loader image
Search
با ویزای توریستی کانادا کجا میشه رفت؟

با ویزای توریستی کانادا کجا میشه رفت؟
سفر به بیش از 40 کشور

شاید برایتان جالب باشد اما با ویزای توریستی کانادا میتوان به تقریبا 40 کشور سفر کرد. ویزای توریستی کانادا به شما اجازه می‌دهد تا برای مدت زمان مشخصی در این کشور اقامت داشته باشید. بسیاری از افرادی که به دنبال در

یافت ویزای کانادا هستند، فرزند، والدین یا یکی از نزدیکان آن‌ها در کانادا اقامت دارد. در نتیجه از این فرصت استفاده می‌کنند تا هم به بستگان خود سری بزنند و هم از این کشور زیبا دیدن کنند. سوالی که بسیاری از متقاضیان دریافت ویزای توریستی دارند این است که به جز کانادا، به چه کشورهای دیگری می‌توان سفر کرد. در این مقاله نحوه دریافت ویزای توریستی کانادا و کشورهای مجاز برای سفر با آن را بررسی می‌کنیم.

چرا باید ویزای توریستی کانادا را بگیریم؟

دلایل زیادی وجود دارد که شما را ترغیب می‌کند تا برای سفر، این نقطه از دنیا را انتخاب کنید. اول از همه، کانادا کشوری مهاجرپذیر بوده که ایرانیان بسیاری در آن زندگی می‌کنند. بنابراین اگر به دقت نگاهی به اطراف خود بیندازیم حتما در بستگان و آشنایان حداقل یک نفر به کانادا مهاجرت کرده است.

علاوه بر این، سیستم صدور ویزای کانادا فرآیند راحت و قانونمندی دارد. همانطور که گفتیم به دلیل ماهیت مهاجرپذیری این کشور، قوانین بسیار گسترده و با جزئیاتی وجود دارد. در نتیجه با ارائه مدارک و اسناد معتبر احتمال دریافت ویزای کانادا برای شما زیاد است.

یکی دیگر از دلایلی که شما را به دریافت ویزای گرشگری کانادا ترغیب می‌کند، امکان دریافت ویزای بلند مدت است. بسیاری از افرادی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند برای والدین خود ویزای توریستی پنج ساله دریافت کنند. بنابراین در مدت زمان پنج سال شما اجازه دارید تا بارها وارد خاک این کشور شوید.

امکان سفر به تقریبا 40 کشور دنیا با ویزای توریستی کانادا باعث شده است تا تبدیل به یکی از پرطرفدارترین ویزاهای دنیا شود.

با ویزای کانادا به کدام کشورها می‌ توان سفر کرد؟

شما با داشتن ویزای کانادا می‌توانید به کشورهای مختلفی سفر کنید. با اینکه قوانین سفر به هر کشور متفاوت است اما تقریبا به 40 کشور مختلف با ویزای کانادا، می‌توان سفر کرد. در ادامه این کشور‌ها را به تفکیک قاره به شما معرفی می‌کنیم.

با ویزای کانادا به کدام کشورها می‌ توان سفر کرد؟

سفر به آمریکای شمالی با ویزای گردشگری کانادا

با پاسپورت ایرانی نمی‌توانید به ایالات متحده به راحتی سفر کنید. بنابراین به غیر از کانادا، تنها کشور دیگری که در محدوده آمریکای شمالی می‌توانید به آن سفر کنید؛ مکزیک است. مکزیک کشوری با غذاهای خوش طعم، مردمانی شاد و جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار یکی از نقاط دیدنی دنیا محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این کشور از ساحل عشق، شهر باستانی چیچن ایتزا، شهر مورلیا و بسیاری از نقاط دیدنی دیگر بازدید کنید. شما با داشتن این ویزا میتوانید به کشورهای کانادا و مکزیک به مدت 180 روز سفر کنید که این موضوع شامل همه ملیت ها میباشد.

با ویزای توریستی کانادا به آمریکای مرکزی سفر کنید

کشورهای زیادی از جمله کاستاریکا، پاناما، هندوراس، السالوادور و گواتمالا در آمریکای مرکزی قرار دارند که می‌توانید با ویزای کانادا به آن سفر کنید. یکی از این کشورها یعنی کاستاریکا، با جمعیتی 5 میلیون نفره یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای علاقمندان به طبیعت است. سرزمین‌های حاصلخیز، آتشفشان‌های فعال و جزایر بی‌نظیر همگی تجربه‌ای خاص برای شما رقم می‌زنند. با داشتن این ویزا میتوان به کشورهای زیر سفر کرد:

  • کشور گواتمالا ( فقط شامل دارندگان پاسپورت هند و جامائیکا می شود) با شرایط ورود به مدت 90 روز
  • هندوراس (فقط شامل صاحبان گذرنامه هند) با شرایط ورود به مدت 90 روز
  • السالوادور (فقط شامل صاحبان گذرنامه هند) با شرایط ورود به مدت 90 روز
  • کاستاریکا (شامل همه ملیت ها) با شرایط ورود به مدت 30 روز
  • پاناما (شامل همه ملیت ها) با شرایط اینکه ویزای کانادا باید از تاریخ ورود حداقل دارای یک سال اعتبار باشد و باید قبلا از ویزای کانادا حداقل برای یکبار ورود به کانادا استفاده شده باشد و ورود به مدت 30 روز

سفر به آمریکای جنوبی با ویزای گردشگری کانادا

کشورهای زیادی از جمله کاستاریکا، پاناما، هندوراس، السالوادور و گواتمالا در آمریکای مرکزی قرار دارند که می‌توانید با ویزای کانادا به آن سفر کنید. یکی از این کشورها یعنی کاستاریکا، با جمعیتی 5 میلیون نفره یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای علاقمندان به طبیعت است. سرزمین‌های حاصلخیز، آتشفشان‌های فعال و جزایر بی‌نظیر همگی تجربه‌ای خاص برای شما رقم می‌زنند. با ویزای گردشگری کانادا میتوانید از این سفر لذت ببرید.

  • پرو (فقط شامل صاحبان پاسپورت هند و چین) با شرط اینکه ویزای کانادا باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و ورود به مدت 180 روز
  • شیلی (فقط شامل دارندگان پاسپورت چین) با شرط اینکه ویزای کانادا باید فقط ویزای توریستی باشد (افراد دارای ویزای تحصیلی، ویزای کار یا اجازه اقامت دائم واجد شرایط نیستند) و ورود به مدت 90 روز

سفر به اروپا برای دارندگان ویزای توریستی کانادا

در کشورهای اروپایی با ویزای توریستی کانادا و پاسپورت ایرانی تنها دو کشور اجازه سفر می‌دهند. در این بین تنها مقدونیه بوده که شما می‌توانید با این ویزا در آن چندین روز اقامت داشته باشید. انگلستان به شما اجازه می‌دهد تا به مدت 24 ساعت در فرودگاه بمانید. در نتیجه تنها ویزای ترانزیت برای شما صادر می‌کند.

  • جورجیا (شامل همه ملیت ها) با شرط ورود به مدت 90 روز
  • مقدونیه (شامل همه ملیت ها) با شرط اینکه اعتبار ویزا باید حداقل 5 روز بیشتر از مدت اقامت مورد نظر باشد و ورود به مدت 15 روز
  • انگلستان (شامل همه ملیت ها) با شرط اینکه باید در حال عبور از/به کانادا باشند و باید به فاصله 24 ساعت بلیط  داشته باشند و فقط در فرودگاه Heathrow موجود است و ورود به مدت 24 ساعت

سفر به 40 کشور با ویزای توریستی کانادا

سفر به آسیا

با ویزای توریستی کانادا در آسیا می‌توانید به کشورهای سنگاپور، تایوان، فیلیپین، کره جنوبی، عمان و قطر سفر کنید. بنابراین تا ویزای توریستی کانادا در پاسپورت شما اعتبار دارد، چند بلیط دیگر رزرو کرده تا بتوانید به کشورهای بیشتری سفر کنید.

  • قطر (شامل همه ملیت ها) با شرط اینکه معاف از ویزا نیستند، اما واجد شرایط درخواست برای eTA (مجوز الکترونیکی سفر) هستند و سپس ویزای مورد استفاده در زمان ورود به فرودگاه بین المللی قطر و ورود به مدت 30 روز
  • عمان (فقط  صاحبان گذرنامه های آلبانی، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، بوتان، بوسنی و هرزگوین، چين، کاستاریکا، کوبا، السالوادور، گرجستان، گواتمالا، هندوراس، هندوستان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، لائوس، مالدیو، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پرو، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، ویتنام مشمول می شوند) معاف از ویزا نیستند، اما واجد شرایط درخواست برای eVisa هستند. با ورود به مدت 30 روز
  • تایوان (فقط شامل صاحبان گذرنامه کشورهای کامبوج، هند، اندونزی، لائوس، میانمار و ویتنام می شود.معاف از ویزا هستند، اما باید قبل از رسیدن برای دریافت گواهی Travel Authorization Certificate از کشور چین به صورت آنلاین درخواست دهند. (گواهی معتبر برای 90 روز))
  • فیلیپین ( فقط شامل دارندگان پاسپورت هند و چین می شود.برای دارندگان گذرنامه هند ورود تا 14 روز)
  • کره جنوبی (شامل همه ملیت ها به جز کوبا، مقدونیه، سوریه، سودان و ایران می شود که باید به عنوان مقصد نهایی سفر به کانادا بروند و ورود به مدت 30 روز)
  • سنگاپور (فقط شامل صاحبان گذرنامه هند می شود که باید در حال سفر از/به هندوستان باشند و هر دو پرواز ورودی و خروجی در سنگاپور باید در همان مسیر سفر باشد و ورود به مدت 96 ساعت

سفر به کارائیب

یکی از نقاطی که با ویزای توریستی کانادا می‌توان به آن سفر کرد، کارائیب است. این مجموعه جزایر که در اقیانوس اطلس قرار دارد، یکی از زیباترین و اعجاب انگیزترین پوشش گیاهی و طبیعی را دارد. شما با ویزای توریستی کانادا می‌توانید تا 90 روز داخل مجموعه جزایر کارائیب اقامت داشته باشید.

ویزای توریستی کانادا تا چه مدت اعتبار دارد؟

اعتبار ویزای توریستی کانادا بستگی به شرایط و پرونده شما دارد. برخی از افراد می‌توانند ویزای توریستی 5 ساله چند بار ورود دریافت کنند. در نتیجه در طول این مدت به تعداد دفعات زیادی به کانادا سفر می‌کنند. این در حالی بوده که برخی دیگر تنها امکان دریافت ویزای توریستی سه ماهه را دارند. وضعیت اقامتی فردی که از داخل خاک کانادا برای ویزای شما درخواست می‌دهد، می‌تواند روی مدت زمان اعتبار آن تاثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *