loader image
Search
تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا در سال 2024

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا در سال 2024 چقدر است؟

کانادا یکی از بهترین کشور‌های اروپایی به‌منظور ادامه تحصیل است. بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را در مقاطع مختلف تحصیلی به این کشور می‌فرستند تا با درس‌خواندن در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های آنجا آینده خوبی را برای خود رقم بزنند. البته به‌منظور تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید تمکن مالی قابل‌قبولی داشته باشید. اما میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟ شما به‌صورت ماهیانه چقدر باید در این کشور هزینه کنید تا یک زندگی مرفه و قابل‌قبول داشته باشید؟ این‌ها سؤالاتی هستند که قبل از مهاجرت به کشور کانادا حتماً باید پاسخی مناسب برای آنها بیابید؟

تمکن مالی به منزله این است که شما توانایی پرداخت هزینه‌هایتان را در کشور کانادا دارید. زمانی که به دولت این کشور ثابت شود که شما می‌توانید تمام مخارج زندگی و تحصیلتان را در آنجا بپردازید، بیشتر موانع مهاجرت را از سر راهتان بر می‌دارد تا با خیال راحت به آنجا بروید.

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا در سال 2024 به چند عامل بستگی دارد؟

  • محل تحصیل: هزینه زندگی در شهرهای مختلف کانادا متفاوت است. به طور کلی، شهریه و هزینه زندگی در شهرهای بزرگتر مانند تورنتو و ونکوور بیشتر از شهرهای کوچکتر است.
  • مقطع تحصیلی: شهریه برای مقاطع مختلف تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) متفاوت است.
  • تعداد افراد همراه: اگر قصد دارید اعضای خانواده خود را نیز به کانادا ببرید، باید تمکن مالی کافی برای حمایت از آنها را نیز داشته باشید.

حداقل تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا در سال 2024

  • متقاضی تنها: 20،635 دلار کانادا
  • متقاضی با یک همراه: 26،207 دلار کانادا
  • متقاضی با دو همراه: 31،780 دلار کانادا

نکات مهم:

  • این مبالغ فقط حداقل هستند و ممکن است در برخی موارد نیاز به تمکن مالی بیشتر باشد.
  • شما باید بتوانید مدارک کافی برای اثبات تمکن مالی خود ارائه دهید، مانند نامه تمکن مالی از بانک، فیش های حقوقی، و سند املاک و مستغلات.
  • برای اطلاعات دقیق تر، همیشه باید به وب سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا (https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/application/account.html) مراجعه کنید.

تحصیل در کانادا، راهی لذت بخش برای همه دانشجویان

بگذارید قبل از توضیح درباره میزان تمکن مالی موردنیاز جهت تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس کانادا، دلیل درس‌خواندن در این کشور را توضیح دهیم. کانادا کشوری با دانشگاه‌های معتبر جهانی است که امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی را برای دانشجویان به وجود می‌آورد. شما در این کشور با کمترین هزینه می‌توانید تحصیلاتی عالی داشته باشید و مسیر زندگی‌تان را به سمت آینده‌ای درخشان هموار کنید.

کانادا فرصت‌های کاری زیادی بعد از تحصیل برایتان به وجود می‌آورد و به راحتی از همین طریق اقامت و شهروندی را در اختیارتان می‌گذارد. شما با رفتن به کانادا می‌توانید از امکانات آموزشی پیشرفته آنجا نیز استفاده کنید و از بودن در محیط‌های آموزشی حرفه‌ای لذت ببرید.

برای تحصیل در کانادا باید شرایط خاصی داشته باشید. یکی از مهمترین شرایط‌داشتن گپ تحصیلی کم است. در واقع هرچه از زمان دریافت آخرین مدرک تحصیلی‌تان کمتر گذشته باشد، شانستان برای پذیرش در این دانشگاه‌ها بیشتر خواهد بود.‌ داشتن مدرک زبان را نیز نمی‌توان از قلم انداخت. شما باید حداقل نمره آیلتس بالاتر از 6 داشته باشید که دانشگاه‌های این کشور بتوانند شما را پذیرش کنند.

در بین تمام شرایط، تمکن مالی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا شما نشان می‌دهد که تا چه اندازه توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی‌تان را در طول یک سال در این کشور دارید. شما باید تمام مخارجتان را در این مسیر در نظر بگیرید که شامل هزینه‌های شهریه، خورد و خوراک، اجاره خانه، حمل‌و‌نقل، تفریحات و … می‌شوند.

راهنمای جامع میزان تمکن مالی تحصیلی کانادا

بررس هزینه های ویزای تحصیلی کانادا

قبل از بررسی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا، باید درباره هزینه‌های دریافت این ویزا بدانید که شامل موارد مختلفی می‌شوند:

هزینه‌های بررسی پرونده
استادی پرمیت به ازای هر نفر ۱۵۰ دلار
تمدید استادی پرمیت ۱۵۰ دلار
بازیابی یا رستوریشن وضعیت دانشجویی ۳۵۰ دلار
ویزای کار همراه دانشجو ۲۵۵ دلار
ویزای توریستی همراه دانشجو ۱۰۰ دلار
ویزای همراه دانش آموز ۱۰۰ دلار

 

هزینه‌های انگشت‌نگاری
انگشت‌نگاری کانادا به ازای هر نفر ۸۵ دلار
انگشت‌نگاری به ازای هر خانواده (دو نفر و بیشتر) ۱۷۰ دلار

 

هزینه‌های آزمون زبان و ترجمه مدارک
آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه میانگین هزینه: ۳۰۰ دلار
ترجمه مدارک میانگین هزینه: ۲۵۰ دلار

بررسی میزان تمکن مالی تحصیلی کانادا

شما باید برای یک سال زندگی در کانادا حداقل مبلغی میانگین بین 35000 تا 55000 دلار داشته باشید. هر چه میزان این مبلغ بیشتر باشد، شانستان برای پذیرش و تحصیل در کشور کانادا نیز بیشتر خواهد شد. میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا برای افراد متاهل چندین برابر می‌شود، چون آنها باید توان پرداخت هزینه‌های همسر و فرزندانشان را نیز داشته باشند.

برای محاسبه میزان تحمل مالی کشور کانادا کافیست که میزان شهریه یک سال خود را از نامه پذیرشتان خارج کنید. اکنون این عدد باید در میزان مخارج یک سال زندگی در کشور کانادا جمع بزنید. حالا میزان تمکن مالی‌تان مشخص می‌شود. اما از کجا بفهمیم که میزان مخارج یک سال زندگی در کانادا چقدر است؟ در این جدول میزان مخارج زندگی را در شرایط مختلف لیست کرده‌ایم:

تعداد افراد هزینه زندگی
۱ نفر ۲۰,۶۵۳
۲ نفر ۲۵,۶۹۰
۳ نفر ۳۱,۵۷۵
۴ نفر ۳۸,۳۴۶
۵ نفر ۴۳,۴۹۱
۶ نفر ۴۹,۰۵۰
۷ نفر ۵۴,۶۱۰
بیش از ۷ نفر، به ازای هر فرد اضافه ۵,۵۵۹

فرقی نمی‌کند که در چه مقطعی در حال تحصیل هستید، میزان تمکن مالی برای ویزای دانش آموزی در کانادا نیز در همین مقدار محاسبه می‌شود. تشخیص تمکن مالی برای آفیسر جهت ارائه ویزای دانشجویی نیز بسیار مهم است، بنابراین اگر افسر تشخیص دهد که امکان تمکن مالی برای ویزای دانشجویی کانادا را ندارید، ویزای‌تان را ریجکت خواهد کرد.

بررسی هزینه های تحصیلی در کشور کانادا

شما باید هزینه‌های تحصیل در مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها را بدانید تا بر اساس آنها یک برنامه‌ریزی مناسب برای خود جهت مهاجرت به کانادا داشته باشید.

هزینه های مدارس

دولت کانادا تحصیل در مقطع دبستان را در این کشور در صورت تحصیل در مدارس دولتی، رایگان در نظر گرفته است. البته مدرسه‌ها برخی فعالیت‌های اضافه برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند که در ازای آنها مبلغی را از خانواده‌ها دریافت خواهند کرد. کافه تریا یا رستوران‌های مدرسه را نیز نمی‌توان از قلم انداخت که در صورتی که فرزندتان غذا یا خوراکی‌هایی را از آن سفارش دهد، هزینه‌هایی برایتان تراشیده می‌شود.

جدول بررسی هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان در مدارس مختلف کانادا
میزان شهریه نوع مدرسه نام مدرس
23,117 خصوصی لیندن
17,355 دولتی سَکرت هارت مونترال
15,600 خصوصی آکادمی کلیر واتر
15,635 خصوصی آکادمی وستبرو
8,294 دولتی تیمز ولی دیستریکت
7,216 دولتی گریتر ایسکس کانتی
12,745 خصوصی آکادمی USCA
11,565 خصوصی لیک کرست
7,500 دولتی مونت رویال
17,430 دولتی گلدستون
11,450 دولتی ایکول ویژن سیلری کبک
11,385 خصوصی هالیفاکس ارلی چایلدهود
8,500 خصوصی کالج هیلفیلد استراتالان
8,300 دولتی ‌گری استون هایز
7,641 دولتی لینوود
12,854 خصوصی ابتدایی جورج جی

هزینه های دبیرستان

با ورود به مقطع دبیرستان باید به فکر پرداخت هزینه‌های خود در این کشور باشید. میزان هزینه‌ها بر اساس نوع دبیرستان متفاوت است. چنانچه تمایل به تحصیل در دبیرستان‌های خصوصی و شبانه‌روزی داشته باشید، قاعدتاً باید هزینه‌های بیشتری جهت تحصیل نسبت به دبیرستان‌های دولتی بپردازید.

جدول بررسی هزینه‌های تحصیل در دبیرستان‌های کانادا
بریتانیا سکندری اسکول خصوصی 12,300
کالج ویل ماری دولتی 4,500
کالج برامر خصوصی 12,772
دبیرستان کبک دولتی 6,430
دبیرستان ویکتوریا دولتی 7,656
بریتانیا سکندری اسکول خصوصی 12,300
آکادمی USCA خصوصی 12,745
دبیرستان چارلز پی آلن خصوصی 12,800
دبیرستان ملکه الیزابت دولتی 6,800
آکادمی وستبرو خصوصی 15,635
دبیرستان چارلز پی آلن خصوصی 12,800
کالج هیلفیلد استراتالان خصوصی 8,500
مدرسه تیمز ولی دیستریکت دولتی 8,294
کالج سینت کلیر خصوصی 12,280
لیک کرست خصوصی 11,565
دبیرستان W P Wagner خصوصی 9,806
دبیرستان بت لهم دولتی 7,800
دبیرستان سیسلر دولتی 8,724
بریتانیا سکندری اسکول خصوصی 12,300

هزینه های دانشگاه ها

هزینه‌های دانشگاه‌ها به مراتب بیشتر از زمان دبستان یا دبیرستان است، چون شما وارد محیط جدید تحصیلی می‌شوید و با رویداد‌ها و برنامه‌های مختلفی سروکار دارید که هر کدام از آنها نیازمند صرف هزینه هستند. پرداخت هزینه‌های دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی نسبت به دانشجویان بومی سختتر است، چون آنها با مشکلاتی مثل زبان، عدم شناخت فرهنگ و … روبرو هستند.

جدول بررسی دانشگاه‌های ارزان کانادا
کالج کونستوگا کیچنر، انتاریو 10,500 تا 12,000 دلار کانادا
دانشگاه مموریال نیوفاندلند سنت جانز، استان نیوفاندلند و لابرادور 11,460 دلار کانادا
کالج نور‌های شمالی داوسون، کریک BC 10,900 تا 18,556 دلار کانادا
کالج آلگونکوین اتاوا، انتاریو 16,000 تا 22,000 دلار کانادا
کالج هامبر تورنتو، اونتاریو 12,000 تا 22,000 دلار کانادا
کالج Bow vally کلگری، آلبرتا 18,000 تا 35,000 دلار کانادا
دانشگاه ساسکاچوان ساسکاتون، ساسکچوان 19,130 تا 30,060 دلار کانادا
دانشگاه مانیتوبا وینیپگ، منیتوبا 17,000 تا 25,000 دلار کانادا
دانشگاه گوئلف گوئلف، انتاریو 32,000 برای UG

 هزینه های اقامتگاه

برای اطلاع دقیق از میزان تمکن مالی کانادا برای تحصیل باید از هزینه‌های اقامتگاه‌ها نیز مطلع شوید. شما باید با حداقل تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا که 35000 دلار است، بتوانید به راحتی هزینه‌های اقامت در این کشور را بپردازید.

هزینه‌های اقامتگاه‌های مختلف در کانادا برای تحصیل
نوع اقامتگاه میزان هزینه
خوابگاه هزینه متوسط بین 3000 تا 7500 دلار CDN در هر سال تحصیلی است.
هوم استی میانگین هزینه حدود 400 تا 800 دلار CDN در ماه است.
اقامتگاه خصوصی میانگین هزینه اجاره حدود 400 تا 1500 دلار CDN به صوررت ماهانه است.

میزان این هزینه‌ها به محل اقامتگاه نیز بستگی دارد. مثلاً اگر اقامتگاه خصوصی یا همان خانه‌ای را در کانادا کرایه کنید، بسته به اینکه موقعیت محل زندگی‌تان کجاست، میزان کرایه نیز کاهش یا افزایش پیدا خواهد کرد. برای افرادی که تمکن مالی زیادی ندارند، پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ مناطق ارزانتر این کشور بروند تا بتوانند به خوبی سرمایه‌شان را جمع‌آوری کرده و آن را صرف زندگی در اقامتگاه‌های مناطق خوب شهر نکنند.

هزینه های خوابگاه دانشگاه های کانادا

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که در خوابگاه‌های دانشگاه‌های کانادا اقامت داشته باشند، به‌همین دلیل هزینه‌های خوابگاه‌های دانشگاه‌های مختلف این کشور را برایتان قرار داده‌ایم:

دانشگاه میانگین هزینه
دانشگاه تورنتو 14081 تا 17252 دلار در سال
دانشگاه بریتیش کلمبیا 12000 تا 14500 دلار در سال
دانشگاه مک‌گیل 9000 تا 18000 دلار در سال
دانشگاه مک‌مستر تا 12260 دلار در سال

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا، عاملی تأثیرگذار در مهاجرت به این کشور

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا عاملی تأثیرگذار در مهاجرت به این کشور است. در صورتی که درآمدتان خوب است و توانایی پرداخت هزینه‌هایی بین 35000 تا 55000 دلار را در سال برای زندگی دارید، توصیه می‌کنیم که حتماً این کشور را برای تحصیل انتخاب کنید و از ویژگی‌های جذاب آن بهره‌مند شوید. این کشور فرصت‌های تحصیلی و پیشرفت زیادی پیش‌روی‌تان می‌گذارد که از طریق همه آنها می‌توانید به بهترین مراتب در زندگی‌تان برسید و موقعیت شغلی و اجتماعی بسیار خوبی به دست‌آورید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم که با کارشناس‌های مجموعه ویستا سیر تماس بگیرید تا به‌صورت کامل در این زمینه راهنمایی‌تان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *