loader image
Search
تمدید ویزای توریستی کانادا + شرایط، مراحل و هزینه ها 2024

تمدید ویزای توریستی کانادا + شرایط، مراحل و هزینه ها 2024

تمدید ویزای توریستی کانادا یکی ازچالش‌های متداولی است که اغلب گردشگران با آن مواجه هستند. این ویزا به شما اجازه ماندن به مدت محدود را در خاک کانادا می‌دهد، اما به‌محض سررسیدن تاریخ انقضای آن باید خاک کانادا را ترک کنید. اما برخی بنا به بعضی دلایل هنوز باید در کشور کانادا بمانند که حالا نیاز به تمدید ویزا پیدا می‌کنند.

تمدید ویزای توریستی کانادا یک دغدغه همیشگی برای گردشگرانی است که هنوز وارد خاک این کشور نشده‌اند یا به آنجا سفر کرده‌اند و مهلت استفاده از ویزای آنها به اتمام رسیده است. آیا می‌دانید که چطور می‌توان این ویزا تمدید کرد؟ چه راه‌هایی برای استفاده دوباره از این ویزا وجود دارد؟

شما به‌عنوان یک گردشگر خارجی باید قبل از سفر به کانادا درباره راه‌های تمدید ویزای توریستی این کشور اطلاعاتی به دست آورید تا اگر به هر دلیلی مجبور به اقامت بیشتر در این کشور شدید، مشکل قانونی برای ماندن در آنجا نداشته باشید.

شرایط تمدید ویزای توریستی کانادا چیست؟

شرایط تمدید ویزای توریستی کانادا به شرایط شما بستگی دارد. اگر خارج از مرز‌های این کشور هستید، باید دوباره برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنید. اما اگر هنوز از مرز‌های کانادا خارج نشده‌اید، به‌واسطه ویزیتور رکورد می‌توانید این ویزا را تمدید کرده و با استفاده از آن مدت بیشتری در کانادا بمانید. ویزیتور رکورد به‌عنوان مدرکی برای تمدید اقامت به کار می‌آید و اجازه ماندن به مدت طولانی‌تری را در خاک کانادا به شما می‌دهد.

برخی فکر می‌کنند که ویزیتور رکورد نوعی ویزا است، در صورتی که اینطور نیست و صرفاً این مدرک برای افزایش بازه اقامت به کار می‌آید. شما می‌توانید این مدرک را 1 ماهه یا 6 ماهه دریافت کنید، اما در موعد مقرر‌شده در آن باید از خاک کانادا بروید. از آنجا که این مدرک ویزا نیست، بنابراین دفعه‌های بعدی احتمالاً به کارتان نمی‌آید و اجازه ورود مجدد به کانادا را به شما نمی‌دهد.

برای دریافت ویزیتور رکورد باید ویزای ویزیتوری بگیرید که اجاره ورود موقت به کشور موردنظرتان را می‌دهد. مثلاً اگر ویزای توریستی کانادا را بگیرید، به‌عنوان ویزیتور وارد خاک کانادا می‌شود و مهر این ویزا در پاسپورت شما الصاق می‌شود.

بعد از ثبت درخواست معمولاً 77 روز طول می‌کشد تا نتیجه آن مشخص شود. در بسیاری از مواقع شاید زمان دست‌خوش تغییراتی شود که در این صورت برای اطلاع از زمان دقیق می‌توانید سایت اداره مهاجرت کانادا را بررسی کنید. 

شرایط تمدید ویزای توریستی کانادا

فرصت تمدید ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

شما می‌توانید تا زمان تاریخ انقضای ویزای خود برای تمدید آن و دریافت ویزیتور رکورد اقدام کنید، اما توصیه می‌کنیم که این کار را به روز‌های آخر موکول نکنید. ترجیحا یک ماه قبل از تاریخ انقضا به سفارت کانادا رفته و درخواست تمدید دهید. حالا سفارت شرایط و درخواست شما را بررسی و در صورت لزوم تأیید می‌کند.

البته شما می‌توانید تا 3 ماه بعد از تاریخ انقضاء ویزای توریستی برای تمدید آن اقدام کنید، منتهی ملزم به پرداخت جریمه خواهید بود.

برخی نمی‌دانند که تاریخ انقضاء ویزای توریستی خود را از کجا ببینند. این تاریخ در مهر الصاق‌شده از طرف سفارت کانادا در پاسپورت شما درج شده است. در صورت تمدید‌کردن این مدرک از قبل، تاریخ انقضاء برروی ویزیتور رکورد قرار دارد. در برخی موارد شاید تاریخی در پاسپورت ذکر نشود که در این صورت باید به‌صورت تقریبی از زمان ورود به کانادا 6 ماه را در نظر بگیرید که بعد از این بازه زمانی ویزای شما منقضی می‌شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط گرفتن ویزای توریستی کانادا میتوانید با مشاوران و وکلای مجرب مجموعه مهاجرتی ویستا گستر در ارتباط باشید.

چه افرادی شرایط تمدید ویزای توریستی کانادا را دارند؟

  • ویزای ویزیتوری دارید.
  • با اقامت موقت داخل کانادا هستید.
  • پاسپورت حداقل به‌اندازه‌ی مدتی که می‌خواهید ویزایتان را تمدید کنید، اعتبار دارد.
  • از قوانین تخطی نکرده‌اید.
  • دلیل موجهی برای تمدید اقامتتان در کانادا دارید.
  • مدارکتان کامل است.
  • می‌توانید هزینه‌های اقامت در کانادا را بپردازید.

مدارک لازم برای تمدید ویزای توریستی کانادا چیست؟

  • پاسپورت
  • عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست تمدید اقامت در کانادا به‌عنوان ویزیتور (IMM 5708)
  • فرم مجوز انتشار اطلاعات شخصی به افراد مشخص‌شده (IMM 5475e)
  • فرم چک‌لیست مدارک
  • فرم استفاده از وکیل (IMM 5476)
  • مدارک تمکن مالی (proof of means of financial support)
  • کپی برابر اصل مدارک مهاجرتی فعلی (در صورت وجود)
  • کپی برابر اصل گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • مدارکی که به‌واسطه آن درخواست ویزیتور رکورد می‌کنید. (Proof of status)

مدارک لازم و مراحل تمدید ویزای توریستی کانادا

بررسی مراحل درخواست تمدید ویزای توریستی کانادا

برای درخواست تمدید ویزای توریستی کانادا طبق این مراحل پیش بروید:

جمع آوری مدارک

ابتدا تمام مدارک را جمع‌آوری کرده و از آنها اسکن بگیرید.‌داشتن یک کپی از همه آنها نیز جلوی بروز مشکلات در اینده را می‌گیرد.

ایجاد حساب کاربری

شما باید در وب‌سایت Canada. Ca به‌منظور دریافت ویزیتور رکورد حساب کاربری بسازید. با ساخت حساب کاربری در این وب‌سایت می‌توانید هزینه‌های بررسی اپلیکیشن را بپردازید، اپلیکیشن را سابمیت و وضعیت پرونده را بررسی کنید.

شروع فرآیند تمدید ویزا

  1. بعد از ساخت حساب کاربری وارد داشبورد شخصی خود شوید و در قسمت Start an application روی Apply to come to Canada کلیک کنید.
  2. اگر رفرنس کد دارید، در باکس باز‌شده پیش‌رو آن را بزنید تا وارد مراحل بعدی شوید.
  3. صفحه‌ای دیگر پیش‌رویتان باز می‌شود که به‌منظور تمدید ویزا باید برروی گزینه Visitor Visa, Study and/or work permit کلیک کنید.

پاسخ به سؤالات آنلاین

به 2 سؤال مهمی که در صفحه جدید از شما پرسیده می‌شود، پاسخ‌دهید. این سؤالات عبارت هستند از:

What would you like to do in Canada?

می‌خواهید در کانادا چه کنید؟

روی گزینه Visit به‌معنای بازدید کلیک کنید.

What is your current country/territory of residence?

کشوری که در آن اقامت دارید کجاست؟

برای جواب این سؤال باید کانادا را انتخاب کنید.

بررسی نتیجه سؤال ها

بر اساس پاسخ‌هایی که به سؤالات داده‌اید، ابزار‌های آنلاین وضعیت واجد شرایط‌بودن شما را بررسی می‌کنند. در صورتی که این تصویر را مشاهده کردید، یعنی شما واجد شرایط هستید:

پاسخ به سؤال ها برای تهیه چک لیست مدارک

حالا سیستم برخی سؤال‌ها را از شما می‌پرسد تا بر اساس آنها مدارک موردنیاز را درخواست کنید. به این سؤال‌ها دقیق و کامل پاسخ ‌دهید تا مدارکی متناسب با شرایط خود را آپلود کرده و شانس موفقیت در تمدید ویزا را بالا ببرید.

برخی از این سؤال‌ها عبارت هستند از:

  • کسی از اعضای خانواده‌ شما در کانادا همراه‌تان هست یا خیر؟
  • تاریخ انقضای وضعیتتان در کانادا چه زمانی است؟
  • آیا می‌خواهید برای یکی از اعضای خانواده‌تان نیز اپلیکیشن سابمیت کنید؟

آپلود مدارک

نوبت به آپلود مدارکی می‌رسد که سیستم آنها را از شما درخواست می‌کند. شما باید تمام مدارک را بدون کم‌و‌کاستی در پلتفرم بارگذاری کنید.

پرداخت اپلیکیشن فی

نوبت به پرداخت اپلیکیشن فی می‌رسد که برای انجام این کار باید نام، نام خانوادگی و سؤال امنیتی حساب کاربری خود را وارد کنید. حالا مدارک سابمیت می‌شود.

نحوه درخواست تمدید ویزای توریستی کانادا به صورت کاغذی

اگر این شرایط را دارید، ویزای خود را به‌صورت کاغذی تمدید کنید:

  • به‌دلیل ناتوانی، امکان ارسال درخواست آنلاین ندارید.
  • اپلیکیشن آنلاین، مشکلی دارد.
  • مدارک درخواست کاغذی تمدید ویزای توریستی در سایت دولت کانادا وجود دارد.

هزینه تمدید ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

تمدید اقامت در این کشور به‌عنوان ویزیتور 100 دلار و بازیابی وضعیت به‌عنوان ویزیتور نیز 229 دلار هزینه دارد. این هزینه‌ها برگشت داده نمی‌شوند، بنابراین در پرداخت آنها دقت عمل داشته باشید.

فرآیند تمدید ویزای توریستی کانادا چگونه است؟

بعد از اینکه مدارک را آپلود کردید، فرایند تمدید ویزای توریستی کانادا آغاز می‌شود که به این صورت است:

موافقت با درخواست

در صورتی که سازمان مربوطه با درخواست شما موافقت کند، مدارک ویزیتور رکورد را برایتان ارسال می‌کند.

ردشدن درخواست

رد‌شدن درخواست به 2 دلیل اتفاق می‌افتد:

  • ناقص‌بودن مدارک: در صورتی که مدارک ناقص باشند، سازمان با آنها موافقت نکرده و باید دوباره درخواست خود را ثبت کنید.
  • عدم موافقت با درخواست: در برخی موارد حتی با کامل‌بودن مدارک با درخواست شما موافقت نمی‌شود که در این صورت در موعد مقرر باید کانادا را ترک کنید.

نیاز به بررسی بیشتر

در صورتی که پرونده نیاز به بررسی بیشتری داشته باشد، برای بررسی به اداره مهاجرت کانادا فرستاده می‌شود. در صورتی که مدارک برای این اداره‌ها فرستاده شود، با شما تماس می‌گیرند و درخواست توضیحات بیشتری می‌کنند. حتی در صورت نیاز زمانی را برای مصاحبه با شما نیز در نظر می‌گیرند.

تمدید ویزای توریستی کانادا، اقدامی مهم برای ماندن در این کور

اگر می‌خواهید بنا به دلایل مختلف مدت طولانی‌تری در خاک کانادا بمانید، باید حتماً مراحل تمدید ویزای توریستی این کشور را پشت سر بگذارید. همانطور که متوجه شدید، این کار شرایط به‌خصوصی دارد که با در نظر‌گرفتن همه آنها ویزای شما دوباره تأیید خواهد شد. اگر به هر دلیلی ویزا را تأیید نکردند، یعنی با مدارک ارسالی موافقتی نشده و متأسفانه باید در زمان مشخص‌شده از کانادا بروید. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناس‌های ویستا سیر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *