loader image
Search
حداقل نمره آیلتس برای ویزای استارتاپ کانادا

حداقل نمره آیلتس برای ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟

شما از طریق ویزای استارتاپ کانادا می‌توانید به این کشور بروید و از طریق مؤسسه‌های حمایتی و کمک‌های دولت کانادا کسب‌و‌کار خود را در این کشور راه‌اندازی کنید. برای گرفتن این ویزا به مدارک مختلفی نیاز دارید که از جمله آنها ارائه مدرک زبان معتبر است. برای اطلاع از شرایط ویزای استارتاپ کانادا بر روی آن کلیک کنید.

دولت کانادا داشتن مدرک زبان با نمره‌ای مناسب را یکی از شرایط اصلی مهاجرت می‌داند. اگر نتوانید نمره‌ای قابل‌قبول بگرید، متأسفانه مدارک شما از سوی اداره مهاجرت کانادا رد می‌شوند. شما تا زمانی که دوباره در آزمون شرکت نکرده و نمره جدیدی نگیرید، نمی‌توانید درخواست ویزای مجدد کنید.

آزمون‌های مختلفی برای مهاجرت به کشور‌های خارجی وجود دارند که یکی از پرطرفدارترین آنها آیلتس است. بسیاری از کارآفرین‌ها با شرکت در آزمون آیلتس سعی می‌کنند نمره‌ای قابل‌قبول در بخش‌های مختلف آن به دست بیاورند تا مبادا اداره مهاجرت با مدارک آنها مخالفت کند.

برای درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا، متقاضیان باید حداقل سطح زبان انگلیسی CLB 5 را داشته باشند. این سطح معادل نمره 4 آیلتس در مهارت Reading و نمره 5 آیلتس در سایر مهارت‌ها (Listening، Writing و Speaking) است.

چرا نمره آیلتس برای ویزای استارتاپ کانادا مهم است؟

بسیاری ازسرمایه‌گذاران خارجی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ را دارند، سؤالات مهمی مثل اینکه برای اخذ ویزا باید تا چه حدی به زبان مسلط باشیم و نمره آیلتس برای دریافت این مدرک چقدر است، می‌پرسند. در واقع دولت کانادا از طریق نمره زبان مناسب متوجه می‌شود که شما مشکل ارتباطی در کشور مقصد ندارید و به راحتی می‌توانید در زمینه‌های مختلفی با همکاران یا مشتریان ارتباط بگیرید و محصول یا خدمات خود را به آنها بفروشید.

قاعدتاً اگر نمره زبان نامناسبی داشته باشید، یعنی توان برقراری ارتباط با دیگران به زبان انگلیسی را به‌خوبی ندارید. این یعنی اقامت شما در کشور مقصد بیهوده است، چون هیچ کمکی به رونق بازار کانادا نیز نخواهید کرد. حالا تا زمانی که مهارت‌های خود را تقویت نکنید و نمره خوبی به دست نیاورید، دولت کانادا همچنان با ورود شما به کشور مخالفت خواهد کرد.

اداره مهاجرت کانادا در هر یک از روش‌های مهاجرتی میزان مشخصی برای تسلط به زبان انگلیسی تعیین کرده است. در مورد ویزای استارتاپ نیز این مسأله صدق می‌کند. شما باید برای هر یک از این روش‌ها به میزان تعیین‌شده نمره قبولی در آیلتس بگیرید تا بتوانید به این کشور مهاجرت داشته باشید.

تقاضا برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا بسیار زیاد است و دولت این کشور فقط متقاضی‌هایی را می‌پذیرد که شرایط بهتری دارند. این کشور یکی از ملاک‌های برتری متقاضی‌ها نسبت به دیگران را نمره قابل‌قبول در آزمون‌های زبان انگلیسی می‌داند؛ بنابراین برای گرفتن بهترین نمره در آزمون آیلتس بکوشید و با شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف و یادگیری مباحث دانش خود را ارتقاء دهید.

 

حداقل نمره آیلتس برای ویزای استارتاپ کانادا

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت از طریق استارتاپ به کانادا میتوانید با مشاوران مجرب ویستا گستر در ارتباط باشید.

آزمون های مورد تأیید کانادا برای صدور ویزای استارتاپ چیست؟

کشور کانادا آزمون‌های مختلفی را برای صدور ویزای استارتاپ در نظر گرفته است که با شرکت در هر کدام از آنها می‌توانید مسیر مهاجرت خود را هموار کنید. هر کدام از این امتحانات چالش‌های خاص خود را دارند که در صورت انتخاب باید درباره تمام آنها اطلاعات کافی داشته باشید.

در بین انواع امتحانات پذیرش‌شده توسط سفارت کانادا آیلتس توانسته محبوبیت بیشتری نزد ایرانیان به دست بیاورد. هر چند آزمون‌های دیگری مثل زبان فرانسوی نیز وجود دارد، اما ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند که آیلتس را در بین آنها انتخاب کنند. خوشبختانه منابع آموزشی این آزمون نیز در ایران متنوع هستند، برای همین خیلی زود می‌توانید از طریق این منبع دانش خود را ارتقاء دهید و برای شرکت در آیلتس آماده شوید.

از جمله آزمون‌های زبان دیگری که توسط دولت کانادا پذیرش‌شده‌اند، عبارت هستند از:

  • مدرک زبان سلپیپ جنرال (CELPIP-General (CELPIP-G))
  • مدرک زبان TEF (Test d’évaluation de français) برای اثبات تسلط به زبان فرانسوی
  • مدرک زبان TCF(Test de connaissance du français) برای اثبات تسلط به زبان فرانسوی

آشنایی با انواع آزمون آیلتس برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا

آزمون آیلتس در 4 دسته‌بندی مختلف تقسیم می‌شود که عبارت هستند از:

  • آکادمیک
  • جنرال
  • لایف اسکیلز
  • Ukvi

هر کدام از این آزمون‌ها بنا به اهداف مختلفی برگزار می‌شوند. مثلاً آکادمیک برای افرادی مناسب است که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا را دارند. سایر آزمون‌ها نیز هر کدام بر اساس شرایط برای مهاجرت کاری و اقامت گرفتن در کانادا به کار می‌آیند.

اگر می‌خواهید ویزای استارتاپ کانادا را بگیرید، پیشنهاد می‌دهیم که در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید، چون نزدیکی بیشتری به هدفتان دارد.

نمره لازم برای آیلتس جهت گرفتن ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟

برای آشنایی با نمره موردنیاز در آیلتس جهت گرفتن ویزای استارتاپ کانادا ابتدا باید با CLB آشنا شوید. بر خلاف تصور خیلی‌ها که فکر می‌کنند CLB یک آزمون زبان است، در واقع دولت کانادا از آن به‌عنوان یک استاندارد برای ارزیابی سطح زبان متقاضی‌های مهاجرت استفاده می‌کند. CLB با 12 سطح مختلف می‌تواند با نمره آیلتس معادل‌سازی شود. کسانی ک قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند، باید حداقل CLB 5 داشته باشند.

حالا شما باید بدانید که نمره موردنیاز در آیلتس برای قرار گرفتن در سطح CLB 5 چقدر است؟ این آزمون 4 بخش مختلف ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ دارد که در هر کدام باید حداقل نمره مناسبی داشته باشید تا در سطح CLB 5 قرار بگیرید:

  • ریدینگ: حداقل نمره 4
  • اسپیکینگ: حداقل نمره 5
  • لیسینینگ: حداثل نمره 5
  • رایتینگ: حداقل نمره 5

مراکز ازمون مورد تأیید آیلتس در کانادا چه هستند؟

شما باید در مراکز آیلتس مورد تأیید دولت کانادا امتحان دهید تا نمره معتبری بگیرید. در واقع دولت این کشور به‌منظور جلوگیری از تقلب متقاضی‌ها در اخذ نمره فقط آزمون‌های برخی مراکز خاص را می‌پذیرد. اصلی‌ترین مراکزی که آزمون‌های آنها مورد تأیید دولت کانادا هستند، عبارتند از:

  • انگلیسی ارزیابی کمبریج Cambridge Assessment English
  • آی دی پی استرالیا IDP Australia, and
  • شورای بریتانیا The British Council

اگر قصد شرکت در سایر آزمون‌ها را دارید نیز باید در این مراکز امتحان دهید:

  • مرکز Paragon Testing Enterprises Inc برای آزمون انگلیسی (CELPIP G-Test)
  • The Paris Chamber of Commerce and Industry برای آزمون فرانسوی (TEF کانادا)
  • France Education International (FEI) برای آزمون فرانسوی (TCF Canada)

اعتبار نمره آیلتس برای گرفتن ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟

یکی از نکته‌های مهمی که باید درباره نمره آیلتس بدانید این است که این نمره تا همیشه اعتبار ندارد. این نمره با اعتبار 2 ساله در اختیار شما قرار می‌گیرد. حالا شما طی این 2 سال فرصت دارید که برای ویزای استارتاپ خود اقدام کنید، در غیر این صورت با گذشت زمان نمره شما منقضی می‌شود و باید دوباره در آیلتس شرکت کرده و نمره قابل‌قبولی به دست‌آورید.

نکته های مهم درباره دریافت نمره آیلتس برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا

به چند نکته مهمی که در ادامه می‌گوییم، برای گرفتن ویزای استارتاپ کانادا از طریق نمره آیلتس توجه داشته باشید:

  • برخی ادعا می‌کنند که بدون‌داشتن نمره این ازمون می‌توانید ویزای استارتاپ کانادا را بگیرید که این موضوع صحت ندارد و نباید در دام متقلبین بیفتید.
  • ضمیمه‌کردن یک کپی از نتایج آزمون در پرونده الزامی است، چون در صورت انجام‌ندادن این کار سفارت پرونده شما را بررسی نمی‌کند.
  • به هیچ عنوان از مراکز برگزارکننده آزمون نخواهید که نمره را مستقیماً برای اداره مهاجرت بفرستند، چون این کار مشکلات زیادی برایتان به‌وجود می‌آورد. شما باید شخصاً نمره را تحویل گرفته و در کنار سایر مدارک تحویل سفارت دهید.
  • یک کپی از مدرک زبان آیلتس خود تهیه کرده و نزد خود نگه دارید. حالا شما می‌توانید از این کپی برای انجام سایر کا‌رها استفاده کنید.

حداقل نمره آیلتس که تأثیر زیادی برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا دارد

حداقل نمره آیلتس برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا اهمیت زیادی دارد، به‌قدری که اگر این نمره را نگیرید، متأسفانه امکان ورود شما به این کشور حتی در صورت داشتن سایر مدارک امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناس‌های مجموعه ویستا سیر تماس بگیرید تا به تمام سؤالات و دغدغه‌های شما پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *