loader image
Search
معرفی و بررسی شرایط ارزان ترین دانشگاه_های کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

5 مورد از ارزان ترین دانشگاه‌های کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

کانادا یکی از بهترین کشور‌های اروپایی در زمینه ادامه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی است. در این کشور دانشگاه‌های مختلفی هستند که امکانات آموزشی متنوعی را در اختیارتان می‌گذارند. شما می‌توانید متناسب با مقطع تحصیلی خود در یکی از این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شوید. البته در انتخاب این مرکز باید به فاکتور‌های مهمی از جمله شهریه هم توجه داشته باشید.

اگر توان پرداخت شهریه زیاد برای دانشگاه‌های کانادا را ندارید، باید به‌سراغ ارزانترین دانشگاه‌های این کشور بروید. وقتی صحبت از ارزانترین به میان می‌آید، برخی فکر می‌کنند که قرار است از امکانات آموزشی خیلی کمی بهره‌مند شوند؛ اما خوشبختانه دانشگاه‌های ارزان کانادا متناسب با شهریه‌ای که دریافت می‌کنند، امکانات آموزشی خیلی خوبی در اختیار دانشجویان می‌گذارند.

اگر ویزای تحصیلی کانادا و استادی‌پرمیت این کشور را گرفته‌اید و قصد مهاجرت به آنجا را دارید، اما بودجه زیادی برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های مطرح این کشور ندارید، باید با ارزانترین دانشگاه‌های آنجا آشنا شوید؛ اما آیا می‌دانید که این مراکز چه نام دارند و چه امکاناتی ارائه می‌دهند؟

برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا میتوانید با کارشناسان و مشاورین مجموعه مهاجرتی ویستا در ارتباط باشید.

معرفی ارزانترین دانشگاه های کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی

بهترین و ارزانترین دانشگاه‌های کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی عبارت هستند از:

university-of-Manitoba

دانشگاه منیتوبا

دانشگاه منیتوبا یا University-of-Manitoba در 676 هکتار مساحت شامل 3 پردیس و 23 دانشکده می‌شود. این مرکز آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد و هر ترم 29000 دانشجوی مختلف برای تحصیل به آنجا ‌می‌روند. همانطور که هزینه‌های تحصیل در این مرکز آموزشی بسیار پایین است، مبالغ زیادی را برای بورسیه و جوایز تحصیلی در نظر می‌گیرد تا دانشجویان تشویق به پیشرفت کند.

university-of-Manitoba به‌صورت سالانه مبلغ 6000000 دلار را صرف بورسیه تحصیلی و 17000000 دلار را صرف جوایز برای دانشجویان می‌کند. بورسیه مخصوص 1400 دانشجوی سال اولی است که به این مرکز آموزشی برای ادامه تحصیل مراجعه می‌کنند. منیتوبا حدود 2800 جایزه مختلف را نیز برای دانشجویان تهیه می‌کند تا در زمان‌های مختلف به آنها اعطا کند.

در سال 2023 وب‌سایت QS یک رتبه‌بندی انجام دادم که در آن منیتوبا توانست بین 651 تا 700 دانشگاه برطرف در جهان شناخته شود. در کشور کانادا نیز جایگاه این مرکز آموزشی در رتبه 21-22 قرار گرفت.

منیتوبا هر چند مبالغ اندکی بابت شهریه از دانشجویان می‌گیرد و کمک‌های تحصیلی زیادی به آنها می‌کند، اما فرصت‌های طلایی نیز برای دانشجو‌ها در نظر گرفته است. همین ویژگی باعث می‌شود که حتی افرادی با وضعیت مالی مناسب نیز این مرکز را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. از جمله مزیت‌های منیتوبا می‌توان به امکان کار در کنار تحصیل اشاره کرد که متأسفانه برخی از مراکز آموزشی کانادا این امکان را در اختیار دانشجویان نمی‌گذارند. شما می‌توانید در کنار تحصیل یا در ایام تابستان به کار در شغل موردنظرتان بپردازید و هزینه‌های تحصیلی خود را جمع کنید.

منیتوبا در شهری با همین نام قرار دارد که هزینه‌های اجاره خانه، قبوض، شهریه دانشگاه و بیمه خیلی نیست؛ این ویژگی باعث می‌شود تا از لحاظ جغرافیایی نیز در منقطه‌ای ارزان تحصیل کنید.

University of Saskatchewan

دانشگاه ساسکاچوان

University of Saskatchewan یا دانشگاه ساسکاچوان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرای دانشجویان است. این مرکز آموزشی در 3 ترم پاییز، زمستان و بهار دانشجو می‌پذیرد. برای رفتن به این مرکز باید به حاشیه رود ساسکاچوان جنوبی بروید. از آنجا که این دانشگاه به‌عنوان یکی از اعضای U15 (15 دانشگاه برتر کشور کانادا) قرار گرفته است، بنابراین تحصیل در آنجا می‌توانید موقعیتی عالی برای رشد باشد.

نام دانشگاه ساسکاچوان را می‌توان در زمینه دکتری پزشکی در بین 10 دانشگاه برتر کانادا دید. این مرکز آموزشی در رشته‌های بیوتکنولوژی کشاورزی و ژئوم دامی نیز توانسته به‌عنوان یکی از مراکز پیش‌رو شناخته شود.

در این مرکز دانشکده کسب‌و‌کاری به نام Edwards فعالیت دارد که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشکده‌های کسب‌و‌کار در کشور کانادا شناخته می‌شود. به‌دلیل وجود این دانشکده بعد از به پایان‌رساندن دوران تحصیلی در دانشگاه ساسکاچوان شانس موفقیتتان چندین برابر می‌شود.

این مرکز آموزشی توانسته در سطح بی‌المللی جایگاه 465 و در کانادا جایگاه 15 را از آن خود کند. بعد از اینکه در این دانشگاه کار‌های ثبت‌نام را انجام دادید، به‌عنوان دانشجوی جدیدالورود شناخته می‌شوید و می‌توانید بورسیه تحصیلی بگیرید. البته باید در نظر داشته باشید که این بورسیه نمی‌تواند کفاف تمام هزینه‌های زندگی شما در کانادا را دهد.

University of Guelph

دانشگاه گوئلف

سومین دانشگاهی که قصد معرفی آن را به شما داریم، گوئلف است که در شهر گوئلف در انتاریو قرار دارد. این مرکز آموزشی در سال 1964 تأسیس شد و از آن زمان تا به امروز توانسته به‌عنوان یکی از محبوبترین مراکز آموزشی در کشور کانادا فعالیت داشته باشد. سالانه 500000 دلار صرف این دانشگاه می‌شود و حدود 27000 دانشجو در آنجا به ادامه تحصیل می‌پردازند. در این مرکز طیف گسترده‌ای از انواع دوره‌ها برگزار می‌شوند که برای زمینه‌های مختلف کاربرد دارند.

اینکه هزینه‌های تحصیلی شما در دانشگاه گوئلف چقدر است، کاملاً بستگی به برنامه تحصیلی انتخابی و تعداد ساعات اعتبار ثبت‌نام‌شده دارد. مثلاً فرض کنید یک برنامه هنری را انتخاب کرده‌اید که در این صورت باید سالانه در صورت تحصیلی به‌شکل تمام‌وقت 10000 دلار و به‌شکل پاره‌وقت 3000 دلار بپردازید.

اگر قصد استفاده از برنامه تحصیلات تکمیلی را دارید، باید بین 6500 تا 13500 دلار بپردازید. البته که گوئلف انواع بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی را در اختیار دانشجویان می‌گذارد تا آنها با خیال راحت بتوانند به ادامه تحصیل بپردازند و دوره‌های تحصیلی خود را در این مرکز آموزشی به پایان برسانند.

McGill University

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در سال 1821 تأسیس شد، به‌همین دلیل به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی کانادا شناخته می‌شود. این مرکز در واقع به‌عنوان یک مؤسسه تحقیقاتی عمومی فعالیت خود را آغاز کرد و نام آن را از روی مؤسس این مجموعه یعنی جیمز مک گیل انتخاب کردند. این دانشگاه پردیس‌های مختلفی در مونترال و جزیره مونترال دارد.

دانشگاه مک گیل همواره بالاترین نمره را برای پذیرش دریافت می‌کند و 300 برنامه آموزشی مختلف دارد که آنها را از طریق دانشکده‌های هنر، کشاورزی، دندانپزشکی، مهندسی، آموزش، مدیریت، حقوق، مطالعات دینی، حقوق و … ارائه می‌دهد.

دانشجویان بین‌المللی زیادی در مک گیل مشغول به تحصیل هستند، به‌نحوی که 30 درصد از دانشجویان آن از 150 کشور مختلف جهان به کانادا اماده‌اند تا در آنجا تحصیل داشته باشند. این مرکز آموزشی توانسته نام خود را به‌عنوان یکی از 3 دانشگاه برتر کانادا ثبت کند و رتبه 50 را در کل جهان به خود اختصاص دهد.

هر چند مک گیل یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل شناخته می‌شود، اما خوشبختانه هزینه‌های تحصیلی کمی برای ادامه تحصیل در آن باید بپردازید.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در مک گیل 26500 دلار کانادا و هزینه‌های تحصیلات تکمیلی در آنجا 19000 دلار کانادا است.

The University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا

به‌سراغ آخرین و ارزانترین دانشگاه کانادا می‌رویم که بریتیش کلمبیا نام دارد. بریتیش کلمبیا یا UBC در سال 1908 فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون نام آن را می‌توانیم در لیست قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا نیز ببینیم. این مرکز آموزشی در ونکوور و کلونا شعبه‌هایی دارد که تحصیل را از این طریق برای بسیاری از دانشجویان ساده می‌کند. شما می‌توانید در دانشکده‌های مختلف این مرکز که برای رشته‌های مختلف تأسیس شده‌اند، ادامه تحصیل داشته باشید و از ترقی در آنجا لذت ببرید.

پردیس‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا از اهمیت زیادی برای کشور کانادا برخوردارد. مثلاً پردیس ونکوور اینجا محل دپارتمان‌های علوم کاربردی، هنر، دندان‌پزشکی، جنگل‌داری، سیستم‌های زمین و غذا، داروسازی و پزشکی است.

در این مرکز آموزشی طیف گسترده‌ای از دانشجویان بین‌المللی تحصیل می‌کنند. تا به امروز شمار دانشجو‌یان بین‌المللی این مرکز به 53000 نفر از کشور‌های مختلف جهان رسیده است. این دانشگاه توانسته نام خود را به‌عنوان یکی از 3 مرکز عالی آموزشی در کشور کانادا نیز ثبت کند. در صورتی که بریتیش کلمبیا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، مطمئن هستید که آینده تحصیلی شما تضمین می‌شود.

چطور ارزانترین دانشگاه کانادا را انتخاب کنم؟

برای انتخاب ارزانترین دانشگاه کانادا در مرحله اول باید بودجه و شهر محل سکونت خود را در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌دهیم که در همان شهر دانشگاه خود سکونت داشته باشید که زمان و هزینه زیادی برای رفت‌وآمد صرف نکنید. شما باید هزینه‌های آپارتمان، حمل‌و‌نقل، مواد غذایی و … را در شهر مرکز آموزشی مورد نظر خود در نظر گرفته و متناسب با بودجه‌تان به یکی از شهر‌های کانادا بروید.

کافیست شهریه‌ها و هزینه‌های تحصیلی هر یک از دانشگاه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. در نظر‌گرفتن بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی نیز به شما کمک می‌کند تا بهترین مرکز آموزشی را بیابید. زمانی که مقایسه را انجام دادید، انتخاب بهترین و ارزانترین مرکز آموزشی دیگر برای شما کار سختی نیست.

ارزانترین دانشگاه کانادا، ارمغان آور دوران تحصیل بی دغدغه و راحت

با انتخاب ارزانترین دانشگاه کانادا می‌توانید دوران تحصیلی راحت و بی‌دغدغه‌ای داشته باشید. مشکلات مالی به‌قدری مهم هستند که گاهی دانشجویان را از درس و زندگی می‌اندازند و تمرکز آنها را از روی موضوعات مهم بر می‌دارند. اگر بودجه کافی برای تحصیل در خارج از کشور را ندارید، به‌جای انتخاب دانشگاه‌های گران پیشنهاد می‌دهیم به‌سراغ مراکز آموزشی ارزان بروید.

اگر در زمینه انتخاب ارزانترین دانشگاه کانادا و نکته‌های مربوط به ویزای تحصیلی یا استادی پرمیت سؤالی دارید، با کارشناس‌های مجموعه ویستا سیر تماس بگیرید تا شما را به‌صورت کامل در این زمینه راهنمایی کنند. کارشناس‌های ویستا سیر آماده هستند تا به تمام دغدغه‌های شما در این زمینه با تکیه بر دانش و تجربه خود پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *