loader image
Search
تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا

تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم برای ایرانیان از طریق ویزای کاری

درخصوص مبحث گرفتن اقامت کانادا با ویزای توریستی باید بدانید که شما به صورت مستقیم نمی‌توانید ویزای توریستی خود را به اقامت دائم این کشور تبدیل کنید. بعد از اینکه یک سال در کشور کانادا مشغول به کار بودید می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس انتری و CEC برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید. همچنین با داشتن یک سال تجربه کاری در این کشور می‌توان در برنامه‌های مهاجرت استانی شرکت کرد. همه این روش‌ها به شما اجازه می‌دهند تا ویزای توریستی خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنید. 

البته از تاریخ 1 مارچ 2023 (10 اسفند 1401) تا 28 فوریه 2024 (8 اسفند 1402) تمام ایرانیانی که با ویزای توریستی در کانادا هستند می‌توانند ویزای خود را به صورت رایگان تمدید کرده یا به ویزاهای دیگر تغییر دهند. با تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا برای ایرانیان این فرصت فراهم است تا افراد متخصص جذب شرکت‌های بزرگ کانادایی شوند.  

دریافت اقامت دائم کانادا راهی برای زندگی در یک کشور پیشرفته و ساختن آینده‌ای روشن است. افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند می‌توانند به مراقبت‌های بهداشتی به طور رایگان دسترسی داشته باشند. همچنین فرصت تحصیل برای فرزندان اتباع این کشور وجود دارد. بهره‌مندی از برنامه‌های رفاه اجتماعی مانند بیمه بیکاری و طرح‌های بازنشستگی از دیگر مزایای اقامت دائم کانادا محسوب می‌شود. یکی از راه‌های دریافت اقامت دائم، تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا برای ایرانیان است. در این مقاله به طور کامل مراحل تبدیل این ویزا را بررسی خواهیم کرد. 

ویزای توریستی و اقامت دائم کانادا برای ایرانیان

ویزای توریستی کانادا که با نام رسمی ویزای موقت (Temporary Resident Visa) شناخته می‌شود، ویزایی بوده که توسط دولت کانادا برای اتباع خارجی صادر می‌شود. این ویزا به دارندگان اجاره می‌دهد تا برای مدت محدودی که در ویزا مشخص شده، در این کشور اقامت داشته باشند. در طول مدت اقامت هم اجازه فعالیت‌های تجاری را ندارند. هر متقاضی باید از کشور محل اقامت خود برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کند. با توجه به پرونده و شرایط متقاضی، ممکن است به انجام مصاحبه در سفارت یا کنسولگری کانادا نیاز باشد. ویزای توریستی کانادا به شما اجازه کار یا تحصیل در این کشور را نمی‌دهد. 

ویزای اقامت دائم کانادا (Permanent Resident Visa) به شما به عنوان اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا در این کشور اقامت کنید. ویزای اقامت دائم از طریق شرکت در برنامه‌های مهاجرتی مختلف از جمله تحصیلی، سرمایه گذاری یا کاری به دست می‌آید. بنابراین با تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا برای ایرانیان می‌توانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید. برای ارائه درخواست باید شرایط لازم از جمله مهارت زبان، مدارک تحصیلی و تجربه کاری داشته باشید تا در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز کافی کسب کنید. 

تبدیل ویزای توریستی و اقامت دائم کانادا برای ایرانیان

راه های تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا

معمولا افرادی که با ویزای گردشگری کانادا به این کشور سفر کرده‌اند، به دنبال راهی برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم هستند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در قوانین مهاجرتی کانادا، امکان تبدیل مستقیم ویزای توریستی به اقامت دائم وجود ندارد. اگر به دنبال دریافت اقامت دائم کانادا هستید، باید از روش‌های مختلفی ابتدا ویزای خود را تغییر دهید. به صورت کلی می‌توان ویزای گردشگری کانادا را به تحصیلی یا کاری تبدیل کرد. با تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا برای ایرانیان می‌توان بعد از گذشت چند سال تابعیت کانادا را به دست آورد.

ویزای توریستی به ویزای تحصیلی

برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی شما باید از یک دانشگاه معتبر کانادایی پذیرش دریافت کرده باشید. علاوه بر این اگر متقاضی کمتر از 18 سال داشته باشد، با تحصیل در یکی از مدارس کانادا هم می‌تواند ویزای توریستی خود را به تحصیلی تغییر دهد. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که برای دریافت ویزای تحصیلی نیاز به مدرک آیلتس، رزومه تحصیلی کامل، انگیزه نامه و توصیه نامه دارید. به عبارتی حضور شما در خاک کانادا باعث نمی‌شود تا مدارک و شرایط مورد نیاز برای ویزای تحصیلی تغییر کند. 

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری

همانطور که گفتیم تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا برای ایرانیان یکی دیگر از راه‌های دریافت اقامت دائم این کشور است. شما با پیدا کردن شغل مورد نظر خود می‌توانید ویزای توریستی خود را به ویزای کاری تغییر دهید. با اجازه کار قانونی در کانادا هم بعد از چند سال متقاضی دریافت اقامت دائم خواهید بود. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چگونه می‌توان ویزای توریستی را به ویزای کاری تغییر داد. 

چگونه می‌‌توان ویزای توریستی را به ویزای کاری کانادا تغییر داد؟

برای اینکه بتوانید ویزای توریستی خود را به ویزای کاری کانادا تغییر دهید، نیاز به اقدامات مختلفی دارید که در ادامه مرحله به مرحله آن را بررسی می‌کنیم. 

مرحله اول : جستجو برای شغل 

هنگامی که شما با ویزای گردشگری و توریستی کانادا در این کشور حضور دارید اما به دنبال تغییر ویزای خود به کاری هستید، باید به دنبال شغل بگردید. مشاغلی که شما به عنوان یک خارجی اجازه فعالیت در آن‌ها را دارید باید مورد تایید LMIA باشند. LMIA (Labor Market Impact Assessment) شامل لیستی از تمام شرکت‌هایی کانادایی بوده که اجازه استخدام نیروی کار خارجی دارند. از طریق پورتال‌های شغلی آنلاین و مراجعه به آژانس‌های استخدام در کانادا می‌توانید موقعیت‌های شغلی مناسب خود را پیدا کنید. 

مرحله دوم : دریافت پیشنهاد تایید شده از LMIA

حالا که به دنبال موقعیت‌های کاری تایید شده از سوی LMIA هستید، برخی از آن‌ها با تقاضای شما موافقت می‌کنند. بعد از اینکه یک پیشنهاد تایید شده از جانب این اداره دریافت کردید، باید به دنبال مجوزهای قانونی خود باشید. 

مرحله سوم : دریافت مجوز کار قانونی 

حالا که بخش سخت را از سر گذرانده‌اید و با درخواست کاری شما موافقت شده است باید به دنبال مجوزهای قانونی باشید. درخواست خود برای دریافت مجوز کار را می‌توانید از داخل کانادا ارسال کنید. در برخی از کشورها مانند انگلستان، نیاز به خروج از کشور برای ارائه درخواست کاری است اما چنین الزامی در کانادا وجود ندارد. 

مرحله چهارم : تغییر ویزای توریستی به ویزای کاری 

با تکمیل آنلاین فرم درخواست مجوز کاری در وبسایت Canada CIC می‌توانید وارد فرایند تغییر ویزا شوید. بعد از اینکه ویزای شما تغییر پیدا کرد، می‌توانید اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را هم وارد کانادا کنید. 

در تمام مراحل بالا، نیاز دارید تا مدارک زبان انگلیسی، رزومه کاری و پاسپورت معتبر را به همراه داشته باشید. تنها مزیتی که دریافت پیشنهاد کاری از داخل کانادا دارد این است که می‌توانید در مصاحبه‌های حضوری هم شرکت کنید.

چگونه می‌‌توان ویزای توریستی را به ویزای کاری کانادا تغییر داد؟

هزینه تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا

دریافت پیشنهاد کاری و تغییر ویزای توریستی به ویزای کاری بدون هزینه نخواهد بود. شما یک بار در کشور محل اقامت خود باید به سفارت کانادا مراجعه کنید تا ویزای توریستی را دریافت کنید. برای این ویزا هم لازم است هزینه‌هایی از جمله بایومتریک، صدور ویزا و هزینه سفر به یکی از کشورهای همسایه را بپردازید. 

بعد از اینکه در کانادا شغل مناسب خود را پیدا کردید، باید به ادره مهاجرت این کشور مراجعه کنید. لیست هزینه‌هایی که برای تبدیل ویزای توریستی به کاری باید بپردازید را در زیر مشاهده می‌کنید: 

  • هزینه ویزای کاری: 155 دلار کانادا 
  • هزینه بایومتریک: 85 دلار کانادا 
  • هزینه پردازش سریع:‌ 200 دلار کانادا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *