loader image
Search
خرید مغازه در کانادا : بررسی شرایط ، هزینه ها و مراحل

خرید مغازه در کانادا : بررسی شرایط ، هزینه ها و مراحل

خرید مغازه در کانادا فرصتی برای درآمدزایی در این کشور و گرفتن اقامت آنجاست. کسانی که به حوزه فروش علاقه دارند، با راه‌اندازی مغازه در این کشور می‌توانند فرصت‌های کسب درآمد خوبی را برای خود بیافرینند و با گرفتن اقامت آنجا از دردسر‌های این کار راحت شوند.

دولت کانادا راهکار‌های مختلفی را برای اعطای اقامت به مهاجران خارجی ارائه می‌دهد که یکی از بهترین آنها اجاره مغازه است. البته شما باید قبل از راه‌اندازی فروشگاه ابتدا تمام پیچ‌و‌خم‌های مسیر را بشناسید و نقشه راه را بدانید تا مبادا بعد از راه‌اندازی کسب‌و‌کار متوجه شوید که درآمد خوبی برایتان به همراه ندارد.

اگر بتوانید یک فروشگاه در کشور کانادا راه بیندازید، بدون هیچ محدودیتی امکان فروش کالای موردنظر خود را خواهید داشت. این یعنی دست شما برای کسب درامد بیشتر باز است و دولت کانادا نه‌تنها مانع این کارتان نمی‌شود، بلکه مشوق شما برای ادامه فعالیت خواهد بود.

شما قبل از راه‌اندازی مغازه باید نکته‌هایی درباره خرید بیزینس در کانادا، خرید فرانچایز، راه‌اندازی فروشگاه عادی و … بدانید تا متناسب با هر یک از ایده‌های مناسب برای پیشرفت استفاده کنید.

مراحل راه اندازی مغازه در کانادا

برای راه‌اندازی مغازه در کانادا باید طبق این مراحل پیش بروید:

پیداکردن ایده تجاری

اولین قدم برای راه‌اندازی فروشگاه پیدا‌کردن یک ایده تجاری مناسب است. شما اول باید بدانید که چه چیزی باید بفروشید تا سپس تصمیم به راه‌اندازی فروشگاه برای آن بگیرید. برای انجام این کار باید به بازار کانادا بروید، نیاز مردم را بسنجید و سپس بر حسب نیاز آنها یک محصول مناسب را انتخاب کنید.

اگر اطلاعات کافی درباره محصول موردنظر خود به دست‌آورید، فروش آن برایتان راحتتر می‌شود؛ چون می‌توانید با ارائه مشاوره رایگان به مشتریان آنها را ترغیب به خرید کنید.

نوشتن بیزینس پلن

قبل از اینکه بخواهید اقدامی برای راه‌اندازی فروشگاه در کانادا انجام دهید، ابتدا باید یک بیزینس‌پلن حرفه‌ای داشته باشد. این طرح کسب‌و‌کار تمام اهداف و ایده‌های شما برای پیشرفت در فروش محصولات و گسترش مغازه را در بر می‌گیرد. شما با این طرح باید بتوانید تمام فرصت‌های رشد و موانع را بشناسید و با برنامه‌ریزی مناسب به‌سراغ مراحل بعدی بروید. بیزینس‌پلن مسیر تاریک پیش روی شما در راه‌اندازی فروشگاه را روشن می‌کند و دید باز نسبت به انجام این کار به شما می‌دهد.

انتخاب نام مناسب

در این مرحله باید یک نام مناسب برای فروشگاه خود انتخاب کنید. این نام باید صریح و واضح باشد و به یاد مشتریان بماند. از انتخاب نام‌های طولانی یا خیلی سخت بپرهیزید و صرفاً نام‌هایی را در نظر بگیرید که خیلی راحت تلفظ می‌شوند و افراد مشکلی در ادای آنها ندارند.

نام کسب‌و‌کار در آینده برای بازاریابی، ساخت لوگو، قرارداد‌های کاری و … اهمیت زیادی دارد، بنابراین برای انتخاب نام فروشگاه حتی زمانی طولانی هم در نظر بگیرید.

تعیین منابع مالی

ابتدا تمام منابع مالی خود را مشخص کنید! اجناس فروشگاه از کجا تهیه می‌شوند؟ به چه مقدار سرمایه اولیه برای انجام این کار نیاز دارید؟ آیا می‌توانید هزینه تمام اجناس را از جیب دهید یا نیاز به شریک یا دریافت وام‌های دولتی دارید؟ شما باید پاسخ تمام این سؤالات را صریح و واضح داشته باشید تا مبادا در طول مسیر به‌دلیل کمبود منابع مالی و مشکلات مشابه از ادامه روند فعالیت در فروشگاه پشیمان شوید.

گرفتن مجوز کسب و کار

گام مهم بعدی دریافت مجوزکسب‌و‌کار است. شما به‌عنوان یک ایرانی مقیم در کشور کانادا باید تمام مجوز‌های لازم برای اقامت در آن کشور و راه‌اندازی مغازه را دریافت کنید، در غیر این صورت دولت کانادا می‌تواند از ادامه فعالیت‌های کاری شما جلوگیری کند.

بر اساس نوع مغازه‌ای که انتخاب می‌کنید، نوع مجوز‌ها هم فرق می‌کند. با استفاده از سیستم آنلاین Industry Canada’s BizTalk می‌توانید از تمام مجوز‌های لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار موردنظر خود مطلع شوید.

ثبت نام برای مالیات بر فروش استانی

راه‌اندازی فروشگاه در برخی از استان‌های کانادا مستلزم ثبت‌نام در PST یا سیستم مالیات فروش استانی است که از جمله آنها می‌توان به ساسکاچوان، آلبرتا، مانیتوبا و بریتیش کلمبیا اشاره کرد. برای استان کبک نیز ثبت‌نام در سامانه مالیات بر فروش کبک یا QST اهمیت دارد.

خرید بیمه تجاری اضافه

شاید اقدام به دریافت بیمه شغلی موردنیاز قانونی برای مغازه خود کنید. همچنین برای حمایت‌های بیشتر باید خط‌مشی‌هایی برای پوشش اموال، مسئولیت عمومی، وقفه در کسب‌و‌کار و نتوانی را هم در نظر بگیرید.

اقدامات قانونی برای راه اندازی مغازه

گام بعدی پیش روی شما اقدامات قانونی برای راه‌اندازی مغازه است. شما باید حسابداری امور فروشگاه را به درستی انجام دهید و مالیات را به موقع بپردازید. سازماندهی رسید‌های تجاری هم در زمان فعالیت در مغازه اهمیت زیادی دارد تا همواره مطابق با قانون در کشور کانادا فعالیت اقتصادی داشته باشید.

بازاریابی و تبلیغات

آخرین اقدامی که شما باید برای فروشگاه خود در کانادا انجام دهید، بازاریابی و تبلیغات است. شما باید مشتریان هدف خود را بشناسید و نیاز آنها را درک کنید. حالا با استفاده از ترفند‌های مختلف تبلیغاتی می‌توانید روی دیدگاه آنها نسبت به کسب‌و‌کار خود تأثیر مثبت بگذارید. هر چه تبلیغات هوشمندانه‌تر و بهتری داشته باشید، شانس شما برای اینکه بتوانید فروش بیشتری را به دست آورید، زیاد خواهد بود.

هزینه ها و مراحل راه اندازی مغازه در کانادا

 

هزینه های خرید مغازه در کانادا چقدر است؟

برآورده هزینه‌ها قبل از راه‌اندازی مغازه در کانادا اهمیت زیادی دارد تا بتوانید بودجه خود را برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار برنامه‌ریزی کنید. البته که هزینه‌های راه‌اندازی مغازه در هر قسمت از کانادا با بخش‌های دیگر فرق می‌کند. شما باید نوع صنعتی که می‌خواهید در آن مشغول به کار شوید هم بشناسید، چون نوع صنعت می‌تواند به‌طور مستقیم میزان هزینه‌های صرف‌شده را کاهش یا افزایش دهد.

از جمله هزینه‌هایی که باید برای راه‌اندازی مغازه در کانادا بپردازید، عبارتند از:

  • ابزار و تجهیزات مورد نیاز
  • هزینه ثبت کسب‌و‌کار و صدور مجوز
  • سایت اینترنتی
  • قبض اینترنت و تلفن (سایر خدمات)
  • حقوق و دستمزد
  • فضای مغازه
  • فهرست لوازم مورد نیاز
  • بازار‌یابی
  • بیمه
  • هزینه‌های حمل‌و‌نقل
  • مالیات

برای شروع کسب‌و‌کار‌های نوپا در مغازه‌های کوچک پرداخت هزینه‌ای زیر 1000 دلار نیاز است. اگر می‌خواهید کسب‌و‌کار خود را در یک مغازه متوسط راه بیندازید، باید بین 5000 تا 10000 دلار بپردازید.

متأسفانه با وجود برخی برنامه‌ریزی‌ها بعضی از کسب‌و‌کار‌های کوچک خیلی زود شکست می‌خورند و حتی سرمایه اولیه خود بابت راه‌اندازی مغازه را هم از دست می‌دهند. مهمترین دلیل شکست این افراد کمبود نقدینگی است؛ بنابراین حتماً نقدینگی لازم برای شروع به کار فروشگاه را تأمین کنید تا مبادا در آینده از ادامه این مسیر پشیمان شوید.

مجوز‌های لازم برای راه اندازی مغازه در کانادا چه هستند؟

تا زمانی که مجوز‌های لازم برای ادامه فعالیت‌های کاری در کانادا را دریافت نکنید، امکان فعالیت قانونی در این کشور را نخواهید داشت. از جمله این مجوز‌ها عبارتند از:

  • مجوز ساخت‌و‌ساز برای ساخت‌و‌ساز‌های جدید و همچنین برای نوسازی ساختمان‌های موجود
  • گواهی ایمنی آتش‌نشانی
  • مجوز‌های واردات برای محصولاتی که به قصد فروش در بازار داخلی آورده شده‌اند
  • دیگر مجوز‌هایی که بر اساس نوع کالا و فعالیت شما تعیین می‌شوند.

مقایسه روش های خرید مغازه در کانادا

در 4 جدولی که در ادامه می‌آوریم، انواع روش‌های راه‌اندازی مغازه در کانادا را بررسی می‌کنیم:

راه‌اندازی بیزینس جدید در کانادا

هزینه

کم (بیش از ۵۰ هزار دلار)

ریسک (سود احتمالی)

بالا

زمان فعالیت بیزینس قبل از اقدام برای اقامت دائم

حداقل ۱۲ ماه

دشواری انجام بیزینس

دشوار

شرایط اقدام برای اقامت دائم

فعال‌بودن در کانادا،‌داشتن دفتر تجاری، به کارگیری حداقل ۱ کارمند کانادایی، ۱۲ ماه فعالیت

خرید بیزینس در کانادا

هزینه

بالا (بیش از ۱۵۰ هزار دلار)

ریسک (سود احتمالی)

متوسط

زمان فعالیت بیزینس قبل از اقدام برای اقامت دائم

حداقلی تعیین نشده

دشواری انجام بیزینس

متوسط

شرایط اقدام برای اقامت دائم

دارا‌بودن حداقل ۵۱ درصد از سهام شرکت، فعال‌بودن شرکت، به کارگیری حداقل ۱ کارمند کانادایی

خرید سهام یک بیزینس در کانادا

هزینه

متوسط (بیش از ۱۰۰ هزار دلار)

ریسک (سود احتمالی)

متوسط

زمان فعالیت بیزینس قبل از اقدام برای اقامت دائم

حداقلی تعیین نشده

دشواری انجام بیزینس

آسان

شرایط اقدام برای اقامت دائم

حداقل ۱۲ ماه از تأسیس شرکت گذشته باشد، فعال‌بودن شرکت، وجود سرمایه کافی در شرکت

خرید فرانچایز در کانادا

هزینه

متوسط (بیش از ۱۰۰ هزار دلار)

ریسک (سود احتمالی)

کم

زمان فعالیت بیزینس قبل از اقدام برای اقامت دائم

حداقلی تعیین نشده

دشواری انجام بیزینس

آسان

شرایط اقدام برای اقامت دائم

فعال‌بودن شرکت، به کارگیری حداقل ۱ کارمند کانادایی

مزیت های راه اندازی و خرید مغازه در کانادا

مهمترین مزیت‌های راه‌اندازی و خرید مغازه در کانادا عبارت هستند از:

رشد سریع و درآمد زیاد

اگر از شیوه‌های تبلیغاتی مناسب استفاده کنید و فعالیت مستمر داشته باشید، به زودی بین مشتری‌ها شناخته می‌شوید و درامد شما به میزان قابل‌توجه‌ای بالا می‌رود. البته شما باید محصولاتی کاربردی مناسب هم بفروشید که نیاز اغلب مردم جامعه هستند و درآمد خوبی را به‌همراه می‌آورند.

رئیس خود هستید

شما با راه‌اندازی مغازه می‌توانید بر اساس ساعت کاری دلخواه در فروشگاه کار کنید و دیگر زیر نظر کسی فعالیت کاری نخواهید داشت. کسانی که نمی‌خواهند برای دیگران کار کنند، راه‌اندازی مغازه می‌تواند ایده‌ای مناسب برای آنها باشد.

افزایش خلاقیت

با خرید مغازه در کانادا شما می‌توانید خلاقیت خود را افزایش دهید و هر روز از راهکار‌هایی استفاده کنید که درآمد‌های بیشتری را برایتان به ارمغان می‌آورند.

راه اندازی و خرید مغازه در کانادا، راهی برای دریافت اقامت و فعالیت کاری در آن کشور

راه‌اندازی و خرید مغازه در کانادا راهی برای دریافت اقامت و فعالیت کاری در این کشور است که هر ساله متقاضیان زیادی دارد. در بین این افراد فقط عده کمی می‌توانند به هدف خود برسند و در آن موفق شوند؛ بنابراین اگر شما می‌خواهد جزء این افراد باشید، حتماً برنامه مناسبی برای موفقیت خود در کسب‌و‌کار موردنظر بچینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *