loader image
Search
بهترین مکان برای خرید ملک در اسپانیا

بهترین مکان برای خرید ملک در اسپانیا در سال 2024

چرا اسپانیا برای خرید ملک در خارج از کشور اینقدر محبوب است؟

اسپانیا فراتر از یک خانه‌ی جدید، دروازه‌هایی به سوی سبکی از زندگی سرشار از فرهنگ، تاریخ و مناظر خیره کننده می‌گشاید. این کشور پر جنب و جوش، مجموعه‌ای از مکان‌ها را برای هر سلیقه‌ای ارائه می‌دهد.

اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی

برنامه ویزای طلایی اسپانیا یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ویزای طلایی در اروپا است. برنامه ویزای طلایی اسپانیا انعطاف‌پذیر است، بنابراین شما گزینه‌های سرمایه‌گذاری متنوعی برای ورود به اسپانیا و اتحادیه اروپا دارید. یکی از محبوب‌ترین روش‌های اخذ ویزای طلایی، خرید ملک در اسپانیا است.

با سرمایه‌گذاری حداقل ۵۰۰،۰۰۰ یورو در املاک و مستغلات اسپانیا، می‌توانید برای گلدن ویزای اسپانیا درخواست دهید. برای درخواست ویزا به همراه سند مالکیت دارایی‌هایی که خریداری می‌کنید، به یک گواهی حوزه‌های مالیاتی و هزینه‌های ثبت زمین نیز نیاز خواهید داشت.

همچنین باید ثابت کنید که درآمد سالانه شما حداقل ۲۸،۸۰۰ یورو است تا نشان دهید که قادر به تأمین مخارج زندگی خود هستید. علاوه بر این، داشتن سوءپیشینه کیفری پاک و بیمه درمانی خصوصی نیز الزامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی میتوانید با مشاوران و وکلای مجرب ویستا گستر در ارتباط باشید.

توجه مهم:
در آوریل ۲۰۲۴، دولت اسپانیا ابتکار عمل لغو برنامه ویزای طلایی برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را آغاز کرد. در حال حاضر، نتیجه‌ی این فرآیند مشخص نیست. توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی با یک متخصص مهاجرت اسپانیایی مشورت کنید.

خرید ملک در اسپانیا: بازار مسکن

پیش از آنکه به سراغ معرفی بهترین مکان‌ها برای خرید ملک در اسپانیا برویم، اجازه دهید نگاهی به بازار مسکن این کشور بیندازیم. جاذبه‌ی مالکیت خانه در اسپانیا، با قیمت‌های رقابتی آن در مقایسه با سایر نقاط اروپا، و ارائه گزینه‌های متنوع از ویلاهای ساحلی گرفته تا آپارتمان‌های شهری، تقویت می‌شود.

طبق آمارهای استاتیستا (Statista) ، میانگین قیمت هر متر مربع برای املاک مسکونی در اسپانیا در سال ۲۰۲۳، ۲۸۰۹ یورو بود که نسبت به بسیاری از همسایگان اروپایی‌اش مقرون به صرفه‌تر است.

در حالی که مناطقی مانند مادرید و بارسلونا به دلیل تقاضای فزاینده برای ملک در این مناطق، به طور میانگین قیمت بالاتری دارند، املاک در مناطقی مانند اندلس و والنسیا همچنان زیر میانگین کل کشور باقی مانده‌اند.

با نگاهی به پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۲۴، به نظر می‌رسد بازار مسکن اسپانیا با سرعتی متعادل‌تر به رشد خود ادامه دهد. اسپانیا همچنان برای خریداران ملک، با تلفیقی از سبک زندگی و پتانسیل سرمایه‌گذاری، یک مقصد جذاب باقی مانده است.

بهترین مکان‌ها برای خرید ملک در اسپانیا

اسپانیا در زمینه‌ی خرید ملک، برای هر نوع خریداری حرفی برای گفتن دارد. چه به دنبال ارزان‌ترین مکان برای خرید ملک در اسپانیا باشید و چه بهترین نقطه برای خرید خانه‌ی تعطیلات، ما می‌خواهیم شما را با شهرهای مورد علاقه‌ی مهاجران آشنا کنیم.

1- مادرید: یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید ملک سرمایه‌گذاری در اسپانیا

میانگین قیمت مسکن: ۴۲۳۱ یورو به ازای هر متر مربع

اولین مورد، مادرید است. پایتخت اسپانیا، با فرهنگی پویا، فرصت‌های کاری بی‌پایان و ترکیبی منحصر به فرد از فعالیت‌های مختلف، میزبان شما است.

چرا باید در مادرید ملک بخرید؟ بیایید نگاهی به برخی از مزایای کلیدی آن بیندازیم:

  • تجربیات فرهنگی: از جشنواره‌های خیابانی مکرر و موسیقی زنده گرفته تا پارک‌های آرام و فضایی همه‌پذیر، مادرید نویددهنده‌ی یک کیفیت زندگی سرگرم‌کننده و مثبت است.
  • فرصت‌های شغلی: شما انبوهی از شرکت‌های نوآور کوچک، مشاغل کوچک و شرکت‌های چندملیتی را خواهید یافت که همه در فاصله‌ی کمی از یکدیگر قرار دارند. استحکام بازار کار در مادرید به این معناست که ارزش املاک تنها در یک جهت حرکت می‌کند – صعود!
  • فعالیت‌های بی‌پایان: آیا شما یک شکمو هستید و می‌خواهید وقت خود را صرف تست کردن تاپاس‌های مختلف کنید؟ یا یک عاشق هنر هستید؟ موزه‌های مشهور جهان در مادرید، از جمله پرادو، رینا صوفیا و تیزن-بورنمیسا را ببینید. و البته، مادرید برای علاقه‌مندان به ورزش، با داشتن تیم رئال مادرید با شهرت جهانی و ورزشگاه فوق‌العاده‌شان – سانتیاگو برنابئو – بهشت است.

بهترین مناطق مادرید

اگر می‌خواهید در قلب هیجان باشید، خرید در سول را در نظر بگیرید. برای کسانی که به فکر خرید خانه به دلایل کاری هستند، حتما سالامانکا را بررسی کنید. یا اگر می‌خواهید در منطقه‌ای پرشور و با زندگی شبانه‌ی پرهیجان زندگی کنید، ممکن است محله‌ی مالاگاña برای شما مناسب باشد.

مادرید: یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید ملک سرمایه‌گذاری در اسپانیا

2- بارسلونا: یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید ملک در اسپانیا

میانگین قیمت مسکن: ۳۹۵۲ یورو به ازای هر متر مربع

اگر به دنبال مکانی هستید که تقریباً همه چیز را ارائه دهد، باید بارسلونا را در نظر بگیرید. زندگی در یک شهر پر جنب و جوش با ترکیبی منحصر به فرد از چشم‌انداز کوهستانی و خط ساحلی پر از سواحل، به نظر یک رویا می‌رسد، درست است؟

بیایید برخی از دلایل مورد علاقه‌ی ما در مورد بارسلونا را بررسی کنیم:

  • هنر و فرهنگ: بارسلونا به خاطر معماری مشهور آنتونی گائودی مانند کازا باتلو و موزه‌ی خانه‌ی گائودی و البته، ساگرادا فامیلیا شناخته شده است. علاوه بر این، بارسلونا میزبان ۹ اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، از جمله پارک گوئل و پالائو د لا موزیکا کاتالانا است.
  • موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد: بارسلونا در دامنه‌ی رشته کوه‌های کولسِرولا واقع شده است، جایی که در قله‌ی آن می‌توانید یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تفریحی اروپا به نام تیبی‌دابو را بیابید. در مقابل کوه‌ها، ۹ ساحل بارسلونا را خواهید یافت که به طول بیش از ۴.۵ کیلومتر در امتداد خط ساحلی کشیده شده‌اند. این ترکیب منحصر به فرد از کوه‌ها و سواحل در نزدیکی شهر، سبک زندگی فعال و در فضای باز را ترویج می‌کند.
  • آب و هوا: بارسلونا به خاطر آب و هوای گرم و معتدل شناخته شده است، جایی که دما در سردترین ماه‌ها به ندرت زیر ۱۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. در طول سال، میانگین دما بین ۱۵ تا ۲۶ درجه سانتیگراد است. این را به میزان کم بارش اضافه کنید و می‌توانید در تمام طول سال از آب و هوای نسبتاً گرم و خشک لذت ببرید!

بهترین مناطق بارسلونا

منطقه‌ی بارسلoneta مقصد عالی برای دسترسی آسان به ساحل است، در حالی که اِشامپله موقعیتی مرکزی و گزینه‌های عالی حمل و نقل عمومی را ارائه می‌دهد. گراسیا کمی عمیق‌تر در شهر واقع شده است و اقامتگاه‌های لوکس و توریست‌های کمتری را ارائه می‌دهد.

بارسلونا: یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید ملک در اسپانیا

3- مالاگا: یکی از سریع‌ترین شهرهای در حال رشد اسپانیا

میانگین قیمت مسکن: ۲۸۰۹ یورو به ازای هر متر مربع

مالاگا ممکن است بهترین مکان برای خرید خانه ساحلی در اسپانیا باشد. با فاصله‌ی تنها ۲۰ دقیقه رانندگی از مرکز شهر، فرودگاه مالاگا سفر را به نسیم تبدیل می‌کند، چه بخواهید خانه‌ی تعطیلات داشته باشید و چه بخواهید به طور کامل به آنجا نقل مکان کنید.

چرا ما مالاگا را توصیه می‌کنیم؟

  • اقتصاد قوی: مالاگا چهارمین اقتصاد برجسته‌ی این کشور است و میزبان مجموعه‌ای از شرکت‌های چندملیتی است که برای انگلیسی‌زبان‌هایی که به دنبال حرکت بعدی در حرفه‌ی خود هستند، مناسب است.
  • کیفیت زندگی: همه ما از سبک زندگی آرام اسپانیایی و البته غذاهای خوشمزه‌ی اندلسی مطلع هستیم. در یکی از رستوران‌های سنتی مالاگا از گامباس آل پیل پیل لذت ببرید یا با تماشای ساحل، یک سرِوِزا بنوشید. وسوسه شدید؟
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری: در سال‌های اخیر، متخصصان به صورت گروهی به مالاگا آمده‌اند که منجر به ایجاد یک استخر استعداد قوی شده است. هجوم بالای ساکنان بین‌المللی ممکن است مالاگا را به بهترین مکان برای خرید ملک سرمایه‌گذاری در اسپانیا تبدیل کند.

بهترین مناطق مالاگا

اگر می‌خواهید در مرکز صحنه‌ی فرهنگی مالاگا باشید، Centro Historico را بررسی کنید. اگر به دنبال ساحل هستید، Malagueta را توصیه می‌کنیم. شاید به دنبال فرصت سرمایه‌گذاری هستید؟ در Teatinos مستاجران زیادی پیدا خواهید کرد.

مالاگا: یکی از سریع‌ترین شهرهای در حال رشد اسپانیا

4- آلیکانته: یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها برای خرید ملک در اسپانیا

میانگین قیمت مسکن: ۲۰‍۱۵ یورو به ازای هر متر مربع

شاید مالاگا برای شما مناسب نباشد، اما همچنان رویای داشتن یک خانه ساحلی در اسپانیا را در سر دارید؟ اگر از ساکنان این منطقه سوال کنید، به شما خواهند گفت که آلیکانته در حال حاضر بهترین مکان برای خرید خانه ساحلی در اسپانیا است.

ترکیبی از مهاجران دیجیتال و بازنشستگان به دلایل متعددی در آلیکانته خانه می‌خرند:

  • ساخت و سازهای جدید با ارزش بالا: به خصوص در کاستابراوا و آلیکانته، مجموعه‌ای از ساختمان‌های نوساز وجود دارد که از نظر ارزش و سبک بی‌نظیر هستند. از آپارتمان‌های دنج گرفته تا ویلاهای مجلل، مطمئناً گزینه‌ای در بازار وجود دارد که متناسب با نیازهای شما باشد.
  • جامعه‌ی انگلیسی‌زبان: به دلیل محبوبیت این منطقه برای مهاجران و بازنشستگان، جمعیت انگلیسی‌زبان زیادی در این ناحیه وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با خانه‌ی جدید خود آشنا شوید.

بهترین مناطق آلیکانته

اگر به دنبال خانه‌ی نوساز هستید، محله‌های خیره‌کننده‌ای در گران آلکانت در حال ظهور است، در حالی که ال کامپلو خانه‌های لوکس‌تری را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید شهرهای پر جنب و جوش پر از انگلیسی‌زبان پیدا کنید، کابا رویگ یا بنidorm ممکن است ارزش دیدن داشته باشند.

آلیکانته: یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها برای خرید ملک در اسپانیا

5- ماربلا: یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید خانه ساحلی در اسپانیا

میانگین قیمت مسکن: ۴۸۳۴ یورو به ازای هر متر مربع

آخرین مورد در فهرست ما از بهترین مکان‌ها برای خرید ملک در اسپانیا، ماربلاست. ما قبلاً در مورد مالاگا صحبت کردیم، اما برای داشتن اقامتگاهی مجلل‌تر در اندلس، می‌توانید به ماربلا نگاهی بیندازید.

چرا ماربلا؟

  • سبک زندگی: خواه بخواهید روزهای خود را در زمین گلف بگذرانید، از غذاهای مدیترانه‌ای لذت ببرید یا زیر نور خورشید آفتاب بگیرید، ماربلا محیطی عالی را برای زندگی ایده‌آل شما فراهم می‌کند. با بیش از ۳۲۰ روز آفتابی در سال، گزینه‌های فعالیت‌های در فضای باز بی‌پایان خواهد بود!
  • ملک‌های لوکس: اگر به دنبال یک ملک لوکس هستید، ماربلا و مناطق اطراف آن مانند پوئِرتو بانوس و مایل طلایی ارزش دیدن دارند. به نظر ما ماربلا می‌تواند بهترین مکان برای خرید ملک لوکس در اسپانیا باشد.

بهترین مناطق ماربلا

همانطور که اشاره کردیم، پوئِرتو بانوس و مایل طلایی برخی از لوکس‌ترین املاک را برای ارائه دارند. اگر به دنبال چیزی کمی ساده‌تر هستید، سن پدرو د آلکانتارا را توصیه می‌کنیم.

ماربلا: یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید خانه ساحلی در اسپانیا

سوالات متداول در مورد بهترین مکان‌ها برای خرید ملک در اسپانیا

۱. در اسپانیا اجاره ملک بهتر است یا خرید آن؟

تصمیم‌گیری در مورد خرید یا اجاره ملک در اسپانیا به شرایط و اهداف بلندمدت شما بستگی دارد. به طور خلاصه، اگر به دنبال ثبات و پتانسیل رشد سرمایه‌گذاری هستید، خرید ممکن است بهتر باشد. اجاره می‌تواند برای کسانی که انعطاف‌پذیری و هزینه‌های اولیه کمتر را ترجیح می‌دهند، مناسب‌تر باشد.

۲. ارزان‌ترین املاک برای خرید در کدام مناطق اسپانیا قرار دارند؟

قیمت املاک در اسپانیا بسته به موقعیت آن‌ها بسیار متفاوت است. شهرهای روستایی مانند اکسترمادورا و کاستیا-لا مانچا و همچنین برخی نقاط اندلس و مورسیا به داشتن قیمت‌های پایین املاک معروف هستند.

۳. آیا با خرید خانه می‌توانم به طور دائم در اسپانیا زندگی کنم؟

خرید خانه در اسپانیا به طور خودکار شما را برای اقامت دائم واجد شرایط نمی‌کند. بهترین مسیر شما برای اقامت اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری، ویزای طلایی است، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر حتماً با متخصصان ما صحبت کنید!

۴. خرید ملک در اسپانیا بهتر است یا پرتغال؟

باز هم، این به اولویت‌های شخصی بستگی دارد. چه چیزی برای شما ارزش بیشتری دارد، فرهنگ پویا و آب و هوای متنوع اسپانیا یا سبک زندگی آرام و مقرون به صرفه پرتغال؟ هر دو کشور گزینه‌های عالی برای ویزای طلایی دارند، اگر به دنبال شهروندی هستید.

۵. آیا مالیات بر املاک در اسپانیا زیاد است؟

مالیات بر املاک در اسپانیا در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی متوسط است. این مالیات‌ها شامل مالیات سالانه املاک (IBI) می‌شود که بسته به موقعیت شما متفاوت است و همچنین برخی مالیات‌های دیگر بر خرید و مالکیت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *