loader image
Search
خرید یا تاسیس داروخانه در کانادا 2024

خرید یا تاسیس داروخانه در کانادا 2024

اگر قصد خرید بیزینس در کانادا را دارید، ما پیشنهاد راه‌اندازی داروخانه را می‌دهیم. این شغل برای کسانی که در رشته‌های پزشکی و داروسازی فعالیت دارند، بسیار مناسب است و به آنها در روند اخذ اقامت در سریعترین زمان کمک می‌کند.

شما می‌توانید از طریق خرید فرانچایز در کانادا، راه‌اندازی استارتاپ و … به درآمد برسید، اما مطمئن باشید که در بین آنها راه‌اندازی داروخانه می‌تواند همواره سودمندتر باشد. با خرید داروخانه در کانادا شما یک مسیر شغلی جدید پیش روی خود باز می‌کنید که فرصت رشد زیادی را در بر دارد. البته برای انجام این کار باید به برخی نکته‌های مهم توجه داشته باشید تا جلوی ضرر و زیان را بگیرید و سود بیشتری از داروخانه‌تان به دست‌آورید. اما آیا می‌دانید که این نکته‌ها چه هستند؟

مهاجرت به کانادا با خرید یا تاسیس داروخانه 

کانادا یکی از کشور‌های پررونق اروپایی است که مالیات بر درآمد ساده‌ای دارد و با ثبات اقتصادی عالی توانسته نظر بسیاری از مهاجران را به خود جلب کند. یکی از مشاغلی که در این کشور درآمد‌های عالی برایتان می‌سازد، مدیریت داروخانه است. مردم کشور کانادا به این شغل ارزش زیادی می‌دهند و برایتان احترام قائل خواهند بود. البته شما باید بتوانید خود را کاملاً با نیاز‌های جامعه اروپایی تطبیق دهید، چون شاید فعالیت در محیط جدید نسبت به محیط‌های قبلی برایتان متفاوتتر باشد.

برای رفتن به کشور کانادا به‌عنوان داروساز و مدیر یک داروخانه ابتدا باید به اداره مهاجرت (IRCC) بروید و درخواست خود را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست اجازه ورود و اقامت در کشور کانادا برایتان صادر خواهد شد. بعد ار اینکه از این طریق مدتی را در کشور کانادا زندگی کردید، امکان دریافت اقامت دائم و بعد از آن گرفتن شهروندی را دارید.

هرچند هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌ها و داروخانه‌های بزرگ سهم زیادی از بازار کانادا را به خود اختصاص داده‌اند، اما این منزله آن نیست که شما فرصت رشد در این کشور ندارید. شما می‌توانید به جای سرمایه‌گذاری در تولید دارو‌ها یا پیمودن مسیر‌های پر پیچ‌وخم برای ورود به عرصه پزشکی در کانادا یک داروخانه بخرید و شغل بسیار راحتتری نسبت به موارد معرفی‌شده را شروع کنید.

مزیت های خرید داروخانه در کانادا چه هستند؟

با خرید داروخانه در کانادا شامل مزیت‌هایی می‌شوید که عبارت هستند از:

  • تجهیزات داروخانه‌ای برای مهاجران به‌عنوان دارایی به‌شمار می‌آیند، بنابراین ترازنامه آنها را تقویت می‌کنند.
  • این امکان وجود دارد که شما بتوانید به‌عنوان مزیت‌های کسر مالیات استهلاک و سود دارایی‌تان را درخواست کنید.
  • در صورتی که تجهیزات داروخانه‌ای‌تان را بخرید، نیاز به پرداخت هزینه‌هایی بسیار کمتر نسبت به اجاره آنها دارید.
  • تمام تجهیزاتتان برای همیشه در اختیارتان هستند و امکان فروش آنها را دارید؛ بنابراین در زمان لازم می‌توانید تجهیزات خود را بفروشید، مبلغ به دست‌آمده را به سرمایه اولیه‌تان بیفزایید و کسب‌و‌کار بزرگتری را شروع کنید.
  • با خرید داروخانه کنترل تمام تجهیزات فقط بر عهده خودتان است، بنابراین شما می‌توانید از آنها به بهترین نحو استفاده کنید.

همه چیز درباره راه_اندازی داروخانه در کانادا

معایب خرید داروخانه در کانادا چه هستند؟

با خرید داروخانه در کانادا برخی مشکلات خاص نیز دامن‌گیرتان می‌شوند که عبارت هستند از:

  • تجهیزات راه‌اندازی داروخانه قیمت بسیار زیادی دارند، بنابراین برای تهیه آنها باید بودجه زیادی بپردازید. این هزینه‌های اولیه بالا می‌تواند برای بسیاری از افراد کمرشکن باشد.
  • در برخی موارد شاید کارکرد برخی از تجهیزات حتی قبل از بهره‌برداری از آنها با مشکل روبرو شود که در این صورت باید مشکلات زیادی را برای تعمیرات دستگاه‌ها به جان بخرید.

مهمترین شرایط راه اندازی داروخانه در کانادا چه هستند؟

بر اساس اینکه جزء فارغ‌التحصیلان بومی یا غیربومی کانادا هستید، شرایط خاصی پیش‌رویتان قرار می‌گیرند:

شرایط فارغ التحصیلان بومی

  • شما باید از یکی از 10 دانشگاه کانادا مدرک فوق دکتری یا لیسانس داشته باشید.
  • شما باید آزمون هیئت علمی را از طریق هیئت بررسی داروسازی کانادا به غیر کبک پشت سر بگذارید.
  • شما باید به‌واسطه یک برنامه کارآموزی تجربه علمی به دست‌آورید.
  • تسلط بر زبان فرانسوی یا انگلیسی یکی از الزامات است.

دانشجویان غیربومی

شما باید در مرحله اول در Pharmacists’ Gateway Canada ثبت‌نام کنید تا بتوانید مجوز‌های لازم را بگیرید. البته این در مورد همه استان‌ها به غیر از کبک صدق می‌کند. این پلتفرم دارای ابزار‌هایی مناسب برای IPGs است و اطلاعات دقیق و کافی درباره شرایط هر استان را در اختیارتان می‌گذارد.

مراحل خرید داروخانه در کانادا

بررسی مراحل خرید داروخانه در کانادا

اگر بخواهید در کشور کانادا داروخانه‌ای را بخرید، چه مراحلی را باید طی کنید؟

  1. شما ابتدا باید متوجه شوید که آیا برنامه مهاجرتی مناسبی در ذهنتان می‌پرورانید یا خیر که در این زمینه می‌توانید ابتدا با کارشناس‌های حرفه‌ای در زمینه مهاجرت مشورتی داشته باشید.
  2. شما باید حداکثر سرمایه‌ای که امکان خرید داروخانه را با آن در کانادا دارید، مشخص کنید.
  3. تعیین استان‌های موردعلاقه‌تان نیز اهمیت دارد و جزء یکی از مهمترین مراحل است.
  4. اکنون باید با یک وکیل مهاجرتی قراردادی را تنظیم کنید تا بر اساس آن با توجه به توانایی مالی، توانایی مدیریتی، سوابق شغلی و میزان علاقه‌تان در کشور کانادا اقدام به جستجو برای داروخانه مناسب برایتان کند.
  5. بعد از پیدا‌کردن مرکز مناسب نوبت به عقد قرارداد با فروشنده می‌رسد که توصیه می‌کنیم از قبل حتماً در این مورد با او مشورتی داشته باشید.
  6. شما باید تمام کار‌های حقوقی‌تان را انجام دهید، شرکتتان را ثبت کنید، حساب بانکی خود را افتتاح کرده و مبلغ موردنظرتان را داخل آن بریزید.
  7. شما باید بازار هدفتان را بشناسید و آمار دقیقی از جامعه و نیاز بازار به دست آورید. آگاهی از علایق مشتری‌ها و تبلیغات به‌شیوه مناسب نیز در این مرحله از جمله کار‌های واجب است.
  8. بعد از اینکه بیزینس‌پلن خود را طراحی کردید، برای درخواست ویزا به‌سراغ اداره مهاجرت کانادا بروید.
  9. اکنون باید تمام هزینه‌های مربوط به داروخانه را بپردازید و درخواست اقامت دائم خود را ثبت کنید.

قیمت داروخانه در کانادا چقدر است؟

کسی که قصد خرید داروخانه در کانادا را دارد، حتماً به قیمت این مرکز نیز توجه می‌کند. قیمت این فروشگاه دارو بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که از جمله آنها می‌توان به موقعیت جغرافیایی، اندازه فروشگاه، امکانات و حتی عملکرد قبلی اشاره کرد. به‌طور کلی برای اینکه بتوانید یک داروخانه مناسب را در کشور کانادا راه‌اندازی کنید، به سرمایه‌ای حدود 350000 تا 450000 دلار نیاز دارید. این ارقام متوسط خرید این فروشگاه هستند و گاهی حتی بیشتر یا کمتر می‌شوند.

مثلاً اگر شما بخواهید در مناطقی مانند بریتیش کلمبیا اقدام به خرید داروخانه کنید، باید مبلغی حتی بیشتر از 450000 دلار بپردازید، در حالی که قیمت خرید داروخانه در شهر، منطقه‌ای مانند نوا اسکوشیا به کمتر از 350000 دلار نیز می‌رسد.

علاوه‌بر سرمایه لازم برای خرید تجهیزات، هزینه‌های مدارک و گواهی‌ها، تبلیغات و … را نیز باید در نظر بگیرید؛ همه آن عوامل در کنار یکدیگر قیمت نهایی صرف‌شده برای داروخانه را تعیین می‌کنند.

اگر سرمایه‌ای حدود یک میلیون دلار داشته باشید، با خیال راحت می‌توانید به تأسیس این بیزینس در کشور کانادا فکر کرده و مسیر پیشرفتتان را هموار کنید.

مخارج داروخانه در کانادا

میزان مخارج داروخانه در کانادا بر اساس فاکتور‌های مختلفی تعیین می‌شود:

  • حقوق کارکنان: شما باید حقوق تمام کارکنان از جمله متخصص‌ها و اپراتور‌ها را در نظر بگیرید.
  • در نظر‌گرفتن مزایا: شما در برخی موارد باید برخی مزیت‌ها را نیز برای کارمندانتان در نظر بگیرید.
  • استهلاک وسایل: در برخی از مواقع شاید وسایلتان استهلاک پیدا کنند و نیاز به تعمیر داشته باشند که این منجر به تراشیدن هزینه اضافه می‌شود.
  • هزینه‌های نگهداری وسایل: با نگهداری وسیله‌ها باید مبالغی بابت صرف انرژی را بپردازید.
  • هزینه‌های حمل‌و‌نقل دارو: برای حمل‌و‌نقل دارو باید همواره هزینه‌ای را بپردازید که از آن به‌عنوان هزینه ایاب ذهاب کارکنان عرضه دارو یاد می‌کنند.
  • سود بانکی: اگر برای راه‌اندازی این مرکز سود بانکی دریافت کرده‌اید، هزینه‌های آن را باید در نظر بگیرید.
  • هزینه انبارداری: در صورت انبارداری باید مبلغی را نیز برای انجام این کار بپردازید تا جلوی آسیب دیدگی محصولات گرفته شود.

نکته های مهم در خرید داروخانه در کانادا

به چند نکته مهم در خرید داروخانه در کانادا توجه کنید که عبارت هستند از:

  • بازار محلی‌تان را به خوبی بررسی کنید. اینکه چه تعداد داروخانه در آنجا فعال هستند و چطور به مشتری‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند به شما در شروع کسب‌و‌کارتان بسیار کمک خواهد کرد.
  • به تمامی قوانین داروسازی و عرضه دارو در کشور کانادا توجه کنید تا مبادا مشکلی قانونی برایتان به وجود بیاید.
  • به‌صورت کامل تمام هزینه‌های اولیه را برآورد کنید تا مبادا در پرداخت آنها مشکلی برایتان به وجود بیاید.
  • تمام راه‌های جذب سرمایه اولیه را برروی کاغذی بنویسید و تمام نکته‌های مهم درباره هر راهکار را در کنار آن ذکر کنید.
  • از حقوقی‌ها و مشاور‌های راه‌اندازی کسب‌و‌کار و مهاجرت به کانادا مشورت بگیرید تا از دانش آنها برای رفتن به کشور موردعلاقه‌تان و تأسیس داروخانه استفاده کنید.
  • یک برنامه بازاریابی مناسب برای خود بچینید که طبق آن برای جذب مشتری اقدام کنید.
  • به تمامی کارکنانتان آموزش‌های لازم را ارائه دهید تا مبادا در حین خدمت‌رسانی به مشتری‌ها مشکلی را به وجود بیاورند. آموزش به کارکنان باعث تقویت ارتباطاتتان با مشتری‌ها و رفع نیاز آنها می‌شود.
  • بعد از مدتی شروع به کار دخل و خرج‌های سال گذشته‌تان را بررسی کنید. بررسی دخل‌وخرج‌های آینده نیز به شما در بررسی بهتر شرایط کمک خواهند کرد.
  • شما باید تمام بدهی‌های مالیاتی خود را پرداخت کرده باشید تا مبادا مشکلی برایتان ایجاد شود.
  • تمام مسیر‌های پیش روی خود را در آینده برنامه‌ریزی کنید و بر اساس آنها پیش بروید.

بزرگترین داروخانه های کانادا در سال 2024 کدام هستند؟

با شناخت بهترین داروخانه‌های کانادا در سال 2024 انرژی می‌گیرید که مانند آنها کار کنید و به مشتری‌هایتان خدمت‌رسانی داشته باشید. در واقع شما باید بتوانید تمام پیچ‌وخم‌های مسیر این داروخانه‌ها را بشناسید تا با به کارگیری آنها خود نیز تبدیل به یکی از مراکز فروش دارو موفق شوید. مهمترین داروخانه‌هایی که برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار در کانادا باید از آنها الگو بگیرید، عبارت هستند از:

  • Guardian and IDA
  • Shoppers Drug Mart
  • Pharmasave
  • PharmaChoice
  • Remedy’sRx
  • Uniprix
  • The Medicine Shoppe
  • Brunet
  • Costco
  • Rubicon Pharmacies

خرید داروخانه در کانادا، اقدامی مهم برای سودآفرینی

خرید داروخانه در کانادا اقدام مهم برای سودآفرینی است که به شما از روش‌های مختلف درآمد می‌رساند. شما حتی می‌توانید برای داروخانه‌تان خدمات تحویل در محل نیز در نظر بگیرید تا مشتری‌ها تمایل بیشتری برای خرید از شما داشته باشند. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با نکته‌های لازم جهت خرید داروخانه در کانادا با مشاور‌های حرفه‌ای مشورت کنید.

در مسیر خرید داروخانه در کانادا بسیاری از مشکلات سد راهتان می‌شوند و چالش‌هایی برایتان به وجود می‌آورند. شما باید در این مسیر همچنان پافشاری داشته باشید و تمام کار‌های لازم را انجام دهید تا مسیر مهاجرتتان به کانادا هموار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *