loader image
Search
لیست مشاغل جاب آفر کانادا + لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

لیست مشاغل جاب آفر کانادا + لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

مهاجرت از طریق شغل یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رفتن به کشور کانادا است. این کشور نیروی کار کمی دارد و یکی از تدابیری که برای رفع این مشکل اندیشیده، نیرو‌های کار خارجی هستند. شما می‌توانید به‌عنوان نیروی کار خارجی به این کشور مهاجرت کنید و مشغول به کار شوید.

کار و زندگی به خصوص برای ایرانیان در کشور کانادا بسیار پررونق است. شما می‌توانید از طریق مشاغل مختلفی در این کشور به درآمد‌های عالی برسید و از طریق آنها زندگی خود را بچرخانید. شما برای اشتغال در مرحله اول نیاز به جاب آفر کانادا دارید تا امکان مهاجرت برایتان میسر شود.

تا زمانی که جاب افر را نگیرید، متأسفانه امکان مهاجرت و کار در کانادا را ندارید. اما آیا می‌دانید که لیست مشاغل جاب آفر کانادا چه هستند و این کشور به چه نیروی کار در چه شغل‌هایی نیاز دارد؟ قبل از مهاجرت و اقدام برای دریافت جاب آفر توصیه می‌کنیم حتماً درباره این لیست اطلاعاتی به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت کانادا از طریق جاب آفر میتوانید با کارشناسان و وکلای مجرب ویستاگستر در ارتباط باشید.

ناک کانادا چیست؟

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال را دارید، باید در ده سال گذشته (۱۰ سال) سابقه کاری در یکی از مشاغلی که در زیر ذکر شده است، داشته باشید. این شغل همچنین باید با تعریف شغلی مهاجرت شما در کانادا مطابقت داشته باشد. توجه داشته باشید که در اینجا فقط مشاغلی ذکر شده اند که با نوع مهارت 0، سطح مهارت A و سطح مهارت B مطابقت دارند، زیرا این طبقه بندی های شغلی برای ورود به برنامه نیروی کار ماهر فدرال الزامی هستند.

برای اطمینان از دریافت امتیاز تجربه (عامل 3 امتیاز) در شغل ذکر شده خود، داشتن اسناد و مدارک صحیح برای سابقه کاری ضروری است.

در صورتی که حداقل یک سال سابقه کار در یکی از مشاغل زیر را داشته باشید، ممکن است واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ویزای نیروی کار ماهر فدرال باشید:

سامانه طبقه بندی مشاغل کانادا (NOC) سیستمی است که مشاغل را در این کشور دسته بندی می کند. مشاغل به طور کلی بر اساس دسته (یا صنعت گسترده تر) و سطح مهارت طبقه بندی می شوند، که از TEER 0 (برای مشاغل مدیریتی) تا TEER 5 (برای مشاغلی که نیاز به تحصیلات رسمی ندارند) متغیر است.

سطوح مهارت در NOC

  • TEER 0: مشاغل مدیریتی، به عنوان مثال مدیر روابط عمومی
  • TEER 1: مشاغلی که به طور کلی نیاز به مدرک دانشگاهی دارند، به عنوان مثال مهندس نرم افزار
  • TEER 2: مشاغلی که به طور کلی نیاز به مدرک کالج یا نوعی آموزش کارآموزی به مدت دو سال یا بیشتر دارند. TEER 2 همچنین مشاغل سرپرستی را پوشش می دهد، به عنوان مثال سرپرست فروش خرده فروشی
  • TEER 3: مشاغلی که به طور کلی نیاز به مدرک کالج یا نوعی آموزش کارآموزی به مدت کمتر از دو سال دارند. TEER 3 همچنین مشاغلی را پوشش می دهد که در آنها فرد بیش از شش ماه به صورت درون سازمانی آموزش دیده باشد، به عنوان مثال نانوا
  • TEER 4: مشاغلی که به طور کلی نیاز به مدرک دیپلم دبیرستان یا چند هفته آموزش درون سازمانی دارند، به عنوان مثال دستیار کتابخانه
  • TEER 5: مشاغلی که به طور کلی تنها نیاز به تجربه کاری کوتاه مدت و بدون تحصیلات رسمی دارند، به عنوان مثال راننده‌ی تحویل کالا

لیست مشاغل جاب آفر کانادا + لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

برای آشنایی با لیست مشاغل جاب آفر کانادا ابتدا باید با ناک یا NOC آشنا شوید. در واقع اگر قصد کارکرد در کانادا را دارید، ابتدا باید مطمئن شوید که شغل موردنظر شما در طبقه‌بندی مشاغل کانادا یا ناک موجود است. این کشور مشاغل موجود در بازار را تحت ناک ارائه می‌دهد و هر یک از این مشاغل بر اساس ماهیت کاری، اهداف و وظایف در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. این دسته‌بندی‌ها شامل 5 مورد مختلف می‌شوند که عبارتند از:

مهارت های نوع 0

تمامی مشاغل مدیریتی بازار در دسته 0 قرار می‌گیرند. این مشاغل شامل مدیران ارشد و مدیر‌های کسب‌و‌کار‌های بزرگ و کوچک هستند.

مهارت های نوع A

مشاغلی که نیاز به مدارک دانشگاهی دارند، در نوع A قرار می‌گیرند. از جمله این مشاغل می‌توان به پزشکی، مهندسی و معلمی اشاره کرد.

مهارت های نوع B

مشاغلی که در دسته B قرار دارند، تخصصی بوده و در کنار نیاز به گذراندن دوره‌های تحصیلی در دانشگاه، به گذراندن برخی از دوره‌های تخصصی نیز نیاز دارند. از جمله این مشاغل می‌توان به برق‌کار‌ها، تأسیسات‌کار‌ها و آشپز‌ها اشاره کرد.

مهارت های نوع C

مشاغلی که در دسته‌بندی متوسط قرار می‌گیرند و نیاز به مدرک دبیرستان و دوره‌های تخصصی دارند، شامل نوع C می‌شوند. از جمله این مشاغل می‌توان به راننده‌ها، گارسون‌ها یا قصاب‌ها اشاره کرد.

مهارت های نوع D

مشاغلی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند، هیچ نیازی به مدرک یا آموزش خاصی ندارند و معمولاً در حین کار آموزش‌های لازم به فرد در این دسته‌بندی داده می‌شود. از جمله این کار‌ها کارگران خدماتی و نیرو‌های نظافت هستند.

در بسیاری از رویه‌های مهاجرتی کانادا (از جمله برخی مجوز کار موقت و برنامه‌های اقامت دائم)، طبقه‌بندی شغلی که در حال حاضر دارید یا قصد دارید در کانادا داشته باشید، می‌تواند نقش کلیدی در درخواست شما ایفا کند. به عنوان مثال، برای دریافت برخی مجوزهای کار کانادا، باید ابتدا یک شغل “حرفه‌ای” پیدا کنید. این به آن معناست که شغل مورد نظر شما باید در دسته TEER 0، 1، 2 یا 3 از سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا (NOC) قرار گیرد.

شناسایی شغل خود

اولین قدم این است که عنوان شغل خود و کد پنج رقمی NOC مربوطه را پیدا کنید. اگر از یک کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از عنوان شغلی پیشنهادی جستجو انجام دهید.

شما می‌توانید به روش‌های زیر جستجو کنید:

  • با استفاده از کلیدواژه
  • با توجه به حوزه فعالیت

برای یافتن شغل متناسب، وقت بگذارید تا توضیحات مشاغل مرتبط را با دقت مطالعه کنید. در انتهای توضیحات هر شغل، لیستی از مشاغل مشابه (اما همچنان کاملاً متفاوت) و همچنین بخش «استثنائات» را پیدا خواهید کرد که ممکن است عنوان دقیق شغل شما در آنجا ذکر شده باشد. همچنین همیشه می‌توانید از کارفرمای خود برای جزئیات بیشتر سوال کنید.

شناسایی سطح مهارت

پس از یافتن عنوان شغل خود، متوجه خواهید شد که هر شغل با یک کد پنج رقمی (کد NOC) طبقه‌بندی می‌شود. دو رقم اول کد NOC به شما کمک می‌کند تا حوزه فعالیت و سطح مهارتی (TEER) آن را شناسایی کنید.

مثال: نانوای ماهر (کد 63202)

  • رقم اول نشان‌دهنده‌ی حوزه‌ی فعالیت است (عدد 6 مربوط به بخش فروش و خدمات است).
  • رقم دوم نشان‌دهنده‌ی سطح مهارت است (عدد 3 در کد NOC نشان‌دهنده‌ی TEER 3 است؛ در این مثال، TEER 3).

رقم اول کد NOC با حوزه‌ی فعالیت مطابقت دارد:

0: مشاغل مدیریت ارشد و قانون‌گذاری 1: مشاغل بازرگانی، مالی و اداری 2: مشاغل علوم طبیعی و کاربردی و مشاغل مرتبط 3: مشاغل بهداشتی و درمانی 4: مشاغل در حوزه‌ی آموزش، حقوق، خدمات اجتماعی، اجتماعی و دولتی 5: مشاغل در حوزه‌ی هنر، فرهنگ، تفریح و ورزش 6: مشاغل فروش و خدمات 7: مشاغل فنی و حرفه‌ای، مشاغل مرتبط با حمل‌ونقل و تجهیزات 8: مشاغل مرتبط با منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات وابسته 9: مشاغل مرتبط با ساخت و ساز و تأسیسات

برای واجد شرایط بودن جهت دریافت مجوز کاری که نیازمند یافتن شغل «حرفه‌ای» است، کد NOC شغل شما باید یا با عدد 0 (شغل مدیریت ارشد) شروع شود یا رقم دوم آن یکی از موارد زیر باشد: 0، 1، 2 یا 3.

مشاغل TEER 0

اگر رقم اول کد NOC برابر با 0 باشد، این نشان‌دهنده‌ی مشاغل مدیریت ارشد است، فارغ از اینکه در چه حوزه‌ی فعالیتی قرار دارد.

در سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا (NOC)، برخی از نمونه‌های مشاغل مدیریت ارشد عبارتند از: قانون‌گذاران (00010)، مدیران و مقامات ارشد دولتی (00011) یا مدیران ارشد در مشاغل مختلف، مانند مدیر ارشد – ساخت و ساز (00015) و غیره.

هر کد NOC که رقم دوم آن 0 باشد، نشان‌دهنده‌ی یک شغل مدیریتی در TEER 0 است. برای مثال، مدیر روابط عمومی (10022)، مدیر تولید (90010)، مدیر خدمات غذایی (60030) و غیره.

مشاغل سطح ۱ (TEER 1)

مشاغلی که رقم دوم کد NOC آن‌ها ۱ باشد، در دسته مشاغل سطح ۱ (TEER 1) قرار می‌گیرند. این مشاغل معمولاً نیازمند تحصیلات دانشگاهی و مهارت‌های تخصصی بالایی هستند.

مثال‌هایی از مشاغل سطح ۱:

  • مشاور مالی (11102): افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، به افراد و سازمان‌ها در زمینه مدیریت مالی، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مالی مشاوره می‌دهند.
  • طراح وب (21233): طراحان وب وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های وب را طراحی و توسعه می‌دهند.
  • روزنامه‌نگار (51113): روزنامه‌نگاران اخبار و رویدادهای جاری را جمع‌آوری، تحلیل و منتشر می‌کنند.

به طور کلی، مشاغل سطح ۱ شامل مشاغلی است که نیازمند تحصیلات دانشگاهی در رشته‌های مختلف مانند اقتصاد، فناوری اطلاعات، ارتباطات و … هستند.

مشاغل سطح ۲ (TEER 2)

مشاغلی که رقم دوم کد NOC آن‌ها ۲ باشد، در دسته مشاغل سطح ۲ (TEER 2) قرار می‌گیرند. این مشاغل معمولاً نیازمند ترکیبی از تحصیلات دانشگاهی، کالج فنی یا آموزش‌های حرفه‌ای، به همراه تجربه کاری مرتبط هستند.

مثال‌هایی از مشاغل سطح ۲:

  • تکنسین‌های کامپیوتر و وب (22220): این افراد در نصب، نگهداری و تعمیر تجهیزات کامپیوتری و شبکه‌های رایانه‌ای تخصص دارند. همچنین ممکن است در طراحی و توسعه وب‌سایت‌ها نیز فعالیت کنند.
  • متخصص بهداشت دهان و دندان (32111): متخصصان بهداشت دهان و دندان تحت نظر دندانپزشک کار می‌کنند و وظایفی مانند تمیز کردن دندان‌ها، گرفتن رادیوگرافی و آموزش بهداشت دهان و دندان به بیماران را بر عهده دارند.
  • سرپرست خدمات غذایی (62020): سرپرستان خدمات غذایی مسئول برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر فعالیت‌های مربوط به تهیه و سرو غذا در رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر مکان‌های عمومی هستند.

به طور کلی، مشاغل سطح ۲ شامل مشاغلی است که نیازمند مهارت‌های فنی و تخصصی در زمینه‌های مختلف مانند فناوری اطلاعات، بهداشت، و مدیریت هستند.

مشاغل سطح ۳ (TEER 3)

مشاغلی که رقم دوم کد NOC آن‌ها ۳ باشد، در دسته مشاغل سطح ۳ (TEER 3) قرار می‌گیرند. این مشاغل معمولاً نیازمند تحصیلات متوسطه (دبیرستان) و برخی آموزش‌های تخصصی یا تجربه کاری مرتبط هستند.

مثال‌هایی از مشاغل سطح ۳:

  • دستیاران اداری (13110): این افراد در دفاتر و سازمان‌ها کار می‌کنند و وظایف اداری مانند پاسخگویی به تلفن، بایگانی اسناد، و تنظیم قرار ملاقات را انجام می‌دهند.
  • مشاوران املاک (63101): مشاوران املاک به افراد در خرید، فروش یا اجاره املاک کمک می‌کنند.
  • دستیاران معلم مدارس ابتدایی/راهنمایی (43100): دستیاران معلم در کلاس‌های درس به معلم کمک می‌کنند و به دانش‌آموزان در یادگیری مطالب کمک می‌کنند.

مشاغل سطح ۴ (TEER 4)

مشاغلی که رقم دوم کد NOC آن‌ها ۴ باشد، در دسته مشاغل سطح ۴ (TEER 4) قرار می‌گیرند. این مشاغل معمولاً نیازمند تحصیلات متوسطه (دبیرستان) و آموزش‌های کوتاه‌مدت یا تجربه کاری در زمینه‌های خاص هستند.

مثال‌هایی از مشاغل سطح ۴:

  • کارگران پشتیبانی منزل (44101): این افراد به افراد مسن، بیماران و افراد دارای معلولیت در انجام کارهای روزمره مانند نظافت، آشپزی و کمک به حمام رفتن کمک می‌کنند.
  • کارمندان ورود داده (14111): کارمندان ورود داده اطلاعات را از اسناد کاغذی یا فایل‌های الکترونیکی به سیستم‌های کامپیوتری وارد می‌کنند.
  • بارتندر (64301): بارتندرها در بارها و رستوران‌ها مشغول به کار هستند و نوشیدنی‌های الکلی و غیرالکلی را برای مشتریان تهیه می‌کنند.

به طور کلی، مشاغل سطح ۴ شامل مشاغلی است که نیازمند مهارت‌های فیزیکی، توانایی کار مستقل و مهارت‌های ارتباطی پایه هستند.

مشاغل سطح ۵ (TEER 5)

مشاغلی که رقم دوم کد NOC آن‌ها ۵ باشد، در دسته مشاغل سطح ۵ (TEER 5) قرار می‌گیرند. این مشاغل معمولاً نیاز به تحصیلات رسمی کمی دارند و بیشتر بر روی مهارت‌های عملی و توانایی انجام وظایف مشخص تمرکز می‌کنند.

مثال‌هایی از مشاغل سطح ۵:

  • رانندگان تاکسی (75200): رانندگان تاکسی مسافران را با استفاده از تاکسی به مقصدهای مورد نظر می‌رسانند.
  • صندوقدار (65100): صندوق‌دارها در فروشگاه‌ها و سایر مکان‌های تجاری کار می‌کنند و مسئول دریافت پول از مشتریان و ارائه رسید هستند.
  • سرایدار (65312): سرایدارها مسئول نظافت و نگهداری از ساختمان‌ها هستند.

به طور کلی، مشاغل سطح ۵ شامل مشاغلی است که معمولاً نیاز به تحصیلات رسمی کمی دارند و بیشتر بر روی توانایی انجام کارهای فیزیکی و تکرارشونده تمرکز می‌کنند.

افسران مهاجرت نهایتا تصمیم‌گیرنده نهایی در مورد قرار گرفتن شغل شما در دسته‌بندی خاصی از NOC هستند. ارزیابی آنها بر اساس شرح وظایف و مهارت‌های مورد نیاز تعیین‌شده توسط کارفرما صورت می‌گیرد. اگر آنها تشخیص دهند که شغل شما در یکی از دسته‌بندی‌های مورد نیاز TEER قرار نمی‌گیرد، در صورتی که یکی از شرایط دریافت مجوز کار، یافتن شغل حرفه‌ای باشد، ممکن است با درخواست شما موافقت نشود.

آشنایی با لیست مشاغل جاب آفر کانادا

در هر یک از روش‌های مهاجرتی که انتخاب می‌کنید، شاید به یکی از مشاغل در دسته‌بندی‌های خاص ناک نیاز داشته باشید تا مسیر مهاجرت برایتان هموار شود. مثلاً کسانی که می‌خواهید به‌واسطه اکسپرس‌اینتری به کانادا بروند، ناک‌های شغلی آنها باید در نوع 0، A یا B باشد. برای دسترسی به لیست کامل مشاغل کانادا و کد ناک‌های آنها می‌توانید وارد وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا شوید. در ادامه لیستی از پرطرفدارترین مشاغل را در حوزه‌های مختلف می‌آوریم تا آشنایی بیشتری با آنها پیدا کنید.

فناوری اطلاعات یا IT

با پیشرفت تکنولوژی بازار کار فناوری اطلاعات نیز در کشور کانادا رونق گرفت و این کشور هم‌اکنون نیاز به متخصص‌های زیادی در زمینه IT دارد.

عنوان شغل

کد ناک NOC گروه مهارتی
برنامه‌نویس کامپیوتر 2174

A

طراح و توسعه‌دهنده وب

2175 A
مدیر فناوری اطلاعات و کامپیوتر 0213

0

مشاور و تحلیلگر فناوری اطلاعات

2171 A
تحلیلگر و کارشناس پایگاه داده 2172

A

تکنسین شبکه‌های کامپیوتری

2281 B
توسعه‌دهنده نرم افزار 2174

A

کسانی که در حوزه فناوری اطلاعات در کشور کانادا مشغول به کار هستند، سالانه درآمدی حدود 87000 دلار دارند. برای فعالیت در این حرفه باید مهارت بالایی داشته باشید و معمولاً افرادی که به کد‌نویسی مسلط هستند، در این رشته احتمال موفقیت بیشتری دارند. پیشنهاد می‌دهیم که در زمینه‌های مختلف کد‌نویسی را یاد بگیرید تا در شغل IT بدرخشید. برخی از زبان‌های موردنیاز برای فعالیت در این شغل عبارتند از:

  • جاوا Java
  • جاوا اسکریپت Javascript
  • لینوکس Linux
  • SQL
  • پایتون Python
  • سی شارپ #C
  • دات‌نت NET.
  • سی C / 
  • سی پلاس‌پلاس ++C

مشاغل اداری

افراد زیادی در کشور کانادا صرفاً در مشاغل اداری مشغول به کار هستند و به‌همین دلیل حوزه فعالیت‌های اداری را نیز می‌توان به‌عنوان یکی از مهمترین مشاغل در کشور کانادا دانست.

عنوان شغل

کد ناک NOC گروه مهارتی
دستیار امور اداری 1241

B

کارمند دفتری

2175 A
نماینده خدمات مشتریان 6551

C

کارمند ورود اطلاعات

1422 C
دستیار حقوقی 1242

B

مشاغل تولیدی و فنی

بیشتر فعالیت‌های اقتصادی در کشور کانادا بر پایه مشاغل فنی و تولیدی هستند و اگر نیروی کار کمی در این زمینه وجود داشته باشد، قطعاً چرخ اقتصاد کانادا به‌خوبی نمی‌چرخد.

عنوان شغل

کد ناک NOC TEER
جوشکار و اپراتور تجهیزات مربوطه 72106

2

تعمیرکاران صنعتی و مونتاژکاران سازه

72400 2
اپراتور ماشین‌آلات 94100

4

مونتاژ کار

94203 4
سوپروایزر تولید 72020

2

مکانیک دستگاه‌های سنگین

72401 2
مکانیک خودرو 72410

2

کابینت‌سازی

72311 2
نجاری 72310

2

مشاغل تدارکاتی

زمانی که کسب‌و‌کار‌ها و صنایع رشد می‌کنند، کسب‌و‌کار‌های تابع آنها به‌وجود می‌آیند که به آنها مشاغل تدارکاتی می‌گویند.

عنوان شغل

کد ناک NOC گروه مهارتی
راننده کامیون 7511

C

راننده سرویس

7514 C
سوپروایزر تولید 7301

B

مونتاژ کار

9525 C
راننده لیفتراک 7452

C

کارگر انبار

1521 C
کارگر خدماتی 7621

D

مسئول خرید

6222 B
آشپزی 6322

B

مشاغل مهندسی

در کشور کانادا نیاز به مشاغل مهندسی احساس می‌شود. این حوزه در دوران کرونا در کانادا صدمات زیادی دید، برای همین کانادا باید نیرو‌های متخصصی را در این زمینه استخدام کرده و نیاز جامعه را برطرف کند.

عنوان شغل

کد ناک NOC گروه مهارتی
مهندس عمران 2231

B

کارشناس کنترل کیفیت

2141 A
مدیریت مهندسی 0211

0

مهندس صنایع

2233 B
مهندس پروژه 2131

A

شما به‌عنوان یک مهندس در کشور کانادا باید مهارت‌های مختلفی داشته باشید که از جمله آنها عبارتند از:

  • AutoCAD
  • کنترل کیفیت
  • ابزار دقیق
  • Solidworks
  • Autodesk Revit
  • دانش زبان فرانسه

مشاغل پزشکی

حوزه پزشکی یکی از پرطرفدارترین مشاغل در کشور کانادا است که دولت این کشور متناسب با شرایط کاری حقوق و مزیت‌های مختلفی را برای نیرو کار در نظر می‌گیرد. هر ساله پزشک‌ها و نیروی درمانی زیادی تمایل به رفتن به کانادا را دارند، چون در آنجا فرصت‌های پیشرفت زیادی سر راه آنها قرار می‌گیرد. با شیوع ویروس کرونا و شرایط نامطلوب درمانی این کشور نیاز آن به کادر درمان بیشتر شد و هنوز نیز احساس می‌شود. شما می‌توانید از طریق عناوین شغلی پرطرفدار وارد کانادا شوید.

عنوان شغل

کد ناک NOC گروه مهارتی
کمک پرستار 3233

B

پرستار

3012 A
عینک ساز 3231

B

دستیار کادر درمان

3237 B
فیزیوتراپیست 3142

A

روانشناس بالینی

4151 A
داروساز 3131

A

مشاغل حوزه درمان فقط به‌همین چند مورد ختم نمی‌شوند و شامل دسته‌بندی‌ها و انواع مختلفی هستند که باید حتماً متناسب با مهارت‌های خود یکی از آنها را انتخاب کرده و از طریق آن به کانادا مهاجرت کنید.

مشاغل مالی و حسابداری

دولت کانادا نیازی دائمی به مشاغلی در زمینه حسابداری و مسائل مالی دارد و هر ساله کارفرمایان این کشور افراد زیادی از مهاجران را در زمینه‌های مشاغل مالی و حسابداری استخدام می‌کنند.

عنوان شغل

کد ناک NOC گروه مهارتی
تحلیلگر کسب‌و‌کار 4162

A

کنترل‌کننده حسابداری

1111 A
مشاور ارشد مالی 1114

A

مدیر مالی

0111 0
حسابدار 1111

A

کارمند حقوق و دستمزد

1432 C
حسابدار مالیاتی 1111

A

با شرایطی که کشور کانادا به‌وجود آورده است، انتظارمی رود که طی یه دهه آینده 94000 فرصت شغلی مختلف فقط در زمینه حسابداری به‌وجود بیاید؛ بنابراین این شغل می‌تواند آینده شما را در کشور کانادا تضمین کند.

مشاغل فروش و بازاریابی

فروش و بازاریابی در هر کشوری متداول است. با داشتن نیرو‌های متخصص در زمینه بازاریابی می‌توان محصولات را فروخت و چرخه تولید را روان کرد. اگر محصولات به فروش نرسند، قطعاً چرخه تولید نیز نمی‌چرخد و گویی همه مشاغل از کار می‌افتند. این موضوع اهمیت شغل فروش و بازاریابی را نشان می‌دهد. برای مهاجرت به کانادا مشاغل زیادی در حوزه فروش و بازاریابی هستند.

عنوان شغل

کد ناک NOC گروه مهارتی
کارشناس فروش 6235

B

مرچندایزر

6222 B
مدیر بازاریابی 0124

A

اکانت منیجر

0601 A
اکانت منیجر تبلیغات 1123

A

مدیر دیجیتال مارکتینگ

0124 0
مدیر تجارت الکترونیک 0601

0

اگر می‌خواهید در شغل بازاریابی و فروش بدرخشید، باید این مهارت‌ها را نیز به دست آورید:

  • CRM
  • SalesForce
  • دیجیتال مارکتینگ
  • سئو SEO
  • گوگل آنالیتیکس Google Analytics
  • فروش B2B
  • آفیس Microsoft Office
  • دانش زبان فرانسه

مشاغل منابع انسانی

با استخدام نیروی کار زیاد در کشور کانادا نیاز به توسعه و آموزش منابع انسانی به‌وجود می‌آید. در بسیاری ازشرکت‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها منابع انسانی جزء مهمترین بخش‌ها هستند که شامل مشاغل مختلفی می‌شوند:

عنوان شغل

کد ناک NOC گروه مهارتی
مدیر منابع انسانی 0112

0

استخدام‌کننده

1223 B
کارشناس منابع انسانی 1121

A

هماهنگ‌کننده نیروی انسانی

1121 A
کارشناس آموزش و توسعه 1121

A

مشاغل مرتبط با پشتیبانی و ارتباط با مشتری

این روز‌ها تقریباً تمام شرکت‌ها بخش ارتباط با مشتری یا پشتیبانی دارند تا بتوانند از طریق آنها به مشتری‌ها خدمات‌رسانی بهتری داشته باشند.

عنوان شغل

کد ناک NOC

گروه مهارتی

نماینده خدمات مشتریان

6552 C
کارشناس چت آنلاین 6564

C

رهبر تیم فروش و خدمات

6211 B
کارشناس مشتریان تلفنی 6552

C

شغل های خوب در کانادا چه هستند؟

اگر می‌خواهید به راحتی از طریق جاب آفر به کانادا مهاجرت کنید و درآمد مناسبی داشته باشید، شغل انتخابی شما نیز باید خوب باشد. اما چه مشاغلی در این کشور جزء بهترین‌ها هستند؟

نانوایی

این شغل در گروه مهارتی B قرار می‌گیرد و کد ناک آن 6332 است. کسانی که می‌خواهند از طریق حرفه نانوایی به کانادا مهاجرت کنند، علاوه‌بر‌داشتن مهارت کافی در این زمینه باید بتوانند تمکن مالی خود را نیز ثابت کنند.

آرایشگری

آرایشگری در گروه مهارتی B قرار دارد و کد ناک آن 6341 است. برای مهاجرت در زمینه آرایشگری حتماً لازم نیست پیشنهاد شغل داشته باشید، بلکه باید شرایط مهاجر را برای خود فراهم کنید تا بدون هیچ دردسری به کانادا بروید و از طریق آرایشگری درآمدزایی خوبی داشته باشید.

عکاسی

عکاسی نیز درگروه مهارتی B قرار دارد و کد ناک آن 5221 است. برای اینکه بتوانید در این حرفه به‌صورت مستقل در کانادا فعالیت کنید، باید حداقل 2 سال سابقه کاری داشته باشید.

کشاورزی

مهندس کشاورزی با گروه مهارتی A و کد ناک 2148 و مدیریت مهندسی کشاورزی با گروه مهارتی 0 و کد ناک 0821 توانسته در کشور کانادا شغلی آبرومندانه و مناسب شناخته شود. کسانی که می‌خواهند در این حرفه مشغول به کار شوند، می‌توانند از طریق صادرات یا فروش به درآمد‌های خوبی از این طریق برسند.

لیست مشاغل جاب آفر کانادا که هر کدام شرایط مخصوصی دارند

با آگاهی از لیست مشاغل جاب آفر کانادا حتماً متوجه‌شده‌اید که هر کدام از این شغل‌ها ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. شما باید تمام شرایط هر یک از این مشاغل را بپذیرید و در آنها مهارت و دانش کافی به دست آورید تا بدون هیچ مشکلی به کانادا مهاجرت کرده و در این کشور درآمدزایی داشته باشید.

اگر می‌خواهید از طریق لیست مشاغل جاب آفر کانادا مهاجرتی بی‌دغدغه داشته باشید، نیاز به دریافت راهنمایی‌های حرفه‌ای‌تر از وکلای مهاجرتی و کارشناس‌های حرفه‌ای دارید. با مشورت با این افراد گویی چراغی در مسیر برایتان روشن می‌شود، بنابراین با آگاهی و بینش بیشتری پیش می‌روید و کمتر دچار مشکل می‌شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *