loader image
Search
راهنمای کامل شرایط و مراحل و هزینه های دریافت استادی پرمیت

استادی پرمیت چیست؟ راهنمای کامل شرایط و مراحل و هزینه ها

استادی پرمیت مجوزی برای تحصیل و کار در کشور کانادا است که تمام دانشجویان بین‌المللی قبل از مهاجرت به این کشور باید آن را دریافت کنند. در صورت نداشتن این مدرک متأسفانه دولت کانادا اجازه تحصیل به شما را حتی با داشتن ویزای تحصیلی کانادا نمی‌دهد.

برای دریافت استادی پرمیت باید مدارک و شرایط خاصی داشته باشید و از دانشگاه موردنظر پذیرش بگیرید. اکنون باید تمام مدارک را به سفارت ارسال کرده و منتظر دریافت این مدرک باشید. استادی پرمیت راهی برای زندگی با دغدغه‌های کمتر در کانادا است که مسیر تحصیل را برای دانشجویان هموار می‌کند.

استادی پرمیت را می‌توان به‌عنوان یکی از انواع ویزا دانست. این مدارک سؤالات زیادی در ذهن مهاجران تحصیلی به‌وجود آورده است؛ از اینکه استادی پرمیت چه تفاوتی با ویزای تحصیلی دارد و چه مدارکی برای دریافت آن باید ارائه دهیم؟ آیا پاسخ این سؤالات را می‌دانید؟ ما در ادامه می‌خواهیم توضیحات تکمیلی برای پاسخ این سؤالات به شما دهیم.

مهم‌ترین کار بعد از پذیرش در برنامه‌ی تحصیلی، گرفتن مجوز تحصیل (Study Permit) است. به غیر از موارد خاص، برای تحصیل در کانادا به این مجوز نیاز دارید. برای درخواست مجوز، باید از یک مدرسه، کالج، دانشگاه یا مؤسسه‌ی آموزشی دیگر در کانادا پذیرش گرفته باشید و بتوانید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • تمکن مالی کافی: باید ثابت کنید بودجه‌ی کافی برای پوشش شهریه، هزینه‌های زندگی، حمل‌ونقل و سایر مخارج در طول تحصیل در کانادا را دارید (مانند صورت‌حساب‌های بانکی، اثبات دریافت بورسیه، صورت‌حساب‌های بانکی والدین و غیره).
  • عدم سوءپیشینه‌ی کیفری: باید گواهی عدم سوءپیشینه از کشور محل اقامت خود ارائه دهید.
  • سلامت جسمانی: به پرونده‌ی پزشکی شما نیاز است.
  • تعهد به خروج از کانادا پس از پایان تحصیل: باید متعهد شوید که بعد از تمام کردن دوره‌ی تحصیلی، کانادا را ترک می‌کنید.

بهتر است برای مجوز تحصیل تا جایی که ممکن است زودتر اقدام کنید. اگر بدون مجوز وارد کانادا شوید، ممکن است اجازه‌ی ورود به شما داده نشود. همچنین توصیه می‌شود برای اطلاع از هرگونه تغییر در قوانین یا نکات مهم دیگر پیش از ورود به کانادا، به وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید.

هنگام درخواست مجوز تحصیل، باید مدارکی برای اثبات تمکن مالی ارائه دهید. این منابع مالی می‌توانند شامل حمایت والدین، اسپانسرینگ شرکت یا روش‌های دیگر تأمین هزینه باشند. بورسیه‌های تحصیلی هم یکی از راه‌های تأمین مالی هستند که دانشجویان بین‌المللی زیادی از آن استفاده می‌کنند. ایده‌آل این است که قبل از درخواست مجوز، برای تأمین مالی اقدام کنید و تأییدیه‌ی آن را دریافت نمایید تا به دلیل عدم تمکن مالی، درخواست شما رد نشود.

استادی پرمیت کانادا چیست؟

استادی پرمیت چیست؟

استادی پرمیت یا اجازه تحصیل که در انگلیسی به آن Study Permit می‌گویند، مدرکی است که به متقاضی اجازه تحصیل قانونی در خاک کشور کانادا را می‌دهد. با استفاده از این مدرک شما می‌توانید به‌صورت تمام وقت در این کشور تحصیل داشته و به‌صورت نیمه وقت نیز در یک کار مشغول شوید. در واقع این مدرک شما را تبدیل به یک دانشجو از جامعه کانادایی می‌کند، برای همین محدودیت‌های پیش‌رو برای کار در بازار آنجا را از بین می‌برد.

استادی پرمیت برگه‌ای برای اجازه اقامت و تحصیل در کشور کانادا است که فقط در خاک همین کشور صادر می‌شود. شما می‌توانید این مدرک را برای مدت مشخصی دریافت و بعد از اتمام دوره دوباره برای تمدید آن اقدام کنید.

همه دانشجویان بین‌المللی موظف به اخذ استادی پرمیت هستند، چون این مدرک را در واقع می‌توان کلید قفل تحصیل آنها دانست. البته کسانی که طی یک دوره تحصیلی 6 ماهه به کانادا مهاجرت می‌کنند، نیازی به دریافت استادی پرمیت ندارند. از‌آنجا‌که در کشور کانادا دانشگاه‌های درجه یک تأسیس شده‌اند که اغلب رشته‌های تحصیلی را پوشش می‌دهند، بنابراین ارزش دارد که زمانی را برای دریافت استادی پرمیت صرف کنید.

اگر قصد اقامت دائم PR در کانادا را دارید و می‌خواهید برای همیشه در این کشور زندگی کنید، توصیه می‌کنیم که حتماً Study Permit را بگیرید تا زندگی بی‌دغدغه‌ای داشته باشید.

مدت اعتبار استادی پرمیت به اندازه زمان تحصیل دانشجو تعیین می‌شود. دولت کانادا این مدرک را برای همسر دانشجو در صورت تاهل نیز صادر می‌کند.

مهمترین مزیت های دریافت استادی پرمیت چیست؟

با دریافت Study Permit شما می‌توانید به‌صورت کاملاً قانونی در دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل شوید. همانطور که می‌دانید، دانشگاه‌های درجه یک این کشور فرصت‌های عالی برای پیشرفت سر راه دانشجو می‌گذارند، برای همین فرصت تحصیل در این دانشگاه‌ها با استادی پرمیت را می‌توان مهمترین مزیت آن دانست. مجوز تحصیل همچنین سابقه تحصیل کانادایی را برایتان به ارمغان می‌آورد که با استفاده از آن می‌توانید فرصت‌های کاری مناسبی پیدا کرده و از طریق آنها اقامت و شهروندی کانادا را بگیرید. این مدرک مزیت‌های دیگری هم دارد که عبارت هستند از:

  • با دریافت Study Permit می‌توانید در کشور‌هایی مثل آمریکا یا استرالیا تحصیل داشته باشید.
  • با دریافت این مدرک می‌توانید به آمریکا مهاجرت کنید و فرصت‌های پیشرفت بیشتری در یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا به دست‌آورید.
  • فرصتی در اختیارتان قرار می‌گیرد تا از بهترین موقعیت تحصیلی بهره‌مند شوید.
  • امتیاز شما در سیستم اکسپرس اینتری کانادا به‌دلیل داشتن سابقه قبلی بیشتر می‌شود.

تفاوت استادی پرمیت با ویزای تحصیلی چیست؟

ویزای تحصیلی برچسبی است که سفارت کانادا روی پاسپورت شما می‌زند. با این لیبل شما اجازه مهاجرت به کشور کانادا را دارید. البته که آفیسر قبل از ورود به خاک این کشور این مدرک را بررسی می‌کند و حتی اجازه پرسیدن سؤالات مختلفی را از شما دارد. ویزای تحصیلی شاید در همان بدو ورود بنا به صلاح‌دید آفیسر لغو شود و اجازه ورود به خاک کانادا را نداشته باشید.

مهمترین تفاوت‌های این مدارک با یکدیگر عبارت هستند از:

  • شما از طریق ویزای دانشجویی می‌توانید وارد خاک کانادا شوید و از طریق Study Permit در این کشور بمانید.
  • ویزای تحصیلی را از سفارت کشور محل تحصیل دریافت می‌کنید، در صورتی که Study Permit را مقامات مهاجرت برای متقاضیان صادر می‌کنند.
  • اعتبار ویزای تحصیلی بر اساس برنامه تحصیلی ارائه می‌شود. استادی پرمیت را قبل از ورود به خاک کانادا دریافت می‌کنند و شاید نیاز به تمدید در طول دوره تحصیل داشته باشید.

اصطلاحات “جواز تحصیل” (Study Permit) و “ویزای دانشجویی” (Student Visa) گاهی با هم اشتباه گرفته می‌شوند، اما با اینکه هر دو برای تحصیل در خارج از کشور ضروری هستند، تفاوت‌هایی با هم دارند:

  • جواز تحصیل: این مجوز به شما اجازه می‌دهد در کانادا (یا هر کشور دیگری که مد نظر دارید) تحصیل کنید. جواز تحصیل معمولا قبل از ورود به کشور صادر می‌شود و ممکن است برای ادامه‌ی تحصیل نیاز به تمدید داشته باشد.
  • ویزای دانشجویی: ویزای دانشجویی مجوزی است که به شما اجازه می‌دهد وارد کانادا (یا هر کشور دیگری که مد نظر دارید) شوید. این ویزا معمولا به موسسه‌ی آموزشی خاص شما مرتبط است و مدت زمان آن با طول دوره‌ی تحصیلی شما مطابقت دارد.

تفاوت استادی پرمیت با ویزای تحصیلی

مدارک لازم برای دریافت استادی پرمیت کانادا چیست؟

علاوه‌بر نمره زبان و ارائه مدارک تحصیلی قبلی باید برخی مدارک دیگر برای دریافت استادی پرمیت کانادا را ارسال کنید که عبارت هستند از:

  • اثبات پذیرش از طرف دانشگاه یا مؤسسه آموزشی معتبر
  • اثبات تمکن مالی
  • مدارک هویتی مثل شناسنامه و کارت ملی
  • انگیزه‌نامه یا توضیح‌نامه
  • اظهارنامه سرپرست برای افرادی که زیر سن قانونی هستند.
  • گواهی پذیرش در کبک در صورتی که قصد تحصیل در این استان را دارید.

قبل از دریافت استادی پرمیت کانادا چه کنیم؟

برای دریافت این مدرک باید در یکی از مقاطع تحصیلی دانشگاه یا دبیرستان از یک مرکز آموزشی معتبر فارغ‌التحصیل شوید. اکنون با مدرک فارغ التحصیلی خود می‌توانید برای پذیرش در مقاطع آموزشی بالاتر درخواست دهید. داشتن نمره زبان مناسب در یکی از آزمون‌های تافل یا آیلتس هم الزامی است تا دانشگاه و دولت کانادا بداند که در این کشور مشکل زبان ندارید و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید.

یکی از مهمترین اقداماتی که قبل از دریافت این مدرک باید انجام دهید، خواندن زبان و قوی‌شدن در این زمینه است. اگر چند سال دیگر قصد مهاجرت به کانادا را برای تحصیل دارید، از همین حالا زبان خود را تقویت کنید تا مانعی بر سر راه شما برای دریافت Study Permit نباشد.

با گرفتن نمره زبان باید هزینه‌های مربوط به اپلیکیشن فی برای پذیرش در دانشگاه موردنظر را پرداخت کرده و مدارک لازم را بفرستید. اکنون مؤسسه آموزشی موردنظر پروپوزال، نامه هدف تحصیلی، نمره زبان، شرایط و سابقه تحصیلی شما را بررسی و در صورت تأیید نامه پذیرش ACCEPTANCE LETTER را برایتان ارسال می‌کند. اکنون شما می‌توانید مدارک موردنظر برای دریافت استادی پرمیت را بفرستید.

مراحل دریافت استادی پرمیت کانادا چیست؟

زمان پاسخگویی به درخواست شما برای استادی پرمیت بر اساس کشور مبدا متفاوت است. البته شما به راحتی می‌توانید مدارک را بارگذاری و ارسال کنید و منتظر بررسی آنها توسط کارشناس‌ها باشید.

برای دریافت استادی پرمیت در مرحله اول یک پروفایل در وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا بسازید. حالا برخی سؤالات از شما پرسیده می‌شود که با دقت به آنها پاسخ دهید تا چک‌لیست مدارک ویزای تحصیلی را برایتان آماده کنند. تمامی موارد ذکرشده در چک لیست را آپلود کرده و به‌سراغ فرم‌ها بروید. بعد از تکمیل فرم‌ها مدارک را بارگذاری کنید. بعد از بارگذاری مدارک باید هزینه‌های درخواست استادی پرمیت را بپردازید تا وارد مرحله بعد شوید.

در صورتی که هزینه را بپردازید، سیستم برای شما ظرف 48 ساعت یک کد می‌فرستد که از طریق آن امکان رزرو وقت برای بیومتریک vac را دارید. البته کسانی ک ظرف 10 سال گذشته برای ویزا درخواست داده‌اند، همچنان بیومتریک معتبری دارند و نیازی به اخذ دوباره این مدرک نیست.

در این مرحله مدارک شما توسط کارشناس‌ها بررسی می‌شوند و در صورت نیاز برای بررسی‌های بیشتر، مدارک دیگری را از شما درخواست خواهند کرد. مدارک درخواستی معمولاً شامل معاینه پزشکی یا گواهی سوءپیشینه می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت استادی پرمیت کانادا

مدت اعتبار استادی پرمیت کانادا

مدت اعتبار استادی پرمیت کانادا به طور کلی به طول دوره‌ی تحصیلی شما به اضافه 90 روز اضافه می‌شود. این 90 روز به شما فرصت می‌دهد تا بعد از فارغ‌التحصیلی:

  • خاک کانادا را ترک کنید.
  • برای تغییر وضعیت ویزای خود به منظور اقامت در کانادا اقدام کنید (مثلا ویزای کار بعد از تحصیل).
  • در صورتی که هنوز تحصیلات خود را به پایان نرسانده‌اید، برای تمدید استادی پرمیت خود اقدام کنید.

نحوه تمدید استادی پرمیت کانادا چگونه است؟

شما باید یک ماه قبل از تمام‌شدن تاریخ انقضای مدرک استادی پرمیت برای تمدید آن اقدام کنید. برای انجام این کار باید اطمینان پیدا کنید که پاسپورت همزمان با انقضای Study Permit منقضی نمی‌شود، چون قطعاً تاریخ انقضای استادی پرمیت نمی‌تواند بیشتر از تاریخ انقضای پاسپورت باشد. شما برای ثبت این درخواست باید حتماً در خاک کانادا باشید، در غیر این صورت از طریق کشور‌های دیگر نمی‌توانید درخواست دهید. این درخواست به‌صورت آنلاین نیز ثبت می‌شود.

فرم تمدید آنلاین مدارک مختلفی را از شما درخواست می‌کند که شامل عکس تمام صفحه‌های پاسپورت، نامه پذیرش تحصیلی، مدرک تحصیلی و … هستند. در زمان تمدید شاید هر نوع مدرک مرتبط دیگری از شما درخواست شود، بنابراین تمام مدارک موردنیاز را از قبل تدارک ببینید تا در روند تمدید مشکلی به‌وجود نیاید. بعد از اینکه درخواست تمدید را ثبت کردید، باید حدود چند ماه منتظر دریافت پاسخ باشید.

برخی افراد به همراه خانواده به کانادا با استادی پرمیت مهاجرت می‌کنند که این افراد باید در زمان تمدید مدرک خود اقدامات لازم برای تمدید Study Permit خانواده را هم انجام دهند.

شما می‌توانید درخواست تمدید استادی پرمیت را قبل از تاریخ انقضای مجوز تحصیلی ثبت کنید. در این صورت بعد از منقضی‌شدن مجوز تحصیلی وضعیت شما حفظ می‌شود و امکان کار و تحصیل تا اعلام تصمیم نهایی را در کانادا دارید.

استادی پرمیت، مدرکی مهم برای مهاجرت به کانادا

استادی پرمیت مدرکی مهم برای مهاجرت به کانادا است که فرصت کار و تحصیل را در این کشور برای مهاجران امکان‌پذیر می‌کند و افراد زیادی متقاضی دریافت آن هستند. شما بدون دریافت Study Permit نمی‌توانید در کانادا بمانید، چون اجازه‌ای برای ماندن در آنجا ندارید. ویزای تحصیلی صرفاً مجوزی برای ورود به خاک کانادا بوده و نباید روی آن برای ماندن در خاک این کشور حساب باز کنید.

اگر هنوز در مورد استادی پرمیت و شیوه اخذ این مدرک سؤالی دارید، با کارشناس‌های مجموعه ویستا سیر تماس بگیرید تا به‌صورت کامل شما را در این زمینه راهنمایی کنند. کارشناس‌های ویستا سیر با تکیه بر دانش و مهارت خود و با آگاهی از پیچ‌وخم‌های مسیر اخذ این مدرک تمام نکته‌های لازم را به شما می‌گویند تا کمتر دچار اشتباه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *