loader image
Search

مدرسه دولتی Adam Beck

مدرسه دولتی Adam Beck در واقع یک دبستان عمومی در شهر تورنتو است که تحت نظر Toronto District School Board یا همان انجمن مدارس منطقه تورنتو که به اختصار به آن TDSB گفته می‌شود فعالیت می‌کند. هدف مسئولین این مجموعه این است که یک محیط یادگیری گرم، دلپذیر و ایمن را برای دانش‌آموزان فراهم کنند. در چنین محیطی دانش‌آموزان عزت نفس و اعتماد به نفس پیدا کرده و یاد می‌گیرند که چطور در کمال احترام و اعتماد متقابل با هم همکاری کنند.

همه چیز درباره مدرسه دولتی Adam Beck

در این مجموعه سعی می‌شود که کل نیازهای دانش‌آموزان از نظر فکری، جسمی، اجتماعی و عاطفی برآورده شود. آموزش‌های این مرکز به همه دانش‌آموزان كمك خواهد کرد که به مهارت‌ها، دانش، نگرش‌ها و ارزش‌های لازم در جهت تعالی و رشد آکادمیک در همه زمینه‌های درسی دسترسی داشته باشند و به خودآموزی تبدیل شوند که از طریق آموزش‌های فراگیر رشد می‌کند. حفظ و تقویت مشارکت بین محیط خانه، مدرسه، جامعه و کادر آموزشی هدف دیگر این مجموعه است. مدیران مدرسه Adam Beck از برنامه‌ها و ابتکاراتی که باعث احترام به محیط زیست و استفاده عاقلانه از منابع می‌شوند نیز حمایت می‌کنند.

مدرسه عمومی Adam Beck یک مدرسه با قدمتی 80 ساله و نزدیک به منطقه ساحلی تورنتو است. بیش از 485 دانش‌آموز در این مدرسه تحصیل می‌کنند که بیشتر آنها در کانادا متولد شده‌اند و در خانه هم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. البته در این مدرسه برنامه‌های درسی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی ارائه می‌شوند. مرکز انجمن این مدرسه هم تعامل خوبی با کادر مدیریتی و کادر آموزشی آن دارد.

مدرسه Adam Beck موفق به کسب گواهی‌نامه GOLD EcoS School از سوی TDSB شده است. مدارس EcoS School متعهد به اجرای طرح‌های زیست محیطی هستند که به کاهش تأثیر فعالیت‌های آموزشی مدرسه روی محیط کمک می‌کنند. کمیته حفاظت از محیط زیست این مجموعه از دانش‌آموزان، کارمندان و والدین تشکیل شده است. در این مدرسه به صورت هفتگی زباله‌ها بازیافت می‌شود و یک سیستم ارتباطی الکترونیکی وجود دارد که معلمان و کادر آموزشی به جای ارسال نامه‌های کاغذی از آن برای برقراری ارتباط با والدین استفاده می‌کنند.

سایر ویژگی‌های این مجموعه

در این مدرسه قوانین و مسئولیت‌های رفتاری هر کودک به رسمیت شناخته می‌شود. دانش‌آموزان موظف هستند که از تمام توان خود برای یادگیری دروس و انجام فعالیت‌های کلاسی استفاده کنند. بازی در یک محیط امن، بدون هیچ گونه تبعیضی بین کودکان، دیگر رسالتی می‌باشد که بر عهده مدیران این مجموعه است.

مدرسه دولتی adam beck

این سیستم آموزشی به کودکان کمک می‌کند که در فعالیت‌های داوطلبانه و اجباری شرکت منظمی داشته باشند و به موقع سر کلاس‌ها حضور پیدا کنند. در ضمن دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چطور به دیگران احترام بگذارند و از دستورالعمل‌های ایمن مدرسه پیروی کنند.

کادر مدیریتی مدرسه دولتی Adam Beck متعهد است که محیط یادگیری ایمن، غنی، مثبت و همراه با احترام را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد. تأکید بر حل تعارض و مقابله با زورگویی دیگر اصلی است که به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. ضمن اینکه احترام گذاشتن به قوانین و دیگران، مسئولیت‌پذیری و توجه به فضیلت‌های انسانی، پایه و اساس همه آموزش‌های این مدرسه را تشکیل می‌دهند.

آموزش هنر نیز بخش مهمی از فرهنگ این مدرسه است. در مدرسه دولتی Adam Beck یک معلم تمام وقت متخصص در رشته‌های مختلف هنری، دانش‌آموزان را با روش‌های خلاقانه‌ای آشنا می‌کند که می‌توانند به کمک آنها از طریق تئاتر و موسیفی احساسات خود را بیان کنند.

دیگر امکانات این مجموعه عبارتند از:

     

      • آموزش زبان فرانسوی

      • برنامه و فعالیت‌های متنوع خارج از کلاس

      • آزمایشگاه مجهز، کتابخانه و کلاس رایانه

      • ارائه برنامه‌های متنوع هنری

    طبیعت بکر و زیبای حیاط مدرسه در کنار محیط ایمن و سازگار با محیط زیست، دیگر ویژگی‌های مدرسه Adam Beck هستند.

    سایر فعالیت‌هایی که دانش‌آموزان در این مجموعه انجام می‌دهند

    در مدرسه Adam Beck دانش‌آموزان در بسیاری از فعالیت‌های غیر درسی نیز شرکت می‌کنند. به عنوان مثال رشته‌های ورزشی مانند کراس کانتری، والیبال، بسکتبال، فوتبال، اسلواچ و دو و میدانی از جمله این فعالیت‌ها هستند. این مجموعه به دانش‌آموزان خود این فرصت را می‌دهد که در مکان‌های خارج از محیط مدرسه نیز در مسابقات هاکی و شنا که تحت نظر همین مجموعه برگزار می‌شوند شرکت کنند.

    adam beck school

    در مدرسه Adam Beck دروس به دو زبان انگلیسی و فرانسوی آموزش داده می‌شوند. این آموزش‌ها از دوره کودکستان آغاز می‌شوند و تا پایه ششم ادامه دارند. البته آموزش زبان فرانسوی یک برنامه کاملا اختیاری است كه در صورت تمایل دانش‌آموز، به صورت فشرده ارائه می‌شود.

    این برنامه فرانسوی به دانش‌آموزان کمک می‌کند که ضمن تقویت زبان انگلیسی، سطح مهارت‌های خود را در زبان فرانسوی نیز ارتقاء دهند. همزمان با موضوعات درسی که به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند، دوره‌های انگلیسی نیز به صورت موازی جلو می‌روند.

    در این مدرسه آموزش‌های فرانسوی از پایه مهد کودک آغاز شده و کلیه فعالیت‌های کلاسی تا پایان پایه سوم به همین زبان هستند. به این ترتیب کودکان بعد از اتمام دوره پیش دبستانی کاملا زبان فرانسوی را متوجه می‌شوند و می‌توانند به این زبان شیرین صحبت کنند. آموزش زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم در پایه چهارم شروع می‌شود. دانش‌آموزان از این پایه به بعد تقریبا نیمی از زمان کلاس را به زبان انگلیسی سپری می‌کنند.

    موقعیت جغرافیایی مدرسه

    این مدرسه در جاده Scarborough تورنتو واقع شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *