا به‌صورت آنلاین

دریافت سابقه اعتباری با پرداخت به موقع

پلن سیم کارت چیست؟

در ادامه مقاله بار‌ها نام پلن سیم کارت را می‌خوانید، اما پلن چیست؟ Sim Card Plan در واقع پکیجی برای اتصال سیم کارت به مخابرات است. پلن شامل ترکیب‌هایی از اینترنت، تماس و پیامک می‌شود که در پکیج‌های مختلف با حجم‌های متنوع در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در کشور ایران پلن را با نام بسته می‌شناسند و هر شخص بر اساس نیاز خود بسته موردنیاز را از اپراتور‌های تلفن همراه تهیه می‌کند.

معرفی انواع پلن سیم کارت

پلن‌ها انواع مختلفی دارند و بر اساس نوع سیم کارت انتخاب می‌شوند. اگر قصد تهیه پلن برای سیم کارت خود را دارید، ابتدا باید انواع آن را بشناسید:

  • پلن اعتباری: این نوع پلن‌ها به prepaid plans معروف هستند که برای استفاده از آنها ابتدا باید هزینه‌ای را به‌صورت پیش‌پرداخت به اپراتور بپردازید. در صورت به اتمام رسیدن این پلن می‌توانید با پرداخت هزینه آن را دوباره برای خود شارژ کنید.
  • پلن دائمی: این پلن‌ها که به آنها postpaid plans می‌گویند، قراردادی هستند و هزینه آنها را معمولاً آخر هر ماه می‌پردازید. میزان هزینه‌ای که باید برای این پلن‌ها پرداخت شود، بر اساس هزینه‌ای است که برای آنها دارید.
  • پلن‌های مخصوص اینترنت: Data-Only Plan فقط مخصوص اینترنت است و از آن برای دستگاه‌هایی مانند تبلت استفاده می‌کنند. اگر هیچ نیازی به اینترنت یا تماس تلفنی ندارید و صرفاً می‌خواهید وارد دنیای اینترنت شوید، این پلن مناسب شماست.

بهترین پلن سیم کارت در کانادا کدام است؟

شما باید پلن مناسبی برای سیم کارت خود اقدام کنید تا نیاز شما را به‌صورت کامل برطرف کند و دیگر نیاز به هیچ پلن دیگری تا مدتی طولانی نداشته باشید. بهترین پلن‌های سیم کارت‌ها در کانادا عبارتند از:

ارائه‌دهنده

پلن دیتا قیمت
Public Mobile Unlimited Canada-Wide Talk + Text + 50GB ۵۰ گیگ

۳۴ دلار در ماه

Freedom Mobile

Unlimited 100GB CA-US ۱۰۰ گیگ ۵۰ دلار در ماه
Bell Unlimited Share Family Plan ۴۰۰ گیگ

۳۰۰ دلار در ماه

سیم کارت کانادایی از کجا بخرم؟

شاید اولین سؤالی که ذهن شما را به خود درگیر می‌کند، این باشد که سیم کارت کانادایی را از کجا بخرم؟ شما می‌توانید برای خرید این محصول به‌سراغ این مراکز بروید:

فرودگاه های بین المللی

به‌محض ورود به فرودگاه بین‌المللی غرفه‌هایی را می‌بینیم که به‌صورت اختصاصی در زمینه فروش این محصولات فعالیت می‌کنند. فرودگاه مونترال ترودو، پیرستون ترودو و ونکوور از جمله این فرودگاه‌ها هستند. هر چند این مراکز عرضه در دسترس بوده و خرید از آنها بی‌دردسر به‌نظر می‌رسد، اما کارشناس‌ها توصیه می‌کنند که از آنها خرید نکنید، چون:

  • محصولات با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسند.
  • پلن‌هایی که محصولات این غرفه‌ها دارند، معمولاً با اینترنت کمتر اما قیمت بیشتر است.
  • پلن‌هایی که در این غرفه‌ها به فروش می‌رسند، ویژگی‌های بلااستفاده دارند و هزینه‌های بی‌مورد بابت آنها از شما می‌گیرند.

نمایندگی های مجاز

اپراتور‌ها در سرتاسر کانادا شعبه‌هایی را به‌عنوان نمایندگی خود راه‌اندازی کرده‌اند که شما از طریق آنها می‌توانید برای خرید این محصولات اقدام کنید. در واقع این روش به‌عنوان بهترین روش خرید پیشنهاد می‌شود، چون این نمایندگی‌ها زیر نظر مستقیم اپراتور‌ها فعالیت می‌کنند.

در شعبه‌های اپراتور‌ها علاوه‌بر خرید سیم کارت می‌توانید انواع تلفن همراه را هم بخرید، بنابراین با مراجعه به آنها دیگر نیازی به گشتن برای پیدا‌کردن گوشی‌فروشی‌ها نیست. همچنین کارشناس‌های فعال در این نمایندگی‌ها خدمات فعال‌سازی و راه‌اندازی سیم کارت را هم برایتان انجام می‌دهند تا درگیر چالش‌های آن نشوید.

نمایندگی با پشتیبانی قوی‌تر خود نسبت به سایر مراکز فروش و تخفیف‌های می‌توانند نیاز شما به این محصول را به‌طور کامل برطرف کنند. شما می‌توانید وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی این نمایندگی‌ها را در بستر اینترنت پیدا کرده یا از اپلیکیشن‌های مخصوص برای پیدا‌کردن آنها استفاده کنید.

فروشگاه های مرکز شهر

فروشگاه‌هایی مانند Walmart و 7Eleven و Dollarama یا مغازه‌های پمپ بنزین در زمینه فروش سیم کارت فعالیت می‌کنند؛ البته که کارشناس‌ها پیشنهاد می‌دهند که از این مراکز هم خریدی انجام ندهید، چون:

  • فروشندگان معمولی دانش و اطلاعاتی درباره هر یک از محصولات ندارند، بنابراین نمی‌توانند به‌صورت تخصصی نیاز شما را بررسی کرده و سیم کارتی مناسب در اختیارتان بگذارند.
  • شما باید خود سیم کارت‌ها را فعال‌سازی کنید و فروشندگان این کار را برایتان در اغلب موارد انجام نمی‌دهند.
  • احتمال گرفتن تخفیف در خرید محصولات از این فروشگاه‌ها کم است.

خرید آنلاین

با خرید از وب‌سایت‌های فروشگاهی سیم کارت معتبر دیگر نیازی نیست به‌صورت حضوری به هیچ یک از مراکز عرضه این محصولات مراجعه کنید. وب‌سایت‌هایی مانند آمازون در زمینه فروش این محصولات فعالیت دارند. هر چند خرید آنلاین کار شما را راحت می‌کند، اما از برخی عیب‌های آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد:

  • باید تا زمان ارسال محصول (2 تا 7 روز کاری) منتظر بمانید.
  • در خرید اینترنتی گزینه‌های محدودی دارد! مثلاً در خرید سیم کارت دائمی باید یک قرارداد را امضاء کنید، بنابراین امکان خرید آن به‌صورت اینترنتی وجود ندارد.

مدارک، مراحل و هزینه لازم برای خرید سیم کارت

مدارک لازم برای خرید سیم کارت چیست؟

برای خرید سمی کارت نیاز به مدارک خاصی ندارید و با برخی مدارک شناسایی متداول می‌توانید برای خرید این محصول اقدام کنید:

  • مدارک شناسایی معتبر عکس‌دار مانند پاسپورت
  • ورک‌پرمیت یا استادی‌پرمیت
  • کارت بانکی (البته برخی اپراتور‌ها پول نقد هم می‌پذیرند).

مراحل خرید سیم کارت به‌صورت حضوری در کانادا چگونه است؟

  1. اگر قصد خرید سیم کارت دائمی دارید، ابتدا یک حساب بانکی بسازید و کارت اعتباری دریافت کنید.
  2. به محل فروش این محصولات رفته و مدارک خود را ارائه دهید.
  3. شماره همراه موردعلاقه و پلن مناسب برای خود را انتخاب کنید.
  4. در صورت نیاز در این مرحله باید قرارداد نوشته شود.
  5. هزینه خرید را بپردازید.
  6. سیم کارت را فعال‌سازی کنید.

طی همین مراحل ساده به راحتی می‌توانید از سیم کارت کانادایی خود برای برقراری ارتباط با نزدیکان و عزیزان استفاده کنید.

بهترین اپراتور سیم کارت در کانادا کدام است؟

آیا می‌دانید که کدام اپراتور‌ها فعالیت حرفه‌ای‌تری در زمینه عرضه سیم کارت و طرح برای آن دارند:

راجرز

سیم کارت‌های راجرز یا Rogers آنتن دهی فوق‌العاده قوی دارند و با پلن‌های متنوع اعتباری و دائمی نیاز شما را به یک محصول حرفه‌ای به‌صورت کامل برطرف می‌کنند.

بسیاری از ساکنان استان انتاریو در کانادا از محصولات این اپراتور استفاده می‌کنند.

بل موبیلیتی

بل موبیلیتی یا Bell Mobility نیز از جمله اپراتور‌های حرفه‌ای با آنتن‌دهی قوی است که با پلن‌های مختلف آن قطعاً نیازتان به این محصول برطرف خواهد شد. سیم کارت‌های این اپراتور می‌توانند به شبکه 4G LTE متصل شوند. بسیاری از ساکنین استان کبک از محصولات این اپراتور استفاده می‌کنند.

تِلاس موبیلیتی

تِلاس موبیلیتی یا Telus Mobility پوشش شبکه خیلی قدرتمندی دارد و به‌دلیل‌داشتن خدمات مشتریان حرفه‌ای اغلب مردم کانادا ترجیح می‌دهند که از محصولات این اپراتور استفاده کنند. پلن‌های متنوع Telus Mobility باعث شده تا دست مشتری‌ها در انتخاب باز باشد. تِلاس موبیلیتی توانسته نام خود را به‌عنوان یکی از سریعترین اپراتور‌ها هم ثبت کند.

اغلب مردم منطقه بریتیش کلمبیا ترجیح می‌دهند که از سیم کارت‌های تِلاس موبیلیتی استفاده کنند.

فریدم موبایل

محصولات فریدم موبایل یا Freedom Mobile پلن‌های حرفه‌ای وقیمت‌های رقابتی خیلی خوبی دارند، برای همین توانسته‌اند محبوبیت بالایی به دست بیاورند. هر چند قیمت‌های فریم موبایل نسبتاً مقطوع است، اما از ویژگی‌های منفی آن مثل پوشش دهی شبکه نسبتاً محدود در برخی از منطقه‌ها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. از محصولات این اپراتور معمولاً بهتر است که در مناطق شهری استفاده کنید.

بررسی جدول مقایسه اپراتورهای سیم کارت در کانادا 

 

سیم کارت‌های کانادایی

قیمت سیم کارت حجم اینترنت امکانات تماس قیمت نهایی مدت
Rogers ۰ دلار کانادا ۶۰ گیگابایت 5G تماس نامحدود به سراسر کانادا ۷۳. ۴۵ دلار کانادا

ماهانه

Telus

۱۵ دلار کانادا ۵۰ گیگابایت 5G تماس و پیامک نامحدود به سراسر کانادا ۶۵ دلار کانادا ماهانه
Bel ۰ دلار کانادا ۱۰۰ گیگابایت 5G تماس و پیامک نامحدود به سراسر کانادا

پیامک بین‌المللی نامحدود

۹۰ دلار کانادا

ماهانه

Virgin Plus

۰ دلار کانادا ۷۵ گیگابایت 5G تماس و پیامک نامحدود به سراسر کانادا

پیامک بین‌المللی نامحدود از کانادا

۶۵ دلار کانادا ماهانه
Freedom Mobile ۰ دلار کانادا ۵۰ گیگابایت 5G تماس و پیامک نامحدود به سراسر کانادا ۳۹ دلار کانادا

ماهانه

Koodo Mobile

۱۰ دلار کانادا ۷۵ گیگابایت 5G تماس و پیامک نامحدود به سراسر کانادا ۷۵ دلار کانادا ماهانه
Fido Mobile ۰ دلار کانادا ۵۰ گیگابایت 4G تماس نامحدود به سراسر کانادا

پیامک بین‌المللی نامحدود از کانادا

۴۹. ۷۲ دلار کانادا

ماهانه

Chatr

۱۰ دلار کانادا ۵۰ گیگابایت 4G تماس و پیامک نامحدود به سراسر کانادا ۳۴ دلار کانادا ماهانه
Public Mobile Canada ۱۰ دلار کانادا ۵۰ گیگابایت 5G تماس و پیامک نامحدود به سراسر کانادا

پیامک نامحدود بین‌المللی

۴۴ دلار کانادا

ماهانه

SpeakOut 7-Eleven

۱۰ دلار کانادا ۹ گیگابایت تماس و پیامک نامحدود به سراسر کانادا

پیامک نامحدود بین‌المللی

۵۵ دلار کانادا ماهانه
Lucky Mobile Canada ۱۰ دلار کانادا ۵۵ گیگابایت 4G تماس و پیامک نامحدود به سراسر کانادا

پیامک نامحدود بین‌المللی

۳۴ دلار کانادا

ماهانه

هزینه سیم کارت در کانادا چقدر است؟

برای خرید پوکه سیم کارت در کانادا باید حدود 0 تا 20 دلار بپردازید. هزینه‌های دیگر شامل پلن‌ها از حدود 30 دلار به بالا تعیین می‌شوند. هر چه پلنی که انتخاب می‌کنید، حجم بیشتری داشته باشد، هزینه بیشتری هم بابت تهیه آن باید پرداخت کنید. البته در صورت انتخاب پلن‌های دائمی، سیم کارت به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و نیازی به صرف هزینه برای خرید آن نیست.

نکته های مهم در خرید سیم کارت در کانادا

مهمترین نکته‌ها در خرید سیم کارت در کانادا عبارتند از:

  • بسیاری از اپراتور‌های کانادایی طرح‌های خانوادگی دارند؛ بنابراین اگر به‌صورت خانوادگی به کانادا مهاجرت می‌کنید، از طرح‌های خانوادگی اپراتور‌ها استفاده کنید. این طرح‌ها تخفیفاتی هم دارند که باعث پایین‌آمدن هزینه‌ها می‌شود.
  • اپراتور‌های مختلف معمولاً هزینه‌ای حدود 50 دلار را از کاربر بابت فعال‌سازی سیم کارت دریافت می‌کنند، بنابراین قبل از تهیه حتماً با کارشناس‌های اپراتور‌ها در این باره پرس‌وجویی داشته باشید.
  • برای کاهش هزینه‌های پرداخت از روش قدیمی انتقال بانکی استفاده نکنید، چون در این روش معمولاً باید 5 درصد را به هزینه طرح اضافه کنید؛ به‌جای استفاده از این روش ما برداشت مستقیم را پیشنهاد می‌دهیم که هزینه اضافه از شما دریافت نمی‌شود.
  • اپراتور‌ها معمولاً در زمان‌هایی مثل شروع ترم دانشجویی، جمعه سیاه، کریسمس یا تعطیلات مهم تخفیفاتی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. شما می‌توانید در این زمان‌ها خرید خود را انجام دهید تا شامل این تخفیف‌ها شوید.

خرید سیم کارت در کانادا، چالشی مهم اما ساده

خرید سیم کارت در کانادا چالشی مهم اما ساده است، به‌شرط اینکه تمام پیچ و خم‌های خرید این محصول در کانادا را بدانید. اگر هنوز سؤالی دارید که در طول این مقاله به آن پاسخی داده نشده است، با کارشناس‌های امور مهاجرتی به کشور کانادا مشورتی داشته باشید. این افراد با تکیه بر دانش و مهارت خود به شما کمک می‌کنند تا دقیقاً همان سیم کارتی را بخرید که نیاز شما را برطرف می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *